7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 02:46

De demo was geweldig leuk. Het paard werkte super mee: hij ging tussendoor telkens flehmen wat voor de kinderen erg grappig was.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:46

he, wat leuk zeg, dat je die demo al gegeven hebt! Maar we willen natuurlijk wel een uitgebreid verslag met foto's ;-)
Heb je reclame voor jezelf kunnen maken en er al toekomstige leerlingen aan overgehouden? En was het echt zo druk: 400 man?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 07:19

In totaal waren er wel 400 mensen op de Open Dag, als het niet meer is. Het is een stal (co-op gebeuren) in een stadje. Deze stal ligt in een natuurgebied en is vooral voor de mensen uit de stad bedoeld. Het publiek was dan ook merendeels 'stadsmensen' die eens de paarden kwamen bekijken/aan de kinderen lieten zien. Er waren uiteraard ook ponyrij-rondjes (heel erg populair) en Santa (ook populair).

Afbeelding

Verder ben ik nog altijd met veel plezier Kyra aan het trainen met de clicker. We zijn nu bezig met non-progessive overgangen. Die gaan steeds beter. Dit is een filmpje van 22 december. Let wel: dit is work in progress. ;) Nieuw en het einddoel is nog niet gehaald.
Ik begon op de linkerhand:
https://www.youtube.com/watch?v=yxLJFFxVIbo

En daarna de rechterhand:
https://www.youtube.com/watch?v=O_OzYdScNgI

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 12:47

Haha dat oog ziet er freaky uit zo zeg. Maar erg leuke filmpjes, je ziet dat ze het nog wat moeilijk vindt, maar ze reageert wel al erg netjes en is erg geconcentreerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 18:26

Bedankt voor de reactie. Op het filmpje kun je goed zien dat paarden een tapetum lucidum (reflecterend oppervlakte) in hun oog hebben, waardoor ze goed in het donker kunnen zien. :) En ja het is nieuw en niet een heel gemakkelijke oefening.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 21:11

Wauw!
Heb net heel je topic doorgelezen, en het enige wat ik dacht was 'oh wat ben ik jaloers!'.
Ben nog jong natuurlijk (19 bijna), maar ik na mijn studies wil ik heel graag weg uit België! Heel erg leuk dat je je paardje meegenomen hebt.
Verder weinig gemis? Familie ofzo? Of ben je nu al helemaal aangepast?
Zou wel graag wat meer willen weten. Waarom net daar? Hoe is het met de baan van je man enzo geregeld? ... je mag me ook een pb sturen natuurlijk :)
Veeeeel plezier daar he!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:12

Lijkt mij leuk :D
Rechterhand gaat precies beter dan links, ziet er echt super uit. Vind het altijd leuk als mensen met hun paard op hun gemak bezig zijn! No stress!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 00:33

@eline, ik mis mijn familie en vriendinnen natuurlijk wel erg. Ook het tijdsverschil van 9 uur maakt het niet echt gemakkelijk om bv door de weeks te skypen. Dat is echt wel lastig. Je kunt niet gelijk bellen als je even je hart wilt luchten en vrienden heb ik hier ook nog niet echt. Niet de vrienden zoals in NL. In een andere cultuur merk je pas goed wat typisch Nederlands is. Dus dat mis ik soms wel. Er zijn ook kleine dingen die ik mis: internetbankieren, ongelimiteerd pinnen en betaalbare verse boerenkool. Ik mis ook het fietsen. Hier zijn best veel hoge en steile heuvels en automobilisten (en de wegen) zijn iet op fietsers ingericht. Ik vind het daarom te gevaarlijk om hier de fiets te pakken.

Verder zijn we al aardig in het normale leven ingeburgerd. Elk weekend maken we uitstapjes naar nabij gelegen natuurgebieden om lekker te wandelen. Meestal in de bergen. Er ligt nu veel sneeuw in de bergen en dat is erg mooi om te zien.

@Gealle, thanks :)

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:08

Wauw! :) Super leuk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 18:53

Het is hier ook super leuk! :j En ik wilde altijd al langere tijd naar het buitenland, maar dat was nooit gelukt. Toen ik studeerde wilde ik mijn 3e en 4e jaars stages in het buitenland lopen. Maar als arme student met een bijbaantje kon ik het niet bekostigen om mijn paard 3 maanden door een ander te laten verzorgen, mijn kamer door te betalen en nog eens in het buitenland woonkosten te hebben. Maar dat heb ik dan nu helemaal goedgemaakt met mijn vrijwilligersbaan bij de Wildlife Rescue Association of BC (ik heb wildlife management gestudeerd) en door hier in Canada te wonen.

Het is ook heel bijzonder om andere seizoenen, dan de zomer, in het buitenland te verblijven. Meestal kies je het 'beste' seizoen uit als je op vakantie gaat. De loofbomen zijn nu dan toch wel eindelijk allemaal kaal, maar dat heeft tot begin december geduurd. In Nederland heb je van die najaarsstormen die al snel al het blad van de bomen blaast waardoor het er snel kaal uitziet. En een ander verschil is ook dat hier veel naaldbomen staan. Daardoor blijft het ook groen.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:56

Wel ook goed dat het jullie bevalt dan. Ik denk dat er veel mensen verhuizen die later toch wel spijt hebben van die keuze!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 18:48

Ik denk dat het er ook helemaal aan ligt 'hoe je erin staat' wat betreft de emigratie. Toen we begonnen met de aanvraag vond ik het erg spannend en zei telkens "Ik ga het gewoon een jaar proberen en dan zie ik wel', maar die houding is me door ervaren emigranten afgeraden.

Ik kreeg het advies 'er gewoon helemaal voor te gaan' en niet 'te proberen' omdat je anders kans loopt dat je met elke kleine tegenslag denkt dat je weer terug gaat/kan. Of dat je 'je jaar' gaat uitzitten, voor je gevoel en zo je inburgering zelf tegenwerkt. Dus toen het eenmaal zo ver was, had ik inmiddels ook de instelling van 'ik ga er voor'. Ik moet wel zeggen dat het meenemen van Kyra en de katten daarbij erg geholpen heeft. In het begin voelde ik dat niet zo, het was behoorlijk moeilijk een paard te hebben. Alles is anders maar ook hetzelfde. Maar omdat Kyra ook erg moest wennen en ik ook, stond onze training in het begin ook stil. Dat hebben we echter helemaal ingehaald. :)

Op mijn eerste pensionstal was het helemaal niet druk en ontmoette ik ook geen andere mensen. Het duurde een tijdje voor ik doorhad dat ik dat wel nodig had en dat ik wel had gerekend op het maken van paardenvrienden. Weer verhuizen (na alle quarantaine) was ook best een hele stap, want Kyra vond het wel leuk daar, had net een vriendinnetje gemaakt...

Nu, na ruim 7 maanden merk ik dat ik ingeburgerd raak en tot rust kom. De stress van de verhuizing en alles wat daarna komt was toch best groot, maar dat merk je pas als je tot rust komt. Het verhuizen van Kyra naar haar huidige stal was ook een goede stap. Er zijn hier veel meer mensen en van de 20 doen er zeker 5 aan grondwerk, horse agility en vrijheidsdressuur. Dus daar pas ik goed tussen. Alle mensen hier zijn echt ontzettend vriendelijk en ze maken allemaal altijd wel een praatje, dus dat is erg fijn. Ik voel me ook echt welkom daar. :)

Hier nog een filmpje van 2e Kerstdag. Kyra kon al een tijd liggen op commando, maar de laatste tijd stond ze wel erg snel weer op of ging ze direct rollen en staan. Daar ben ik nu weer mee aan het werk geweest.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:11

Ik lees ook nog steeds mee. Ik zie leuke verhalen en dingen voorbij komen, leuk filmpje van het liggen, dat verlengen van de duur gaat al goed!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:46

heb ik een keer alles gelezen! wat een stap zeg.. ben zelf geemigreerd van noord nederland naar midden belgie.. weet dus hoe het is om al die veranderingen door te maken.. maar ik kan tenminste nog op bezoek.. kan me niet voorstellen hoe het is om dat niet te kunnen zeg! khoop dat je regelmatig blijft updaten want vind t leuk om te volgen! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 22:50

Wat leuk dat er mensen zijn die dit topic echt volgen. :)
@Visitor: dank je. Ik heb mooie tips gekregen uit het clicker topic om verder mee te trainen.

@Liejn, Naar Belgie lijkt me ook al een verandering. Vlaams en Frans alleen al. Welke dingen miste jij uit NL?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:51

Per ongeluk kwam ik je klicker filmpje in progres tegen. Gaaf Hippologic. Je laatste filmpje is ook gaaf! Tot ziens weer in ons andere topic!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 03:30

:wave: Hoi pien_2010!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:39

hmm.. wat ik t meeste mis.. het sociale van nederland.. het was wel eens vervelend dat (in de dorpen) iedereen elkaar kent.. maar als je dat eenmaal niet meer hebt (lees: mensen die je spontaan gedag zeggen, mensen die je huis zomaar in de gaten houden als je weg bent, mensen die zomaar even komen binnen vallen om hoi te zeggen etc.) dan mis je dat toch wel hoor.. tis in in dit gedeelte van belgie best wel eenzaam leven.. ieder op zichzelf en het feit dat ik 'een hollander' ben word niet altijd even leuk gevonden zegmaar..

en de producten in de supermarkt.. dat mis ik ook wel:P boerenkool en kapucijners kennen ze hier niet:P

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:19

Viola even heel je topic doorgelezen!
Hier een belgische meelezer!
Fantastisch dat je die uitdaging aangaat en zo voor alles openstaat.

Maar zoals ik het goed kan begrijpen doe je enkel vrijwilligers werk? Kan er niet zo goed aan uit :p

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 08:02

Gelukkig Nieuwjaar iedereen! *\o/*

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:33

Dank je wel jij ook een heel gelukkig 2013!

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:09

Jij ook!!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:34

He gaaf zeg! En wat een prachtige foto's!
Wat ik niet helemaal begrijp is dat Kyra op een pensionstalling staat? Begrijp ik dat goed? Jullie hebben geen plek aan huis? Dat is wel jammer natuurlijk, maar fijn om te zien dat ze het zo goed maakt!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 06:59

Hoi Duuk, Kyra staat op een pensionstalling, 25 km verderop. Wij wonen in de stad, hier kun je geen paarden aan huis houden. Ik ben heel blij met mijn pensionstal, lekker veel weiland, een binnenbak, een mega buitenbak en alles lekker verzorgd. En vooral: lekker met andere paarden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:03

Wat een leuk topic!
Die foto's vind ik superleuk! De natuur is echt mooi! Jaloers...
Die stoeltjes van de Mac, geweldig!