Dav schreef:Zonet ff de beide topics door gelezen en ik ik had dezelfde keuze gemaakt als de eigenaar van Pacha.
Al je paarden dood en 1tje die het heeft overleefd....als de da mij dan een sprankje hoop geeft dat het wel goed kan komen en dat het te overzien is voor het paard dan ga ik ervoor!
Pacha zal zeker pijn hebben gehad maar paarden die bereden worden door ruiters met sporen om die er niet goed mee kunnen rijden doen ook hun paarden zeer. Paard dwars,ruiter boos,trek aan de teugels,dat doet een paard ook zeer.
Een paard heeft een dikkere vel als de mens,dus --neem ik ff aan--kunnen ze ook meer hebben,Tuurlijk die brandwonden hebben echt wel pijn gedaan! Maar alles is zo te lezen ook in werking gesteld om de pijn draagbaar te houden en te revalideren zodat het paard ook echt paard kon blijven. (lees,de nek huid oprekken zodat het paard kan grazen,dat is er 1 van)
We zijn er niet bij geweest maar wat ik zo lees,hebben en doen de eigenaars er alles aan om het zo goed mogelijk het paard,paard te laten en het blijvend letsel zo goed mogelijk te verzorgen dmv massage,zalf etc.
Bij mensen proberen we iedere dag te rekken die er te rekken valt soms tegen het mens-on-eerend aan (wist ff niet hoe te typen)
Waarom dan je paard geen kans geven en nu heeft het toch een fijn draagbaar leven want ik zie nou niet een paard met pijn op de foto's....
Amen.
Ik vind het super dat Pacha er helemaal bovenop is gekomen 
en ik vind het juist een super gezicht dat dat paard gewoon heerlijk lol kan hebben in het springen samen met de ruiter.
En over dat het dierenmishandeling is... Nee... daar ben ik het zeker niet mee eens...