Afscheidsshoot met Justice, voor het eerst en laatst in ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:20

Wat een prachtige foto's ondanks het droevige verhaal..
Heel veel sterkte

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:16

@ My_Chimanga, klinkt ook erg mooi hoe jij het doet :)

Ik heb er maar even een apart topic over gemaakt, zodat we het hier niet meer over hoeven te hebben.

[IM] Hoe herdenk jij je paard?

KarinT82

Re: Afscheidsshoot met Justice, voor het eerst en laatst in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:50

Wauw, wat een prachtige foto's!
De liefde straalt er van af! Heel veel sterkte...

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 15:55

Weer even een update (en een verkapt stipje om het topic niet op slot te laten gaan :P)

Ik heb inmiddels een lief gedenkplekje voor Justice gemaakt op de plaats van overlijden. Ik zal morgen even een foto maken en posten, dat ben ik helemaal vergeten. Ook zijn halster heeft een plekkie op mijn kamer en zijn fleecedeken ligt over mijn bed (heerlijk warm _/-\o_ ). Volgende week ga ik mijn kamer verven en een beetje verbouwen, en dan bestel ik ook de vergrotingen van Justice , die krijgen een speciaal plekje aan de muur.

Wat ik in het begin van het topic zei over het verdoofde gevoel wat ik had...dat verdwijnt nu langzamerhand steeds meer. En wat er allemaal naar boven komt is echt niet leuk (zacht uitgedrukt). Ik wens echt niemand het verlies van zn paard toe... ;)
Jullie hebben nog steeds een fotoverslag tegoed van 21 september, die komt zodra ik er klaar voor ben.

Heb ook wat mooie foto's gekregen van een stalgenoot, Justice in de ochtendmist, ben ik erg blij mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En op de dag van zijn overlijden heb ik onderstaande foto geschoten. ZO bijzonder...hij had nog nooit gefleemd in mijn bijzijn, in al die jaren....en wat doet hij dus, slechts een paar uur voor hij ingeslapen is....

Afbeelding

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:01

gelukkig gaat het weer een beetje beterder met je

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:18

MissCharlie, sterkte met het verlies van je allerliefste maatje,
Kan je gevoelens maar al te goed begrijpen, maar geloof me,
het wordt beter, en op een dag herinner je je alleen nog de
mooie dingen die jullie samen meegemaakt hebben.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:51

Precies. Eerst dus dat verdoofde,
Dan schuldgevoelens, twijfels, elende en wat allemaal niet meer...
Maar echt, je komt ook daar weer doorheen en dan zullen er geweldige herinneringen aan hem voor je klaar staan. De kleinste dingen zul je weer naar boven kunnen halen. Welk kriebelplekje het beste was, waar hij onderweg altijd van schrok, hoe hij stond te klooien als je iets van hem wilde, bedenk het maar! Het komt allemaal terug en het zal een glimlach doen verschijnen op jouw gezicht.
Dat komt vanzelf. Doe er maar geen moeite voor! Gevoelens ben je toch niet de baas....

Ben heel erg benieuwd naar de foto's. Vind het super knap dat je al jouw gevoelens zo op papier durft te zetten!

rianneeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:03

Prachtige foto's! <3

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:24

oh gut, ik heb hetzelfde verhaal met mijn lieffie meegemaakt, ik heb hem 2 dagen na Justice in laten inslapen met ongeveer hetzelfde verhaal als jij, mijn Duc was ook pas 9.
ook ik heb afscheidsfoto's gemaakt, het was moelijk maar ben er net zo blij mee als jij met deze!

mooi dat je nog zo afscheid hebt kunnen nemen, de foto's zijn echt geweldig mooi! wat een lief paard had je.

wat je zegt over de uren na het inslapen: ik vind het knap dat je bij hem gebleven bent. ik wilde binnen een halfuur na inslapen weg zijn bij hem want mensen hadden me van tevoren gewaarschuwd voor het aftakelen.
het deed pijn om hem achter te laten, en ik droom nog iedere nacht dat ik nog net iets langer door zijn vacht had kunnen aaien, gelukkig mag dat in mijn dromen ook en word ik daar alleen maar blij van.

ik dwaal af, wat ik nog wilde zeggen...
je bent een kanjer dat je dit moeilijk besluit voor je paard hebt durven nemen. deze laatste eer verdiende hij en ik weet zeker dat hij je dankbaar is.
verder wil ik je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. :(:)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 22:06

Dank je Lindsey. Jij ook heeeel veel sterkte toegewenst :(:)

Ik was niet gewaarschuwd voor het aftakelen, maar ik vond dat het erg langzaam ging. Ik had twee fleecedekens over hem heen gelegd, om hem warm te houden maar ook om het een wat fijner gezicht te geven (ook voor stalgenoten die afscheid kwamen nemen), en hij bleef nog uren warm...toen ik rond 7 uur vertrok (2 uur gebeurde het) en de dekens weg haalde was echt slikken, en toen zag ik ineens, dit is Justice niet meer. Ik zal niet beschrijven hoe hij eruit zag, maar het was niet leuk.

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:16

charlotte hoe gaat het nu met je ? :(:)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 12:12

Het gaat wel, zolang ik afleiding heb :) die heb ik gelukkig wel veel. Ben nu begonnen met een herinneringsboekje, waar ik opschrijf wat we hebben meegemaakt, de mooie en minder mooie momenten. Ik ben begonnen met het einde...en daar blijf ik nu ook steken, het is heeel erg moeilijk omdat ik alles weer herbeleef dan. Maar het is onderdeel van de verwerking.

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:18

Wat een prachtige foto's meid!
Hoe gaat het nu met je na het grote verlies?

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:51

Knap van je.. Maar je zult je echt steeds meer mooie dingen gaan herinneren hoor!
Bij Dancer hadden mijn ouders er ook al twee fleecedekens over heen gelegd ja, dan besef je dat nog niet zo. Maar ze zijn gewoon echt niet gebouwd op heel lang liggen! dat kan het lijf niet aan...

Hoop echt dat je toch lekker van je andere paardje kan genieten en dat je misschien zelfs weer een nieuwe liefde zult vinden als je daar voor open staat!
Ik heb mijn nieuwe paard nu net iets meer dan een half jaar, en was heel erg bang om mijn hart voor haar open te stellen. Maar nu ik dat eindelijk gedaan heb is zij ook echt geweldig! Natuurlijk blijft Dancer mijn 1e liefde, en dat zal Justice ook voor jou zijn... maar je kunt er niets mer aan doen. En om nu je hele paardenliefde op te geven om zo'n ellendige gebeurtenis is ook zonde! Er zijn zo veel paardjes die zo'n goed huisje willen als dat jij aan Justice hebt gegeven?!!

Sterkte meid.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:59

Ach meid wat verschrikkelijk.
Ik wil je heel, heel veel sterkte toewensen.

Het is een prachtig paardje met een hele lieve uitstraling.

Je maakt een moedige beslissing in het belang van Justice, hij zal je zeker dankbaar.
Nogmaals heel veel sterkte.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 23:34

Bedankt voor de lieve reacties :)
Maandag is het alweer twee maanden geleden dat het gebeurd is, wat gaat het snel...
Het gaat nu wel goed met me, ik heb het zo druk dat ik gewoon weinig tijd heb om aan hem te denken. Ergens wel fijn, omdat ik daar toch alleen maar verdrietig van wordt ;)

Ik heb 30 x 40 posters met foto's van just en van ons samen besteld, en die zijn inmiddels al binnen en zijn erg mooi. Zodra ik geschikte lijsten heb, hang ik ze op in mn kamer en komt er hier een fotootje :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:36

Ik krijg elke keer kippenvel als ik je topic inkijk... Sterkte :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 23:38

Dankje :)

Dit is een van de foto's die is afgedrukt: <3

Afbeelding

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:39

Wauw echt super mooi!
Gelukkig heb je dit nog.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:43

Super gaaf ja!

Hier geniet hij nog echt en ziet hij er oprecht vrolijk en gelukkig uit! Dat zijn de mooiste herinneringen die je aan hem hebben zult!
Zijn dankbaarheid en zijn geluk dankzij jouw zorgen!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:47

:(:)

:* :* :* :* :*

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 12:48

Deze foto is in juli gemaakt geloof ik. Toen was hij ook al met pensioen, maar was hij zoveel energieker en levendiger :)

Had ook een fotootje geschoten van de collage die ik had laten afdrukken (was maar 1,50 bij de kruidvat, heb nu spijt dat ik er niet meer heb gemaakt :P )

Afbeelding

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:14

Oh das wel heel leuk ja!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 14:51

Bah, heb ik alles net weer een beetje 'normaal', krijg ik post van de rendac. Zal de rekening wel zijn. Durf hem niet open te maken, dan kan ik me al helemáál niet meer concentreren op mijn huiswerk....

xirisx123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 15:29

Wat een ontzettend mooie fotos, Je kunt echt zien dat jullie een hechte band hebben, Heel veel sterke, En wat een ontzettend mooie fotos, Vooral die silhouet fotos vind ik zo mooi!