Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Imala schreef:Als cc er een DA bij heeft gehaald of al eerder erbij heeft gehad, waarom weet ts dan zelfs na de vraag wie en wat dan nog niets? Dat is toch een vreemd stuk?
russel schreef:Ik heb ook een ziek paard gehad die snel vermagerde, maar zo? Dat kan alleen als je niet extra bijvoerd. En op die wei stond ook geen sprietje gras meer, dus paard was volledig afhankelijk van bijgevoerd hooi.
Imala schreef:Voordat TS op het erf kwam had cc haar al in kunnen lichten over de situatie.
Veel eerder al. Want dit is geen 3 dagen kwestie.
russel schreef:Ik heb ook een ziek paard gehad die snel vermagerde, maar zo? Dat kan alleen als je niet extra bijvoerd. En op die wei stond ook geen sprietje gras meer, dus paard was volledig afhankelijk van bijgevoerd hooi.
zowel dr Flame verhaal als deze komt uit de gemeente Stadskanaal. Om over haar vrienden maar te zwijgen.. het ligt gelukkig nooit aan hun. Dat scheelt vast
geerke schreef:het is net omgekeerd...een paard krijgt luis omdat hij in een slechte conditie is.
Hij ziet er dus niet sl;echt uit omdat hij luis heeft,maar heeft luis omdat hij er slecht uitziet.![]()
Een ouder paard is niet makkelijk op gewicht te houden.Die van mij is 27,heeft IR en cushing dus kan niet onbeperkt hooi eten of voer.Het kost mij ook moeite om hem er goed uit te laten zien
Imala schreef:Voordat TS op het erf kwam had cc haar al in kunnen lichten over de situatie.
Veel eerder al. Want dit is geen 3 dagen kwestie.
_San87_ schreef:russel schreef:Ik heb ook een ziek paard gehad die snel vermagerde, maar zo? Dat kan alleen als je niet extra bijvoerd. En op die wei stond ook geen sprietje gras meer, dus paard was volledig afhankelijk van bijgevoerd hooi.
Fuuu... Dat zou ik niet te snel zeggen. Onze oude oma valt in de winter ook smerig veel af en we voeren haar de hoeveelheid die een Z-dressuurpaard waardig zou zijn aan krachtvoer en daarnaast senioren prioris, vitaminenpreparaat en onbeperkt hooi. En dan is onze dame niet eens ziek. Ze is nooit vol geweest, maar in de winter bekomt het haar gewoon slecht.
Daarnaast, een paard met luis ziet er gewoon slecht uit, ook tijdens de behandeling, helemaal als ze ook nog eens slecht uit de wintervacht komen (wat ook niet ongekend is voor oudere dieren). Dus ik zou van de foto's niet zo snel de conclusie durven trekken dat het dier geen behandeling heeft ontvangen. Tijdens/na behandeling door ziekte zijn paarden snel slecht. Mijn ruin van 8 jaar is tijdens ziekte, ondanks onbeperkt hooi en meer krachtvoer, ook dik 100 kilo afgevallen. Probeer dat er bij een oudje eens aan te krijgen in een paar maanden, is best een kluif, hoor.
In de lente/zomer is het veel makkelijker een paard weer vol te krijgen dan in de herfst/winter.
russel schreef:_San87_ schreef:Fuuu... Dat zou ik niet te snel zeggen. Onze oude oma valt in de winter ook smerig veel af en we voeren haar de hoeveelheid die een Z-dressuurpaard waardig zou zijn aan krachtvoer en daarnaast senioren prioris, vitaminenpreparaat en onbeperkt hooi. En dan is onze dame niet eens ziek. Ze is nooit vol geweest, maar in de winter bekomt het haar gewoon slecht.
Daarnaast, een paard met luis ziet er gewoon slecht uit, ook tijdens de behandeling, helemaal als ze ook nog eens slecht uit de wintervacht komen (wat ook niet ongekend is voor oudere dieren). Dus ik zou van de foto's niet zo snel de conclusie durven trekken dat het dier geen behandeling heeft ontvangen. Tijdens/na behandeling door ziekte zijn paarden snel slecht. Mijn ruin van 8 jaar is tijdens ziekte, ondanks onbeperkt hooi en meer krachtvoer, ook dik 100 kilo afgevallen. Probeer dat er bij een oudje eens aan te krijgen in een paar maanden, is best een kluif, hoor.
In de lente/zomer is het veel makkelijker een paard weer vol te krijgen dan in de herfst/winter.
San is ze dan een gratenpakhuis zoals op deze foto? Van een berg brok komt een paard niet aan, is suikers voeren en voor de paardendarmen helemaal niet goed. De vitamines en mineralen zijn juist van belang, zeker bij oudere paarden. Maar dit terzijde.
Stel het is zo gegaan als jij zegt 100 kg afvallen gebeurd niet in een weekje. Dan nog is er zorgplicht. De eigenaar inlichten, onderzoeken waarom ze zo drastisch afvalt, info vertrekken, bijvoeren. Dit zeker als paard op een wei staat met niets erop waar een paard wat aan heeft.
Het gaat mij er alleen om, waarom geen overleg en duidelijkheid geweest, dan was het ook niet geescaleerd.
, met krachtvoer bedoel ik muesli). Ze staat ook onder een deken dan. Wij hebben voor haar al eens de dierenbescherming op de stoep gehad, mensen vonden haar graatmager, was ze ook, maar daar konden wij gewoonweg niks aan doen. DB heeft overleg gehad met onze arts en toen was het goed. De merrie is in de zomer ook geen volle, ook aan de magere kant. Kan je nagaan wat de winter doet met een oude dame
.Dinopino schreef:Niet om het een of ander maar waarom zou een van de partijen jou een verklaring moeten geven? Die laatste al helemaal niet.Die heeft dit topic niet geopend en is dus tegenover niemand hier iets verplicht.