Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:37

Jolliegirl schreef:
Ga die discussie grwoon niet aan met iemand die geen bal van slachten weet....geweldadig..laat me niet lachen..=)

wijs, zoveel mensen, zoveel meningen ;)
Wilde nog wel even zeggen dat het verhaal over dit paard, mij geen enkele keer het idee gaf dat het om een tumor zou gaan, maar echt veel eerder iets gedragsmatigs, ik snap je vergelijking met die pony met de tumor achter het oog, maar dit verhaal klinkt imo, anders.

Als gedragstherapeut (voor honden), hoor ik te vaak, kronkel in de kop, zal wel een tumor zijn, dit komt in onwijs weinig gevallen voor, wel vind ik dat bij, zeker plotselinge, gedragsveranderingen, moet worden gekeken of een dier niets medisch heeft.
Ik zal zelf ook niet snel voor de slager kiezen als het gaat om situaties als dit, maar wel een stuk beter dan een paard de handel " in gooien", je hoort wel je verantwoording te nemen als eigenaar.

Verder vind ik de slacht zeker niet perse goed of perse slecht, hangt imo van de situatie af, ik vind het goed dat deze optie er is en dat er keuze is wanneer je het leven van je paard moet beëindigen.

Nixxs

Re: pensioen of slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:21

TS, hoe denk je nu, na wat nachtjes slapen,over de situatie ?
Sta je nog achter je beslissing om hem met wat hulp nog een kans te geven ?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 19:24

maandag komt er iemand kijken, als het me bevalt gaat hij misschien met die mensen mee.
Horsetopshop komt ook een keer kijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:28

Bumblehorse schreef:
Ben heel blij dat ze geweest is. Ze heeft met Boyo even gewerkt, zadel erop, doen alsof je opstijgt ...
Er was iets mis met de camera dus heb maar 1min kunnen opnemen.
Ze zei zelf ook dat hij ontzettend lief is, helemaal geen kwaad in zich, maar dat hij ONZEKER is.
Heb daarbij ook beslist om hem ergens anders een kans te geven.

Dat onzekere herken ik wel bij mijn verzorgpony, ik ken hem al 4 jaar en we bestempelden hem eerst ook als "vals" maar het probleem was bij hem dat hij geen mensen gewend was en later toen we gingen inrijden etc. merkte we dat als hij iets niet snapte hij in paniek raakte en ging rennen of bij sommige dingen steigeren.

Hij heeft dat nu nog steeds maar het is een super beest, je kan er alles mee omdat hij nu veel meer kent en we weten dat het een pony is die duidelijkheid nodig heeft.

Nou is het niet zo dat hij het met poetsen etc doet, maar meer met rijden, springen, steile afdalingen of toen hij voor het eerst voor de kar stond.

In mijn geval is het dus niet zo erg, maar ik heb geleerd dat hij gewoon duidelijkheid nodig heeft.

edit: het is wel een verzorgpony, maar ik ken hem al 4 jaar, (hij is 5) en alles wat hij kent heb ik hem geleerd, ik kom er vaker dan de eigenaar en buiten mij om rijd/grondwerkt/VD't/ment er niemand met hem.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:31

Wat goed dat het paardje toch een tweede kans krijgt.

En over het discussiepunt: Slachten of inslapen? Ik ben zelf voor slachten, heb er zelf ook ervaring mee gehad. Ik vind het veel eerlijker tegenover een dier dan inslapen. Maargoed, hier zijn de meningen over verdeeld en dat zal altijd zo blijven ;)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:20

Horsetopshop heeft afgehaakt spijtig genoeg.
De andere mens is ook niet meer komen kijken.
Dus zoek ik nog steeds een goed plekje voor hem.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:21

Waarom afgehaakt?

Dat vind ik nou jammer.....

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:22

Haar moeder zag het niet meer zitten zei ze.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:24

Loze woorden geweest dus... wát jammer!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:25

Idd loze woorden. Zo zonde....

Ik heb ook geen plekje voor je paard..
Maar gooi m alsjeblieft niet de handel in. Neem er dan afscheid van!

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:25

das balen zeg, nou maar hopen dat je een goed plekje voor hem kan vinden en ik ben het helemaal eens met jolliegirl, zorg dat ie niet in de handel terechtkomt, is het voor het beestje niet goed

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:27

hoop het ook, heb nog iemand gecontacteerd, misschien wordt dat wel iets.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:28

Wat mij betreft kan hij nog steeds gebracht worden, maar mijn moeder heeft het er niet voor over om steeds heen en weer te rijden, gezien het niet naast de deur is.
Wij doen dit niet voor onszelf, maar voor TS.

Jammer dat er meteen zo negatief gedaan wordt terwijl niemand weet hoe het verhaal in elkaar zit.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 12-04-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:30

ik hoop met je mee, hou je ons hier op de hoogte ??

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 10:31

foute communicatie blijkbaar, ik hou het nog even bij HTS

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:32

Ik heb niet het hele topic gelezen maar toch vraag ik mij af hoe "bekwaam" die instructeurs dan waren/zijn? :?
Er is dus geen tumor end. vastgesteld waardoor het dier zo is/doet?
Ik denk dat dit paardje het spiegelbeeld is van wat ie al allemaal heeft moeten meemaken en het een beetje "gehad" heeft met de mens qua rijden. -O-
Slachten vind ik enkel een oplossing als het dier echt iets in zn hoofd heeft zoals een tumor maar dit lijkt meer op een gedrag wat door verkeerd rijden en omgaan is gekomen.

Niet slachten ts :n maar zoek iemand die er wél mee kan omgaan,als iemand goed kan rijden wil nog lang niet zeggen dat ie het dier ook goed doet begrijpen!
Iemand die Z2 dressuur rijd wil nog niet zeggen dat deze persoon ook bekwaam is om paarden in te rijden ;) .

Dus zolang er lichamelijk niks fout zit wat niet opgelost kan worden zou ik echt kiezen voor een ander adres.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:41

misschien anders eens een mailtje naar suelza hier op bokt? zij heeft ervaring met "moeilijke paarden" lees haar casus maar eens. Alleen het lezen geeft al een hoop om over na te denken en toe te passen. Geen idee wat het zou kosten, en/of zij jouw paard over zou willen nemen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:24

HorseTopShop schreef:
Wat mij betreft kan hij nog steeds gebracht worden, maar mijn moeder heeft het er niet voor over om steeds heen en weer te rijden, gezien het niet naast de deur is.

Jammer dat er meteen zo negatief gedaan wordt terwijl niemand weet hoe het verhaal in elkaar zit.

en eventueel tegen betaling?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:27

Jolliegirl schreef:
HorseTopShop schreef:

en eventueel tegen betaling?

Waarom brengt TS het paard niet gewoon naar HorseTopShop? Begrijp het hele probleem niet... Kan me inderdaad goed voorstellen dat haar moeder het niet ziet zitten om elke keer heen en weer te rijden, dat is ook geen doen, zeker niet als je er niets voor krijgt of mee wint.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:27

Misschien heeft niet iedereen de mogelijkheid te rijden met een trailer? :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:33

Jolliegirl schreef:
Misschien heeft niet iedereen de mogelijkheid te rijden met een trailer? :)

Met alle respect, maar er is altijd wel wat te regelen...
Menig mens heeft een BE rijbewijs, trailer kun je huren, auto kun je lenen, vrachtwagentjes zijn te huur en dan zijn er zelfs nog vervoersbedrijven die je kunt aanschrijven. En dan is er nog bokt... Ik wil best even heen- en weer sjezen van turnhout naar Hellevoetsluis (uit mijn hoofd gesproken) in ruil voor volledige brandstofvergoeding, maar kan me zo voorstellen dat er echt wel alternatieven zijn die wat geldbesparender zijn.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 11:43

*\o/* Boyo heeft zo goed als een nieuwe thuis gevonden.
Zondag komt ze kijken en neemt hem dan eventueel gelijk mee.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:44

HorseTopShop?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:45

Geloof 't wel ja!
Die kwam al kijken. :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:46

intel_1x schreef:
Nou opzich wel knap dat je durft toe te geven in dit topic, dat je zijn gedrag hebt overdreven. Nog steeds niet voor te stellen dat je slacht hebt overwogen, maargoed.

Fijn dat je nu een ander plekje voor hem zoekt. Maar laat dit hopelijk ook een hele goede leer voor je zijn, dat je ALTIJD jezelf een spiegel voor moet houden en niet je paard van alles de schuld moet geven. Succes!

Hier ben ik het mee eens. Is het voor de aandacht op Bokt -O- .