doom schreef:Als een paard zich van je af draait begin je niks hoorDe persoon die op de grond staat zorgt toch dat dit niet kan gebeuren..
Nouja laat ook maar het was gewoon een vraag naar ts waarom dat niet eerst wordt gedaan.
Het merendeel doet dat gewoon wel
ik vind het alleen wel raar dat je eerst aan het paard gaat hangen.. zo komt er 3 keer je eigen gewicht aan een kant van het paard.
Met jouw erop ziet het er ontspannen uit. Sorry, maar ik vind het echt om te
voor alle paarden die zo ingereden worden en dat ze hem laten springen. Dat het vaak zo gebeurt, betekend nog niet dat het goed is. Dat veel stallen er geen tijd voor hebben en het dus zo doen, is naar mijn mening ook erg sneu. Dan ben je vooral commercieel. Natuurlijk snap ik dat je dat zelf ook weet, maar een paard snapt in het begin je hulpen toch helemaal niet? Waarom rijd hij dan met sporen (als ik het goed zag) en schopt hij daarmee en trekt hij aan zijn hoofd? Als je een paard aan de longe op stemgeluid stap/draf/galop leert kun je dit ook doorvoeren met inrijden en dan hoef je hem ook niet in zijn buik te schoppen met sporen. Ik ben trouwens meer kwa inrijden voor de methode zoals