Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
randie schreef:tsja..er zijn ook zat honden die prima onder apel staan en aan de lijn moeten. Kan er echt wel inkomen dat een agent die weinig met paarden heeft dit een onveilige situatie vind. Dus ik geef hem eigenlijk wel een beetje gelijk. Plus dat passerende mensen die bang van paarden zijn een los paard al helemaal niet leuk vinden..Vind het een beetje kort door de bocht: Ik ben de leider dus ze blijft wel bij mij. Er komt veel meer bij kijken, je bent nl 1 van de weggebruikers en dient dus ook rekening te houden met andere weggebruikers. En die kunnen best helemaal geen fan zijn van paarden, en in hun ogen staat dat touwtje wel garant voor veilig passeren.
Citaat:Ik ben er nog eens langs gereden, en ik was de bebouwde kom uit. Wat inhoudt dat honden daar ook los mogen lopen, en dus die ik al helemaal niet meer in wat het (wettelijk gezien) uitmaakte dat ik mijn paard niet vast had.
Voor hetzelfde geldt houdt iemand niet van loslopende honden, en is er bang van. Moet daarom iedereen zijn hond permanent aangelijnd houden? Ook op stukken waar de hond los mag lopen
randie schreef:vind een hond van op zijn max 50-60 kilo toch wel een verschil met een (vlucht)dier van rond de 600 kilo. Fijn dat het wettelijk gezien wel mag, maar er bestaat ook zoiets rekening houden met je medemens en eventueel gevaarlijke situaties.
Vjestagirl schreef:randie schreef:vind een hond van op zijn max 50-60 kilo toch wel een verschil met een (vlucht)dier van rond de 600 kilo. Fijn dat het wettelijk gezien wel mag, maar er bestaat ook zoiets rekening houden met je medemens en eventueel gevaarlijke situaties.
Je hebt helemaal gelijk. Foei, stoute Vjestagirl. Nooit met de straat op met je paard, tenzij aan een ketting van minimaal 3 meter lang met een minimum diameter van 5cm.
Ik zal het noooooooit meer doen
verography schreef:Oke heb even alles doorgelezen. Reactie op OP, ja erg grappig. Je zal idd gedacht hebben dat die man zijn politieopleiding met een pakje boter gehaald heeft.
Op de discussie voeg ik niet veel toe behalve dan deze vraag: Wat ik begrepen heb is dat jij met je paard los kan lopen, deze gewoon naast jouw loopt alleen wel met een halster om en halstertouw over der eigen nek heen. Dit paard luisterd naar je en ziet jou als de leider. Wat is er dan zo vermoeiend aan om het uiteinde van het touwtje zelf beethouden. Je hoeft niets te doen want jou paard loopt uit zichzelf al netjes naast je maar waarop perse (ook wel erop staan) om het dier los te laten lopen?
Dit is een vraag en geen kritiekik ben gewoon benieuwd naar de reden waarom jij voor geen touw beethouden kiest.
Cassidy schreef:Dus jij doet dingen om dat het kan? Waar leg jij de grens? Bij iets simpels als fietsen zonder wieltjes, of heb je ook geen bedenkingen bij genentherapie, of andere minder fraaie behandelmethodes voor ziektes? Vind je het normaal om met 100km/h met je auto of motor door de bebouwde kom crossen, omdat het kan?