Prachtige spaanse merrie onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:41

SETEFURII_ schreef:
Nu heb ik het hele topic doorgelezen en ik heb geen enkele post gezien van mensen die er imo wel iets van kennen.
Arabesk vind ik ronduit onbeschoft maarmet haar ben ik het nooit eens.
Ik vind jullie-stuk voor stuk- grof(uitzonderingen daar gelaten) ongelofelijk alle reacties van dierenmishandelaar, onervaren amazone, verwijten dat ze geen tips wil accepteren,.. echt, ik vraag me af of jullie wel weten waar je het over hebt? Damn, typisch bokt, zoals vliegen op een stront als het beeld hun niet aanstaat.
Kennen jullie de amazone? Als 't Anky was, had iedereen 't excuus, ja 't is wél Anky hé!
Maar nee, ze is niet echt bekend, de foto's uit andere topics zijn niet spectaculair goed, etc.. dus val d'r maar aan, lekker bezig mensen echt super +:)+ :n
ronduit belachelijk echt, dat bokt uitvallers had wist ik, maar zo laag bij de grond? als iemand vernederen tips geven is, dan denk ik dat ik hier niet thuishoor ..

ik heb jouw ook nog nooit iets anders zien doen dan een topic als deze inkomen en dan zeuren dat bokt zeurt. vind ik ook geen erg positieve bijdrage.
verder zijn er hier meerdere mensen die al hebben aangegeven ervaring te hebben met dit soort paarden. ;)

TS: het topic lijkt mij wat vervelend worden omdat je weigert wat aan te nemen over die bijzet.
je komt telkens met iets nieuws om erondeuit te komen.
misshien moet je de discussie aangaan en dan eens kijken hoe andere het doen. er zitten er hier genoeg met de kennis ( not me :D )
verder succes met deze beauty en wat een prachtpaard zeg.[/quote]
Ooh ja als je dat op 2 topics doet, doe je dat alijd hé, typisch :D[/quote]
ik bedoel het niet aanvallend, maar ik kijk graag in dit soort topic omdat daar te leren valt.
en dan zie ik jouw vaak binnen vallen en zeggen dat botk eens niet zo moet zeuren. je kunt ook tips geven.
;)
waarom niet iets aannemen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:43

gekvanfleur schreef:
SETEFURII_ schreef:
Nu heb ik het hele topic doorgelezen en ik heb geen enkele post gezien van mensen die er imo wel iets van kennen.
Arabesk vind ik ronduit onbeschoft maarmet haar ben ik het nooit eens.
Ik vind jullie-stuk voor stuk- grof(uitzonderingen daar gelaten) ongelofelijk alle reacties van dierenmishandelaar, onervaren amazone, verwijten dat ze geen tips wil accepteren,.. echt, ik vraag me af of jullie wel weten waar je het over hebt? Damn, typisch bokt, zoals vliegen op een stront als het beeld hun niet aanstaat.
Kennen jullie de amazone? Als 't Anky was, had iedereen 't excuus, ja 't is wél Anky hé!
Maar nee, ze is niet echt bekend, de foto's uit andere topics zijn niet spectaculair goed, etc.. dus val d'r maar aan, lekker bezig mensen echt super +:)+ :n
ronduit belachelijk echt, dat bokt uitvallers had wist ik, maar zo laag bij de grond? als iemand vernederen tips geven is, dan denk ik dat ik hier niet thuishoor ..

ik heb jouw ook nog nooit iets anders zien doen dan een topic als deze inkomen en dan zeuren dat bokt zeurt. vind ik ook geen erg positieve bijdrage.
verder zijn er hier meerdere mensen die al hebben aangegeven ervaring te hebben met dit soort paarden. ;)

TS: het topic lijkt mij wat vervelend worden omdat je weigert wat aan te nemen over die bijzet.
je komt telkens met iets nieuws om erondeuit te komen.
misshien moet je de discussie aangaan en dan eens kijken hoe andere het doen. er zitten er hier genoeg met de kennis ( not me :D )
verder succes met deze beauty en wat een prachtpaard zeg.

Ooh ja als je dat op 2 topics doet, doe je dat alijd hé, typisch :D[/quote]
ik bedoel het niet aanvallend, maar ik kijk graag in dit soort topic omdat daar te leren valt.
en dan zie ik jouw vaak binnen vallen en zeggen dat botk eens niet zo moet zeuren. je kunt ook tips geven.
;)
waarom niet iets aannemen.[/quote]
Sorry maar ik weet echt niet waar je 't over hebt, wie verdedig ik? Natalie, ja maar ik kan me geen ander mens inbeelden dat 'k verdedigd heb :=

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 18:49

Wat een gezeik iedere keer zeg! Kan het nou nooit een keertje normaal?? De TS laat haar super mooie merrie hier zien en het gaat dan over het gebruik van de hulpteugel (zelf ben ik er ook geen voorstander van, maar de TS zal het denk ik wel beter weten aangezien zij dit paard ook rijd) en dan gaat het vervolgens weer over in het onderling uitvechten wie het beter weet. Mensen kom op zeg.
Verder ga ik o.a met Catalyst1 mee.

Wat een ontzettend gave merrie!! Wauw. Commentaar geef ik niet,totaal zinloos zonder zelf eens op dit paard gezeten te hebben.Enige tip die ik heb is neem de tijd....beloon haar voor ieder pasje waar ze de ontspanning wel opz oekt en hou het vooral leuk. Veel van deze paarden hebben een vrij harde leerschool gehad ,die ze niet zomaar even vergeten zijn door de teugels los te gooien.Lekker aan het werk met haar en kleine stukjes ontspanning opzoeken.Als ze zich dan geeft,en je hebt een Yes gevoel...dan afstappen en de volgende dag weer verder.Daar worden ze beter van.
Laatst bijgewerkt door __Tetske__ op 07-09-09 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

pipo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:00

Ik vind het een super mooi paard. Krijg de indruk dat je prima weet wat je doet dus ik denk dat het helemaal goed komt. +:)+

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:01

En dan nu op een normale beschaafde manier verder.... +:)+

Anoniem

Re: Prachtige spaanse merrie onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:03

Dat dit topic nog open is zeg.....wat een enorm gezeik en gezanik hier zeg! Om te kotsen deze reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:03

SETEFURII_ schreef:
heb jij 20 jaar ervaring? ;)

Meer dan 20 jaar. ;)
Maar dat zegt helemaal niets. Zolang je niet bereid bent om te leren en te groeien, maar wel prat gaat op je aantal jaren 'ervaring' en daarin vast blijft zitten, word je nooit rijk aan werkelijke ervaring waar het paard ook nog baat bij heeft.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:04

@Brrezy302: Je draagt zelf ook niet echt bij aan een beschaafde manier van communiceren ;) Zullen we allemaal het idee van se7entje volgen? Lijkt me een strak plan :j

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:07

Tamara21 schreef:
Tamara21 schreef:
We kunnen nou wel mekaar blijven afzeiken maar kunnen beter met elkaar opzoek gaan naar een goede en veilige manier voor het rijden maar ook zeker voor het dier..
Blijf zeggen dit vind ik ook zielig en zoals ik het zie niet nodig..
Mijn advies:

Begin helemaal opnieuw oftewel longeren(met pessoa enz), wandelen, grondwerk enz..(band en vertrouwen opbouwen)
Daarna pas rijden (daarvoor nog even longeren misschien??) maar wel beginnen aan de longe..

Ik vind het een prachtig dier om te zien en jullie zullen er vast en zeker wel komen samen maar doe wel die bijzetteugels eraf!!!

Geloof mij niemand hier op bokt wil je afzeiken of de grond in trappen..
We willen je helpen en zien dat dit niet goed gaat..
Dus doe wat met deze adviezen en je hebt straks een topknol onder je kont..
Kost misschien tijd maar dan heb je ook wat!!!!! ;)
Heel veel succes ermee en ben benieuwd naar nieuwe foto's zonder bijzet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:10

Elaine schreef:
@Brrezy302: Je draagt zelf ook niet echt bij aan een beschaafde manier van communiceren ;) Zullen we allemaal het idee van se7entje volgen? Lijkt me een strak plan :j

Is het al beschaafd geweest in dit topic dan? NEE, mensen kunnen blijkbaar niets anders als de TS maar afzeiken terwijl het mij lijkt dat zij het paard kent en weet wat wel en niet kan. Als TS nu 11 was geweest en met wielsporen, neusriemen met spikes of wat dan ook het rijden was ok...maar nu...te triest voor woorden en ik denk ook dat de TS erg gekwetst zal zijn door jullie opmerkingen!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:13

@Breezy302: Misschien even teruglezen voordat je jullie zegt, volgens mij heb ik de TS in geen enkele manier aangevallen. Verder geef jij aan dat je de reacties 'om te kotsen' vindt, maar zelf ben je geen haar beter. Je zeurt en zanikt net zo goed op andere mensen.

Er kom ineens een spreekwoord in me naar boven.. pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?! En eerst in eigen boezem tasten?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:14

Elaine schreef:
@Breezy302: Misschien even teruglezen voordat je jullie zegt, volgens mij heb ik de TS in geen enkele manier aangevallen. Verder geef jij aan dat je de reacties 'om te kotsen' vindt, maar zelf ben je geen haar beter. Je zeurt en zanikt net zo goed op andere mensen.

Er kom ineens een spreekwoord in me naar boven.. pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?! En eerst in eigen boezem tasten?!

Omdat de reacties om te kotsen zijn? Jullie zeiken dat arme mens helemaal kapot! En zijn daar nog trots op ook want jullie gaan er maar mee door! Heel erg triest! Verder meng ik mij niet meer in deze discussie, voel mij daar toch echt veeels te goed voor!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:15

Ik doe dit wel via pb, dit heeft totaal geen zin.
Laatst bijgewerkt door Paardenmeis1 op 07-09-09 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:17

Jemig zeg. Volgens mij kan dit topic beter op slot gaan en de vete's onderling via PB uitvechten. Dat een idee misschien???

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:18

En bedankt voor deze wijze bijdrage breezy302...
Ik en enkele met mij hebben haar totaal niet afgezeken, misschien volgende keer ff alles lezen voordat je ( en daar komt weer een spreekwoord...) iedereen over één kam scheert.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:18

Ik heb ook al getemt. Jammer, want tot 2 pagina's geleden werd er nog normaal commentaar gegeven, maar de afgelopen pagina zijn het alleen maar aanvallen op elkaar.

@ TS: Nogmaals succes met je paard! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:25

Zeg mensen, kan het wat normaler... Jullie trekken elkaar bijna de haren uit :oo

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:29

Misschien inderdaad maar een slotje...

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:41

misschien:P? De TS heeft er voglens mij ook al om gevraagd en er hebben geloof ik ook al meerderen getemt. Vind het echt te gek worden hier.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:44

@ Webster543: Ik heb alleen de eerste 4 pagina's gelezen en jouw reacties. Maar wilde toch even kwijt dat ik het er wel goed uit vind zien en zie/lees dat je goed onderbouwd op deze manier met haar werkt.
Ik heb in spanje gewerkt en van dichtbij gezien hoe een paard daar "ingereden" word.
Voor dit paard is vertrouwen krijgen het allerbelangrijkste en ik denk dat je daar goed mee bezig bent, zie ook de laatste uitstapfoto.

Ga zo door en laat bokt, bokt wezen. Respect van mijn kant. Mocht ik ooit nog een paard tegenkomen waar ik niets mee kan, dan weet ik wie ik moet vragen ernaar te kijken!

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:51

@ quintusgl: idd, op mijn reactie heb ik van haar geen enkele kik terug gehad, ook niet via pb, dus moet ze het zelf maar weten.

@ SETEFURII: Jij bent kort door de bocht. Geloof er geen bal van dat jij ALLES hier hebt gelezen, anders zou je niet beweren dat er hier niemand is die er verstand van heeft.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:07

Volgens mij zijn er hier op bokt wel heel veel topruiters, want bijna 1 voor 1 weten ze het allemaal beter zonder het paard nog maar in het echt gezien te hebben. Doe zo verder allemaal!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:17

Ik wil ook nog even reageren over mijn reacties.
Breeze302: jij geeft mij de schuld van dat ik iets sarcastisch zeg. Dit is niet de bedoeling; ik heb enkel letterlijk de woorden van TS gebruikt dus misschien is het handiger als je beter leest voordat je iemand gaat beschuldigen?

Verder wil ik ook nog zeggen dat ik alleen maar tips heb mee gegeven die ik van de fokker van mijn paard (Andalusier Fokkerij de Woeste Hoeve in Bergeijk) heb gekregen. Dit omdat ikzelf nog nooit een Spaans paard had gereden, bruikbare tips had gekregen want niemand is te oud om te leren....
Verder wil ik wel zeggen dat ik met de beste intentie op TS heb gereageerd maar ook hier blijkt maar weer dat bokt bokt is.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 20:31

Bedankt aan zij die fatsoenlijk met mij communiceren en mij advies geven zonder direkt mijn neus er af te bijten. Dan blijft het een leuke topic. Ongeloofelijk waar mensen soms toe in staat zijn als ze maar achter hun computer zitten. Ik geef eerlijk toe dat ik nog NOOIT iemand hier op bokt heb beledigd of afgekraakt. Zoiets MAG gewoon NIET!!! Wij zijn allemaal paardenliefhebbers die het beste voor hun viervoeters willen.

Nog even toevoegen, oh wee als je een foto verkeerd zet, dan is het slotje er zo snel op dat je amper de tijd hebt om te reageren. Maar in dit topic gaan sommige bokkers ver over schreef, vraag ik gisterenavond al om de boel weg te halen/sluiten en ik kan meer dan 24u na het plaatsen van de topic nog altijd typen.
Laatst bijgewerkt door webster543 op 07-09-09 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:32

orban schreef:
Volgens mij zijn er hier op bokt wel heel veel topruiters, want bijna 1 voor 1 weten ze het allemaal beter zonder het paard nog maar in het echt gezien te hebben. Doe zo verder allemaal!

Nou ja, deze foto's zijn dan ook niet bepaald het goede voorbeeld.
Ik geloof zeker dat de TSer de beste bedoelingen heeft, maar op deze foto's is ze niet goed bezig.
Had al eerder een tip gegeven en een vraag gesteld. Daar is niet op gereageerd. Haar keuze, maar wel jammer.
Snap ook wel dat ze na sommige reacties daar geen zin meer in heeft.

Ik hoop dat je goede begeleiding kunt vinden en dat het snel beter gaat op een paardviendelijke manier.
Ik vind het een mooi paard en ben benieuwd wat je ervan kunt 'maken'.
Veel succes.