Reina weer op Bokt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: Reina weer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:52

Wat voeg je toe met deze reactie?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:06

Lovely1992 schreef:
welke gek denkt daar niet aan arm paard

Je zou toch denken dat iemand van 19 wel met een volwassere reatie zou komen . :roll:

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:12

korbakimmy8 schreef:
En gister toen we gingen rijden trouwens is ze er 1 keertje heel hard vandoor gegaan toen ik er op zat. Ze wou niet door een plas, Ze werd helemaal gek, sprong er toen overheen en racete er toen vandoor, en blijven zitten, beugels gelden uit omdat me laarzen nat waren maar zat er nog op haha. Weer een ervaring rijker toch?;)

Toch vind ik het raar dat ze 'ervandoor gaat '. Dat heeft ze in al die tijd dat ik haar had nooit gedaan. (Ondanks dat ik toch zeker
2 / 3 keer per week een buitenritje maakte). Ben paar keer op 'paardenvakantie' met haar geweest, nooit raar gedaan. Wel veel
schrikken van dingen, maar dat bleef bij een schrikreactie. Meer niet, ben je zelf misschien een beetje bang aangelegd of voel je
veel spanning met buitenrijden?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:47

Ronnie25 schreef:
korbakimmy8 schreef:
En gister toen we gingen rijden trouwens is ze er 1 keertje heel hard vandoor gegaan toen ik er op zat. Ze wou niet door een plas, Ze werd helemaal gek, sprong er toen overheen en racete er toen vandoor, en blijven zitten, beugels gelden uit omdat me laarzen nat waren maar zat er nog op haha. Weer een ervaring rijker toch?;)

Toch vind ik het raar dat ze 'ervandoor gaat '. Dat heeft ze in al die tijd dat ik haar had nooit gedaan. (Ondanks dat ik toch zeker
2 / 3 keer per week een buitenritje maakte). Ben paar keer op 'paardenvakantie' met haar geweest, nooit raar gedaan. Wel veel
schrikken van dingen, maar dat bleef bij een schrikreactie. Meer niet, ben je zelf misschien een beetje bang aangelegd of voel je
veel spanning met buitenrijden?

Nee ik ben zelf helemaal niet bang aangelecht en durf z'n beetje alles, Al vraag je aan mij of ik op een paard van 2 meter ga zitten en er mee hoog wil gaan springen ofzo doe ik het. en totaal niet bang. Zoals jij al zegt schrikt ze bij mij ook wel vaak maar dat is inderdaad gewoon een reactie maar gaat er dan niet vandoor. Van de zomer toen wij haar weer gingen rijden (eind van de winter eigelijk) rede ze zoals ik al zei vaak naar het hek toe, Geen idee hoe dat komt en ik was er ook pas net. De verzorgsters die er al een tijdje langer zijn dan mij zeggen dat ze eigelijk alle winters stil heeft gestaan omdat we niet in het land reden. Nu we buiten rijden, staat ze niet de hele winter stil gelukkig en gaat het wel beter, maar ook als we met haar springen, ging ze er vaak hard galoperend vandoor (veeeeeeeeel minder geworden dan hoe het eerst was) Het is voor mij natuurlijk ook gek als jij zegt dat ze dat nooit gedaan heeft. Dan zit er toch iets niet goed?

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:48

Vandaag buiten wezen rijden, ging weer goed, Zonder elastieken en pessoa bit. Wel veel schrikken maar ging beter dan normaal!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 16:49

Lovely1992 schreef:
welke gek denkt daar niet aan arm paard

Jij hebt al een keer gereageed en toen zei ik ook al
LEES DE TOPIC EERST DOOR!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:53

Ik weet niet of het al gezegt is, maar je keelriem zit volgens mij erg strak. Het is wel een leuke pony, wees er zuinig op.

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:35

korbakimmy8 schreef:
Vandaag buiten wezen rijden, ging weer goed, Zonder elastieken en pessoa bit. Wel veel schrikken maar ging beter dan normaal!

fijn dat het zo goed gaat! en blijf gewoon zo door gaan! :j het komt vast goed!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:39

volgens mij is lovely1992 bezig 25 "nuttige"berichten te maken, dit voegt werkelijk niks toe! en arm paard, jij bent ook niet heilig als ik naar je profiel kijk waar je op een veeeeeel te klein paard zit.

TS goed op weg, fijn dat je nu wat tips krijgt van de oude eigenaresse ook, die heeft haar wel netjes kunnen rijden dus moet het jou ook gaan lukken.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:11

Mooi dat het beter gaat en dat de tandarts komt :)

Blijf het volgen hier :j

Dat schrikken van die plas (of iets in de omgeving waar ze van schrok) kan toch? Hoeft niet per se aan de ruiter te liggen. Mischien was er wel wat 'engs' in de buurt? Het blijven toch dieren, geen enkel paard is volledig bom proof (al zijn er uitzonderingen) ;)

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:17

Laura_x_ schreef:
Mooi dat het beter gaat en dat de tandarts komt :)

Blijf het volgen hier :j

Dat schrikken van die plas (of iets in de omgeving waar ze van schrok) kan toch? Hoeft niet per se aan de ruiter te liggen. Mischien was er wel wat 'engs' in de buurt? Het blijven toch dieren, geen enkel paard is volledig bom proof (al zijn er uitzonderingen) ;)

ben ik het mee eens! :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:04

Vandaag weer met Reina en Joris wezen rijden!
Met martingaal dit keer.
Ging ook prima!
Ze was weer erg braaf!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:32

Welk bitje gebruik je dan nu, TS?
En wanneer komt Maritje1991 lesgeven (als ze niet meer ziek is, natuurlijk? :) )
Heel veel geluk met je paardje, hopelijk komt alles goed met haar.
En als ik jou was zou ik iets doen wat nogal gemeen is... Vertel de eigenaar dat het zonder dat scherpe bit en die elastiek ook gaat en dat de andere verzorgsters Reina pijn doen... Misschien helpt dat wel en krijgt de eigenaar het meest vertrouwen in jou!
Want zoals ik het hoor heb jij het meeste over voor je paardje!

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 22:17

Saars schreef:
Welk bitje gebruik je dan nu, TS?
En wanneer komt Maritje1991 lesgeven (als ze niet meer ziek is, natuurlijk? :) )
Heel veel geluk met je paardje, hopelijk komt alles goed met haar.
En als ik jou was zou ik iets doen wat nogal gemeen is... Vertel de eigenaar dat het zonder dat scherpe bit en die elastiek ook gaat en dat de andere verzorgsters Reina pijn doen... Misschien helpt dat wel en krijgt de eigenaar het meest vertrouwen in jou!
Want zoals ik het hoor heb jij het meeste over voor je paardje!

Ik gebruik nu een normaal bit. Weet ff niet hoe die heet. Oude eigenaaresse gebruikte die ook altijd.
Ik heb al met 1 verzorgsters afgesproken dat we nu even niet meer met elastieken gaan rijden. En zij vond het goed. Ik weet alleen niet wat de andere verzorgster gaat doen. Zij gaat z'n beetje tegen alles in. We hadden ook afgesproken dat we niet gingen draven aangezien ze nog met die blesure loopt, en dinsdag heeft ze heel erg lopen draven. Dus ik ben ook benieuwd!
Bedankt voor je reactie!

Lovely1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:27

matasja schreef:
volgens mij is lovely1992 bezig 25 "nuttige"berichten te maken, dit voegt werkelijk niks toe! en arm paard, jij bent ook niet heilig als ik naar je profiel kijk waar je op een veeeeeel te klein paard zit.

TS goed op weg, fijn dat je nu wat tips krijgt van de oude eigenaresse ook, die heeft haar wel netjes kunnen rijden dus moet het jou ook gaan lukken.

Pony waar ik op rijd is niet te klein! die is 1.54
ze oogt kleiner dan dat ze is!
en als JIJ de topic door leest kan je ook zien dat dit een reactie op een reacttie was en niet een reactie op deze topic!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:45

Dan kun je toch ook quoten? Of ligt dat aan mij? Zo voorkom je zulk soort onduidelijkheid.

Ik zou ook met de eigenaar gaan praten. Over dat ze nu wel goed loopt, ook zonder die 'troep' eraan ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:04

Lovely1992 schreef:
matasja schreef:

en als JIJ de topic door leest kan je ook zien dat dit een reactie op een reacttie was en niet een reactie op deze topic!

Moeilijk hé qouten :')

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:08

als ie vervelend is buiten moet je er geen stiek aandoen, daar kan ie in gaan hangen en je trekt 'm in elkaar, kun je beter een martingaal of thiedeman nemen............

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:42

FIrisje schreef:
als ie vervelend is buiten moet je er geen stiek aandoen, daar kan ie in gaan hangen en je trekt 'm in elkaar, kun je beter een martingaal of thiedeman nemen............

thiedeman dus niet zonder begeleiding!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:28

Korbakimmy, ik vind dat je netjes om gaat met 12 pagina's aan commentaar. Er zitten af en toe niet al te vriendelijke berichten tussen en toch blijf je redelijk rustig reageren +:)+ Zo te zien heb je ook al iets met het commentaar gedaan, heel goed!

Bij jouw verhaal vraag ik me af of de pony niet ergens last van heeft. De vorige eigenaresse zegt een heel lief en makkelijk dier te hebben verkocht, bijna een jaar later gaan jullie ermee rijden en gooit ze met haar hoofd en rent ze er zelfs vandoor. Zit het wel helemaal goed in haar rug? Als je overal voelt en duwt naast de ruggegraat, dan hoort ze niet te reageren, misschien kun je dat eens proberen?
Je kunt haar ook eens proberen te longeren (longeerspullen zijn niet zo duur om aan te schaffen) als het land weer beter is. Dan kun je namelijk zien hoe ze loopt op de volte en wat ze doet met haar hoofd.
Je hebt het in je laatste berichten over een blessure, maar ik kon niet terug vinden wat voor blessure dat is? Is ze kreupel?

En willen jullie alsjeblieft geen De topic of Deze topic meer zeggen? Dat jeukt zo! Het moet zijn Het topic en Dit topic :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:58

Lovely1992 schreef:
matasja schreef:

Hoe groot ben jij dan? Sorry, maar het oogt écht niet mooi. Je voeten hangen een heel eind onder de poown..
Of je daadwerkelijk te groot bent, ga ik me niet over uitspreken. Het is gewoon echt niet mooi.
Ik ben zelf 1.58m, mijn vorige paard was 1.70m, en geloof me, dat was ook geen zicht. Ik kwam bij wijze van spreke amper met m'n voeten net onder het zadel uit.
Als jij benen geeft, moet je die toch giga optrekken? Wordt nou niet boos, zo bedoel ik het niet. Ik vraag het me gewoon echt af.

TS: de commentaar over de rekker.. Ik rij soms ook met elastiek. Snap al die heisa deels wel en niet..
Ik rij gemiddeld 1x per week met elastiek, maar gebruik hem zeker niet voor te gaan wandelen. Maar als je er mee kan werken, vind ik er niks fout aan.

Anyway, mooi diertje, en jullie hebben vast veel lol gehad!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:59

Annetje schreef:
Korbakimmy, ik vind dat je netjes om gaat met 12 pagina's aan commentaar. Er zitten af en toe niet al te vriendelijke berichten tussen en toch blijf je redelijk rustig reageren +:)+ Zo te zien heb je ook al iets met het commentaar gedaan, heel goed!

Bij jouw verhaal vraag ik me af of de pony niet ergens last van heeft. De vorige eigenaresse zegt een heel lief en makkelijk dier te hebben verkocht, bijna een jaar later gaan jullie ermee rijden en gooit ze met haar hoofd en rent ze er zelfs vandoor. Zit het wel helemaal goed in haar rug? Als je overal voelt en duwt naast de ruggegraat, dan hoort ze niet te reageren, misschien kun je dat eens proberen?
Je kunt haar ook eens proberen te longeren (longeerspullen zijn niet zo duur om aan te schaffen) als het land weer beter is. Dan kun je namelijk zien hoe ze loopt op de volte en wat ze doet met haar hoofd.
Je hebt het in je laatste berichten over een blessure, maar ik kon niet terug vinden wat voor blessure dat is? Is ze kreupel?

En willen jullie alsjeblieft geen De topic of Deze topic meer zeggen? Dat jeukt zo! Het moet zijn Het topic en Dit topic :)

Vond ik ook vrij storend :o

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:05

MaritAriel schreef:
FIrisje schreef:

thiedeman dus niet zonder begeleiding!!

Waarom niet? =).

*Dit bovenste bericht heeft een vriendin van mij geschreven op mijn acount =), daar wist ik van.*

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:26

FIrisje schreef:
Waarom niet? =).

*Dit bovenste bericht heeft een vriendin van mij geschreven op mijn acount =), daar wist ik van.*

Een thiedeman kan heel schadelijk zijn als je hem niet goed afsteld ( ik ben zoiezo geen voorstander van de thiedeman) . Je zet je paard er mee vast en dat is nooit goed. Als je hem gebruikt , dan met goede begeleidng. Iemand die verteld hoe je hem moet gebruiken en hoe strak je hem moet doen (verschild per paard, maar de meeste doen hem nét iets te strak) .

De thiedeman kan ook andere problemen in de hand werken als verkeerd ruggebruik en hangen.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:00

MaritAriel schreef:
FIrisje schreef:
Waarom niet? =).

Een thiedeman kan heel schadelijk zijn als je hem niet goed afsteld ( ik ben zoiezo geen voorstander van de thiedeman) . Je zet je paard er mee vast en dat is nooit goed. Als je hem gebruikt , dan met goede begeleidng. Iemand die verteld hoe je hem moet gebruiken en hoe strak je hem moet doen (verschild per paard, maar de meeste doen hem nét iets te strak) .

De thiedeman kan ook andere problemen in de hand werken als verkeerd ruggebruik en hangen.

Daar ben ik het volledig niet mee-eens (ditismijnmening,dusdatvanjouzalzondermeerookgoedzijn). Elastieken zijn veel schadelijker voor je pony.
Ik gebruik zelf een Thiedeman voor als ik ga buitenrijden, aangezien mijn pony heel erg stresserig is. Ik gebruik hem vooral omdat ik haar zonder Thiedeman niet kan houden, want ze wil het liefst heel hard wegrennen/vluchten.
Als ik de teugels, onderandere, gebruik om haar terug te nemen word ze dus iets naar beneden getrokken en ze word teruggetrokken (zoals normaal zegmaar). Terwijl bij elastieken moet ze naar beneden, en zal ze niet lekker ontspannen lopen als ze het buiten eng vind!
Dit is mijn mening, dus dat betekent niet dat het gelijk zo is =).