Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:43

we hebben allemaal wel eens gekkigheid uitgehaald met ponies of paarden die behoorlijk naar had kunnen aflopen.. En een beetje klieren hebben we ook allemaal wel eens gedaan. Meestal eindigt dat wel een beetje wanneer we richting volwassenheid gaan.. maar sommigen blijven wat meer in de penny modus steken (goede manier) waarbij ze veel 'spelen' met een pony. dit kan vaak ook prima, ligt aan het karakter.

denk ook niet dat TS hem express heeft gehinderd in zijn beweging (net voor de bokpartij zie je aan zijn houding dat TS m gewoon niet prettig zit op dat moment) en dat je daarom het niet echt over 'pesten' kunt hebben.

het enige dat ik TS wil adviseren.. Er komt normaal een tijd dat je uit je zelf wat zuiniger wordt op lichaam en leden ;), blijkbaar was dat moment voor jou nog niet gekomen. Maar wees dan zuinig op lichaam en leden voor die kleintjes van je..je hebt immers een hele verantwoordelijkheid thuis. Lol met je knol kan natuurlijk gewoon nog steeds, maar ik zou het persoonlijk niet meer doen daar waar gevaren dichter op de loer liggen.. immers je kinderen hebben er niets aan als je je ongelukkig zou vallen.

dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar de tijd dat het niet gek genoeg kon is denk ik wel een beetje over ;)

hoop dat je snel opknapt want het was een rotsmak die je daar maakte pff.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:50

Idd, het kan altijd gebeuren. Ben zelf bijna 30 en zit ook nog wel een achterstevoren op mijn paardjes, springen zonder hoofdstel en zadel enz. Als je maar in de gaten houd wat je aan het doen bent en weet wat je paarden niet leuk vinden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:54

Hoe gaat het nu dan met je TS?

Naar mijn mening mag best gezegd worden dat het - zeker in dit geval - geen goed idee is om dit te doen.
Iedereen hier die schrijft dit vroeger ook gedaan te hebben, en die dan naar ik aanneem nu ouder of volwassenen is, doen jullie dit soort dingen dan nog steeds? Met de kennis en wijsheid over paarden die je er in de loop der jaren bij hebt gekregen?

En juist als je stelt dat er altijd wat kan gebeuren, dan is dat toch des te meer reden om niet op je rug los op een paard te gaan liggen?!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:56

TS, ik heb alleen jouw posts gelezen (geen zin in 12 pagina's :D).
Fijn dat je je hebt laten controleren en er niets ergs is misgegaan.

Ik schrok me een bult. Ik bedoel, James ?! Die komt altijd over als HET voorbeeld voor mijn bloednerveuze haflinger. Idd een eye-opener dat het met elk paard eens een keertje mis kan gaan.

En knap van je dat je dit durft plaatsen. Het was gewoon echt wel een stomme actie tenslotte. :P Zoiets moet je niet in je uppie doen (alhoewel, dan kan je in mijn geval zeggen dat ik überhaupt niets met de Maflinger moet doen in mijn uppie).

Koop nou wel een nieuwe cap, wil je. :(:) En beterschap !

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:56

Jeetje ts dapper dat je het hier durft neer te zetten. Tja was het slim nee dat niet hoe je ging lollen met je knol.

ik doe nu ook oms nog dingen dat ik later denk. Mmm was het slim. Ik moet zeggen wat ik vroegerr voor mijn kids deed denk ik hoe dom.kan je zijn. Stapte op elk paard maakte niet uit. Maar tegenwoordig krap ik eerst een keer achter mijn oren. Ik heb 3 kids en als ik iets doms doe wie zorgt er dan voor ze.

Maar ik gwef toe ik ga nog altijd wel alleen mennen. Maar mijn vriend weet wanneer ik ga ga welke route ik neem en hoelang ik onderweg ben ongeveer. Hoort hij niets belt hij me. Dat komt niet van hem af maar van mij. Met mij ander men ik altijd eigenlijk in de bak of met iemand erbij. Omdat hij nogal onverspelbaar kan reageren.

Beterschap in elk geval ts.

Mungbean

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:01

Ik keek net ook uit nieuwgierigheid in je profiel maar was toen wel een beetje verbaast over het aantal 'bloopers'.
Zo onverwacht was zijn actie eigenlijk dan ook niet.

Als ik dan terug denk ben ik de afgelopen 7 jaar hooguit 2x gevallen en dat was met paarden die minder dan 6 maanden onder het zadel waren.

Misschien toch een beetje voorzichtiger worden :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:22

De gekkigheid begrijp ik wel, ook al ben ik zelf niet zo. Ik schrik er alleen van dat je dit soort dingen doet met twee kleine kinderen.

Gelukkig is het goed afgelopen. Maar ben je er zelf niet erg van geschrokken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:35

Komop mensen... Hier zit iedereen te zeuren. Als ** (sorry, maar dat topic zag ik pas dus gebruik ik even als voorbeeld) meerdere topics post waarop ** toeren uithaalt met ** zonder tuig en zonder cap hoor je enkel maar complimenten. Hier zeurt iedereen bij een TS die zelf haar fou toegeeft en wel een cap droeg --'
Laatst bijgewerkt door Angela op 22-09-15 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam vervangen voor **

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:37

Zoe_97 schreef:
Komop mensen... Hier zit iedereen te zeuren. Als ** (sorry, maar dat topic zag ik pas dus gebruik ik even als voorbeeld) meerdere topics post waarop ** toeren uithaalt met ** zonder tuig en zonder cap hoor je enkel maar complimenten. Hier zeurt iedereen bij een TS die zelf haar fou toegeeft en wel een cap droeg --'

Helemaal mee eens! En ook nog eens in volle galop, terwijl TS alleen een beetje een paar rondjes stapte. ;)
Laatst bijgewerkt door Angela op 22-09-15 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:38

Jeetje TS je hebt een beste klap gemaakt, doe maar kalm aan :(:)
En het is inderdaad een leer voor jou en vele anderen geweest, super dat je het hier post en het toegeeft !

Zoe_97 ben het met je eens :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:41

Zoe_97, dat vind ik nog veel onverstandiger.
Maar TS plaatst het topic om juist te waarschuwen en het is logisch dat daar een discussie op volgt aangezien iedereen veilig anders definiert. Volgens mij wil niemand TS zwart maken hoor.
Bij ITP topics zijn waarschuwende reacties ongewenst. Ik zal daar dan ook gewoon het topic weer sluiten zonder reactie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:49

Zoe_97 schreef:

als je daarop zeurt wordt het meteen verwijderd dus dat heeft sowieso geen zin.
Laatst bijgewerkt door Angela op 22-09-15 18:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:52

Zoe_97 schreef:

Ik bekijk die topics niet eens ;) Dus ook geen complimenten vanaf hier ;)
Ook die vind ik onverstandig... Maar ja, wie ben ik?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:56

Hoi Ts, hopelijk heeft alleen jou "ego "tijdelijk een knak opgelopen en niet je vertrouwen in de paardjes!!
Ach, veel dingen zijn hier al gezegd, en ik hoef jou écht geen goede raad te geven......wie ben ik????
Ik dácht in de eerste instantie juist dat je duikeling nog wel meeviel, maar waarschijnlijk ben je even héél ongelukkig terecht gekomen.
Hopelijk zijn jou kids niet te hard geschrokken van een mama in de lappenmand na een val, en ik wens je véél beterschap!!

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:14

Zoe_97 schreef:

Beetje flauw om dat hierbij te gaan betrekken. Word er in hun topics niet genoeg gezeikt?

Echt niet iedereen loopt te zeuren in dit topic hoor, de meeste niet zelfs :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:19

Ik snap Zoe haar reactie volledig, en ik ben er zeker van dat er veel mensen deze frustratie hebben. Maar die mag je niet uiten want 'je mag niet blijven herhalen', en je posts worden gewoon verwijderd. Of ze nu nuttig waren of niet. Zeker in topics van bekende bokkers, waarbij het wel lijkt of ze een beschermde status hebben.

Mede hierdoor, echt top dat je dit topic opent! Berichten als 'zonder cap is eigen keuze', worden nog eens goed in vraag gesteld door dit soort topics. En wie heeft nooit wat lol met zijn knol gehad. Ieder zijn eigen manier, paard heeft er niet onder geleden dus ik zie er het kwalijke niet van in. Als je achterstevoren op je paard zit besef je volgens mij sowieso wel dat je een beetje moet oppassen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:21

Zoe_97 schreef:

banketstaaf, maar waar := Al postte ** het zelf geloof ik en niet **. Maar daar wordt het enkel aanbeden.

TS, beterschap! Zo lief dat je paardjes bij je bleven en er bij stonden van 'huh, wat doet ze nou?! /3'
Hopelijk heb je gauw nergens last meer van!

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:21

Hoi TS wat goed dat je dit filmpje plaatst! Er zijn nog Altijd zoveel eigenwijsjes die denken dat dit hen niet overkomt.

Mij is dit overkomen met opstappen. Paardlief deed een stap opzij en toen hing er opeens een krukje aan haar been. Resultaat: een flinke rodeo en ik op de grond. Terwijl ik dus niks 'geks' deed. Ook als je gewoon rijdt, kan dit dus gebeuren. Mijn paard is normaal gesproken bomproef en zal nooit bokken laat staan stijgeren.. Tot er een krukje aan haar been hing.

Houd jezelf wel goed in de gaten! Ik heb zes weken plat gelegen en had na een jaar nog flinke klachten (hoofdpijn, concentratieverlies, geheugenverlies)

Neem je rust en top dat je bokkers laat zien dat je ook weleens flink kan vallen van een braaf paard!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:26

Moderatoropmerking:
Omdat het niet de bedoeling is om te vergelijken met een ander specifiek topic of een specifieke andere bokker ga ik een aantal berichten hierboven aanpassen (het orginele bericht en de quotes daarvan). Verder wel een compliment over de verloop van dit topic. Het is niet vaak dat er na 12 pagina's in zo'n korte tijd nog voornamelijk netjes op elkaar gereageerd wordt. Zet dat voort!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:26

Hie is het nu met je, TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:28

Hoe gaat het nu? Voel je je al wat beter? Goed dat je niet hebt zitten bokken!

Ik denk Angela, dat dat voornamelijk komt door de manier waarop TS reageert! Topper! :D
In andere topics wordt er vaak tegenin gegaan wanneer hierop wordt gewezen, wat weer reacties uitlokt helaas. ;)

MukiwaCobs

sorry maar ik vind dat je stom bezig ben als je al zoiets doet.
je weet dat paarden onberekenbaar zijn. dat je nog een cap op hebt vind ik super ;)
maar zorg de volgende keer voor een ander persoon erbij. zodat als er ECHT iets gebeurd ze direct kunnen ingrijpen

Anoniem

Idd ben ik ook benieuwd na

Erg nette discussie , iedereen heeft wel een sticker verdient +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:32

Wooh chasey!!!
Ziet er niet best uit die val! Volgens mij bokte hij omdat je even klemde met je voeten toen je ging verzitten.
Beterschap!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:32

Roosch schreef:
Hie is het nu met je, TS?

Ja voel me goed! Op een beurs gevoel en spierpijn na dan. En beetje moe. Maarja lag ook pas vannacht om half 4 op de afdeling. En werd vervolgens ieder HALF UUR wakker gemaakt. :') :')
Dus vandaag niks gedaan. Beetje bankhangen. Maar voel me nu beter dan dat ik gisteren had gedacht.
Maar uiteraard blijf ik voorlopig rustig aan doen, ookal voel ik me goed.
Af en toe nog wel wat van die sterretjes voor de ogen. Dus dat zijn allemaal tekenen dat het echt rust nodig heeft. :j En dat heeft de arts ook nadrukkelijk gezegd natuurlijk.
En in november moet ik eventjes terug komen voor controle.