Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
capopjekop schreef:Ik heb met verbazing je topics gevolgd. Een keer een 'miskoop' doen met een paard dat kan altijd gebeuren of dat je gaandeweg andere dingen wilt gaan doen dan je paard aankan. Dan vind ik verkopen helemaal geen probleem en mss zelfs wel beter. Maar je hebt nu al zoveel paarden versleten, is het niet eens een idee om wat gerichter te gaan zoeken? Een klik ontstaat niet zomaar, een paard moet je gaan vertrouwen. Zoals andere schreven heb je tijd nodig om aan het dier te wennen en omgekeerd ook. Dus ik kan er met mijn hoofd niet bij dat hij nu een paar weken later alweer weg moet. Een jong dier moet veel leren, dat doe je niet ff binnen een paar dagen, zeker als hij daarvoor in de opfok heeft gestaan en niet veel meegemaakt heeft. Ik vind het sneu voor de dieren. Zijn ze net een beetje gewend moeten ze weer weg. Dus ik hoop echt van harte dat je eerst eens nagaat wat je nu precies zoekt in een paard en daarbij ook kritisch naar je eigen kunnen kijkt. Wil je een paard waar je zo van alles mee kunt gaan doen, neem dan een ouder dier. En vraag hem dan op proef om te zien of het paard bij je past voordat je hem koopt.