KNHS instructieweek 5 (30-06 t/m 05-07)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:25

Nee ze kijken wel naar je paard hoor! De dressuurles die ik had na de cross stelde ook niet veel meer voor.
We zaten op ons paard, hebben gestapt, beetje draf en galop en voor de rest staan kletsen met de instructrice :))
En tijdens de lessen kan je ook gewoon even stappen, als de instructeur dat zelf niet al aangeeft.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:27

Oh, dat vind ik super fijn om te horen. Hij wordt in die week 18 en is naar mijn idee in prima conditie. Maar verliest snel het plezier in het werk als hij constant verzuurd rond moet lopen. :D Loswerken tijdens de dressuurles is dan wel heel prettig.

tomklover

Re: KNHS instructieweek 5 (30-06 t/m 05-07)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:29

Ik denk idd ook dat het goed te doen is voor je paard. Ik heb ook een paar dressuurlessen wat rustiger aan gedaan of gewoon lekker op tijd gaan uitstappen als ie braaf is. De instructeurs denken hier ook goed in mee vind ik! Ik bekijk het daar te plekke van de buitenrit. Vorig jaar heeft t hem wel goed gedaan "Even ontspannen" .

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:31

Hihi, een buitenrit is voor mijn bolletje alles behalve ontspannen....hij doet het niet zo vaak omdat hij nogal uhm.....stout is. Dus misschien vraag ik haar de buitenrit te skippen. ;)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:20

Sanny_lief schreef:
Hihi, een buitenrit is voor mijn bolletje alles behalve ontspannen....hij doet het niet zo vaak omdat hij nogal uhm.....stout is. Dus misschien vraag ik haar de buitenrit te skippen. ;)

Ik denk dat ik de mijne ook niet meeneem op buitenrit, hij ziet overal een wedstrijd in en als ie gaat is ie niet meer te stoppen haha, daarnaast springt ie nogal snel met alle 4 de benen van de grond, ook niet echt bevorderlijk voor de groep :')
Verder is de mijne nu 20 en ik rijd m vrij intensief, ik denk dat ik hooguit een paar keer extra ga longeren.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:29

Ik ga volgende week eens kijken hoe hij zich houdt als hij twee keer in de week springt. Normaal spring ik maximaal 1 keer in de week, om zo gezonde benen te behouden. Maar als hij moet springen en crossen kan ik dat nu maar beter een beetje opbouwen.

Maar genoeg vooruit kijken. Eerst maar eens kijken of mijn stalgenoot nog net zo enthousiast reageert als ik aangeef dat ik er geen bezwaar tegen heb als ze hem meeneemt. Ze was zelf nogal terughoudend omdat ze bang is dat er wat kan gebeuren. Tja, er kan bij mij thuis ook wat gebeuren. Hij loopt niet in zeven sloten tegelijk en is redelijk nuchter. Ik denk vooral dat hij het fantastisch vindt. En als dat zo is ga ik volgend jaar misschien wel zelf.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:54

Wel super tof dat je dat zo aanbied aan je stalgenoot +:)+

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 20:41

Haha, ik ben zelf zo trots op hem dat ik wil dat iedereen van hem kan genieten. Ex manege fjord die mij meermalen tot wanhoop heeft gedreven. Nu een fijn te rijden paard dat enorm graag wil werken voor iedereen. Je leest het al: een te trotse eigenaar.

Daarbij denk ik dat hij het heeeeeel erg leuk vind en ik er gewoon de tijd niet voor heb. Zij zelf is een top mens die zo fijn met paarden omgaat en ook gek op die dikke van mij is. Tja 1 plus 1 is 2. Neem de kleine man maar mee! Nu nog even kijken of ze het aan druft.

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:57

Vandaag met mn paardje naar de tandarts geweest.. En het was nodig! Hij heeft 1.5 cm van zn achterste kiezen gehaald en een verborgen wolfskies weggesneden! Waarschijnlijk gaat hij nu ook beter uit zn wintervacht komen omdat hij zn eten beter kan vermalen en dus beter voedingsstoffen op kan nemen... Eens kijken of ik verschil merk met rijden morgen...

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 09:15

Zo, dat was wel nodig dan Dominique! Bevalt je paard goed?

Wat lief van je Sanny_Lief! Ik heb ook zo'n lief stalgenootje die haar paard aan mij heeft uitgeleend voor cursussen en buitenritten.

Mijn paard heeft vorige week vrijdag van iets te dichtbij kennisgemaakt met een Volkswagen up... We waren op buitenrit, hij schrok, sprong opzij en liep achteruit de weg op tegen een auto. Gelukkig reed de auto maar dertig en kwam paardlief tegen de zijkant en niet er voor. De auto had een stel flinke deuken maar het paard had alleen een grote zwelling op zijn bil. De bestuurder van de auto had niks en was gelukkig ook totaal niet boos. De auto was gloednieuw, pas twee weken oud... De verzekering vergoedt het allemaal gewoon en het is erg goed afgelopen, maar wat was dat schrikken zeg! Ik reed niet op mijn paard maar op een pony er achter en zag het allemaal gebeuren. Gelukkig bleven de paarden erg rustig, moet er niet aan denken wat er gebeurd was als ze er in paniek vandoor waren gegaan. Of als het paard een seconde eerder was geschrokken en vóór de auto was gesprongen...

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:12

Hij bevalt goed idd! Hij was wat lastig te rijden maar dat kwam dus door zijn tanden en lijf. Woensdag is ook nog de kraker geweest en hij had flink last van de rechterkant van zn lijf en zn kont. Dat verklaarde samen met zn tanden waarom hij niet rechtsom wilde buigen en scheef gallopeerde....

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:25

Nog 50 dagen! *\%/*

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:46

Nou ook ik heb eindelijk een paardje gevonden hoor :)
Moet nog even geduld hebben want hij komt pas over 1,5 week omdat het paspoort opnieuw aangevraagd moest worden en hij moet natuurlijk goedgekeurd worden. Is dus nog allemaal even spannend en kan echt niet wachten tot we hem thuis hebben staan. Hebben iig wel genoeg tijd om de stal klaar te maken.

Fijn dat je het probleem waarschijnlijk hebt gevonden Dominique! Hoe gaat het ondertussen?

Erg gaaf dat je je paard zo uitleent Sanny_Lief, weet eerlijk gezegd niet of ik dat aan zou durven :o

Breumelhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:50

Jeee, gaat hard! Morgen beginnen de examens voor mij :=

Wat leuk Cabelz! Heb je een foto? Ik zal voor je duimen dat hij goedgekeurd wordt!

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:14

Paardje gaat goed maar merk geen verandering na behandeling van kraker... Deze week komt iemand anders die mn zusjes paard ook heeft behandeld... Zag er goed en veelbelovend uit....

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 13:42

We gaan er gewoon vanuit dat hij goedgekeurd word want hij is pas door hun eigen dierenarts goedgekeurd. Maar je weet maar nooit hè.
Nee nog geen foto's enkel van de advertentie maar daar ziet hij er niet zo aantrekkelijk uit :)) dus plaats pas foto's als ik die zelf heb gemaakt.

Had ik ook hoor de eerste keer Dominique. Is ook altijd aftasten wat het best werkt en denk zelf altijd dat de meeste problemen rijtechnisch ook wel op te lossen zijn...
Is ook natuurlijk allemaal nog wat vreemd met zo'n nieuw paardje zal het zelf ook wel gaan beleven :+

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:20

Ik heb er zin in *\o/*
Trouwens, ik heb de knhs gemaild omdat ik mijn paard op zondag wil brengen,
zelf kan je daar ook blijven overnachten! Super chill, hoef ik geen bed&breakfast te regelen :))

Succes breumelhoff met je examens!

Ik duim mee hoor Marion dat ie goedgekeurd wordt!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:47

Ben ik ook weer eens. Maar dan ga ik daar toch ookeven over nadenken. Denk dat ik dan ook op zondag al kom

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:49

Allemaal goed nieuws hier!
Ik heb helaas de knhs moeten mailen om af te zeggen. Ik mocht met mijn bijrijdpaard heen. Maar helaas is het allemaal even anders gelopen.
Hoop dat jullie een top tijd hebben in ermelo maar dat komt vast wel goed!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:58

Oh, wat fijn Tomorrow! Dan kom ik ook op zondag.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 11:24

Heb er ook zo'n ontzettend veel zin in nu! Komt nu ook wel erg snel dichterbij. Ga er zelf ook op zondag heen :)

Jeetje Judith jammer zeg! Sterkte!

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:24

Oh lekker ik had dus begrepen dat je niet zelf kon blijven slapen dus pas B&B geboekt.. :P

Na ga d'r maar even achteraan want KNHS mailde mij ook al niet terug toen ik vorige week erover mailde... ^)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:13

Nou ook weer geregeld... :P Mensen van de B&B waren sowieso onwijs aardig dus was allemaal geen probleem dat te cancellen. Als beste Maarten van de KNHS nou nog ff een bevestiging stuurt dan is alles weer goed.

Ben benieuwd naar je paard Marion! Was het die "kleine" of een ander?

Sanne, dat moet er naar uitgezien hebben. Als je er zelf op zit krijg je maar een klein deel mee, maar als je het ziet gebeuren... Gelukkig niks ergs aan overgehouden.

Dominique, is die andere behandelaar al geweest? Heb je intussen wel verschil gemerkt of lijkt het toch meer een rijtechnisch probleem?

Baby_Lucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:40

De andere behandelaar komt eind van de week of volgende week. Heb vandaag de eerste keer les dus ben benieuwd wat instructeur zegt....

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 15:54

Fijn zeg! Het scheelt natuurlijk ook dat je een beetje op tijd bent met afmelden en ze vast wel andere klanten vinden (lijkt me iig in die omgeving en het seizoen).

Nee die kleinere is het niet geworden. Was wel erg lief maar we schrokken toch wel toen we daar kwamen en hij er heel anders uit zag dan we op de foto's zagen. Echt te dun en totaal geen spieren. We hebben ook niet echt de kans gehad om er een beslissing over te maken overigens we werden de volgende middag gebeld dat hij aan iemand anders verkocht was. Maar we hadden zelf overigens al een beetje besloten dat het hem niet zou worden.

Deze hadden we vorige week maandag bekeken en was eigenlijk meteen van dit word hem toen we op de terugweg waren. Is een ruin en hij is volgens mij iets groter dan 1.70 en heeft dezelfde opa als die van mij en een schimmel dus is wel een leuk stel denk ik :Y) Verder kwamen we er achter dat hij geboren is op mijn moeder d'r verjaardag. Dus die heeft het al over het lot en dergelijke :')

Hopelijk valt het allemaal een beetje mee Dominique en merk je snel verbetering.