Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:04

doom schreef:
De persoon die op de grond staat zorgt toch dat dit niet kan gebeuren..
Nouja laat ook maar het was gewoon een vraag naar ts waarom dat niet eerst wordt gedaan.
Het merendeel doet dat gewoon wel ;)
Als een paard zich van je af draait begin je niks hoor ;)

JamieShanin

hehe ... }:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:04

Je moet sowiezo niet in de buurt komen van een paard waar iemand voor het eerst op zit. Je hebt geen idee wat ze doen.

JamieShanin

Re: Challenge (Asca Z) nu een maand zadelmak

een vlucht dier in nood kan rare sprongen maken...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:05

PercyLeen schreef:
doom schreef:
De persoon die op de grond staat zorgt toch dat dit niet kan gebeuren..
Nouja laat ook maar het was gewoon een vraag naar ts waarom dat niet eerst wordt gedaan.
Het merendeel doet dat gewoon wel ;)
Als een paard zich van je af draait begin je niks hoor ;)

Dat is ook wel zo, heb het hier in ieder geval nog nooit fout zien gaan..
Maar zo zijn er natuurlijk ook meerdere wegen die naar rome leiden :D

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:06

leuk paard! :) ik vind het alleen wel raar dat je eerst aan het paard gaat hangen.. zo komt er 3 keer je eigen gewicht aan een kant van het paard.
en ik zou rustiger beginnen, rijd samen met m'n zus ook een fries die pas is ingereden, maar dat moeten we toch wel erg voorzichtig aanpakke van onze instructrice, dus ik zou wel rustiger zijn in de mond, en voorzichtiger zijn met aansporen enzo..
veel succes nog verder!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:06

HEER-lijk topic :D

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:07

duh wij bokkers zijn heerlijk :D :D

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:07

Mooi paard hoor met veel body daar hou ik wel van
Veel succes met hem

Hoewel het niet direkt mijn manier is heb ik wel bewondering voor Gert
Hij is gewoon een "cowboy" die er (vrijwel) nooit afvalt
Ook weet hij door zijn ervaring precies wat hij doet
Hij zit echt niet zomaar wat aan te klooien

Dat weet diegene op het onderstaande filmpje duidelijk niet :+
http://www.youtube.com/watch?v=BL0sSTsAFjw

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:09

unamie schreef:
Veel succes met hem

ehum geachte prutser...

ehum een paard zo beleren zonder zadel...zonder cap....
wat als dat paard een raare sprong maakte dan zou die vrouw echt niet blij zijn nu...

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:10

Ik had eerst ook vragen bij het zadelmak maken filmpje. Moet zeggen bravo voor de ruiter, het kan evengoed totaal verkeerd gaan. Het is een braaf gewillig paard. Het omtrekken vind ik niet erg, zo breng je het paard in beweging en het is niet met een bit. Het vooruitdrijven is om bokken tegen te gaan, een paard wat voorwaarts is kan niet bokken.

Ben in principe niet tegen deze manier. Tof paardje, wordt zeker een goede springer.

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:14

Gaaf paard! Hij zal het vast goed doen in de sport, veel succes!

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:17

Als eerste wil ik zeggen dat je echt een superleuk paard hebt! :D
En de foto's er ook goed uitzien hoor!
Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik iets dubbel vraag of iets in mijn reactie niet gewenst is. ;)

Alleen dat filmpje vind ik persoolijk wat minder... Want waarom moet hij springen bij de eerste keer? En als ik het goed zag sporen?
En of dit voor het paard de leukste manier was.... :(:)
Wel goed trouwens dat je geen bit hebt! Ik rij de pony's ook altijd eerst een paar keer zonder bit. ;)
De foto's vind ik er echter wel heel fijn uitzien. ;)
Laatst bijgewerkt door XxLaura98 op 28-10-10 20:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Karly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:18

peanutbutter schreef:
Overigens is dit volgens mij ook een methode die door de KNHS wordt aangeraden, aangezien Gert altijd mooi het rondje instructie doet in Ermelo in de winter.

Het paard wordt NIET in de bek getrokken. Hij heeft geen hoofdstel met bit in maar een halster!!!

Deze man gebruikt echter geen gewoon halster, zoals te zien is op zijn website.
Paard heeft zijn eerste trauma binnen: de 1e associatie van het paard met een mens op zijn rug was heftig, een geweldig staaltje machtsvertoon, geen kwestie van vertrouwen...

ERG jammer, want ik vind jou zelf een stuk vriendelijker met je paard!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:18

JamieShanin schreef:
unamie schreef:
Veel succes met hem

ehum geachte prutser...

wat als dat paard een raare sprong maakte dan zou die vrouw echt niet blij zijn nu...

Dressuur rijden kan deze man idd niet! Maar hij is wel van elastiek! :D
En hij weet donders goed wat hij aan het doen is, hij krijgt niet voor niks alleen maar paarden die al onderweg naar de slager zijn omdat iedereen zijn nek erop breekt.
Als laatste redmiddel mag deze meneer erop.
Tja, dat het er dan een beetje vreemd uitziet is dan pech, en dressuurmatig leert je paard misschien ook zo veel. Maar beter dan een leven lang frasmaaier of naar de slacht vanwege een "kronkel in de kop".

Hij gaat trouwens ook meteen springen met paarden, en dan niet over een hindernis, maar over slootjes. :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:19

XxLaura98 schreef:
Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik iets dubbel vraag of iets in mijn reactie niet gewenst is. ;)

Alleen dat filmpje vind ik persoolijk wat minder... Want waarom moet hij springen bij de eerste keer?
Wel goed trouwens dat je geen bit hebt! Ik rij de pony's ook altijd eerst een paar keer zonder bit. ;)

Dat is dus al uitgelegd! Door de spanning te laten afvloeien, even gedachten ergens anders bij dan bij de ruiter! Waarom vallen mensen over zo'n sprongetje? Alsof ie er dood aan gaat! Paard hoeft niet eens zijn benen op te tillen

Ik vind het echt prachtig sommige reacties, doen jullie zo naiief of zijn jullie het ook daadwerkelijk? :Z

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:22

PercyLeen schreef:
XxLaura98 schreef:

Alleen dat filmpje vind ik persoolijk wat minder... Want waarom moet hij springen bij de eerste keer?

Dat is dus al uitgelegd! Door de spanning te laten afvloeien, even gedachten ergens anders bij dan bij de ruiter! Waarom vallen mensen over zo'n sprongetje? Alsof ie er dood aan gaat! Paard hoeft niet eens zijn benen op te tillen

Ik vind het echt prachtig sommige reacties, doen jullie zo naiief of zijn jullie het ook daadwerkelijk? :Z

Ik zei toch dat ik niet alles had gelezen ;)
Het was gewoon een vraag waar ik misschien zelf wel wat aan zou hebben. }:0

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:22

asjemenouw@ ik vond het het nog al gevaarlijk uit zien niet ech tveilig welk dapper..van meneer elastiek ;)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:23

( ik heb niet het hele topic doorgelezen)

Je vermeld dat het paard geen bit in heeft en dus niet in de bek getrokken wordt. Aan het filmpje te zien en Gert zijn manier kennende heeft het paard een touw laag over zijn neus, ga hij ervan door dan trekt hij dat touw aan en sluit daarbij de luchtweg af.... Het is maar wat je diervriendelijk vind.

Absoluut niet mijn manier, maar je hebt wel een bloedmooi paard en jou eigen foto's zien er veel vriendelijker uit. Dat zakken in hoofd/hals komt wel. Overigens snap ik de slof ook niet echt, maar eigen dat is je eigen keus.

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:23

:o Met jouw erop ziet het er ontspannen uit. Sorry, maar ik vind het echt om te |( voor alle paarden die zo ingereden worden en dat ze hem laten springen. Dat het vaak zo gebeurt, betekend nog niet dat het goed is. Dat veel stallen er geen tijd voor hebben en het dus zo doen, is naar mijn mening ook erg sneu. Dan ben je vooral commercieel. Natuurlijk snap ik dat je dat zelf ook weet, maar een paard snapt in het begin je hulpen toch helemaal niet? Waarom rijd hij dan met sporen (als ik het goed zag) en schopt hij daarmee en trekt hij aan zijn hoofd? Als je een paard aan de longe op stemgeluid stap/draf/galop leert kun je dit ook doorvoeren met inrijden en dan hoef je hem ook niet in zijn buik te schoppen met sporen. Ik ben trouwens meer kwa inrijden voor de methode zoals http://www.paardenbegrijpen.nl. Als je op hun site kijkt, begrijp je misschien waarom ik persoonlijk deze methode niet echt paardvriendelijk vind :o

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:24

PercyLeen schreef:

Ik denk het laatste. ;)

Las net nog even het topic nog een keer door en las veel commentaar op de slof. Voor diegene: Zien jullie niet hoe los die hangt?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:26

JamieShanin schreef:
asjemenouw@ ik vond het het nog al gevaarlijk uit zien niet ech tveilig welk dapper..van meneer elastiek ;)

Ik kan helaas geen andere filpjes van hem vinden, maar meestal ligt er geloof ik wel een zadel op hoor. :D
Maar die laarsjes en strotouwtjes zijn zijn standaard outfit.
Gevaarlijk is het zeker, maar ik heb hem hele gave salto`s zien maken en na de landing zit meneer al weer vrolijk te bellen. Hij lijkt echt onbreekbaar. :+

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:27

Hehum geachte prutser...

wat als dat paard een raare sprong maakte dan zou die vrouw echt niet blij zijn nu...[/quote]

[/quote]Dressuur rijden kan deze man idd niet! Maar hij is wel van elastiek! :D
En hij weet donders goed wat hij aan het doen is, hij krijgt niet voor niks alleen maar paarden die al onderweg naar de slager zijn omdat iedereen zijn nek erop breekt.
Als laatste redmiddel mag deze meneer erop.
Tja, dat het er dan een beetje vreemd uitziet is dan pech, en dressuurmatig leert je paard misschien ook zo veel. Maar beter dan een leven lang frasmaaier of naar de slacht vanwege een "kronkel in de kop".

Hij gaat trouwens ook meteen springen met paarden, en dan niet over een hindernis, maar over slootjes. :D[/quote]

En toch komen er regelmatig zeer getraumatiseerde paarden bij Gert weg, wat een andere stal dan weer kan gaan oplossen.... Het probleem zit hem dan meestal in het opstappen. Want zijn lenigheid heeft de eigenaar van het paard meestal niet.. Dus je paard is wel 'gert mak' maar niet klant mak..

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:28

willemieke schreef:
En toch komen er regelmatig zeer getraumatiseerde paarden bij Gert weg, wat een andere stal dan weer kan gaan oplossen.... Het probleem zit hem dan meestal in het opstappen. Want zijn lenigheid heeft de eigenaar van het paard meestal niet.. Dus je paard is wel 'gert mak' maar niet klant mak..

Deze verhalen heb ik inderdaad ook gehoord. Dat over het opstappen.
Voor degene die deze manier wel goed vinden. Ik zei gehoord he. Ik zeg dus niet dat het echt zo was.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:30

Het gaat even over een andere man willemieke. ;)
Maar op zich heb je daar wel gelijk in.
Maar helaas is dat niet bij alleen deze mannen zo.
Je hebt genoeg mensen die gewoon niet op een jong sensibel paard moeten willen gaan zitten, dat gaat fout, maar toch willen ze persee een jong dier, met alle gevolgen van dien.