[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:02

Tot hoever 'boven' je niveau mag je oefeningen laten zien? Wij doen zaterdag mee in het M, starten nu net M1 op wedstrijd, maar thuis in training zijn we al wel verder qua oefeningen, en rijden we dus ook al appuyementen, keertwendingen, werkpirrouettes, ed. Mag dit dan wel, want rijd ze puur als training om los te maken en dus niet als kunstje.

Ik vlecht wel in denk ik, als ik het red qua tijd want moet 's morgens nog werken en neem 2 paarden mee....

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:07

@ Annet; heb je foto's nog even bekeken, zijn best goed gelukt. En ja klopt, maar was ook niet te doen. Je moest elkaar soms gewoon vlak langs elkaar passeren.
En dankjewel! Altijd leuk om te horen :).

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:08

Ik zou juist die oefeningen wel laten zien, als ze vragen waarom je die rijdt kun je toch gewoon zeggen dat je ze gebruikt om je paard losser te maken.
Ik rij Z1 met mijn paard maar rij af en toe ook passage en piaffe, gewoon omdat mijn paard daar beter van word. Zegt niet dat ik het woensdag laat zien, eerst maar eens kijken hoe hij loopt

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 16:57

Ja klopt Donsje! Wie was jij dan? Wist niet dat er zoveel zeeuwse op bokt zaten!

Ze geven bij het begin aan dat je zo moet rijden als thuis in je training en dat je geen show hoeft te geven van wat jij en je paard allemaal in huis hebben. Ze zeiden dat je daarom ook geen oefeningen boven je niveau moest doen. Als je dat doet, zullen ze je vast helpen, maar als iets niet bevestigd is gaan ze daar wel mee verder. Ik zou het jezelf niet lastiger maken dan nodig is! Ik heb veel geschakeld, en daardoor vonden ze dat ik effectief aan het rijden was. Dus basis is voor hun belangrijker dan show!
Verder rijdt je op 1 hand, maar je mag zelf weten of je stapt, draaft of galoppeerd. Ze houden van een vriendelijke manier van rijden, dus plukwerk is niet handig. Ze hebben liever dat je paard (in de L bijv.) niet aan de teugel loopt en je op een rustige, correcte manier tegen je hand aan rijdt, dan dat je loopt te hannessen om je paard naar beneden te rijden (trekken.etc.), want dat getuigt niet van talent! Tip; probeer goed op tips voor een ander te letten en daar, indien van toepassing, direct mee aan de gang te gaan! Dan laat je zien dat je open staat voor tips. Daar gaat het allemaal om! Voor degene die nog moeten, succes!!

Mijn filmpje komt vanavond. Moeders is het niet gelukt te uploaden, dus ga er zelf mee aan de slag!

wannadance03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:47

Nou de startlijsten voor Enschede staan erop!

Vind het alleen wel jammer dat je maar een kwartier per groep hebt en de groep is 5 personen.
Ben benieuwd of je dan wel genoeg aandacht krijgt.

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:51

@espoir.. ik was die met die zenuwpees onder mn kont.. ik moest SB doen maar ze ging puur wijken. Begreep in de eeste instantie de tips ook niet helemaal haha.. was pietsie te geconcentreerd op mn knollie..;) ik was die met de roze bloes, bruine bodywarmer.. was voor mn paardje 1x op ander terrein en met zoveel in de bak. Puur ervaring voor haar..

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:22

Donsje had je wit dekje op met rode letters?

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:35

@ tinka.. ja was ik!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:40

Aah dan weet ik het al! Je had een ruitern blousje aan? Dan was die van jou wel braaf, zo voor de eerste keer ergens anders!

Hier heb ik een filmpje, maar de kwaliteit is gegantisch achteruit gegaan?! Ik ben degene met het blauwe shirt, blauw dekje en vlecht. Het zijn ook allemaal stukjes, geen 1 grote film. ( Donsje, jij staat er dus ook op! Zie je dat ook weer haha! )
http://www.youtube.com/watch?v=J5SYNDb3 ... e=youtu.be

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:51

Espoir, mijn complimenten! Wat heb jij een fijn paard en ik ben jaloers op je mooie stille zit! Super hoor!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:52

Hummzz... Erg jammer dat we maar een kwartiertje hebben en dat we dan ook nog met z'n 5en in 1 groep zitten. Ach ja, ben benieuwd hoe het gaat.

Neem aan dat je in Enschede gewoon kunt inrijden ergens?

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:55

@espoir..ja was ik.. ze was ook egt superbraaf, was hardstikke blij met haar. Tis ook nog maar een jonge puppy hoor. Mn zus had ook nog gefilmd maar die stond in de bak, ik zie echt nog 100 fouten waar ik aan moet werken. Al en al een leuke dag en zeker goede ervaring. Je zag ook wel dat de jouwe veel stabieler in het lopen en bewegen was, leuk beest en goed voor elkaar al! Weet iemand wie dat meisje met dat roze vest was toevallig?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:59

Ziet er goed uit, espoir

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:03

Netjes debbie, had niet anders verwacht,
Donsje dan kan ik je wel voor me halen. Leuk paard hoor.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:10

Ziet er leuk uit hoor espior! Die vos bij jou in de groep zag er ook wel erg leuk uit op het filmpje! Kon niet goed zien welke jij bent donsje.. :? Ik moet pas eind april.. Vind wel dat er maar weinig wedstrijden in Drenthe zijn..

wannadance03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:11

ladyenpippi schreef:
Hummzz... Erg jammer dat we maar een kwartiertje hebben en dat we dan ook nog met z'n 5en in 1 groep zitten. Ach ja, ben benieuwd hoe het gaat.

Neem aan dat je in Enschede gewoon kunt inrijden ergens?

Ja ik ook!
Geloof dat we in de buitenbak moeten inrijden!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:13

Buitenbak? Echt waar?? :(

Edit: volgens mijn vader was er wel een inrijbak. Laten we het hopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:54

Ben ook benieuwd wanneer de lijst voor zaterdag komt, want dan kan hulp regelen als nodig is, gezien nog moet werken in de ochtend.

Filmpjes zijn leuk, goed om een beetje te zien hoe er aan toe gaat, alleen geluid doet helaas niet

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:00

ladyenpippi schreef:
Buitenbak? Echt waar?? :(

Edit: volgens mijn vader was er wel een inrijbak. Laten we het hopen.

Idd erg jammer, maar 15 min. Op de site kan ik geen inrijbak vinden. Ben benieuwd. Dan maar buiten losrijden. Scheelt dat het mooi weer wordt/is.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:14

leuk filmpje Espoir! Vondt het vosje ook leuk.. maar de jou rijden zag er nóg iets stabieler uit.
Jij hebt een fijne zit zeg! Top!

vraagje.. ben jij ook in galop geweest? haha viel me op...

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:16

Die vos was ook door (dacht ik)

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:50

hebben jullie ook als je op de agenda kijkt op de site dat je sommige dagen niet goed kan zien? Die helemaal aan de rechterkant zeg maar.. Hoopte eigenlijk dat er stiekem toch nog wat meer data's in drenthe waren haha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:53

Dat klopt wel heb ik ook al eens over gemailt helaas gaan antwoord op gekregen!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:01

Dank jullie wel! De vos was ook door inderdaad. Ze konden niet kiezen. Ik heb hier geen galop laten zien. Kwam meer omdat ik druk bezig was met tempowisselingen en voor ik het wist was het al klaar! Voor de volgende keer dan maar. Moet zeggen dat het erg warm was daar binnen dus vond tussendoor stappen wel lekker :P.

Zo, 15 minuten is wel kort zeg! Ongelofelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:04

15 minuten is wel echt kort lijkt me als je met zoveel man bent!

Ik ben benieuwd hoe het zaterdag zal zijn, en naar de startlijsten, net een mailtje over gestuurd.