veel sucses ermee
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
X__Trees schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je dit paard uberhaupt gekocht hebt, en nu pas tot de conclusie komt dat ze eigenlijk te weinig buiten kan. Dat wist je toch op voorhand? Ik lees dat er eigenlijk wél een mogelijkheid bestaat dat ze kan losgegooit worden, maar dat je dat niet wil omdat ze zou kunnen slaan?
Ja, dat risico bestaat altijd, bij ieder paard. Maar vraag dat nu gewoon eens, als de eigenaar van de andere paarden nee zegt omdat het risico te groot is, dan is dat zo. Maar als je het niet probeert, zal je paard zich nog steeds ongelukkig blijven voelen.
Wat je ook kan doen is zelf overdag gaan longeren, en 's avonds longeer je nog eens, en ga je ook rijden -met je moeder erbij. Hoe druk het ook is. Als je iets wil bereiken helpt zeggen niks, maar doen en werken wel! Ik heb het gevoel dat je naar excuusjes zat te vissen. Dus ik vindt het inderdaad verstandiger haar te verkopen.
Je zoekt excuusjes omdat je geen klik hebt met dit paard. Je kan niet om met haar jongigheid, en je kan haar ook geen oplossing bieden voor haar teveel aan energie of verveling in de stal. Het is beter dat je je een paard zoekt waar je je gemakkelijk op voelt, en lekker samen een gang mee kan gaan, en die minder gevoelig is. Je maakt de juiste beslissing, succes nog!
X__Trees schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je dit paard uberhaupt gekocht hebt, en nu pas tot de conclusie komt dat ze eigenlijk te weinig buiten kan. Dat wist je toch op voorhand? Ik lees dat er eigenlijk wél een mogelijkheid bestaat dat ze kan losgegooit worden, maar dat je dat niet wil omdat ze zou kunnen slaan?
Ja, dat risico bestaat altijd, bij ieder paard. Maar vraag dat nu gewoon eens, als de eigenaar van de andere paarden nee zegt omdat het risico te groot is, dan is dat zo. Maar als je het niet probeert, zal je paard zich nog steeds ongelukkig blijven voelen.
Wat je ook kan doen is zelf overdag gaan longeren, en 's avonds longeer je nog eens, en ga je ook rijden -met je moeder erbij. Hoe druk het ook is. Als je iets wil bereiken helpt zeggen niks, maar doen en werken wel! Ik heb het gevoel dat je naar excuusjes zat te vissen. Dus ik vindt het inderdaad verstandiger haar te verkopen.
Je zoekt excuusjes omdat je geen klik hebt met dit paard. Je kan niet om met haar jongigheid, en je kan haar ook geen oplossing bieden voor haar teveel aan energie of verveling in de stal. Het is beter dat je je een paard zoekt waar je je gemakkelijk op voelt, en lekker samen een gang mee kan gaan, en die minder gevoelig is. Je maakt de juiste beslissing, succes nog!
Citaat:Tja, als we alles nou eens van tevoren wisten..
en ik moest en ik zou, was toen iets van 24, 25 (ben nu 47) en iedereen om me heen wist wel hoe ze het paard aan zouden pakken. Ze steigerde en sloeg. Ze bokte. Maar ik ging door. Wist van geen opgeven. We werden L2 dressuur, M springen.... toen ging het mis. Ik ben met haar gevallen en heb toen een zeer zware blessure opgelopen waar ik tot op de dag van vandaag nog last van heb. Ze is, terwijl ik aan het bijkomen was van mijn operaties, voor bijna niets verkocht naar een zeer goede internationale springruiter, want iedereen had zoiets van dat meisje kan haar niet aan, kan niet rijden, durft niets.... Binnen een paar weken was ze Z springen, zat in de prijzen bij indoor Zuidlaren en won een rubriek bij indoor Veendam. Maar....zelfs volgens die hele goede ruiter was ze om de donder niet makkelijk en hij heeft haar (voor veel geld
) doorverkocht.Calimero_ schreef:X__Trees schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je dit paard uberhaupt gekocht hebt, en nu pas tot de conclusie komt dat ze eigenlijk te weinig buiten kan. Dat wist je toch op voorhand? Ik lees dat er eigenlijk wél een mogelijkheid bestaat dat ze kan losgegooit worden, maar dat je dat niet wil omdat ze zou kunnen slaan?
Nou sorry, maat dit vind ik niet eerlijk. Hoe kan jij hier vanuit de computer zien dat ik mijn paard niet aan kan?
De pony die ik hiervoor had was nog veel gevoeliger. Ik doe haar niet weg omdat ik haar niet aan kan maar de klik er niet is.
En omdat ik vind dat ze een beter plekje verdiend waar ze de hele dag lekker naar buiten mag. Niet alleen in de bak een rondje lopen..
pullaar schreef:Succes met de verkoop van je knappe paardje.
Alvorens je op zoek gaat naar een ander paard, zou ik je aanraden om toch op zoek te gaan naar een andere stalling, paarden zijn niet gemaakt om 24u/24u op stal te staan.
Je kent de gevolgen hier nu van, dus ik hoop dat dit een les voor je geweest is.
Calimero_ schreef:pullaar schreef:Succes met de verkoop van je knappe paardje.
Alvorens je op zoek gaat naar een ander paard, zou ik je aanraden om toch op zoek te gaan naar een andere stalling, paarden zijn niet gemaakt om 24u/24u op stal te staan.
Je kent de gevolgen hier nu van, dus ik hoop dat dit een les voor je geweest is.
Ik stond er al 4 jaar voordat ik Christal had.
En met mijn vorige pony ging het prima.
Maar deze kan het gewoon echt niet hebben.
Zodra er een plekje op die ene stal vrij komt ga ik daar graag heen natuurlijk!