Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:56

weten we of we zelf ook binnenkort bezoek zouden kunnen verwachten...

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:59

Ik ben bang als ze onze weide zien ook niet vrolijk worden ookal hebben de paarden een overdekte hooi ruif waaronder tegels liggen ze kunnen dus altijd uit de modder. Maar ik ben bang dat ze dat niet zien.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:00

Oeps, ben net dus ook in overtreding geweest. >;) Heb mijn paardjes in een blub bak gezet om even lekker uit te waaien. :o *En leuk dat ze de bagger vonden :( lekker in rollen!!! Op de natste plekken dus hé _-:( *

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:12

Ohoh! Mijn paard staat regelmatig in de bagger, springt in plassen, zijn manen als strotouwtjes van het buitenzijn, klonten prut aan zijn sokken....nooit een deken op, en als ik het zadel eraf haal, zie je allemaal witte haren, die een leek die de klok heeft horen luiden voor drukplekken aan kan zien. ( ik heb een gemarmerd appaloosabeest).
Lang geleden is het begonnen: mensen moeten met respect met dieren omgaan...mee eens. Een aantal jaren geleden was dat niet genoeg meer en werden aan dieren menselijke gevoelens en behoeften opgelegd....niet mee eens. Zo zag je opeens hondjes met een roze jurkje aan, paarden die na het oplopen van een krasje in de wei weken op stal moesten rusten.....en nu de zg. dierenpolitie, die niet genoeg weten van het houden van grote landbouwhuisdieren......
TS : jouw paarden zijn blij dat ze de benen kunnen strekken en van een beetje blubs worden ze niet ziek.
Ik zal als ik jou was een bezwaarschrift opstellen waar dehonden geen brood van lusten en wapperen met het formulier van de eerdere inspectie, je DA zal je ook willen steunen, denk ik zo. Succes!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:14

Bravura schreef:
MarvanTom schreef:
Dit is toch helemaal geen economisch delict...

Edit: onzin dus.

Je zult het in het strafrecht moeten zoeken (hint). ;)

Indien men een melding heeft maakt men gebruik van bevoegdheden van de WED. Indien men bij voorbaat al weet dat artikel 37 van kracht is dan gebruikt men de bevoegdheden van Strafvordering. En als men helemaal geen melding heeft en puur ter controle gaat dan maakt men gebruik van de bevoegdheden uit de Algemene Wet Bestuursrecht.

Ik vind dit erg ver gezocht hoor!
Dus eigenlijk mag zo'n pief met of zonder melding 'gewoon' overal rondneuzen?
Dit vindt ik toch wel een ernstige inbreuk op een ieders privacy!

Hoop echt dat ik nooit zo'n iemand 'zomaar' aantref op mijn grond, want hij gaat er toch echt vanaf, verticaal of horizontaal...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:30

Vandaag heb ik de 114 politie ook hier gezien bij onze buurman. 2 Welsh pony's, die man doet z'n uiterste best, verzorgt ze netjes, goed hooi en voer en een schuilstal, gaat wanneer het weer het toelaat ermee mennen en zorgt netjes voor de hoefsmid. Helaas staan de paardjes liever buiten in de volle regen en wind en dat vinden de mensen die voorbijkomen zielig. Ook hier heeft de beste man een waarschuwing gehad dat hij zijn paarden droog moet onderbrengen, anders worden ze in beslag genomen.
Mijn paarden staan op zo'n 100 meter afstand, aan de andere kant van de weg op een hoger gelegen stuk land zonder schuilstal. Ook zij staan elke dag vol in de regen en wind, alleen gaan zij 's avonds op stal. Gek genoeg zie je ze hier niet.

Ik heb zelf een paddock die volledig gedraineerd is, maar helaas staat het slootwater op dit moment zo hoog en ook het water in de beek, dat de drainage niet meer werkt en ik weet zeker dat dat op heel veel plaatsen zo is.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 18:33

kensha schreef:
@Iloonaa
Wij moeten inderdaad dankbaar zijn.
Echter moet de dieren politie alleen nog een gemeen schap en relatie onderbouwen met de stallen in hun omgeving zodat over nodige meldingen niet meer voor komen en dus dat ze dan weten hoe de stal eigenaar(ressen) daar met hun paarden mee omgaan.
Ik geloof dat ze dit dus momenteel missen.

ja dat is zo, de eigenaren en agenten zijn vreemden van elkaar... dat schept natuurlijk een sneller defensief gedrag tegenover de agent.
de agent komt (ook al denken sommige mensen van niet) met de goede bedoelingen. ze willen het beste voor de dieren.

dat er mensen pesterijen starten is vervelend, maar dat gebeurt niet alleen qua dieren. het komt ook zoveel voor dat buren elkaar pesten via de wijkagent.

de dierenpolitie is er nog niet zo lang zoals ze nu optreden, dus ik denk dat die band nog moet worden geschapen. zodra de politie weet dat het goed is bij jouw op stal, zullen ze minder vaak komen als er weer meldingen zijn.

als ze komen, wees dan gewoon eerlijk. zo zullen ze jouw eerder geloven. en wat heb je te vrezen. als het goed is is het toch goed?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 19:18

MarvanTom schreef:
Hoop echt dat ik nooit zo'n iemand 'zomaar' aantref op mijn grond, want hij gaat er toch echt vanaf, verticaal of horizontaal...

Dan denk ik dat ze je aanhouden wegens belemmering. :D

We kunnen ons wel overal druk om maken maar ik denk dat dat weinig zin heeft. En....ze moeten toch hun werk doen.
Of we op zo'n moment nou wel of niet blij zijn met ze. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:04

Sandraa schreef:
Gaat het om die Belgen die ik ergens op een recente foto tegenkwam? Die zien er van voren best schraal uit, de shet niet ;-) Maar het kan ook een vertekenend beeld geven van voren natuurlijk. Paardjes in de zomer op andere foto's zien er prima uit.

dat dacht ik ook....heel smal boegje voor een trekpaard en flink ingevallen bij de flanken.
Een paard er goed uit laten zien in de zomer is geen kunst :D

Bij mij mogen ze komen hoor de dierenpolitie...het is hier ook niet droog.
Dan krijgen ze koffie en geef ik ze een klein cursusje hoe paarden het best gehouden kunnen worden.
En dat is NIET 24 uur in een stal.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:38

geerke schreef:
dat dacht ik ook....heel smal boegje voor een trekpaard en flink ingevallen bij de flanken.
Een paard er goed uit laten zien in de zomer is geen kunst :D

Bij mij mogen ze komen hoor de dierenpolitie...het is hier ook niet droog.
Dan krijgen ze koffie en geef ik ze een klein cursusje hoe paarden het best gehouden kunnen worden.
En dat is NIET 24 uur in een stal.

Zie op bokt soms best foto's voorbij komen dat ik denk oei....... Soms is er een goede verklaring voor en soms een wazig verhaal over niet mogen voeren van de stalhouder oid. Voordat ik een oordeel ga vellen over TO of de dierenpolitie ben ik heel benieuwd naar een recente foto van de situatie.

En het advies van ophokken is (bijna altijd) slecht (tenzij....), maar ik ben wel blij dat er eens actie ondernomen wordt op een melding. Vaak genoeg lees je dat ze niet komen kijken. Beter 3 keer onterecht dan 1 keer te weinig.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:16

Ach rot op, dit meen je toch niet!
Er worden gewoon dieren verwaarloosd, mishandelt weet ik het, en dan gaan ze hierover lopen zeiken?!
Oh ik kan hier echt chagerijnig om worden, paarden op stal laten is lekker vriendelijk? _-:(

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:02

heb je vanmiddag nog foto's gemaakt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:17

nou als het om nattigheid gaat krijgen ze het nog druk in deze tijd...
zoveel regen als er is gevallen zijn de droge plekjes schaars... :+

ik ben ook wel heel benieuwd hoe jouw paarden er nu bij staan TS, hoop voor je dat je er verder geen last meer mee hebt en dat je paarden gewoon lekker naar buiten kunnen...

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:30

Haha die belgen mager hahaha laat me miet lachten en oordeel pas nadat je meer weet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:34

marijeD schreef:
Haha die belgen mager hahaha laat me miet lachten en oordeel pas nadat je meer weet

schraal is niet mager....kom maar met foto's dan van hoe ze eruit zien.
Dan weten we meer en kunnen we inderdaad oordelen ;)
Als je zo zeker van je zaak was stonden de foto's er gisterenavond al op(maar je hebt natuurlijk ook een leven buiten Bokt :D )

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:42

Ik heb foto,s gemaakt met mijn telefoon maar kan ze niet op mijn album zetten maar weet iemand hoe ik die hier dan wel op bokt krijg

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:43

Ik ben zeker van mijn zaak en ik vertel ja dat ze in de modder staan dus waar moet ik bang voor zijn dan

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:44

uploaden via iets?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:48

marijeD schreef:
Ik heb foto,s gemaakt met mijn telefoon maar kan ze niet op mijn album zetten maar weet iemand hoe ik die hier dan wel op bokt krijg

via deze site gaat dat heel makkelijk:

http://imageshack.us/index.php

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:51

Ik vind het wel een bizar verhaal...
Ik ken een plekje waar de paarden ècht slecht staan; Geen fatsoenlijke stal, geen ruwvoer etc etc..
Daar is de dierenbescherming een keer gweest en die vonden dat ze prima stonden!

En dan wilt de dierenpolitie gaan zeuren omdat een paard in de modder staat? Terwijl hij in goeie conditie verkeerd en in de avond lekker droog op stal staat?

Ik vind het erg krom..

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:52

He even snel gespiekt naar de belgen foto's (heb zelf ook een belgje) maar ik denk dat die belgjes nog vrij jong zijn.............toch????

Je kunt foto's verkleinen met bokt programma, dan op photobucket zetten, en dan hier plaatsen, zo doe ik het altijd.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:54

marijeD schreef:

Lees mijn bericht even terug, ff 2 zinnen eruit gehaald.
Sandraa schreef:
Die zien er van voren best schraal uit, de shet niet Maar het kan ook een vertekenend beeld geven van voren natuurlijk.
Voordat ik een oordeel ga vellen over TO of de dierenpolitie ben ik heel benieuwd naar een recente foto van de situatie.

Beetje vreemde reactie van je....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:59

Nouvel schreef:
marijeD schreef:

via deze site gaat dat heel makkelijk:

http://imageshack.us/index.php

imageshack werkt inderdaad makkelijk :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:00

Of op facebook of hyves kun je ook foto's uploaden en hier zetten..

trouwens die foto's die eerder werden geplaatst van volgens mij o.a. een haflinger.... die giga in de blub stonden en stond iets bij van 'dit vind ik toch wel schreinend'..... ja flinke blub, maar beestjes zien er harstikke gezond uit verder.

Bij mij staan de paarden ook 24/7 buiten en ja, er is inderdaad wel wat modder hier en daar (maar valt opzich nog wel mee) maar vooral bij de ingang van de stal en de poort van de ene naar de andere wei. Dus hier hebben ze ook vieze pootjes, maar nog nooit in geen 13 jaar dat ze hier zo al staan geen mok gehad oid.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding