En toch.. Gaan we ervoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:20

de aanhouder wint :j

veel sucses ermee ;)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 16:31

manfredie schreef:
de aanhouder wint :j

veel sucses ermee ;)

Dit vind ik wat een vreemde reactie.
Of heb je het topic niet eerst doorgelezen?
Met name de laatste pagina.

Manonx

Re: En toch.. Gaan we ervoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 16:37

Wat jammer, maar ik heb respect voor je dat je de keuze van het paard voorop stelt!
hopelijk vind je gauw een maatje waarmee het wel klikt! :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 17:18

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:22

Je had toch al twee serieuze kijkers?
Maar goed.. succes met de verkoop. Ik hoop dat er een geschikt iemand voor komt die de ideale plek voor haar heeft.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 17:44

Klopt, maar de ene zit heel erg onder de prijs die ik ervoor wil hebben helaas.
En de andere kan pas eind januari komen kijken.
Dus ik kijk ondertussen verder :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:06

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:33

Najah jammer dat je haar toch verkoopt maar wel goed om een definitieve beslissing te nemen!
Hoop dat ze gauw een goed plekkie krijgt en dat je toekomstige nieuwe paard stalling krijgt mét beweging/weidegang :-)
Succes met de verkoop, moet vast lukken met zo'n knap dier!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:42

Ik vind het een beetje vreemd dat je dit paard uberhaupt gekocht hebt, en nu pas tot de conclusie komt dat ze eigenlijk te weinig buiten kan. Dat wist je toch op voorhand? Ik lees dat er eigenlijk wél een mogelijkheid bestaat dat ze kan losgegooit worden, maar dat je dat niet wil omdat ze zou kunnen slaan?
Ja, dat risico bestaat altijd, bij ieder paard. Maar vraag dat nu gewoon eens, als de eigenaar van de andere paarden nee zegt omdat het risico te groot is, dan is dat zo. Maar als je het niet probeert, zal je paard zich nog steeds ongelukkig blijven voelen.
Wat je ook kan doen is zelf overdag gaan longeren, en 's avonds longeer je nog eens, en ga je ook rijden -met je moeder erbij. Hoe druk het ook is. Als je iets wil bereiken helpt zeggen niks, maar doen en werken wel! Ik heb het gevoel dat je naar excuusjes zat te vissen. Dus ik vindt het inderdaad verstandiger haar te verkopen.
Je zoekt excuusjes omdat je geen klik hebt met dit paard. Je kan niet om met haar jongigheid, en je kan haar ook geen oplossing bieden voor haar teveel aan energie of verveling in de stal. Het is beter dat je je een paard zoekt waar je je gemakkelijk op voelt, en lekker samen een gang mee kan gaan, en die minder gevoelig is. Je maakt de juiste beslissing, succes nog!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 18:46

X__Trees schreef:
Ik vind het een beetje vreemd dat je dit paard uberhaupt gekocht hebt, en nu pas tot de conclusie komt dat ze eigenlijk te weinig buiten kan. Dat wist je toch op voorhand? Ik lees dat er eigenlijk wél een mogelijkheid bestaat dat ze kan losgegooit worden, maar dat je dat niet wil omdat ze zou kunnen slaan?
Ja, dat risico bestaat altijd, bij ieder paard. Maar vraag dat nu gewoon eens, als de eigenaar van de andere paarden nee zegt omdat het risico te groot is, dan is dat zo. Maar als je het niet probeert, zal je paard zich nog steeds ongelukkig blijven voelen.
Wat je ook kan doen is zelf overdag gaan longeren, en 's avonds longeer je nog eens, en ga je ook rijden -met je moeder erbij. Hoe druk het ook is. Als je iets wil bereiken helpt zeggen niks, maar doen en werken wel! Ik heb het gevoel dat je naar excuusjes zat te vissen. Dus ik vindt het inderdaad verstandiger haar te verkopen.
Je zoekt excuusjes omdat je geen klik hebt met dit paard. Je kan niet om met haar jongigheid, en je kan haar ook geen oplossing bieden voor haar teveel aan energie of verveling in de stal. Het is beter dat je je een paard zoekt waar je je gemakkelijk op voelt, en lekker samen een gang mee kan gaan, en die minder gevoelig is. Je maakt de juiste beslissing, succes nog!

Nou sorry, maat dit vind ik niet eerlijk. Hoe kan jij hier vanuit de computer zien dat ik mijn paard niet aan kan?
De pony die ik hiervoor had was nog veel gevoeliger. Ik doe haar niet weg omdat ik haar niet aan kan maar de klik er niet is.
En omdat ik vind dat ze een beter plekje verdiend waar ze de hele dag lekker naar buiten mag. Niet alleen in de bak een rondje lopen..

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:49

X__Trees schreef:

Tja, als we alles nou eens van tevoren wisten.. :roll:

TS ik vind het knap dat je deze beslissing genomen hebt +:)+ het lijkt me heel moeilijk. Sterkte/succes met de verkoop..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:09

Pffff.... heb flinke stukken van je diverse topics doorgelezen....heftig hoor.
Citaat:
Tja, als we alles nou eens van tevoren wisten..

Inderdaad ja.

Dit verhaal doet me zo denken aan een van mijn vorige paarden, waar ik dus mee verongelukt ben ;( en ik moest en ik zou, was toen iets van 24, 25 (ben nu 47) en iedereen om me heen wist wel hoe ze het paard aan zouden pakken. Ze steigerde en sloeg. Ze bokte. Maar ik ging door. Wist van geen opgeven. We werden L2 dressuur, M springen.... toen ging het mis. Ik ben met haar gevallen en heb toen een zeer zware blessure opgelopen waar ik tot op de dag van vandaag nog last van heb. Ze is, terwijl ik aan het bijkomen was van mijn operaties, voor bijna niets verkocht naar een zeer goede internationale springruiter, want iedereen had zoiets van dat meisje kan haar niet aan, kan niet rijden, durft niets.... Binnen een paar weken was ze Z springen, zat in de prijzen bij indoor Zuidlaren en won een rubriek bij indoor Veendam. Maar....zelfs volgens die hele goede ruiter was ze om de donder niet makkelijk en hij heeft haar (voor veel geld }> ) doorverkocht.

Met andere woorden: twijfel niet aan jezelf, jij voelt het goed aan en dit paard past niet bij jou. Zorg dat je nooit met een paard rijdt waar je het gevoel mee krijgt dat je het niet meer aankunt. Jij moet ermee om kunnen gaan, al die 100001 andere mensen aan de kant (inclusief je instructeur!!!!) niet.

Sterkte met de verkoop.

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:21

Calimero_ schreef:
X__Trees schreef:

Nou sorry, maat dit vind ik niet eerlijk. Hoe kan jij hier vanuit de computer zien dat ik mijn paard niet aan kan?
De pony die ik hiervoor had was nog veel gevoeliger. Ik doe haar niet weg omdat ik haar niet aan kan maar de klik er niet is.
En omdat ik vind dat ze een beter plekje verdiend waar ze de hele dag lekker naar buiten mag. Niet alleen in de bak een rondje lopen..

Omdat je overal aan twijfelt, dat vind ik toch ergens tonen dat je niet 100% op je gemak bent? Ik wil niet zeggen dat je je niet kordaat bent, ik bedoel met niet kunnen omgaan met haar jongigheid dat je niet kan verdragen dat ze streken heeft, en daar ook geen oplossing aan kan bieden. Want overdag ben je alleen, 's avonds is het te druk. Ik heb dit jaar ook een paard opgegeven, niet omdat ik er niet mee om kon, maar omdat ik er geen klik mee had, en ik teveel ging muggenziften over dingen die ik een ander paard zou vergeven. Gewoon omdat ik niet helemaal op mijn gemak was. Het andere jonge paard dat ik rijdt, doet veel gekker dan zij deed, maar ik voel me gewoon op mijn gemak, ik voel me sterker dan hem.
Ik heb nergens gezegd dat je haar niet aankan, maar je kan haar gewoon geen oplossing bieden, dus het is verstandiger haar te verkopen.

Inderdaad, we kunnen niet alles van tevoren weten, maar een jong paard kopen en het ergens zetten waar ze niet buiten kunnen is gewoon vragen om problemen? Ik moet ze hier ook regelmatig een uur of 2 eens laten uitrazen, en als ze binnen komen zijn die paarden compleet zen.

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:19

Succes met de verkoop van je knappe paardje.

Alvorens je op zoek gaat naar een ander paard, zou ik je aanraden om toch op zoek te gaan naar een andere stalling, paarden zijn niet gemaakt om 24u/24u op stal te staan.
Je kent de gevolgen hier nu van, dus ik hoop dat dit een les voor je geweest is.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 20:25

pullaar schreef:

Alvorens je op zoek gaat naar een ander paard, zou ik je aanraden om toch op zoek te gaan naar een andere stalling, paarden zijn niet gemaakt om 24u/24u op stal te staan.
Je kent de gevolgen hier nu van, dus ik hoop dat dit een les voor je geweest is.

Ik stond er al 4 jaar voordat ik Christal had.
En met mijn vorige pony ging het prima.
Maar deze kan het gewoon echt niet hebben.
Zodra er een plekje op die ene stal vrij komt ga ik daar graag heen natuurlijk!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:39

Mensen, laten we nu allemaal een beetje redelijk blijven. TS heeft een keuze gemaakt en ik denk dat het best een goede keuze is in deze. TS heeft er van geleerd en dat is ook wel belangrijk. Daarnaast weet TS nu goed wat het paard nodig heeft en kan daar gericht naar gaan zoeken.
Daarnaast weet je ook waar je naar moet zoeken bij een nieuw paard.

Wel een tip, schrijf je alvast in bij die ene stal, want daar zal denk ik nooit zomaar een stal vrij zijn gezien de wachtlijst.

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 20:41

Sommige paarden kunnen dat wel en sommigen niet, die van mij kun je zo paar dagen op stal zetten hoor, maakt haar niet zo veel uit.. ( en nee dat doe ik niet maar het zou kunnen) ligt aan het paard..
denk dat het op veel handelstallen ook wel gebeurd hoor dat een paard maar een keer per dag beweging krijgt!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 00:07

Calimero_ schreef:
pullaar schreef:

Ik stond er al 4 jaar voordat ik Christal had.
En met mijn vorige pony ging het prima.
Maar deze kan het gewoon echt niet hebben.
Zodra er een plekje op die ene stal vrij komt ga ik daar graag heen natuurlijk!

Er zijn maar weinig paarden, en heel weinig jonge paarden die je op die manier kan huisvesten...
Ik zou als ik jou was als je niet wil wachten met dit paard om het op een andere stal te proberen, te wachten tot je op een andere stal kan voor je aan een nieuw paard begint en het verhaal opnieuw begint ;)

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:56

Mijn paard is ook jong en helaas hebben wij ook geen mogelijkheid om ze in de winter buiten te zetten. En hij doet het prima. Als ik mest gooi ik hem los zodat hij lekker ze ei kwijt kan en daarna lekker rijden. Hij weet niet beter. In de zomer staan ze wel lekker buiten, de heeele dag :)
Ik snap echt wel dat het niet het meest ideale is, maar soms is het gewoon niet anders en al onze paarden op onze stal zijn het gewend en gedragen zich prima.
Maar goed, TS ik vind dat je een goede keus heb gemaakt. Als het niet goed voelt, voelt het niet goed en dat kan jij als enige weten! En iedereen kan heel makkelijk zeggen: je moet doorzetten, je moet 2x per dag naar je paard etc. maar als de klik er niet is, dan kom je gewoon niet zo ver. Dan heb je geen motivatie om alles op alles te zetten om het goed te laten komen. En dit kan gebeuren! Jeeetje, er zijn zoveel mensen die hun paard weer verkopen omdat de klik er niet is. Dus het is echt geen schande. Reken maar dat jij hiervan heb geleerd en dit gebeurd je niet snel nog een keer. Dus ik wil je heel veel succes wensen met de verkoop en ik hoop dat je snel een goed plaatsje vind voor Christal.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:01

Goed dat je de knoop hebt doorgehakt en dat je aan het welzijn van je paardje denkt!
Ik hoop dat ze snel weer een mooi en liefdevol thuis vindt!
Houd je ons op de hoogte? :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:30

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!
Op dit moment heb ik al meerdere reacties gekregen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 22:09

Update 5 januari

Vandaag met mijn moeder uit eten geweest en veel over Christal gepraat.
Ik heb besloten hierna eerst niet meteen een ander paard te kopen.
Dit omdat ik met het budget van Christal gewoon weg niet mijn droompaardje kan kopen.
Dan ga ik weer een paard kopen wat ik niet super vind en krijg ik dit weer.
Daarom ga ik eerst verder sparen en kijken of ik een paardje van iemand anders kan rijden.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:08

Zag eerst je andere topic voordat ik deze compleet heb doorgelezen. Maar jeetje wat een verhaal zeg! Onwijs moeilijk om zon beslissing te nemen. Heb respect voor je! Het is wel een ontzettend mooi paardje!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:51

slim Kim, wel jammer natuurlijk! :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 15:52

Mijn tante kwam ook nog met het idee om een 1/2 jarige te kopen.
Dan zou ik eerst moeten kijken of ik 1 of 2 jaar een verzorgpaard kan krijgen en kan ik mooi naar die andere toe groeien.
Dat lijkt mij opzich niet een raar idee..