je zou niet het eerste paard hebben met een afwijking die met het blote oog niet te zien is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
je zou niet het eerste paard hebben met een afwijking die met het blote oog niet te zien is
Libera schreef:Nu heb je nog steeds niet verteld waarom jouw merrie nou zo'n grote kans heeft op baarmoederontsteking, je blijft alleen maar herhalen dat je het moet voorkomen....
Als ze al 19 is, kan ze wel een vergroot risico lopen op 'wind Zuigen' (aka dat se vulva iets open blijft staan en zo de kans vergroot dat bacterien van buitenaf binnendringen). Als dat het geval is, is het veel simpeler om dr even dicht te laten zetten met caslicks
Libera schreef:Nu heb je nog steeds niet verteld waarom jouw merrie nou zo'n grote kans heeft op baarmoederontsteking, je blijft alleen maar herhalen dat je het moet voorkomen....
Als ze al 19 is, kan ze wel een vergroot risico lopen op 'wind Zuigen' (aka dat se vulva iets open blijft staan en zo de kans vergroot dat bacterien van buitenaf binnendringen). Als dat het geval is, is het veel simpeler om dr even dicht te laten zetten met caslicks
Geryon schreef:Geen een dierenarts buigt hetzelfde en de resultaten zullen dan ook verschillend zijn. Het buigen, de voltes enz. zijn gewoon momentopnames. Al vaak meegemaakt.. Een klinische keuring vind ik niet veel voorstellen, geeft imo veel te weinig aan. Als je een gezond paard wilt, moet je ook röntgenlogisch laten keuren
wilmatj schreef:Hengst is overigens niet gekocht om mijn merrie te dekken, dat kwam er alleen wel bij :Y)
Hengst is gekocht omdat het me een leuk projectje leek......
wilmatj schreef:Ik zocht al tijden een hengst, ik heb niks met ruinen en ik zoek een leuke dekhengst voor mijn merrie.
( die moet natuurlijk gedekt worden, gewoon hobby matig een veulen fokken en zelf aanhouden. )
Ayasha schreef:Goedgekeurde hengsten moeten zelf rontgologisch goed zijn. Eentje die vol artrose zit wordt niet ggk omdat de kans reëel is dat het erfelijk is. En je houdt zelf de discussie ook op gang.
Verde zal het mij een zorg zijn of je er mee fokt, al haal je er een hele kudde uit. Maar dan kan ik het nog steeds dom vinden en zo iets hebben van 'kom dan ook niet janken als het mis gaat'
" en "aah
" wil horen en dat alle andere reacties geen zin hebben. Ayasha schreef:Logisch, de mensen die hier reageren weten tegen dan wel dat TS toch enkel "oeh" en "aah
" wil horen en dat alle andere reacties geen zin hebben.
Dan omschrijf je nog de beste uitkomst.
wilmatj schreef:Ik zocht al tijden een dekhengst ja!
Deze hengst kwam ik bij toeval tegen.
toen hij eenmaal hier was bedacht ik dat hij wel bij me merrie past.
oftewel van het 1 kwam het ander.
mensen lees alles en niet de helft. En probeer dingen te combineren..
pff is dat echt zo lastig?
ponyparadijs schreef:wilmatj schreef:Ik zocht al tijden een dekhengst ja!
Deze hengst kwam ik bij toeval tegen.
toen hij eenmaal hier was bedacht ik dat hij wel bij me merrie past.
oftewel van het 1 kwam het ander.
mensen lees alles en niet de helft. En probeer dingen te combineren..
pff is dat echt zo lastig?
Maar als je een dekhengst zoekt waarom koop je dan een hengst zonder papier?
Naar mijn idee is dat namelijk geen dekhengst maar een hengst.
Dan had je naar mijn idee toch beter Notaris (ggk haflinger hengst) kunnen kopen.
Dan had je je dekhengst gehad