het was te mooi om waar te zijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

britje1997

Re: het was te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 05:55

Ik heb die dingen allemaal in het begin gedaan. Hij stond apart, ik had andere kleren aan, ik deed eigenlijk niks zelf mrt mijn eigen pony omdat ik het risico te groot vond dat ik haar zou besmetten. Ik ben dan ook heel erg boos geweest dat het zo is gegaan terwijl het allemaal voorkomen had kunnen worden. Degene die al die keuzes hebben gemaakt zijn volwassenen die al droes hebben meegemaakt en wisten dat dit kon gebeuren. Ik vind het verschrikkelijk voor de paarden maar megadom van de eigenaren er zijn nu nog maar 2 droesvrije pony's op stal die het allebei al hebben gehad en sinds de shetjes besmet zijn zijn ze ook echt niet meer van plan om ze te scheiden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:03

Ah zo begrijp ik het verhaal beter.
Is het voor jou trouwens niet mogelijk ergens (voorlopig) een weide te huren voor enkel jou zieke paardjes. Want ik vrees dat de stal op deze manier echt niet van droes afkomt, en dat kleine willem telkens als het beter gaat weer ziek zou kunnen worden!

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 07:09

Gelukkig ik wist niet of het wel duidelijk zou zijn voor jullie :p

ik ben al erg lang aan het zoeken voor ze wsnt ik voer mest en temp toch helrmaal zelf dus het zou voor mij geen verschil zijn.
dus weet iemand iets in de omgeving leidschendam hoor ik het heeeel graag!!!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 08:43

Brit, je doet en hebt gedaan wat je kon hoor. En ook Caitlin. Blijven hier gewoon duimen voor jullie paardjes en vooral Willem. Helaas ik woon in het zuiden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:28

Men moet niet zo snel oordelen.
Ik ben droes eigenlijk niet zodanig gewend dat het aan de gang blijft, bij ons was het in enkele weken steeds weg de.2x dat het er was
Het moet toch een keer ophouden?

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 18:22

Droes is een erg nare ziekte doordat het zolang kan duren het komt vaak voor dat de paarden omstebeurt ziek worden. Een paard zelf kan wel 3 maanden ziek blijven. Langer dan dat is niet goed

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:43

Hoi iedereen,

Ilayla beter, mijn andere pony Dante koorts. Yeah. Heeft al eerder droes gehad. Had vanochtend 39.1 of 39.2. Anyway, ik word er grijs van.
-O-

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 20:30

Pffffff lekker klote allemaal Caitlin !

Brittje; 1 van de redenen dat ik niet bij jullie wilde staan met Alf naast teveel jonge kinderen, volgens mij is het wel vaker raak bij jullie op stal helaas (van horen zeggen hoor door boeren uit de omgeving als ik daar bij stallen ging kijken)...........

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 20:56

Ja het is er 2 jaar geleden ook geweest in de zomer maar ik had rosa daarna pas dus dat heb ik gelukkig allemaal niet meegemaakt

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 21:48

Willem 38,1
Rosa 37,7

Willem stond rechtop en niet te wankelen!! Hij zag er erg allert uit. Het abces is nog steeds open en het nieuwr abces is nog helemaal niet veranderd. Omdat het zo goed ging krijgt hij iets minder medicijnen en dan kijken hoe hij het daarop doet.

rosa heeft helaas weer snottebellen maar kwam wel heel lief bij me knuffelen en was allert. Ze heeft nog steeds diarree dus morgenochtend maar weer de da bellen. ..

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:33

Vanochtend hadden de pony's deze temp:
- Rosa: 37.5
- Willem: 37.
- Dante: 37.7
- Ilayla 37.4

Dante was vanavond de hoogste met koorts. 39.7
Ilayla had 37.7 , die staat trouwens nogsteeds met regendeken. Ik ga morgen een nieuwe voor Dante en Ilayla bestellen.

Geen bulten oid te vinden bij Dante.. Willem en Rosa worden pas later deze avond getempratuurt.

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:50

Willem 37,7
Rosa 37,9

Willems abces is helemaal uitgespoeld vannochtend en er kwamen grote eitte klonten viezigheid uit. Dit is al een tijdje niet meer zo goed uitgespoeld omdat het gat niet groot genoeg was en nu dus wel. Vannochtend lag hij er weer half dood bij maar na een paar minuutjes kwam hij toch knuffelen. Hij wankelt nog steeds en het ziet eruit alsof hij een tennisbal heeft ingeslikt :p

rosa heeft hier en daar een snottebel maar het gaat al een stuk beter!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:49

Jee Britt ik hoop iedere keer op positief bericht over Willem, het zit hem en jou ook echt niet mee zeg. :(:)

Caitlin, fijn dat Ilayla wat beter gaat, en nu Dante nog

Diep respect voor jullie hoor, duimen door voor in ieder geval een gezond 2015 dan maar

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 07:48

Kanonne, die arme Willem. Wat duurt het lang zeg. Geef hem maar een dikke knuffel van me !

Cait; jouw paardjes ook een dikke knuf !

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 19:47

IngridM schreef:
Pffffff lekker klote allemaal Caitlin !

Brittje; 1 van de redenen dat ik niet bij jullie wilde staan met Alf naast teveel jonge kinderen, volgens mij is het wel vaker raak bij jullie op stal helaas (van horen zeggen hoor door boeren uit de omgeving als ik daar bij stallen ging kijken)...........

dat is dan ook hooguit wel opmerkelijk te noemen ..jij blij dat je de keuze gemaakt hebt om daar niet te gaan staan anders had je er nu ook mee gezeten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 20:37

Vond haar manier van reageren ook opmerkelijk.
"Van horen zeggen"
Je moet niet iets roepen alvorens je iets zeker weet anders laat je alleen maar dingen op waaien terwijl het niet nodig is.
Ik twijfel niet aan zee en fouten kunnen gebeuren.
Wij hadden het ook 2 jaar op rij en dat zijn dingen die je niet wil maar helaas voorkomen

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:09

Dante had gister 39.2 's avonds, snotneus. Krijgt vanochtend een deken op.
Ilayla heeft geen koorts, maar is weer niet lekker snotneus enzo. Zal haar vanmiddag even tempen.

Het is niet alsof die stal express droes op-tovert. En, het is bijna drie jaar geleden toen de stal voor het eerst met droes te maken kreeg. De eerste keer. 3 jaar niks, tot 3 maanden terug tenminste.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 08:25

Ik wou dat ik kon zeggen: fijn dat het beter gaat. Heb het topic vanaf begin af aan gevolgd.
Maar wil hier toch even inspringen. Van horen zeggen is natuurlijk een vaag begrip, dat zeker. Maar eerlijk is eerlijk, als ik dit lees zou ik ook denken dat er nog behoorlijk wat te verbeteren valt. Al anderhalve maand wordt er gesukkeld met de droes. Nou is het natuurlijk ook een hardnekkig iets. Maar alles wordt maar bij elkaar gezet. Gezonden, zieken, en paarden die de goede kant op gaan.

Ik vraag me, en dat meen ik serieus als vraag, puur interesse, serieus af hoe ze de droes ooit de kop in willen gaan drukken als alles bij elkaar blijft lopen? Aangezien paarden dus herbesmet kunnen worden, dat is hier wel gebleken. Als je dan alles, ziek, beter wordend, gezond, bij elkaar zet, krijg je die droes toch nooit de stal uit? Ja misschien van het voorjaar als alles weer de wei op mag en niks meer op stal hoeft. Maar het zal mij eerlijk gezegd benieuwen of alle paarden er door heen gaan komen op deze manier.

Nogmaals, het is echt puur interesse dat ik me meld, ook al klinkt het misschien wat hard allemaal.. Jullie doen je best, dat is meer dan duidelijk. Maar of het stalbeleid zo goed werkt, dat vraag ik me dus af..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:18

Jeetje! Wat een verhaal!!Ik heb het helemaal gelezen en wat een pech heb je brit! Ik wens je het allerbeste voor jou en je paardjes!!! Veel sterkte!!
Hoe gaat het nu met de paardjes??
Groetjes Yenniffer (cas123)
Komt goed! *\o/*

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 20:21

Pluttersput schreef:
Ik wou dat ik kon zeggen: fijn dat het beter gaat. Heb het topic vanaf begin af aan gevolgd.
Maar wil hier toch even inspringen. Van horen zeggen is natuurlijk een vaag begrip, dat zeker. Maar eerlijk is eerlijk, als ik dit lees zou ik ook denken dat er nog behoorlijk wat te verbeteren valt. Al anderhalve maand wordt er gesukkeld met de droes. Nou is het natuurlijk ook een hardnekkig iets. Maar alles wordt maar bij elkaar gezet. Gezonden, zieken, en paarden die de goede kant op gaan.

Ik vraag me, en dat meen ik serieus als vraag, puur interesse, serieus af hoe ze de droes ooit de kop in willen gaan drukken als alles bij elkaar blijft lopen? Aangezien paarden dus herbesmet kunnen worden, dat is hier wel gebleken. Als je dan alles, ziek, beter wordend, gezond, bij elkaar zet, krijg je die droes toch nooit de stal uit? Ja misschien van het voorjaar als alles weer de wei op mag en niks meer op stal hoeft. Maar het zal mij eerlijk gezegd benieuwen of alle paarden er door heen gaan komen op deze manier.

Nogmaals, het is echt puur interesse dat ik me meld, ook al klinkt het misschien wat hard allemaal.. Jullie doen je best, dat is meer dan duidelijk. Maar of het stalbeleid zo goed werkt, dat vraag ik me dus af..

In het begin heb ik er alles aan gedaN wat ik maar kon om niemand te besmetten maarja dat kan ik niet van veel mensen zeggen. Ik heb mensen vaak genoeg gewaarschuwd dat ze moesten opletten maar ik werd maar als een of andere puber gezien die nergens iets vanaf wist. Uiteindelijk heb ik gelijk gekregen en heb ik uiteindelijk ook de schuld gekregen van alles wat er is gebeurd. Het stalbeleid klopt van geen kanten en iedereen op stal weer precies hoe ik erover denk. Ik ben opzoek naar een ander plekje of een plekje waar ze even tijdelijk apart kunnen staan maar zo makkelijk is dat helaas nog niet

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:32

Nee dat snap ik. Het is ook geen verwijt naar jou, het is meer een uhm.. tja.. hoe zeg je dat. Laat ik het zo zeggen. Mijns inziens klopt er iets heel erg niet in het stalbeleid, en ik vroeg me af hoe de staleigenaar het voor zich ziet om de droes uit te bannen op deze manier.
Maar het was zeer zeker geen vinger wijzertje naar jou hoor :) Het is heel duidelijk dat jij verschrikkelijk je best doet voor ze :)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 20:33

Willem heeft een redelijke temperatuur en krijgt sinds gisteren de normale dosering medicijnen (voor 100 kg paard). Hij is gisteren weer opnieuw ontwormd en heeft toch nog een paar spoelwormpjes uitgepoept. Het abces word een paar x per dag gespoeld maar het nieuwe abces is de afgelopen dagen niks veranderd.
hij heeft vandaag weer even met de hengstengroep in de bak gespeeld wat hij erg leuk vond. Daarna is het hekje tussen de paddocks opengelaten en is het weer 1 kudde. Willem was in het begin erg bang en ging zich in zijn kleine huisje verstoppen want er was ineens een andere pony in zijn paddock en dat is natuurlijk doooodeng. Toen die pony weer naar de andere paddock ging en willems vaste vriendje bij hem kwam staan durfde hij weer te eten.

ik kijk nog even aan hoe het gaat want het is niet de bedoeling dat hij nooit meer in de kudde komt maar ik wil ook niet dat hij te bang is om te bewegen.

rosa had vandaag weer een flinke snotneus maar is toch weer mijn oude vertrouwde vriendinnetje die ik niet meer heb gezien sinds ik in de zomer een ongelukje met haar had gehad. Toch nog geluk bij een ongeluk. Ze komt telkens lief bij me staan om te knuffelen en ik kan alles aan haar vragen en ze doet het meteen.

vandaag is het helemaal misgegaan met 1 van de vriendjes met willem. Hij had droes gehad en was weer beter en had nu ineens verslagen droes of koliek. Dat kleine beestje lag plat op zijn rug in de stal tegen de muur aangeleund, het was zo verschrikkelijk om te zien met de gedachte dat dit willem ook had kunnen overkomen. We hebben bijna de hele dag met hem gelopen en hem vertroeteld. Ik heb net nogeen berichtje gekregen dat hij heeft gepoept en dat hij weer gewoon rechtop staat en zelfs wat eet en loopt!

Zo zie je maar weer dat als je even niet oplet dat het al snel mis kan gaan...
ik heb wel meteen ingezien hoeveel geluk ik heb gehad tot nu toe met mijn mannetje en hoeveel ik van hem hou

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 20:35

Pluttersput schreef:
Nee dat snap ik. Het is ook geen verwijt naar jou, het is meer een uhm.. tja.. hoe zeg je dat. Laat ik het zo zeggen. Mijns inziens klopt er iets heel erg niet in het stalbeleid, en ik vroeg me af hoe de staleigenaar het voor zich ziet om de droes uit te bannen op deze manier.
Maar het was zeer zeker geen vinger wijzertje naar jou hoor :) Het is heel duidelijk dat jij verschrikkelijk je best doet voor ze :)

Zo heb ik het ook niet opgevat hoor ik snapte de vraag wel! De staleigenaar is iemand die over droes denkt "even uitzieken" en denkt er dus veel te makkelijk over

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 20:56

Dante en Ilayla gaan ook weer top!

Dante heeft wel een erge snotneus maar de koorts is weg. Ilayla heeft nergens last van. Rosa haar snotneus was ook weer wat minder toen we weggingen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:23

LukieBradley schreef:
Vond haar manier van reageren ook opmerkelijk.
"Van horen zeggen"
Je moet niet iets roepen alvorens je iets zeker weet anders laat je alleen maar dingen op waaien terwijl het niet nodig is.
Ik twijfel niet aan zee en fouten kunnen gebeuren.
Wij hadden het ook 2 jaar op rij en dat zijn dingen die je niet wil maar helaas voorkomen

Ik hoor ook altijd een hoop over deze stal en dit topic draagt nou niet echt bij aan mijn positieve beeld van deze stal :) .
Wat hier gebeurd is gewoon wel te voorkomen en dat vind ik erg, niet alleen voor de pony's uit dit topic, ook voor de mensen met andere paarden daar op stal. En zelfs nog harder gezegd: ook voor de stallen in de omgeving. Tegenover jullie zit een grote stal, aan die weg zitten nog veel meer paarden. Doordat je stalhouder zo'n beroerd stalbeleid heeft, zijn er ook voor die mensen risico's. Gelukkig zitten wij aan de andere kant van het dorp :o .

Ts, ik denk dat nu naar andere stalling kijken erg lastig word, er zijn weinig stallen die je aannemen met droes. Ik zou persoonlijk echt ergens een stukje land huren en daar je pony naar verplaatsen, want met het constant herbesmetten blijf je met zijn lage weerstand steeds de klos denk ik?