En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Re: En dan staan er 2 vreemde paarden op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:38

wat een verhaal joh...ik moet nog even wat pagina's bijlezen straks, maar reageer nu al zodat ik het topic niet kwijt raak.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:41

Ik heb ook alle pagina's nagelezen pff wat een verhaal. Hopen dat alles snel helemaal opgelost is en de eigenaar van zich laat horen.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:42

Die pony's hebben indd geluk dat ze bij jou in de wei zijn gezet. Mijn tinker was een keer ontsnapt en voorbij gangers hebben hem toen in een weiland van een boer gezet boer heeft hem daarna gewoon weer losgelaten. Gelukkig is hij naast de wei van een ander paardje gaan grazen.gelukkig hat hij niks.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:46

teiger150 schreef:
Die pony's hebben indd geluk dat ze bij jou in de wei zijn gezet. Mijn tinker was een keer ontsnapt en voorbij gangers hebben hem toen in een weiland van een boer gezet boer heeft hem daarna gewoon weer losgelaten. Gelukkig is hij naast de wei van een ander paardje gaan grazen.gelukkig hat hij niks.

das echt schandalig van die boer!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:48

als je adres weet, brief maken, grote letters erin zetten dat ze contact op moeten nemen met politie, (naam, telf buro-adres o.i.d.) dat daar info te bevragen is over de paardjes, dit in de hoek van de voordeur plakke, dus als die deur is opengeweest is de brief los geweest, kan je zien of er iemand aanwezig is in het huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:51

Dat politie niets mag als je niet op bureau bent geweest is larie. Hier stonden ze vorige keer met die ex-merrie van me ook gelijk aan de deur omdat ik telefoon niet opnam. Logisch, was ook mijn oude nummer nog en aangezien ze intussen verkocht was heb ik mijn nieuwe nummer nooit aan de instantie doorgegeven. Was immers geen eigenaar meer.
Ik was niet thuis dus zijn ze bij buren gaan bellen en die vertelden even doodleuk waar mijn moeder en oma wonen. Zou je even mijn moeder kopzorgen gaan geven omdat de nieuwe eigenaar de gegevens niet had aangepast?

Ofwel zijn die mensen niet op zoek en boeit het hen geen reet, ofwel hebben ze evenveel last van miscommunicatie als jij en vallen ze telkens op een agent die van niks afweet omdat collega S.Ul niks doorbrieft.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:54

In de advertentie staat dat ze ook wil ruilen. Dus ik denk wel dat ze ze kunnen onderhouden. Maar het is wel vreemd dat ze nog niet op zoek zijn naar de pony's.
Ze hebben het nu in ieder geval wel goed bij jouw, het is alleen op het verkeerde moment ;)

Succes nog met studeren, hopelijk laten de eigenaars of politie snel iets weten.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:57

Ik ben wel benieuwd naar de advertentie

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:58

Nou dan is het helemaal vreemd dat ze niets van zich laten horen!!!! (als ze wel eventueel willen ruilen)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:00

Ik zou de advertentie liever niet in het topic zien verschijnen, ik heb de plaatsnamen ook bewust niet vermeld van alle zones. Ik pb de advertentie wel door mocht iemand hem graag willen zien, al ga ik echt even rusten nu :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:05

Ik ken de advertentie. Eigenares lijkt me hoog zwanger? Misschien is dat de oorzaak?

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:08

Waarom dan wel ruilen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:09

misschien ligt ze wel te bevallen en neemt ze daarom de telefoon niet op

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:11

Als ik de eigenaar op fb opzoek zie ik een foto van een pasgeboren kindje als profielfoto die gisteren pas is ingesteld. Wie weet ligt ze nog in het ziekenhuis en weet ze inderdaad helemaal niet dat haar paardjes er niet meer zijn. Ik hoop dat ze naar haar berichtjes op haar telefoon luistert en dat ze snel naar huis kunnen :) .

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:15

Ik zet het in ieder geval niet openbaar :)
Ooh, het zou goed kunnen dat ze daarom niet opneemt. Maar is er dan niemand die haar paarden moet verzorgen?...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:16

little_king schreef:
petraaken schreef:
Zit me net te bedenken dat de eigenaar misschien wel op vakantie is en dat hij voor een verzorger heeft gezorgd.

Dit lijkt me erg logisch gezien ze de telefoon niet opnemen.
Maar die verzorgster zou ik nooit meer willen als die nu nog de paarden niet mist.

Wie weet loopt die wel stad en land af te zoeken.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:18

Ine23 schreef:
Als ik de eigenaar op fb opzoek zie ik een foto van een pasgeboren kindje als profielfoto die gisteren pas is ingesteld. Wie weet ligt ze nog in het ziekenhuis en weet ze inderdaad helemaal niet dat haar paardjes er niet meer zijn. Ik hoop dat ze naar haar berichtjes op haar telefoon luistert en dat ze snel naar huis kunnen :) .

Zou mij niks verbazen gezien de dikke buik op de foto :j

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:21

Als iemand zijn paarden kwijt zou zijn schakel je toch gelijk de politie in????? of wie weet hebben ze dat geprobeerd maar "weten" ze van niets (wordt natuurlijk ook veel langs elkaar heen gewerkt!)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:23

Jeetje wat een gedoe zeg..
Vind het heel goed van jou dat jij zo je best doet voor die paardjes, het zit je allemaal niet mee meid :(:)
Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost, voor jou maar ook voor de paarden

Ik ben benieuwd of de eigenaar van zich laat horen!

Ik ben wel benieuwd naar de advertentie, pb?

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:27

asociaal zeg dat ze hem zomaar op je weide zetten.

ik hoop dat alles goed komt en je lekker verder kan studeren

als je geen eigenaar vind mag je ze ook wel naar mij brengen hoor :D wat een leukies ^^

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:27

Ik heb dit topic met open mond zitten lezen.. ik vind het maar een rare situatie dat de politie dit zo afhandeld! Gelukkig staan de paardjes goed bij jou, en doe je er zo je best voor! Ben benieuwd hoe het afloopt..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:28

Wanneer de Haf te koop staat, lijkt het mij dat eigenaar/eigenaresse deze toch wel terug wil hebben naar de "verkoop-locatie"? Het wordt nogal lastig om het dier vanaf andermans terrein te verkopen... ook al ben je de eigenaar.
Geen weldenkende eigenaar met een te koop staand paard laat die bij een ander "per ongeluk" op een zogenaamd wildvreemd terrein staan, maar haalt die terug, JUIST en welzeker om die verkoop te kunnen begeleiden en ook te kunnen doen

In mijn optiek wordt het verhaal echt steeds vreemder.... eigenaar is dus gewoon te achterhalen door enkele van bovenstaande posters via de verkoop-advertenties... TS ga er heen en NU, of laat ouders of een familielid er heen gaan, aangezien de voorheen locatie dus bekend is. En vertel hen dat ze hun ponies moeten op komen halen, en dat je ze anders overdraagt aan een bevoegde dierenopvangende instantie.

TS: de advertentie hoeft niet in het topic te verschijnen... is al genoeg gespot.

Onderneem nu gewoon actie, om van deze niet van jou zijnde ponies af te geraken, anders raak je straks zelf nog in een ellende van ongewenst houderschap verstrikt En kan de eigenaar/eigenaresse je straks nog dwarsbomerij van verkoop verwijten... wat als een der opverigens goed uitziende ponies iets gaat mankeren (wat ze wellicht al bezaten), tijdens jouw ongewild houderschap?

Deze ponies zijn rechtens niet van jou, en DUS ook niet jouw verantwoordelijkheid. Je zegt dat je ze niet alleen NIET op je terrein wil hebben, maar ook zelf niet wil hebben.

Waarom je elke keer morgen, later, zegt als je ze zo snel mogelijk van je erf af wil is mij een raadsel.
Misschien hoop je ergens dat eigenaar ze om niet (gratis) uit geldgebrek/niet meer voor kunnen zorgen aan jou overdraagt?

Overkwam dit mij, zo een ongewenste toestand, waren die echt binnen 24 uur opgehaald/weggebracht naar een zich ontfermende instantie (en nee, niet de politie, die heeft ook hier in Nederland daar geen faciliteiten voor), maar wil je ze van je erf weg hebben is dat ook zo in Belgie geregeld.

Zelfs al zou je geen enkele eigenaar van de wildvreemde in jouw weide gezette ponies weten, zou je ze zonder meer kunnen overdragen aan een opvang-instantie, zonder consequenties voor jou.
Alle consequenties zijn voor de eigenaar, die ze dus zsm moet zorgen diens ponies van jouw weide te halen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:31

Ik heb je pb gehad!. Misschien zijn ze inderdaad wel losgelaten door een ander? Hier laatst ook gebeurd met paard van een vriendin.. Gewoon de wei open gezet, beesten snachts aan de wandel..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:31

Als ik jou was zou ik met de paarden naar het politiebureau lopen en ze daar afgeven. Kijken of ze dan wel haast met de zaak maken.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:32

Waar moet ik in hemelsnaam heen gaan? Er is geen enkel adres te vinden van deze persoon.

Ik MAG ze niet wegbrengen van de politie of laten ophalen of ik word gestraft.

Politiekantoor is 9km verderop, ik ga niet met 2 wildvreemde paarden aan de hand zo ver lopen om dan een enorme boete te incasseren. Er is een PV opgesteld en mijn weiland is gevorderd en ik kan nu niets doen of ik zit in de problemen met de politie, daar hebben ze wel voor gezorgd.
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 07-06-13 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt