Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:42

66996236 schreef:
phoe wat een discussie hier. mja misschien dat je de stangteugel iets losser vast had moeten houden. achja foutje doe je niet express.

Lekker voordeLLig om niet eerst het hele topic te lezen, maar bovenal wat een goed onderbouwde reactie.. :j :+

:o Sorry TS kon het niet laten...

Vala

Re: Sylvester 2e keer Stang&Trens, made by Kyliegrafie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 12:19

Je eigen gevoel is het beste en het enige wat je uiteindelijk hebt. Toen ik besloot dat mijn oude paard in moest slapen waren er ook mensen die vonden dat ik nog wat moest doen. Maar ik voelde duidelijk dat hij niet meer wilde en kon zo. Als jouw paard al stokkreupel is van een paar uurtjes wei weet ik al genoeg. Want als hij dat niet eens meer kan wat voor leven is dat dan voor hem? Ik wens je heel veel sterkte TS, ik weet helaas hoe het voelt, alsof ze een arm van je lijf af trekken, zo zeer doet het..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:16

wat een vreselkijke situatie, heel veel sterkte bij deze.

Ik wil een klein positief puntje inbrengen. Rambo, die vroeger Z2 heeft gelopen is nu 33, atrose alom, zijn benen niet vaak niet mee maar híj wel! we rijden buiten, soms kokmt er nog een piaff uit!
sommige mensen vinden dat ik hem stil moet zetten, maar ik weet dat hij dan binnen twee maanden weg is.

je kent je paard het beste, heel veel sterkte..

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:23

Je mag wel wat vrolijker kijken ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:29

SanneTilburg schreef:
Je mag wel wat vrolijker kijken ;)

Pardon? Ik zou maar heel snel dit topic even doorlezen en dan pas je reactie plaatsen ;)

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 09:35

Sorry TS, ik heb niet alle 12 pagina's gelezen, alleen je openingspost, en daaruit bleek niet dat het zo slecht met je paard gaat (of wat minder subtiel verwoord zoals sommigen het PB naar mij stuurden...).
Als het echt zo slecht gaat is mijn reactie ongepast, sorry daarvoor.
Weet iemand hoe ik mijn reactie kan verwijderen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:18

Dat kan volgens mij alleen net na het posten van een reactie, vermoedelijk kan alleen een mod je reactie verwijderen of aanpassen :)
Tja en wat betreft de subtiele reacties die je hebt gehad per pb, je had zelf nou ook niet bepaald een nette reactie geplaatst die tevens niets onderbouwends inhield

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:15

he ik zat toevallig te kijken bij de nieuwe berichten van gisteren en kwam toen dit verhaal tegen, ik herkende je op de foto's en vind het zo rot voor je!!

ik weet niet of je weet wie ik ben, ik ben de vriendin van denny uit Sliedrecht..

ik wens je heel veel succes met alles en hopelijk kan je het straks allemaal een plekj geven en iets moois ervoor terug in je hart sluiten..

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:22

SanneTilburg: ik denk niet dat je uberhaupt je reactie verwijderd moet willen hebben. Die was ongepast, maar dat erken je, je maakt je excuus, je legt het uit, en dat alles op een nette manier. Dat je eerste reactie ongelukkig was is toch niet meer terug te draaien, hoop eerder dat er mensen voor dezelfde misser behoed worden die alleen de eerste en laatste pagina lezen. Denk dat gezien de eerdere reacties van de TS zij minder moeite heeft met een foute opmerking die daarna netjes is opgelost dan met ongefundeerde misselijkheden die er zomaar ingekwakt worden.

Flugeltje: hoe is het nu?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:23

kristaly schreef:
he ik zat toevallig te kijken bij de nieuwe berichten van gisteren en kwam toen dit verhaal tegen, ik herkende je op de foto's en vind het zo rot voor je!!

ik weet niet of je weet wie ik ben, ik ben de vriendin van denny uit Sliedrecht..

ik wens je heel veel succes met alles en hopelijk kan je het straks allemaal een plekj geven en iets moois ervoor terug in je hart sluiten..

Hey...

Ja ik weet wie je ben :P

Ik hoop dat hier maar snel een einde aan komt, ik heb de beslissing nu toch gemaakt en sluit het dan ook liever vandaag af dan morgen. Dan kan ik afscheid nemen en weer verder gaan.
Er komt ook wel weer gelijk een nieuw maatje en hoop dat ik daar net zoveel plezier van mag hebben als van mijn Syl, alleen nog wel iets langer hoop ik...

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 20:34

delerium schreef:
SanneTilburg: ik denk niet dat je uberhaupt je reactie verwijderd moet willen hebben. Die was ongepast, maar dat erken je, je maakt je excuus, je legt het uit, en dat alles op een nette manier. Dat je eerste reactie ongelukkig was is toch niet meer terug te draaien, hoop eerder dat er mensen voor dezelfde misser behoed worden die alleen de eerste en laatste pagina lezen. Denk dat gezien de eerdere reacties van de TS zij minder moeite heeft met een foute opmerking die daarna netjes is opgelost dan met ongefundeerde misselijkheden die er zomaar ingekwakt worden.

Flugeltje: hoe is het nu?

Ja... wat moet ik zeggen, wachten...wachten en wachten, ik word daar niet blij van ;(
de paarden staan niet meer op het land en als ik hem losgooi, gaat hij in een hoek staan, maar word ondertussen wel vervelend op stal :(:) .

Ik weet effe niet wat ik er nu mee moet , ik probeer hem zoveel mogelijk beweging te geven, maar of hij daar nu zo vrolijk van word... niet echt, ik doe het meer voor mezelf dan voor hem geloof ik. Heb vandaag zijn manen nog gedaan en wilde zijn beentjes nog scheren.... maar waar doe je het voor ?? Dan gaat hij straks mooi naar de slager ;(

ik weet niet, maar loop met mijn ziel onder mijn arm, ik zou willen dat het maar snel beslist word en dat ik afscheid kan nemen..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:43

ik zag dat dit topic nog in de lucht was en schrik van hoe het er nu voorstaat, wat erg voor jou en voor je paard. Kan hij niet op een goede dosis pijnstilling ? Hou je haaks de aankomende tijd en heel veel sterkte, ik hoop dat er snel een knoop doorgehakt kan worden bij de verzekering.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 21:32

SanneTilburg schreef:
Sorry TS, ik heb niet alle 12 pagina's gelezen, alleen je openingspost, en daaruit bleek niet dat het zo slecht met je paard gaat (of wat minder subtiel verwoord zoals sommigen het PB naar mij stuurden...).

Maakt niet uit... kan gebeuren.. ;)

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:52

flugeltje schreef:
SanneTilburg schreef:

Maakt niet uit... kan gebeuren.. ;)

Ik vind het knap van je dat je zo reageert. Nogmaals sorry en heel veel sterkte!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:41

@TS: In het begin van dit topic heb ik je aangesproken op je rijden en daar was ik het niet mee eens. Dat ga ik ook niet terugnemen, want een mening is een mening.
Maar wat vind ik het nu verschrikkelijk te lezen wat er zich in de tussentijd ontwikkeld heeft met jouw paard! En de afgrijselijke onzekere, ellendige periode waarin je je nu bevindt......
Ik kan je van alles proberen te zeggen dat het verdriet minder zou kunnen maken, maar ik weet uit ervaring dat er niks is dat het verdriet minder maakt. Ik heb zelf ooit in exact dezelfde situatie gezeten en heb diezelfde wanhoop, ellende en hetzelfde verdriet gevoeld wat jij nu voelt.
Ik kan je wel alle kracht toewensen om dit verdriet te dragen en het een plekje te kunnen geven. Het verdriet zal uiteindelijk langzaam slijten, maar neem er de tijd voor. En weet dat je het juiste doet, laat je daardoor niet van de wijs brengen.
Veel sterkte!

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:56

Ik heb het hele topic door gelezen..
Ik kan me voorstellen dat je heel blij bent met deze foto's, heb de portret foto's ook even bekeken, en vind die echt heel erg mooi! Wens jou heel veel sterkte...!!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 09:28

Pfff, ik heb het helemaal gehad nu.
Mijn kind ook voor de zoveelste keer weer oorontsteking en mijn paard gaat nu ook nog veeeeel beter lopen ;( .

Ik moet nog even doorbijten, maar het begint nu wel heel zwaar te wegen...
Ik hoop echt dat ik morgen al iets hoor, maar ik heb het verzekeringsrapport nog niet binnen en de verzekering dus ook niet, ik hoop nog op vandaag en anders ga ik Arthur weer bellen..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:32

:oo Je paard gaat beter lopen, wat zegt je DA daarvan :? ?

:(:) Oorontsteking is echt heel gemeen, dat doet vreselijk zeer... Ik hoop dat het snel weer over is voor je kindje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:53

flugeltje@
sorry dat ik reageer....zou het niet kunnen zijn dat je paard toch wat anders heeft,dan de artrose die op de foto wel meeviel?

Ik bedoel niet dat hij geen artrose heeft maar zo ernstig keupel liep van wat anders?
Sterkte met je kind!
(het lijkt wel of alles altijd tegelijk komt...)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:05

Nou Geerke dat is dus precies mijn gedachte...

En er zijn natuurlijk zoveel paarden met artrose en alhoewel dat meestal het einde betekent voor de sport hoeft het niet pertinent het einde te zijn voor recreatie of gezelschap.

En excuses waarvoor? Openbaar forum toch en mist het fatsoenlijk blijft kun je maar beter alles gezegd hebben, de dood is immers onomkeerbaar!

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 10:11

Het is opzich vrij normaal dat een paard met artrose betere en mindere dagen heeft. Maar sinds afgelopen vrijdag staan ze niet meer op het land en sinds die tijd knapt hij op. Ik ga nu 2 of 3 x per dag om hem nog zoveel mogelijk beweging te geven.

Hij gaat nu veeeel beter lopen, maar is nog lang niet rad.
Ik ben nog steeds van mening dat het de artrose is, er zijn teveel factoren die daarop wijzen en ook is zijn voorbeen nog helemaal doorgelicht en was niks anders te vinden.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:11

Kaja schreef:
Nou Geerke dat is dus precies mijn gedachte...

En er zijn natuurlijk zoveel paarden met artrose en alhoewel dat meestal het einde betekent voor de sport hoeft het niet pertinent het einde te zijn voor recreatie of gezelschap.

En excuses waarvoor? Openbaar forum toch en mist het fatsoenlijk blijft kun je maar beter alles gezegd hebben, de dood is immers onomkeerbaar!

Zoals ik al zei eerder in dit topic, is mijn paard niet geschikt voor recreatie en bij ons is er ook niet echt mogelijkheid om een paard als gezelschap te houden.
Ik zou hem dan moeten verkopen en weet ik wat er dan met hem gebeurd,dat zou niet mijn keuze zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:20

Als je hem verkoopt krijg je er waarschijnlijk minder voor dan dat de verzekering uit betaalt...of niet?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:21

:o Een maar is dus wel voorzichtig aanwezig??

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:29

geerke schreef:
Als je hem verkoopt krijg je er waarschijnlijk minder voor dan dat de verzekering uit betaalt...of niet?

Dit voelt voor mij als een hele nare steek onder water! >;)
Ik heb nog nergens gelezen dat het de TS om het geld te doen is.