Jolliegirl schreef:Ga die discussie grwoon niet aan met iemand die geen bal van slachten weet....geweldadig..laat me niet lachen..=)
wijs, zoveel mensen, zoveel meningen

Wilde nog wel even zeggen dat het verhaal over dit paard, mij geen enkele keer het idee gaf dat het om een tumor zou gaan, maar echt veel eerder iets gedragsmatigs, ik snap je vergelijking met die pony met de tumor achter het oog, maar dit verhaal klinkt imo, anders.
Als gedragstherapeut (voor honden), hoor ik te vaak, kronkel in de kop, zal wel een tumor zijn, dit komt in onwijs weinig gevallen voor, wel vind ik dat bij, zeker plotselinge, gedragsveranderingen, moet worden gekeken of een dier niets medisch heeft.
Ik zal zelf ook niet snel voor de slager kiezen als het gaat om situaties als dit, maar wel een stuk beter dan een paard de handel " in gooien", je hoort wel je verantwoording te nemen als eigenaar.
Verder vind ik de slacht zeker niet perse goed of perse slecht, hangt imo van de situatie af, ik vind het goed dat deze optie er is en dat er keuze is wanneer je het leven van je paard moet beëindigen.
maar zoek iemand die er wél mee kan omgaan,als iemand goed kan rijden wil nog lang niet zeggen dat ie het dier ook goed doet begrijpen!
Boyo heeft zo goed als een nieuwe thuis gevonden.