Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:02

Als ik het zo lees is die vent echt aan varken. Bah bah. En die foto's ben ik dan wel erg benieuwd naar. Dat zo iemand bestaat....?!
Ik vind het goed van je dat je dit hebt willen doen! :j Succes met de twee ventjes!
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 04-08-11 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Somebody_

Re: Klein verwaarloosd ding van de paardenmarkt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:17

Ik ga me terug trekken uit dit topic, uit voorzorgsmaatregelen. Deze meneer is tot alles in staat, wij weten hoe hij daadwerkelijk is, dus ik ga geen risico meer nemen!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:19

@Somebody_ : ik vrees dat je daar nu een beetje laat mee bent, na al je reacties al....

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:39

Miracle_ schreef:
Als ik het zo lees is die vent echt aan varken. Bah bah. En die foto's ben ik dan wel erg benieuwd naar. Dat zo iemand bestaat....?!
Ik vind het goed van je dat je dit hebt willen doen! :j Succes met de twee ventjes!

Ik vind niet eens dat zo'n mens uit gescholden mag worden voor een dier.
Echt top wat je gedaan hebt TS, ik had ook hetzelfde gedaan hoor! (mits we dat financieel zouden kunnen betalen en dat kan helaas niet, punt is dat er meerdere mensen zoals jij rondlopen en ik nooit naar een paardemarkt ga ;-])

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:20

Ik lees net ook dat je er nog een shetje bij had gekocht.
Erg leuk! Ze zien er nog niet op en top uit, maar Muffin is in elk geval wel vooruit gegaan.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 14:28

Beatle laten we nog eventjes met rust omdat die nog erg gestressed, bang en onzeker is..
Dus dat gaat ook wel goed komen!!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:19

Somebody_ schreef:
Je kan me echt geloven hoor, ik heb er foto's van mocht je maag daartegen kunnen? Iedereen is bang van meneer(terecht, tenzij jij je eigen huis in de fik steken met de huurders erin, omdat je ze niet aardig vindt, normaal vind), dus vandaar dat er weinig tegen hem ondernomen wordt.

omfg, dat is gewoon moord, moet die gast dan niet allang opgepakt worden?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:34

Lijkt me sterk dat de politie bang is voor zo'n iemand :')

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:14

xXutopiaXx schreef:
Lijkt me sterk dat de politie bang is voor zo'n iemand :')

Toch gebeurd het hoor, ik heb hier in de wijk ook 1 (aso)familie die zo'n beetje 1/3 van de wijk beslaat (een grote familie dus),alles en iedereen kent elkaar,doet het met elkaar en vooral beschermd elkaar tot in het graf.

Alle "nette" buurtbewoners weten dat als er tramalant is, het bij hun vandaan komt en tja laat het nou ook zijn dat deze familie bij ieder voorvalletje vooraan staat.....je kunt de politie 10x bellen,zodra je de achternaam van de familie noemt kun je maar beter naar huis gaan en je stil houden....de politie komt namelijk gewoon niet, en mocht er al een dappere een poging wagen dan druipt ie af omdat het 60 handen op 1 buik is.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 00:27

Ja, maar deze man is maar alleen!! :oo Met zn paar honderd poowns dan.. :P

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 08:35

Heel erg goed dat jullie hem gered hebben!
<3 Houd je ons op de hoogte?

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:38

Super dat jullie de ponys een dier vriendelijk leven geven

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 01:16

Wat super dat je deze pony's gered hebt!

Jeetje dat zo'n man nog paarden mag houden :n

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 08:00

Het gaat hartstikke goed met de kleintjes, Muffin is al meer zichzelf en pittiger aan het worden..
Zelfs zo pittig dat m'n vriendin het halster niet omkreeg en Muffin haar een trap gaf en vervolgens wegscheurde hahahaha :')
Beatle is echt een dondersteen, hij is nog steeds wel angstig, maar het halster omdoen gaat echt al stukken beter!!
Gisteren was ik een beetje aan het knuffelen met hem, toen dacht die dat mijn neus eetbaar was, dus daar hapte die in, later ook nog in m'n arm, maar toen heeft die wel even op zijn kop gekregen dat bijten niet mag... En daarna niet meer gedaan :))

Muffin is ook al opgevoed, want die beet eerst ook, maar na 1 klein tikje vorige week heeft hij het ook niet meer gedaan...

Gisteren nog met Alwin langsgeweest bij de kleintjes, en Alwin vind ze echt helemaal geweldig :D :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:09

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 12:25

@StalNollie; Wij kunnen dat paardje niet kopen, want ze heeft geen geldige papieren... Dus al zouden we haar kopen, dan is ze illegaal van ons, en dat willen wij niet!
Het diertje staat nu lekker op de wei, en de dierenbescherming houd ook haar in de gaten :))

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:32

wil je eens foto's plaatsen van je 3 paardjes samen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:34

gabjj8 schreef:
@StalNollie; Wij kunnen dat paardje niet kopen, want ze heeft geen geldige papieren... Dus al zouden we haar kopen, dan is ze illegaal van ons, en dat willen wij niet!
Het diertje staat nu lekker op de wei, en de dierenbescherming houd ook haar in de gaten :))

vreemd verhaal, laten chippen paspoort aanvragen en klaar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:36

als het onder toezich van de DB staat dat paard dan zit er allang een chip en paspoort bij lijkt me .. maar goed vind dit topic beetje ´´ penny ´´ achtig. ik geloof ern amelijk niet zo heel veel van, heus er zal wel iets van waar zijn maar veel dingen sluiten gewoon niet op elkaar aan.

MendyGinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:36

StalNollie schreef:
als het onder toezich van de DB staat dat paard dan zit er allang een chip en paspoort bij lijkt me .. maar goed vind dit topic beetje ´´ penny ´´ achtig. ik geloof ern amelijk niet zo heel veel van, heus er zal wel iets van waar zijn maar veel dingen sluiten gewoon niet op elkaar aan.

Als jij net zo'n shetlander hebt gezien, weet jij dan precies wat er aan de hand is zelfs al is de dierenarts langs geweest, op een gegeven moment kan alles door de war raken en weet je niet meer wat er allemaal gezegd is. Ze doet haar best om deze pony's een beter leven te geven dan ze hadden dat is duidelijk. En daar mag ze toch ook wel wat complimentjes voor krijgen.
Het lijkt me niet dat de DB een pony zomaar gaat laten chippen, dat kost geld en zo kunnen ze de pony ook in de gaten houden. Ik weet niet precies hoe het werkt met de DB, maar het kan zijn. Maar ze zou haar idd wel zelf kunnen laten chippen, maar het is haar beslissing.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:39

daNiielle_ schreef:
1 jaar oud en dan al zulke manen en staart? :?

Het is wel een mooie pony. :)

mijn pony is ook een jaarling en heeft ook al zulke manen dus het kan wel :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:46

yvonnedv schreef:
gabjj8 schreef:

vreemd verhaal, laten chippen paspoort aanvragen en klaar.

Pff... daar heb je dat zeikerige bokt weer hoor :(
Wij kunnen geen papieren aanvragen voor dat paard zolang die van hem is, hij mag dat paard niet eens verkopen..
Paard heeft een chipnummer, daar heb ik nergens iets over gezegd, maar papieren heeft ze niet.
Dus waarom zullen wij het risico nemen door een paard illegaal aan te schaffen, terwijl de DB haar in de gaten houdt?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:47

TrIjNiE__ schreef:
wil je eens foto's plaatsen van je 3 paardjes samen?

Ik heb geen foto van alle 3saampies, was m'n camera vergeten mee te nemen van de week en de paardjes staan natuurlijk niet bij elkaar :)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:48

StalNollie schreef:

Ach, je doet maar, ik weet wat waarheid is en wat niet...
En ja ik ben een pennymeisje, en daar ben ik retetrots op ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:53

MendyGinger schreef:
StalNollie schreef:

Als jij net zo'n shetlander hebt gezien, weet jij dan precies wat er aan de hand is zelfs al is de dierenarts langs geweest, op een gegeven moment kan alles door de war raken en weet je niet meer wat er allemaal gezegd is. Ze doet haar best om deze pony's een beter leven te geven dan ze hadden dat is duidelijk. En daar mag ze toch ook wel wat complimentjes voor krijgen.
Het lijkt me niet dat de DB een pony zomaar gaat laten chippen, dat kost geld en zo kunnen ze de pony ook in de gaten houden. Ik weet niet precies hoe het werkt met de DB, maar het kan zijn. Maar ze zou haar idd wel zelf kunnen laten chippen, maar het is haar beslissing.

het hoeft niet door de war te raken als je de waarheid verteld (die isn amelijk altijd hetzelfde)
ik heb ts ook niet afgekraakt op wat ze voor de ponys doet en heb gezegt dat ze goed bezig is :(:)
maar dat er zoveel verhalen gaan van mishandeling etc en dat loopt allemaal een beetje door elkaar zelfde als over die man de oordelen en over de DB deze verhalen kloppen gewoon niet samen.

maar dat wil niet zeggen dat ik het niet goed vind dat ts deze paardjes wat op knapt, maar heb gewoon me twijfels mag toch of dit niet allemaal een beetje overdreven word en een beetje aandacht vragen is

en je moet je paard wel degelijk laten chippen door de DB of zei doen het of de eigenaar en neem aan dat het vorige paard waar de papieren niet bij zitten toch wel ergens een eigenaar heeft, zo niet dan doet de DB dit ;) dus dat je niet kan kopen omdat de juiste papieren er niet bijzitten klopt gewoon niet, je had wel kunnen zeggen dat het nu eigedom van de DB is en nog niet verplaatst mag worden, of iets dergelijks dat was overtuigender geweest