[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:15

paulawestern schreef:
Naja ik las ergens op internet

Linkje? :P

paulawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:26

Citaat:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=127&t=1380785

Tada! Zelfs op Bokt. Eerste bericht, onderaan.
Bezoekers van de show krijgen op vertoon van hun toegangsbewijs eenmalig 20% korting op een van de andere aktiviteiten of arrangementen van de Uithof. Dit aanbod is geldig t/m 31 dec 2010

:)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:29

paulawestern schreef:
Citaat:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=127&t=1380785

Tada! Zelfs op Bokt. Eerste bericht, onderaan.
Bezoekers van de show krijgen op vertoon van hun toegangsbewijs eenmalig 20% korting op een van de andere aktiviteiten of arrangementen van de Uithof. Dit aanbod is geldig t/m 31 dec 2010

:)

Begrijpend lezen is een vak apart.. Uiteraard klopt het aanbod niet. Zoals ook later gerectificeerd door Jan Trel. Het aanbod is geldig tot en met 31 dec 2011. Daar staat ook dat bezoekers van de show korting krijgen op andere activiteiten in de Uithof. Dus niet op de show.

paulawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:31

HumbleTalent schreef:
Begrijpend lezen is een vak apart.. Uiteraard klopt het aanbod niet. Zoals ook later gerectificeerd door Jan Trel. Het aanbod is geldig tot en met 31 dec 2011. Daar staat ook dat bezoekers van de show korting krijgen op andere activiteiten in de Uithof. Dus niet op de show.

Gezellig doen is ook een vak?

Ik heb ook nergens gezegd waar je die 20% korting op krijgt. En sorry dat ik enthousiast ben over dit evenement en zo snel mogelijk kaarten wil aanschaffen. Gosh.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:39

paulawestern schreef:
Naja ik las ergens op internet dat als je voor 31 december besteld 20% korting krijgt. Dus daarom vraag ik het.

Ben ik nou scheel?

Overigens was Gezelligheid geen onderdeel van mijn opleiding.. een lost cause wat dat betreft :D

Iedereen is enthousiast, maar je kan het ook overdrijven. Het duurt nog een jaar. Ze zijn nog druk bezig om alles op te zetten in te delen etc.. patience...

paulawestern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:42

Oke laat maar :P
Ik bedoelde dat je 20 % korting krijgt maar niet perse op de prijs. Maar zoals ik het had getypt klonk het idd zo.

Ik heb m onder mn favorieten opgeslagen dus ik ga de komende maanden op de website kijken.

Ik ben Paula, by the way ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:44

paulawestern schreef:
Ik ben Paula, by the way ;)

Ik ook

quarterH

Re: Dutch Westernriding Festival 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 23:59

hoe eens op met ruzie met jezelf te maken paula

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 01:05

Pannenkoek schreef:
Waar ligt Den Haag eigenlijk..........?

zal wel lastig te vinden zijn voor je!
je kan uitgeest niet eens vinden ;)

ruik je die koffie niet?! :D

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 09:23

Even over de kosten van deelname, files, afstand etc.

Waar je het ook organiseert, het zal altijd voor iemand ver zijn en voor iemand dichtbij.
Toen we in Marienheem begonnen met de show was er een soortgelijke discussie op bokt.
Als ik het nu lees is Marienheem in de loop der jaren qua ligging aardig opgeschoven naar het midden van het land. :D

Files heb je overal, niet alleen in de randstad.
Ik woon in de randstad en ik zeg dat het over het algemeen wel mee valt zolang je je niet in de ochtend of avondspits gaat verplaatsen. Maar als je uit een hoek van het land komt waar het wat minder dicht bevolkt is en je bent het niet gewend kan ik me voorstellen dat je er tegenop ziet.
Alternatief is dus om te rijden op een tijdstip dat je minder kans op files hebt, dus 's avonds, 's nachts, of tussen pakweg 10.00uur en 16.00 uur.
Dat je moet overnachten en een box moet huren als je met een dergelijk evenement meedoet is bijna niet te voorkomen. Creatievelingen met relaties in de buurt van de showarena kunnen misschen iets in de buurt regelen, maar ook dan moet je het overnachten en een plaats voor je paard regelen.

De organisatie doet er alles aan om de kosten niet op te laten lopen voor de deelnemers:
Boxen zullen ongeveer dezelfde prijs als vorig jaar, inschrijfgeld is hetzelfde als vorig jaar. Voor de AQHA en APHA starters komt er, omdat het een tripple judged show is, 1x de fee bij die afgedragen moet worden aan de Am. moedervereniging.
De deelnemers met hun grooms krijgen een eigen ridershome. Hier kan woren ontbeten, we zijn bezig een sponsor te zoeken zodat de deelnemers gratis kunnen ontbijten en de grooms voor een klein bedragje.
Er wordt gedacht aan dagelijks een warme maaltijd voor deelnemers en grooms tegen een prijs waar je zelf niet voor kan koken.
En ik kan je verzekeren de maaltijden op de Uithof zijn van uitstekende kwaliteit.
De overnachtingsfaciliteiten worden op dit moment geinventariseerd en er zijn gesprekken met hotels in de omgeving.

Tot slot: deelname aan dit soort shows kost geld in Nederland en in het buitenland. En in het buitenland nog veel meer dan in Nederland.
Als je het niet kan of wil betalen kan je niet meedoen zo simpel is het.
Je kan wel proberen om het geld bij elkaar te krijgen, ik weet dat er deelnemers zijn die een of meer sponsors hebben weten te strikken of iets hebben georganiseerd waardoor er geld in het laadje komt.
Niet iedereen heeft een zak met geld in de hoek staan, eigenlijk bijna niemand!
Er zijn mensen die niet op vakantie gaan om naar het NK te kunnen.
Een kwestie van keuzes maken. 8-)
De organisatie doet er in ieder geval alles aan om het voor zoveel mogelijk ruiters mogelijk te maken deel te nemen aan deze fantastische show. *D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 09:51

precies Jan!!! helemaal mee eens (dat dat nog eens ging gebeuren :P )

een vraagje voor de niet-marienheen starten: wat is de prijs van de box dan?

ik wacht met smacht het programma af (en hoop dat de staleigenaar niet naar de euro derby in italie wil haha)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:05

QH: Een box voor de hele week op M'heem kostte 115,00.. wel zelf stro/krullen meenemen, je kon ze ook ter plaatse kopen. ;)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:07

quarterH schreef:
hoe eens op met ruzie met jezelf te maken paula

ik wou net zeggen _O-

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 15:38

quarterH schreef:
ik wacht met smacht het programma af (en hoop dat de staleigenaar niet naar de euro derby in italie wil haha)

Ik ook. :D
Maar geloof me, we worden een heel grote concurrent voor de Euroderby.
Als ons programma bekend is dan wil de staleigenaar niets anders meer dan naar het Dutch Westernriding Festival 2011 komen. ;)

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:38

Goede tip om een sponsor te regelen Jan, maar mag dat eigenlijk wel als je amateur bent? Wat zijn hiervoor de regels? Voordat we daar weer mee in de knoei komen als WRAN ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:18

Amateurstatus bestaat niet bij de WRAN dus waarom zou je je daar druk om maken?

saxtrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 18:29

is er dan ook NQHA NK???

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:02

Ja, maar als je als WRAN ruiter gesponsort wordt,mag je bij de AQHA niet meer als amateur starten,wel iets om over na te denken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:04

Zo lekker makkelijk, een fjord hebben :))

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:22

Het klinkt goed Jan.. Ik begin er steeds meer zin in te krijgen. Het is fijn dat het zo snel al wordt aangekondigd, kan ik vast wennen aan het idee dat we naar `De Haag` gaan dit jaar. En natuurlijk vast gaan sparen...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:01

115 voor een hele week is echt niet duur mensen!!!
in lier betaal je voor 4/5 dagen 160 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:02

Voor dat geld heb je niet eens vakantiestalling als je met je beest op stap gaat :)

TeCe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:22

Beste Jan, Ik ben het niet met je eens dat het NK goedkoper is dan show's in het buitenland.
Het laatste NK was fors aan de prijs. 1 dagje AQHA starten was duurder dan 3 dagen QH NK.
We waren € 340 kwijt zonder stal !! Dat is niet mis dit komt vooral door het schrappen van
de korting bij meerdere inschrijvingen. Was er nog wel in 2009.

Vele show's in het buitenland en ook op de nederlandse quarter show's werken met all day fees.
Dit maak het erg interresant om te starten daar.

vraagje blijven de inschrijf gelden het zelfde voor 3 jury's als voor 2 jury's dan komend jaar ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 23:26

Zo te zien niet TeCe:
Jan_Trel schreef:
inschrijfgeld is hetzelfde als vorig jaar. Voor de AQHA en APHA starters komt er, omdat het een tripple judged show is, 1x de fee bij die afgedragen moet worden aan de Am. moedervereniging.

Maar zo te lezen dus alleen een verhoging van de fee, gedeeld door de deelnemers.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-10 11:01

TeCe schreef:
Beste Jan, Ik ben het niet met je eens dat het NK goedkoper is dan show's in het buitenland.
Het laatste NK was fors aan de prijs. 1 dagje AQHA starten was duurder dan 3 dagen QH NK.
We waren € 340 kwijt zonder stal !! Dat is niet mis dit komt vooral door het schrappen van
de korting bij meerdere inschrijvingen. Was er nog wel in 2009.

Vele show's in het buitenland en ook op de nederlandse quarter show's werken met all day fees.
Dit maak het erg interresant om te starten daar.

vraagje blijven de inschrijf gelden het zelfde voor 3 jury's als voor 2 jury's dan komend jaar ?

Het heeft natuurlijk niet zoveel zin om te discusieren over wat duurder was het NK van de QH of het nk van de FNW. Dat is appels met peren vergelijken.
Maar 7 dagen stal voor € 115,- is natuurlijk goedkoper dan 4 of 5 dagen stal voor € 125,- als de lid bent van de NQHA en € 140,- of € 150,- voor de nietleden.
De AQHA show tijdens het FNW NK koste € 28,- per start, bij het QH NK meer dan € 30,-
Het QH NK daarentegen hebben een All Day fee en dat heeft het FNW NK weer niet.
Naar mijn weten is dat ook nooit geweest op het NK, wel korting bij vroege inschrijving.
Maar de ene organisatie doet dit en de andere organisatie doet dat. Het heeft te maken met de kosten die gemaakt worden en dus betaald moeten worden.
Ik denk dat deze twee shows qua kosten voor de deelnemers niet zoveel uit elkaar lopen.
Als je zo graag wilt vergelijken vergelijk dan ook de faciliteiten die er geboden worden.
vergelijk de showarena, de uitstraling, de stallingsmogelijkheden, de catering etc. Dat kost ook allemaal geld.
Ik zeg niet dat die bij het FNW NK beter zijn hoor, geen idee, want ik ben niet op het QH NK geweest.

Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat het NK van nu, niet meer te vergelijken is met het NK van vroeger. Niet qua uitstraling, niet qua niveau, niet qua programma. Het kost investeringen om aan een NK mee te doen, veel meer dan 10 jaar geleden. Deze ontwikkeling is langzaam gegaan maar blijft natuurlijk wel doorgaan. In andere sporten kan ook niet zomaar iedereen meedoen aan een NK, daar moet je een bepaald niveau voor hebben in de sport en aan dat niveau hangt ook vaak een financiele ondersteuning van derden.
En geloof me, als de patatboer op de hoek je € 100,- geeft als sponsoring voor het NK, raak je echt niet je amateurstatus kwijt.
:D :D
Ik zou zeggen geniet nog even van de lage drempel van het Western NK, zolang het nog kan! ;)