Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xSlvna schreef:Neonlight, hele oprechte en serieuze vraag, krijgen "jouw" paarden vrije uren (weide/padock, stapmolens en wandelen aan de hand niet meegeteld) iedere dag?
Zie persoonlijk paarden een 10 minuten gedwongen lopen en dan een paar uurtjes vrij, dan zoals veel (!!!) paarden 24/7 opgehokt in stands of stallen.
Alsof deze methode 7 dagen in de week een uur lang toegepast wordt.
xSlvna schreef:Neonlight, hele oprechte en serieuze vraag, krijgen "jouw" paarden vrije uren (weide/padock, stapmolens en wandelen aan de hand niet meegeteld) iedere dag?
Zie persoonlijk paarden een 10 minuten gedwongen lopen en dan een paar uurtjes vrij, dan zoals veel (!!!) paarden 24/7 opgehokt in stands of stallen.
Alsof deze methode 7 dagen in de week een uur lang toegepast wordt.
xSlvna schreef:Komma achter de weide/padock had dan een punt moeten zijn.
Hoelang worden paarden bij jullie gemiddeld "in de schoenen gezet" per dag/week?
unamie schreef:bliver schreef:zoals al eerder gezegd is. balans verbeteren sterker maken rechter maken en eventueel benen iets hoger de lucht in krijgen. Op het hoger op tillen na zijn de eerste drie redenen gewoon een basisdoel wat iedereen heeft (zou moeten hebben) in zijn training.
Ik vind wat ania zegt wel een goede: het gaat om de trainer niet om de methode.
Met wat voor doel??
(meer) prijzen winnen?
Als mensen denken dat de balans verbeterd door een paard touwtje hebben ze het niet helemaal begrepen![]()
Balans krijg je door verzameling (sterker maken van het achterbeen)
Neonlight schreef:xSlvna schreef:Komma achter de weide/padock had dan een punt moeten zijn.
Hoelang worden paarden bij jullie gemiddeld "in de schoenen gezet" per dag/week?
Hooguit 2 keer per jaar en dan ook maar 10 minuutjes.
Edit: en dan geldt dat niet eens voor alle hackney's, we hebben er staan die nog nooit in de schoenen hebben gestaan.
M_i_R schreef:Dat wisselt denk ik ook sterk per trainer en per paard. De trainer die ik ken die ermee werkt maakt veel paarden klaar voor de keuring, en dan kwamen ze in een vrij korte periode een paar keer achter elkaar in de schoenen. Mijns inziens veel te ruig voor die jonge dieren.
Ania schreef:Nikass schreef:
Een trainer kan nog zo deskundig zijn, de methode alsmede het doel ervan, deugt niet.
Ik kan me nog heftige foto's herinneren van Power and Paint veel te strak bijgezet. Toch longeert het merendeel nog steeds met een bijzet of iets in die categorie.
Hou het op de trainer niet op het middel.
_maaike_D schreef:Wat ik wel bijzonder vind is dat er over gevallen word dat de paarden alleen voor de 'show' getraind worden.
Het overgrote deel van de paardensport draait hier toch om.
Wedstrijden om te bepalen welk paard hoger kan springen, harder kan rennen of in de krul oefeningen kan doen.
Wie het mooiste, soepelste, slimste, snelste, sterkste paard heeft?