Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
korbakimmy8 schreef:En gister toen we gingen rijden trouwens is ze er 1 keertje heel hard vandoor gegaan toen ik er op zat. Ze wou niet door een plas, Ze werd helemaal gek, sprong er toen overheen en racete er toen vandoor, en blijven zitten, beugels gelden uit omdat me laarzen nat waren maar zat er nog op haha. Weer een ervaring rijker toch?;)
Ronnie25 schreef:korbakimmy8 schreef:En gister toen we gingen rijden trouwens is ze er 1 keertje heel hard vandoor gegaan toen ik er op zat. Ze wou niet door een plas, Ze werd helemaal gek, sprong er toen overheen en racete er toen vandoor, en blijven zitten, beugels gelden uit omdat me laarzen nat waren maar zat er nog op haha. Weer een ervaring rijker toch?;)
Toch vind ik het raar dat ze 'ervandoor gaat '. Dat heeft ze in al die tijd dat ik haar had nooit gedaan. (Ondanks dat ik toch zeker
2 / 3 keer per week een buitenritje maakte). Ben paar keer op 'paardenvakantie' met haar geweest, nooit raar gedaan. Wel veel
schrikken van dingen, maar dat bleef bij een schrikreactie. Meer niet, ben je zelf misschien een beetje bang aangelegd of voel je
veel spanning met buitenrijden?
Laura_x_ schreef:Mooi dat het beter gaat en dat de tandarts komt
Blijf het volgen hier
Dat schrikken van die plas (of iets in de omgeving waar ze van schrok) kan toch? Hoeft niet per se aan de ruiter te liggen. Mischien was er wel wat 'engs' in de buurt? Het blijven toch dieren, geen enkel paard is volledig bom proof (al zijn er uitzonderingen)
Saars schreef:Welk bitje gebruik je dan nu, TS?
En wanneer komt Maritje1991 lesgeven (als ze niet meer ziek is, natuurlijk?)
Heel veel geluk met je paardje, hopelijk komt alles goed met haar.
En als ik jou was zou ik iets doen wat nogal gemeen is... Vertel de eigenaar dat het zonder dat scherpe bit en die elastiek ook gaat en dat de andere verzorgsters Reina pijn doen... Misschien helpt dat wel en krijgt de eigenaar het meest vertrouwen in jou!
Want zoals ik het hoor heb jij het meeste over voor je paardje!
matasja schreef:volgens mij is lovely1992 bezig 25 "nuttige"berichten te maken, dit voegt werkelijk niks toe! en arm paard, jij bent ook niet heilig als ik naar je profiel kijk waar je op een veeeeeel te klein paard zit.
TS goed op weg, fijn dat je nu wat tips krijgt van de oude eigenaresse ook, die heeft haar wel netjes kunnen rijden dus moet het jou ook gaan lukken.
Lovely1992 schreef:matasja schreef:volgens mij is lovely1992 bezig 25 "nuttige"berichten te maken, dit voegt werkelijk niks toe! en arm paard, jij bent ook niet heilig als ik naar je profiel kijk waar je op een veeeeeel te klein paard zit.
TS goed op weg, fijn dat je nu wat tips krijgt van de oude eigenaresse ook, die heeft haar wel netjes kunnen rijden dus moet het jou ook gaan lukken.
Pony waar ik op rijd is niet te klein! die is 1.54
ze oogt kleiner dan dat ze is!
en als JIJ de topic door leest kan je ook zien dat dit een reactie op een reacttie was en niet een reactie op deze topic!
Lovely1992 schreef:matasja schreef:volgens mij is lovely1992 bezig 25 "nuttige"berichten te maken, dit voegt werkelijk niks toe! en arm paard, jij bent ook niet heilig als ik naar je profiel kijk waar je op een veeeeeel te klein paard zit.
Pony waar ik op rijd is niet te klein! die is 1.54
ze oogt kleiner dan dat ze is!
en als JIJ de topic door leest kan je ook zien dat dit een reactie op een reacttie was en niet een reactie op deze topic!
Annetje schreef:Korbakimmy, ik vind dat je netjes om gaat met 12 pagina's aan commentaar. Er zitten af en toe niet al te vriendelijke berichten tussen en toch blijf je redelijk rustig reagerenZo te zien heb je ook al iets met het commentaar gedaan, heel goed!
Bij jouw verhaal vraag ik me af of de pony niet ergens last van heeft. De vorige eigenaresse zegt een heel lief en makkelijk dier te hebben verkocht, bijna een jaar later gaan jullie ermee rijden en gooit ze met haar hoofd en rent ze er zelfs vandoor. Zit het wel helemaal goed in haar rug? Als je overal voelt en duwt naast de ruggegraat, dan hoort ze niet te reageren, misschien kun je dat eens proberen?
Je kunt haar ook eens proberen te longeren (longeerspullen zijn niet zo duur om aan te schaffen) als het land weer beter is. Dan kun je namelijk zien hoe ze loopt op de volte en wat ze doet met haar hoofd.
Je hebt het in je laatste berichten over een blessure, maar ik kon niet terug vinden wat voor blessure dat is? Is ze kreupel?
En willen jullie alsjeblieft geen De topic of Deze topic meer zeggen? Dat jeukt zo! Het moet zijn Het topic en Dit topic
MaritAriel schreef:FIrisje schreef:als ie vervelend is buiten moet je er geen stiek aandoen, daar kan ie in gaan hangen en je trekt 'm in elkaar, kun je beter een martingaal of thiedeman nemen............
thiedeman dus niet zonder begeleiding!!
FIrisje schreef:Waarom niet? =).it bovenste bericht heeft een vriendin van mij geschreven op mijn acount =), daar wist ik van.*
MaritAriel schreef:FIrisje schreef:Waarom niet? =).it bovenste bericht heeft een vriendin van mij geschreven op mijn acount =), daar wist ik van.*
Een thiedeman kan heel schadelijk zijn als je hem niet goed afsteld ( ik ben zoiezo geen voorstander van de thiedeman) . Je zet je paard er mee vast en dat is nooit goed. Als je hem gebruikt , dan met goede begeleidng. Iemand die verteld hoe je hem moet gebruiken en hoe strak je hem moet doen (verschild per paard, maar de meeste doen hem nét iets te strak) .
De thiedeman kan ook andere problemen in de hand werken als verkeerd ruggebruik en hangen.