hobbelheks schreef:teveel haarspray gebruikt
Oke, weten we dat ook weer..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dofuzz schreef:crow schreef:Ik vind het ook een noodzakelijk kwaad die peesbeschermers, maar zal ze toch altijd omdoen met trainen en reinen. In de wei gaat Crow gewoon zonder. Ben er ook van overtuigd dat het minder goed is voor de pezen maar de schade van aantikken zie ik ook als risico.
De skidboots alleen bij fencen en de proef zelf. Ook dat maakt soms kleine wondjes en heeft al eens geleid tot een einschuss been bij Crow.
bij aantikken nemen die bell boots waar ik het over had ook behoorlijk wat "sting" weg in de spins zodat de kans op blessures vrij laag is. toen ik vroeg wat de reden was dat ze geen beenbescherming droegen was het antwoord : it gives them more incentive to place their feet right
HumbleTalent schreef:Hehe Spatter wellicht begrijp je de uitspraak niet helemaal goed, maar er is een behoorlijk verschil tussen beenbescherming niet om doen omdat je paard ze vervelend vindt (jij dus). Of beenbeschermers niet om doen zodat als het paard zijn benen niet goed zet hij zich zelf pijn doet en daarom zijn been wel goed zal willen zetten (wat mijn inziens dofuzz bedoelt).
dofuzz schreef:HumbleTalent schreef:Hehe Spatter wellicht begrijp je de uitspraak niet helemaal goed, maar er is een behoorlijk verschil tussen beenbescherming niet om doen omdat je paard ze vervelend vindt (jij dus). Of beenbeschermers niet om doen zodat als het paard zijn benen niet goed zet hij zich zelf pijn doet en daarom zijn been wel goed zal willen zetten (wat mijn inziens dofuzz bedoelt).
pijn is hier niet het juiste woord maar "discomfort"
the_dreamer schreef:De peesbeschermers vergeet ik meestal, mocht ik nog wel tijd hebben
the_dreamer schreef:the_dreamer schreef:De peesbeschermers vergeet ik meestal, mocht ik nog wel tijd hebben
Peesbeschermers vergeten? Hoe de F. kan je de bescherming van je paard vergeten. Dat is echt wel heel dom. Zelfs met heel veel tijdgebrek vergeet je niet je paard te beschermen in de reining.
Wanneer je zou weten hoe ik samen met mijn paard de reiningproef rijd, heb je echt geen peesbeschermers nodig hoor. Anders had het in horsemanship ook wel verplicht geweest.
Dus voor mij een onbelangrijk detail en in de training gebruik ik ze wel..
Dussss
Romkabouter schreef:incentive = prikkel/motivatie
spatter schreef:HT ik had hem dus wel goed gelezen
mijn paard had op zich geen hekel aan beschermers maar wel tijdens het spinnen
ze zaten in de weg om makkelijk over te kruizen en hij kon goed overkruizen maar stopte daar mee met beschermers
Romkabouter schreef:"it gives them more incentive to place their feet right" zou ik vertalen als:
"het geeft ze meer drive om de voeten goed neer te zetten" (maw: als ze het niet doen, doet het pijn)