Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:14

TS, misschien een keertje bitloos proberen? :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:15

Kan hij niet 'gewoon' proberen samen naar de ontspanning toe gaan rijden...

Bitloos kan daar misschien aan bijdragen, maar lijkt me niet heel belangrijk.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 01-07-12 01:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:16

:D _/-\o_ +:)+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:17

Ik zou hem niks in z'n handen geven, ik kies de neckrope!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:17

Moet je natuurlijk wel het allerduurste bitloos hoofdstel kopen :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:18

NeverGiveUp

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:18

Heb mijn post even íets aangepast hoe ik het bedoelde :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:23

Het was maar een grapje :')

Maar serieus, bitloos kan héél verfrissend werken bij paarden die verkeerd gereden zijn :j dat kun je een schijnoplossing vinden, maar als het werkt dan werkt het. Één nadeel: je mag er niet mee starten...

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 01:45

Zo, hele topic doorgelezen.
TS, wat een super leuk paard! En wat vervelend dat hij met slof zo verpest is.
Wat fijn dat je er professionele hulp bij krijgt en ik hoop oprecht dat je over een paar weken verbetering ziet. Als je echt goede hulp gaat krijgen, twijfel ik er niet aan dat het helemaal goed gaat komen.
Wel vind ik dat je kinderachtig reageert. Kritiek (of in dit geval goedbedoelde tips) krijgen is niet altijd leuk, maar het lezen en vriendelijk bedanken voor de hulp kan geen kwaad. Dat hoeft niet meteen te betekenen dat jij het overal mee eens moet zijn, maar je kan dingen waar jij het mee eens bent eruit pakken en dat proberen. Alleen maar leuk toch, nieuwe dingen uitproberen?!
De eerste stap is er al en dat is dat je inziet dat het paard nu niet fijn loopt. Nu is het aan jou om dat op te lossen. Heel veel succes en ik hoop echt (nogmaals, oprecht) dat het een heerlijk ontspannen en fijn te rijden paard wordt!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 02:45

Wauw hea iets rustiger en aardiger reageren mag ook wel we proberen je alleen maar te helpen.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 05:30

goeie morgen zeg!! heerlijk topic weer dit! het is de moeite voor sommige geweest om tot bijna 4 uur hiervoor op te blijven hahah
Jammer TS dat je zo reageert, ik heb je al meerdere malen gewoon gevraagd waarom je een paard koopt waar je nog niet op gezeten hebt, als dit de eerste keer is dat je m rijdt. Want dat maak ik op uit je post.
Daarbij als wat je zegt klopt, dat zodra jij je teugels los laat je paard met zn hoofd door t dak heen schiet, zou ik maar maken dat ik eraf kwam en eerst je paard eens recht laat zetten en los gaat maken vanaf de grond, want geen enkel paard schiet met zn hoofd door t dak zodra je de teugels los laat... tenzij het serieus echt pijn heeft.

Met kanker schelden, of welke vorm van ziekte ook, dat moet je niet doen joh, al weet ik dat het machteloosheid van je is, er komt een dag dat je een dierbare verliest aan kanker, en dat je hebt gezien hoeveel leed, pijn, verdriet en alle ellende meer deze ziekte brengt.. dan doet t wel wat met je als iemand anders er ongegeneerd mee gooit.

Iedereen bedoeld t , over het algemeen genomen gewoon goed, en er zijn er veel wie rond de 20 jaar in het zadel zitten en de hoeveelheid paarden wie ze gereden hebben niet meer op 1 hand te tellen zijn.
Neem dat nou wat van aan, want over het algemeen genomen zeggen de meeste t zelfde, en echt, dat komt nie uit de lucht gevallen.

Wat je ook doet met dit bericht, zorg dat je, als het echt klopt wat je zegt betreft zn hoofd door t dak gooien, er niet meer op stapt voordat je hem los hebt, want ten eerste doe je m zeer, ten tweede loop je een groot risico serieus te verongelukken.
Een paard gooit zn hoofd met lange teugel nooit zo hoog om jou te plagen oid, dat doen ze echt alleen als t zeer doet wanneer de ruiter erop zit.
Ze denken niet na over hoe jou te plagen of te irriteren, ze doen niet aan wraak,
ze zijn niet haatdragend en sterker nog, zullen altijd alles in t werk stellen om hun best te doen.. maar zodra dat niet mogelijk is, door pijn, dan is het aan jou de taak als eigenaar en als ruiter om daar wat aan te doen, want als jij het recht neemt om een rondje te rijden, is het het recht van je paard dat t mogen doen zonder pijn. Lange teugels kan je paard gaan rennen indien niet netjes ingereden, gek doen mag ook, t kan allemaal, maar alleen heel hoog zn hoofd gooien betekend toch wel wat meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 05:34

Volgens betrouwbare bron is TS ook geen L1. Ik snap echt niet waarom je over een nivo moet liegen. Is het een schande om gewoon B te zijn? :? Als dit een manier is om indruk te maken op de dames (of heren) hier, dan pak je het toch echt verkeerd aan :=
Maar goed, we zijn al van ZZ-Zwaar naar L2, naar L1 naar B gegaan. Nu zitten we wel in de buurt geloof ik :)

TS, lees aub nog eens je eigen berichten goed door en probeer realistisch naar de foto's te kijken. Je ziet dan toch ook dat het dier gewoon in de krul loopt voor het plaatje? Daar bereik je niets mee, of ja, een paard dat volledig vast zit. Neem aub goed les, ditch the attitude en kom dan gezellig over een paar maanden nog eens een vorderingstopic plaatsen. Dan krijg je gegarandeerd andere reacties :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 06:58

Zullen we gewoon normaal blijven doen?
Denk dat TS ook wel door heeft dat zijn houding/zit niet optimaal is.
Misschien is het leuker om TIPS te geven zonder hem af te branden??

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:13

wil toch ff reageren.
ken ts en ken ook zijn paard.
paard heeft idd heel hoog gelopen,volgens mij echt zz.
dat is niet gelogen.
ts kan niet tegen commentaar, dat is bekent.

sorry ts, van sommige berichten kan je heel wat opsteken.
ze willen je alleen maar helpen.
ik vind de foto's ook niet fijn om te zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:17

vrouwke schreef:
wil toch ff reageren.
dat is niet gelogen.

Het paard had bij de vorige eigenaar toch ZZ gelopen, maar niet bij de TS?
Want hij beweerde dus in eerste instantie dat hij zelf ZZ-Z rijdt (en toen L2, en toen L1, en nu weer B := )

Jammer dat TS dan blijkbaar ook niet IRL tegen commentaar kan. Het is juist fijn om van anderen te leren.
En daarbij ben je nooit uitgeleerd. Soms is een ander paar ogen heel verhelderend voor het zelfbeeld.
Misschien is filmen en zelf eens terugkijken een optie voor TS.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:36

Heb al een tijd topic gevolgd,

Ts als je alleen je paardje wil showen, open dan een topic bij ITP niet R-ITP want dan krijg je Rij-technisch commentaar en dat wil je (schijnbaar) niet aannemen. Bokt is om elkaar tips te geven waar het beter kan. Dan kan je commentaar verwachten, en moet je niet achteraf zeggen: Ik wil niet door jullie geholpen worden.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 07:52

Cayenne schreef:
vrouwke schreef:
wil toch ff reageren.
dat is niet gelogen.

Het paard had bij de vorige eigenaar toch ZZ gelopen, maar niet bij de TS?
Want hij beweerde dus in eerste instantie dat hij zelf ZZ-Z rijdt (en toen L2, en toen L1, en nu weer B := )

Jammer dat TS dan blijkbaar ook niet IRL tegen commentaar kan. Het is juist fijn om van anderen te leren.
En daarbij ben je nooit uitgeleerd. Soms is een ander paar ogen heel verhelderend voor het zelfbeeld.
Misschien is filmen en zelf eens terugkijken een optie voor TS.

nee niet bij ts
het paard heeft voor die naar ts ging ook heel lang stil gestaan.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:10

Waarom heb ik toch een schijthekel aan liegende mensen...
Zn paard word volgens hem ook elke maand gemasseerd.
Waarom zou je dat moeten doen doen?
Juist, omdat je hem helemaal vast rijd.

En les van die bekende naam?
Ik ga er van uit dat dat ook gewoon 1 van zn leugens is..
Als je al zn topic's door gaat zie je zn andere paard precies zo lopen als deze.
1 paard verpesten is dus nog niet genoeg.

[ITP] Myn knappe dingske..
ook hier zie ik een uitelkaar gevallen te diep lopend paard en ruiter die nog veel te leren heeft.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:25

Als hij nou eerst realiseert dat je paardrijden NOOIT leert en dat het helemaal onmogelijk is dat na een paar jaar te kunnen, dan zou hij zomaar nog wat kunnen leren.
Hier op bokt? Daar zijn zoveel stuurlui, dan moet je verrekte goed weten wat je doet wil je daar bruikbare tips van mee kunnen nemen.

Waarom moet dit op het paard worden opgelost? Ik weet zeker dat er met longeren heel veel winst kan worden behaald, meer dan ts rijdend kan oplossen.

Hoelang heeft dit paard stilgestaan en waarom?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 08:39

Moderatoropmerking:
Hier maar even een gastslotje voor overleg