Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

nicky_rilana schreef:ik lees nu al een tijdje meer en wil even zeggen wat mijn oma altijd zij: ut koi sla d'r alleen maar in en er niet uit ( vertaling: het slechte sla je er alleen maar in en niet er uit) dat geld voor een mens en ook een paard.
ik heb wel bewondering voor gert dat hij er opblijft zitten en het ook durft. maar ik heb het corrigeren van andere paarden ook op andere manieren gezien.
Air schreef:Is het eerlijk om op een paard te gaan zitten waarbij er een grote kans is dat er iets lichamelijks aan de hand is?
Princesj schreef:Air schreef:Is het eerlijk om op een paard te gaan zitten waarbij er een grote kans is dat er iets lichamelijks aan de hand is?
Dan hoef ik (en vele met mij) ook niet meer te werken, ik heb ook veel lichamelijke pijn. En toch zegt de arbo gewoon doorgaan.
Soms moet je over een grens om uiteindelijk beter te worden, dingen doen die je eigenlijk niet wilt/durft omdat je bang bent voor de pijn.
Gert helpt dit paard over deze grens, waarna de eigenaresse met begeleiding verder kan. Lijkt mij niks mis mee.
Air schreef:quote="fargo"Air schreef:Al lang?Z heeft hem pas 3 maand, waarvan een maand met blessure.
Maar bij nader informeren bij vorige eigenaar bleek hij dit soort dingen wel vaker te hebben gedaan lees ik in post van TS../quote
En het fysieke probleem is nog niet gevonden. Dus dan er maar doorheen rijden.
Het grote probleem is dat men denkt dat een paard dit voor de lol doet. Dat is nou eenmaal makkelijker dan je in te lezen in hoe een paard in elkaar zit, een paard leren begrijpen.
En als de hele rompslomp erbij is geweest en er niks te zien was... dan ligt het aan het paard. Aan het rijtechnische zal het nooit liggen.
Heeft geen bal met natuurlijk of niet natuurlijk te maken, alleen maar met respect en geduld naar het paard toe.
Duidelijkheid en consequentie zijn inderdaad belangrijk, maar dat staat absoluut niet gelijk aan ergens met alle macht doorheen rijden.
Het paard schreeuwt maar wordt niet gehoord.
Als een ouder een kind negeert wat maar blijft huilen snapt iedereen dat je een slechte ouder bent... maar een paard laten schreeuwen en er doorheen rijden..... dan ben je een goede ruiter.
Een tijd terug heeft een oma in amerika haar kleinkind laten doodrennen uit straf. Dit heeft toen op bokt gestaan.
Iets abnormaals, iets wat je je niet kunt voorstellen...... en bij paarden wordt het maar goed gepraat. Kissing spines, blessure's... redenen om een paard een spuit te geven. Maar het lag echt niet aan de ruiter hoor. En het volgende paard staat al weer klaar om kapot gereden te worden.
Maar men is te egoistisch om daar over na te denken, het is zoveel makkelijker mensen aan te vallen op deze mening dan na te denken. Oh natural, oh met aaien en knuffelen alleen kom je er niet etc. Waar dat dan staat is de vraag. En sinds wanneer er geen middenwegen meer zijn is ook de grote vraag.
Maargoed, deze post zal ook wel weer direct aangevallen worden, maar vraag je dan wel even af, heb je echt liefde voor paarden, of alleen voor paardrijden?
Air schreef:Als je niet weet waar het gedrag vandaan komt dan ga je net zo lang op zoek tot je het wel weet.
En als je er niet achter komt, waarom wil je dan een paard zo nodig dit aan doen? Wordt het dier daar gelukkig van?
Dan staat het rijden voor het paard....

.
Anne_GTI schreef:Hahaha, Air, jij kent duidelijk geen Houston. Dat zijn paarden die je bezig moet houden anders gaan ze jou bezig houden op de manier die je als ruiter niet leuk vindt. De kunst is om ze onder de duim te houden maar de hemel in te prijzen. Je moet een Houston ver weg houden van een goocheldoos want voor je het weet heb je te maken met een echte David Copperfield die alle trucjes tegen je gebruikt. Gert pakte de goocheldoos van dit paard af en dat vond paard niet leuk.
Riraito schreef:Dit begint bijna grappig te worden om te lezen.
Wij vertrouwen allemaal op de DA, als we die niet konden vertrouwen dan konden we wel ophouden. Het lijkt mij overduidelijk dat het paard gewoon bang is voor de pijn die hij had. Daarom wil hij niet. Ga jij maar eens een paard uitleggen dat linksom geen pijn meer doet, zonder het voor te doen. De vriendelijke manier ís al geprobeerd, maar zo te horen wil dat helemaal niet met dit paard.
Air schreef:Gini: Waarom zou dat niet werken? En als het niet zou werken, dan kan je dan alsnog verder kijken.
Cassidy schreef:Fellor schreef:En dan zie ik een MEGA slecht passend zadel dat enorm schommelt waardoor er enorm druk op de singelplek komt....
En dan denk ik; hmmm, mij niet gezien met mijn paard als er ooit iets is
Gaan we nu ook voor een te corrigeren paard een op maat gemaakt zadel eisen?