Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers, is overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daf

Re: Nieuw paardje , niet voor gevoelige kijkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:33

Respect dat je deze merrie tot je hebt genomen. Ze verdiend een goede toekomst +:)+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:33

OMG wat een mager paardje, het veulen ziet er nog best uit gelukkig, maar het is idd zaak dat die twee zo spoedig mogenlijk gescheiden worden al is het in eerst instantie door een draadje te spannen tussen die twee, daar hoeft het veulen ook niet voor in handen te zijn maar kan het niet meer drinken bij haar moeder.
het kan zijn dat de merrie aan de diaree is door de olie die je door het voer geeft, dit moet je normaal gesproken langzaam opvoeren.
wat betreft een naam (als je die nog niet hebt) vind ik gracia een hele goeie voor dit paardje, ook vind ik hope een mooie naam.

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:41

Knap van je dat je dit doet. Ik snap ook niet hoe mensen het zover kunnen laten komen.

Nog even dit: je zegt dat ze last heeft van diarree. Zou het mss kunnen door de bietenpulp? Mijn haf krijgt daar ook diarree van.

Veel succes nog met haar. Ooh nog een vraagje (mss heb ik erover gelezen) maar heb je het veulen ook overgenomen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:52

Elmee schreef:
Knap van je dat je dit doet. Ik snap ook niet hoe mensen het zover kunnen laten komen.

Nog even dit: je zegt dat ze last heeft van diarree. Zou het mss kunnen door de bietenpulp? Mijn haf krijgt daar ook diarree van.

Veel succes nog met haar. Ooh nog een vraagje (mss heb ik erover gelezen) maar heb je het veulen ook overgenomen dan?

Ze heeft het veulen ook ja. Ik denk dat de diarree ook komt door de olie en pulp en alles wat ze krijgt, het paard is dat niet gewent en het voer zou nu eigenlijk alleen uit hooi moeten bestaan en het opvoeren zou ook meer te tijd moeten krijgen. Sorry TS want ik vind het super wat je doet maar naar mijn idee ga je te snel.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:56

;( Dit is echt triest...

Wat goed dat je je inzet voor dit paard! <3 <3 <3

Ik hoop dat je haar goed krijgt!
Ik zie dat ze last heeft van diarree en veel water drinkt.
Diarree kan uitdroging veroorzaken, veel zweten kan ook uitdroging tot gevolg hebben.

Ik geef electrolytes bij erge diarree, dit helpt tegen uitdroging.

Onbeperkt hooi is goed, dit houdt de darmen bezig.
Zorg dat het hooi goed droog is/ oud hooi (laten weken in water kan tegen bv. hoesten), niet van de nieuwe snedes.

Het liefst 4-5-6x per dag krachtvoer geven in kleine beetjes.
Een hymalaya liksteen en haar vitamines.

Dit zijn een beetje mijn tips!

Ik zie dat je het niet voor de eerste keer doet, ik wens je heel veel succes!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:57

breezy302 schreef:
Je wilt niet weten waar paarden hun veulens allemaal kunnen verstoppen helaas.

Ja idd, maar toch, ik zie er geen veulen in, ook niet echt verstopt en ik hoop het echt voor de merrie, want dan wil je niet weten hoeveel gewicht ze na de geboorte nog zou moeten verliezen. laat staan alle energie die ze dan in het veulen moet steken.

NatasjaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:02

Merriebrok is ook een aanrader!!!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:02

Respect dat je deze merrie een nieuw leven geeft
heel veel succes ermee
ben benieuwd hoe ze opknapt
ik hou dit topic in de gaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:05

zitake schreef:
breezy302 schreef:
Je wilt niet weten waar paarden hun veulens allemaal kunnen verstoppen helaas.

Ja idd, maar toch, ik zie er geen veulen in, ook niet echt verstopt en ik hoop het echt voor de merrie, want dan wil je niet weten hoeveel gewicht ze na de geboorte nog zou moeten verliezen. laat staan alle energie die ze dan in het veulen moet steken.

Ik hoop ook dat ze niet drachtig is en als ze wel drachtig is dat ze dan net is gedekt ( al snap ik niet hoe dit paard nog hengstig kan worden)

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:10

Ik ben ontzettend blij dat dit paardje een nieuwe goede thuis heeft ,
We hadden een paardje bij ons staan di leed aan een ziekte bij de darmen ,
en niet meer at , De dierenarst stond klaar voor het arme beest te laten inslapen
maar toen oppeens begon het een stukje appel van mij te eten (die appel was eigenlijk
voor mij bedoelt) we zagen niet echt veel verbetering maar ze at af en toe iets,
ze was zeker zo mager als jou paardje , na een maand ofzo begon ze wat dikker te
worden . De avond na dat ik naar mijn paardje ging kijken liep ik even voorbij haar stal om
te zien hoe het ging met haar. Alles ging goed, de volgende ochtend werd ik wakker door
een berichtje op mijn gsm . De eigenaar van de manege had gezegd dat er nieuw veulen was
maar bij mijn weten was geen van de merrie's zwanger. De eigenaar zei dat ik naar haar stal moest
gaan , en ja hoor zij had een veulen. Nu een jaar later, is zij aan de betere hand en zijn we haar stil aan aan het opleren, en met het veulen gaat ook alles super , zij trappelt nu vrolijk in de weide rond dus je hoop niet verliezen!!!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:16

ik heb niet je hele topic gelezen maar diep respect hiervoor.
merriebrok geven is idd een aanrader en maismeel.
en het veulen zo snel mogenlijk er bij weg halen.
dat veulen is hopelijk nu ook van jou of moet die weer terug naar die verschrikkelijke mensen?
heel veel sterkte.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:35

Kijk uit met voeren!!!!
Je voert nu echt veeeeelste veel....
Beestje is alleen hooi gewent en krijgt nu wel 3 a 4 verschillende soorten voer en dan van de meeste ook nog eens aardig wat. Dan kun je advies van de DA hebben gekregen, maar dan zet ik toch echt mn vraagtekens bij die DA. Zoveel voer als ze nu krijgt, krijgt een jong en gezond sportpaard nog niet eens! Zeker als ze aan de diarree is zou ik de olie uit het schema halen. Verder weet ik niet goed wat ik ervan moet vinden. Als iedereen dit namelijk zou doen dan dan zal het voor de desbetreffende paardjes nooit verbeteren. De gene die ze dan verkoop zal er handel van gaan maken, want het kost zowat niks aan voer en ze worden toch wel gekocht.....Betere handel kun je niet hebben toch, iets wat (bijna) niks aan onderhoud kost en er toch op verdienen?? Zelf zou ik gewoon melding bij DB maken...en ja die hulp is dan mss te laat voor het betreffende paard, maar die kan er mss wel andere paarden mee redden. Kijk maar naar die man die pas nog op de voorpagina stond bij het nieuws uit Oostwolde Scheemda, 90 beestjes zwaar verwaarloost, maar iedereen koopt ze dus waarom zou hij stoppen???? Pas als hij niks meer zou verkopen dan gaat hij mss een andere hobby zoeken...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:34

als je de berichten van TS goed leest dan schrijft ze dat dit een particulier is waar ze het paardje van heeft gekocht.
een handel zal hij er denk ik niet zo snel van maken als hij maar een of twee paarden heeft, dan zou hij "gezonde"paarden moet aankopen en na een tijdje vewaarlozing voor de slachtprijs moeten verkopen, ik denk niet dat hij daar winst uit zal halen.
als je zo'n paard bij een "fokker/handelaar" koopt is het een heel ander verhaal, dan hou je zoiets in stand ja, maar bij een particulier niet.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:45

jeetje daar schrik je van zeg. Knap dat je het wilk proberen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:47

Ik snap niet dat de vorige eigenaar niet beter voor dit paard gezorgt heeft. Het paard ziet er schandalig uit. Super dat je voor dit paard opgekomen bent. Je hebt nog een lange weg te gaan met haar.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:53

Wauw heb diep respect voor je dat je dit beestje wil opvangen. Hoe kwam je haar in godsnaam tegen?

Het arme dier... is de jaarling verder wel oké, behalve dan dat hij zo schuw en bang is?
Jeeetje zeg, ik kan me niet voorstellen dat iemand dit zonder gewetenswroeging kan laten gebeuren.
Ik heb geen verstand van voedingsschema's dus daar zeg ik niks over, ik zie wel dat je ervaring hebt met het 'opknappen' van paarden en ik vind het echt te gek dat je dit doet.

Ik geloof in je en ik weet zeker dat deze dame er heleaal bovenop kan komen met alle liefde die je haar geeft.

Ik hou het topic in de gaten echt heel veel succes en sterkte in de komende periode :)

persoonlijk zou ik haar Solo noemen... ze heeft zichzelf toch een aanzienlijke tijd zelf moeten zien te redden en dat ze nog leeft is waarschijnlijk een wonder.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:39

Jeetje wat ziet dat beestje eruit zeg! Hopelijk knapt ze met jouw goede zorgen snel op!
Ben benieuwd naar foto's...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:20

mijn god in wat een toestand is dit beest. Succes ermee! Heb het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen dat ik metg enkele reacties meega, dat je veeel teveel voert. Ik zou nu zeker ook geen lijnzaadolie voeren, dat heeft toch helemaal geen prioriteit?

En van de dierenbescherming, logisch dat je niet gewacht hebt, maar je kunt achteraf toch nog weel een klacht indienen misschien?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:22

Jee echt respect voor jou!
Lijkt me ook echt wel voldoening te geven als je dat paard dan weer steeds meer zie verbeteren.
Ik ga dit zeker blijven volgen want ben benieuwd hoe dit paard opknapt.
Erg veel succes er mee!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:58

Jij bent goed bezig!

Diertje ziet er helemaal gebroken uit. Ik hoop dat ze snel opknapt met alle liefde en goede zorg die ze nu krijgt.
Verder helaas geen tips voor je alleen lijkt mij voordroog beter als hooi.

Echt heel veel succes!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:32

Veel succes met het hoopje ellende.....
Hopelijk is ze sterk genoeg en bloeit ze weer op tot een gezond en vrolijk paard en daar wil ik jou in ieder geval heel veel succes bij wensen, TOPPIE!!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:40

Wat mooi wat jij voor de paardjes doet zeg!!
Heel veel succes gewenst! ik ga dit zeker volgen :D

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:41

Ah gossie wat een arm dier!
Gelukkig is ie nu in goede handen.
Hopelijk kun je het veulen snel laten afspenen.
Dit beestje verdient een beter toekomst.

Sterkte en petje af hoor!!
Ik ben erg benieuwd naar vervolg foto's & verhalen!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:52

Super dat je dit doet!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:10

Ik zou haar Lucky noemen omdat het dier zo ontzettend gelukkig is dat ze bij jou terecht is gekomen.

Subli senior priores is denk ik een goed voer om haar te geven. Snijmais stopt en zet aan.