Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tagger

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:27

Nee, Vjestagirl

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:36

haar naam is remi

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:36

Jeetje wat een discussie :))

Ik denk, dat je om aanvaringen met politie te voorkomen het beste gewoon het touw maar kan vasthouden. Alleen maar voor het idee. Heb je ook gelijk het paard vast voor als er wel wat voor valt. Ik las al dat je 100% zeker weet dat ze niet wegspringt en dat je vindt dat je dan niks aan een touw hebt, maar áls. Wat als. Dan heb je in ieder geval een touw om nog enigzins te kunnen controleren en ga je beide risicofactoren (politie en schrikreactie) uit de weg. De laatste misschien overbodig voor jou maar toch.

De opmerking van paardenmensen en mensen met een paard is hier niet op zijn plaats. Dat valt meer onder de categorie paarden verzorgen of alleen elke dag een keer rijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:39

Paintless schreef:
haar naam is remi

Zoals in "Alleen op de wereld"?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:40

Dames, mag het ook een toontje minder. Tsjonge

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:42

Dat betekent het wel volgens mij :j Als in egoïstisch, 'alleen op de wereld'. Maar zo was het geloof ik niet bedoeld :=

Edit: offtopic en wel dus.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 27-09-11 12:46, in het totaal 3 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 12:43

randie schreef:
tsja..er zijn ook zat honden die prima onder apel staan en aan de lijn moeten. Kan er echt wel inkomen dat een agent die weinig met paarden heeft dit een onveilige situatie vind. Dus ik geef hem eigenlijk wel een beetje gelijk. Plus dat passerende mensen die bang van paarden zijn een los paard al helemaal niet leuk vinden..Vind het een beetje kort door de bocht: Ik ben de leider dus ze blijft wel bij mij. Er komt veel meer bij kijken, je bent nl 1 van de weggebruikers en dient dus ook rekening te houden met andere weggebruikers. En die kunnen best helemaal geen fan zijn van paarden, en in hun ogen staat dat touwtje wel garant voor veilig passeren :).

Ik ben er nog eens langs gereden, en ik was de bebouwde kom uit. Wat inhoudt dat honden daar ook los mogen lopen, en dus die ik al helemaal niet meer in wat het (wettelijk gezien) uitmaakte dat ik mijn paard niet vast had.

Voor hetzelfde geldt houdt iemand niet van loslopende honden, en is er bang van. Moet daarom iedereen zijn hond permanent aangelijnd houden? Ook op stukken waar de hond los mag lopen?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:46

tagger schreef:
Zeker net dat boek gelezen?

Cassidy schreef:
Paintless schreef:
haar naam is remi

Zoals in "Alleen op de wereld"?

daar doelde ik op..

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:50

_O- _O- _O- Ow geniaal!! wat een actie, hahahahaha
"uw hond" hahaha, dan is ie wel erg groot uitgevallen meneer.... /3

Ben erg benieuwd wat die agent zijn vrouw 's avonds aan tafel heeft verteld tijdens het eten......of zijn collega's tijdens de koffie pauze.... hihihihi

Zie het al voor me, :list: _-:( 8)7 := >;) :roll: -O-

en jij, :wave:

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:55

Citaat:
Ik ben er nog eens langs gereden, en ik was de bebouwde kom uit. Wat inhoudt dat honden daar ook los mogen lopen, en dus die ik al helemaal niet meer in wat het (wettelijk gezien) uitmaakte dat ik mijn paard niet vast had.

Voor hetzelfde geldt houdt iemand niet van loslopende honden, en is er bang van. Moet daarom iedereen zijn hond permanent aangelijnd houden? Ook op stukken waar de hond los mag lopen

vind een hond van op zijn max 50-60 kilo toch wel een verschil met een (vlucht)dier van rond de 600 kilo. Fijn dat het wettelijk gezien wel mag, maar er bestaat ook zoiets rekening houden met je medemens en eventueel gevaarlijke situaties.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:03

zucht

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:07

randie schreef:
vind een hond van op zijn max 50-60 kilo toch wel een verschil met een (vlucht)dier van rond de 600 kilo. Fijn dat het wettelijk gezien wel mag, maar er bestaat ook zoiets rekening houden met je medemens en eventueel gevaarlijke situaties.

Je hebt helemaal gelijk. Foei, stoute Vjestagirl. Nooit met de straat op met je paard, tenzij aan een ketting van minimaal 3 meter lang met een minimum diameter van 5cm. Altijd een bord om je nek met de tekst 'pas op, vluchtdier' en het paard ingepakt in fluoriserende dekens en bandages, met meer knipperende lampjes dan een kerstboom.

Ik zal het noooooooit meer doen.

Blij?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-09-11 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:09

Oke heb even alles doorgelezen. Reactie op OP, ja erg grappig. Je zal idd gedacht hebben dat die man zijn politieopleiding met een pakje boter gehaald heeft := .

Op de discussie voeg ik niet veel toe behalve dan deze vraag: Wat ik begrepen heb is dat jij met je paard los kan lopen, deze gewoon naast jouw loopt alleen wel met een halster om en halstertouw over der eigen nek heen. Dit paard luisterd naar je en ziet jou als de leider. Wat is er dan zo vermoeiend aan om het uiteinde van het touwtje zelf beethouden. Je hoeft niets te doen want jou paard loopt uit zichzelf al netjes naast je maar waarop perse (ook wel erop staan) om het dier los te laten lopen?

Dit is een vraag en geen kritiek :) ik ben gewoon benieuwd naar de reden waarom jij voor geen touw beethouden kiest.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 27-09-11 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:10

Vjestagirl schreef:
randie schreef:

Je hebt helemaal gelijk. Foei, stoute Vjestagirl. Nooit met de straat op met je paard, tenzij aan een ketting van minimaal 3 meter lang met een minimum diameter van 5cm.

Ik zal het noooooooit meer doen

:D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:13

verography schreef:
Oke heb even alles doorgelezen. Reactie op OP, ja erg grappig. Je zal idd gedacht hebben dat die man zijn politieopleiding met een pakje boter gehaald heeft := .

Op de discussie voeg ik niet veel toe behalve dan deze vraag: Wat ik begrepen heb is dat jij met je paard los kan lopen, deze gewoon naast jouw loopt alleen wel met een halster om en halstertouw over der eigen nek heen. Dit paard luisterd naar je en ziet jou als de leider. Wat is er dan zo vermoeiend aan om het uiteinde van het touwtje zelf beethouden. Je hoeft niets te doen want jou paard loopt uit zichzelf al netjes naast je maar waarop perse (ook wel erop staan) om het dier los te laten lopen?

Dit is een vraag en geen kritiek :) ik ben gewoon benieuwd naar de reden waarom jij voor geen touw beethouden kiest.

Dat is niet vermoeiend. Maar wel nutteloos. Het is zoiets als: waarom zonder zijwieltjes fietsen als je er geen last van hebt als ze er wel zijn? After all, met zijwieltjes is veiliger, je kunt minder snel vallen en ze zijn niet vervelend om aan je fiets te hebben zitten. Je haalt ze eraf omdat je ze niet meer nodig hebt, omdat je verder bent dan dat. Je kunt in de meeste gevallen zelf je evenwicht bewaren, en in de gevallen waarin je wél valt was je ook wel door de (toch relatief slappe) constructie van je zijwieltje heen gegaan.

Dat gaat in mijn onderschrift.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:14

Paintless schreef:
zucht

:j

het punt is dat de hond wettelijk gezien aan de lijn moet, maar voor een paard geldt dit niet :)*

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:16

daarom. en ze zat wel aan de lijn, die lag alleen over haar nek. no problem!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:17

Hahaha nu je het zo omschrijft heb je mij idg aan je kant gewonnen. In eerste instantie had ik ook zoiets van hmm... Maar met die omschrijving snap ik hoe jij het ziet en ben ik het er dan ook wel mee eens.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:17

Dus jij doet dingen om dat het kan? Waar leg jij de grens? Bij iets simpels als fietsen zonder wieltjes, of heb je ook geen bedenkingen bij genentherapie, of andere minder fraaie behandelmethodes voor ziektes? Vind je het normaal om met 100km/h met je auto of motor door de bebouwde kom crossen, omdat het kan?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:19

met 100 km/u door de kom mag niet ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 13:20

Cassidy schreef:
Dus jij doet dingen om dat het kan? Waar leg jij de grens? Bij iets simpels als fietsen zonder wieltjes, of heb je ook geen bedenkingen bij genentherapie, of andere minder fraaie behandelmethodes voor ziektes? Vind je het normaal om met 100km/h met je auto of motor door de bebouwde kom crossen, omdat het kan?

Ik heb idd erg weinig bedenkingen bij gentherapie, bij klonen etc. En met 100km/h door de bebouwde kom scheuren is wettelijk verboden, je paard los laten lopen niet.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:22

Moderatoropmerking:
Omdat de discussie hier helaas na een eerder verzoek toch offtopic en ook behoorlijk op de man af door gaat, sluit ik dit topic.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-09-11 21:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Schrijffout