De nieuwe uitdaging!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paprika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:03

Ik hoorde iets heel wijs vandaag... Iemand die iets niet wil, vindt enkel excuses. Iemand die iets wel wil, vindt oplossingen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:04

Is dat beter dan verkopen, opgehaald worden door Rendac, Dav? ;-)
Ik wil het paard ook terugnemen voor de aankoopprijs, dus meer als 5 euro, maar ideaal zou zijn als hij toch een langdurig baasje zou vinden natuurlijk.
Nu denk ik niet dat het paard slecht verzorgd wordt, hij staat op een pensionstalling dus daar valt weinig op aan te merken en is toch het belangrijkst. Uiteindelijk worden paarden ook weggebracht om in training te zetten dus meen ik dat het niet zo traumatisch is dat hij daar even staat, al is het kortdurend. Waar iedereen het mee eens is denk ik: Nibbles heeft zich heel snel heeft aangepast, van amper aan het halster kunnen lopen toch op 2 weken al op straat kunnen en zelfs in een binnenpiste aan de longe lopen en de basis voetjes geven, dekentje op enz. Ik weet dat hij een makkelijk karakter heeft, de meeste andere paarden zouden veel meer tijd nodig gehad hebben.
TS ken ik niet persoonlijk, maar van wat ik lees is persoonlijk aanvallen geen oplossing. De grond in boren maakt niemand beter.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 15-11-12 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:05

capopjekop schreef:
Ik heb met verbazing je topics gevolgd. Een keer een 'miskoop' doen met een paard dat kan altijd gebeuren of dat je gaandeweg andere dingen wilt gaan doen dan je paard aankan. Dan vind ik verkopen helemaal geen probleem en mss zelfs wel beter. Maar je hebt nu al zoveel paarden versleten, is het niet eens een idee om wat gerichter te gaan zoeken? Een klik ontstaat niet zomaar, een paard moet je gaan vertrouwen. Zoals andere schreven heb je tijd nodig om aan het dier te wennen en omgekeerd ook. Dus ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij nu een paar weken later alweer weg moet. Een jong dier moet veel leren, dat doe je niet ff binnen een paar dagen, zeker als hij daarvoor in de opfok heeft gestaan en niet veel meegemaakt heeft. Ik vind het sneu voor de dieren. Zijn ze net een beetje gewend moeten ze weer weg. Dus ik hoop echt van harte dat je eerst eens nagaat wat je nu precies zoekt in een paard en daarbij ook kritisch naar je eigen kunnen kijkt. Wil je een paard waar je zo van alles mee kunt gaan doen, neem dan een ouder dier. En vraag hem dan op proef om te zien of het paard bij je past voordat je hem koopt.

Ik kan me hier helemaal bij aansluiten, en heb dit topic en een stuk geschiedenis vol verbazing gelezen.
Mooie reactie.

Een meisje van 19 die dit doet, hoe kan dat? Wat vinden je ouders hier van? Als mijn dochter paard na paard zou verslijten en verkopen, kwamen er bij mij voorlopig geen nieuwe paarden meer in. Ga maar paardje spelen met je fiets en nadenken over wat je zoekt in een paard, voor we verder kijken naar een nieuwe.. :n
Het is een levend wezen, een dier met gevoelens en angsten, geen paar schoenen..
Ik heb medelijden met dit dier, zo'n jong paard dat van hot naar her versleept wordt, geen tijd krijgt om te wennen en al weer weg moet bij gebrek aan een klik...

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:07

Zzannekin: daarmee bedoelt ze dat al de rest van de paarden bij haar gestorven zijn ;) en dat lijkt mij dan toch idd beter dan blijven door verkopen.
Zeker niet traumatiseren , maar goed is het niet om steeds te veranderen, zeker niet als jong paard.

Verder zou ik ook denken dat de schuld gedeeltelijk bij de ouders ligt ( althans van dit gedrag).
Maar 19 in mijn ogen zou je toch al wel al wat normen en waarden moeten hebben.

Noeka

Re: De nieuwe uitdaging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 15:11

Dus jullie denken dat ik een 19 jarig iemand ben die alles krijgt van mama en papa? Ik kan je zeggen, van het eerste paard tot nu heb ik er zelf alles voor moeten doen om het betaald te krijgen. Ik heb twee jaar gewerkt via leercontract, nadien was mijn zin over om te werken. Dus ik heb genoten van een sabat jaar zoals wij dat noemen. Ik wil nu iets doen, waarmee ik verder kan. Door een huidziekte ben ik twee jaar niet meer naar school geweest dus laat staan dat ik mijn secundair diploma zou behaald hebben, in geen geval.

In februari ga ik naar de verpleging school waar ik ongeveer 3 jaar zal zitten. Maar is altijd wel iets wat ik zou willen doen, en heb de kans gekregen van mijn ouders om het te doen. Want tenslotte weten ze dan ook dat ik drie jaar geen centen binnen brengen, behalve met vakantiejob of weekendwerk.

Ik kan je zeggen, ik ben heel veel geld verloren bij mijn vorig paard uit die handelstal. Toen heb ik ook niet geluisterd naar andere bokkers, maar liefde maakt blind. En ik kan je vertellen ik was smoor verliefd op dat paard, nu nog trouwens. Maar de paarden die ik het meest graag gezien heb, zijn allemaal van mij weg. En niet omdat ik dat zelf heb beslist. Ik heb vanaf het begin gezegd dat ik geen zekerheid ging geven of nib wel zou blijven of niet, dat zouden jullie zelf moeten weten. dat staat btw ook in het topic! :-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:14

Volgens mij bedoelen ze meer dat jouw ouders blijkbaar niet een keer een goed gesprek met je hebben gevoerd over het steeds weer kopen en verkopen van paarden? Want als ik dat zou doen dan zou mijn pa toch echt wel vragen waar ik denk dat ik mee bezig ben. Maar goed, wij zijn thuis allemaal van het principe dat je een dier voor het leven koopt en niet voor even (zolang je er goed voor kunt zorgen iig).

Maarre als je zo verliefd was op dat paard waarom is hij dan toch weggegaan? Dan stel je toch alles in het werk om hem te houden en goede zorg te geven?

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:14

Die conclusie trek je nu zelf. Ik vind het alleen heel bijzonder dat een meisje van 19 zoveel paard in- en verkoopt en dat je ouders dat goedkeuren.

Als jij straks 3 jaar geen centen binnen kunt brengen, waarom koop je dan in vredesnaam een paard?
Het blijft niet alleen bij aanschaf.. Wat doe je als dat paard iets mankeert?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:15

Dit kan je weer niet menen?
Staat je paard nu weer te koop?
Ik hoop echt dat jij nooit geen paard meer aanschaft. Elke 3 maanden zien we van jouw een topic zoals dit!
Gut kind, ik snap dit echt niet. Jij hebt echt een dik bord voor je hoofd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 15:15

Slotje voor overleg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 00:46

Slotje voor overleg krijgt een definitief slotje, alles is gezegd in het topic en het verloop wordt er niet gezelliger op.