Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:05

lootjevanmij schreef:
ten 1ste lotus staat helemaal niet te koop zoals beweert

Tjonge lees het rood gedrukte eens. Als ik morgen 600 euri's op tafel leg (niet onder de naam slimmerik natuurlijk Knipoog ) dan heb ik ze binnen notime bij mij op stal staan en staat het me vrij het arme dier alsnog uit haar lijden te verlossen of de handel in te gooien.

luxx schreef:
dit heeft marialva in haar onderschrift staan;
Citaat:
HET LEUKSTE PAARDEN FORUM VAN NEDERLAND WAAT GEEN HAAT EN NIJD IS TOEGESTAANen mens en dier in zn waarden wordt gelaten!!!

dit schrijft ze op haar eigen forum;
http://www.paardenpraatjes.nl/viewtopic ... ight=lotus schreef:
gut gut gut Bar moet je eens zien wat die slimmerik schrijft nou die doet haar naam weer eer aan, tjee zeg als je iemand een veulen wil geven terwijl die persoon is opgelicht door een man is, en schenken erg verkeerd is natuurlijk door al dat gezeik toen op bokt is die vrouw waaraan ik het veulen zou schenken zo over haar zeik gegaan dat ze het veulen toen niet meer durfde aan te nemen om dat ze (mede met dank aan slimmerik) door veel mensen werd bedreigd, die vrouw heeft door die stumpers van bokt hulp moeten zoeken zo geestelijk kapot was ze gemaakt door bokt mensen en dan moet je zeker trots zijn op zn forum als bokt met al het slape geklets daar

nou slimmerik (je kan beter je naam veranderen in boktterrorist) wij hebben zelf het geld voor lotus uit ons zak geklopt en zit er verder niets achter degene (wat eerst onderzocht wordt) die lotus een goed tehuis kan bieden mag haar over nemen voor het aankoop bedrag van 500 euro en vragen wij niets van het benzine geld (a 200 euro) en stalling en da kosten dus wat moet er nu weer volgens jou achter steken? zeker dat er ook wat achter het schenken van het veulen zat, ik zeg nog een ding tegen je bent een groot jaloers stuk strond!!!

ps als er niet een goed tehuis voor Lotus wordt gevonden en ik met een paar maanden een stal leeg heb komt ze gewoon weer terug naar mij en blijft ze tot ze de laatste adem uitblaast

en een paar weken geleden huilt ze hier nog;
marialva schreef:
Ik geloof dat ik niet de enige ben met dit probleem, en er veel mensen worden uitgemaakt voor alles en nog wat hier op bokt, is dit dan de Bokt mentaliteit?
Ik vindt het grof schandalig, mensen die alles voor hun paarden over hebben hier altijd met de grond gelijk gemaakt moeten worden en dat er niet wordt in gegrepen.
Het enige wat dan gezegd wordt is dat je niet moet reageren en je verstandig moet blijven, maar intussen wel over je heen moeten laten lopen! (want daar komt het op neer)
Zo ben ik dus niet als mij ( en mijn paarden) onrecht wordt aangedaan , bijt ik van me af.
Intussen zijn er een aantal mensen die op een ander forum ten onrechte vuiligheid over mij schrijven, ik ka je verzekeren degene die dat op z’n geweten heeft (en daar ben ik al achter) dit niet ongestraft laat gaat gaan , er wordt aangiften van laster tegen die persoon gedaan.

Tot slot ik ben blij dat ik toen der tijd een eigen forum heb opgezet en kan ik je verzekeren dat het daar wel gezellig en leuk er aan toe gaat, en als er toch personen zijn die een ander de grond in willen trappen worden deze accounts meteen verwijderd.

Het gaat toch maar om een ding mensen??

DE PURE PASSIE VOOR HET PAARD!!

Of zie ik dat nu zo zwart en wit??

Als laatste mij zal je hier niet meer zien op bokt en wens ik iedereen heel veel plezier met zijn paard of pony.

je vraagt je af of sommige mensen zaagsel i.p.v hersenen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:08

lootjevanmij schreef:
kan jij via het beeldscherm voelen dat het niet keihard en droog is en dit is het laatste wat ik erover zeg

Ik kan aan de hand van de afgebeelde foto prima zien dat dit paard opgelopen pijpen heeft wat veelal wijst op óf lekke haarvaten waardoor er vocht in de benen blijft zitten, óf op volgelopen aanhechtingen, wat wil zeggen dat de aanhechtingen zijn beschadigd.
Ik ken tuigers, ik ken hun benen en nogmaals, die van Lotus zijn niet goed. We hebben zelf dit soort paarden jarenlang gefokt, mij maak je niets wijs. Lotus heeft opgelopen benen, punt.

Jannepauli, ook dierenartsen hebben niet allemaal verstand van paardenbenen en verder is het niet alleen die sprong wat niet goed is, de onderbenen zijn duidelijk voos. En ik ga met je mee hoor, dit dier is vast en zeker niet voor niks voor de slacht aangeboden.

Pffft, en dit soort gevallen maken mij zo huiverig he!!! Lootjeisvanmij die in haar posts al duidelijk laat lezen, amper verstand van paarden te hebben en zulke mensen krijgen een paard wat niet goed is in handen!!! Als je het verschil niet weet tussen grove en voze benen, wat doe je dan in hemelsnaam met een paard wat niet goed is in de benen.......
Hoe meer ik er over nadenk, hoe opgeluchter ik ben dat voor één van onze paarden de beslissing al is gemaakt dat het een eerlijk einde krijgt en niet als adoptie"kind" of weggeefproject óf bij onkundige mensen belandt óf in de handel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:10

Tjezus, het zijn dus gewoon verkapte handelaars, even slachtpaardje kopen, doorverkopen, manegehandelaar aan de schandpaal spijkeren en ook nog op hun eigen kakelclub aankondigen om de media er bij te halen Haha!

waaristimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:10

lootjevanmij schreef:
kan jij via het beeldscherm voelen dat het niet keihard en droog is en dit is het laatste wat ik erover zeg

Ik ben er van overtuigd dat het met beste bedoelingen is gedaan, je hoofd boven maaiveld uitsteken wordt ook lang niet altijd op prijs gesteld hè! Deze lieve aktie maakt mijn kerst toch weer beetje mooier. Lotus... in mijn hart hoor! Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:11

Vraag me trouwens af of het geen SA is? Naja, en mijn vraag zal ze ook wel niet beantwoorden gok ik...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:11

waaristimo schreef:
lootjevanmij schreef:

Ik ben er van overtuigd dat het met beste bedoelingen is gedaan, je hoofd boven maaiveld uitsteken wordt ook lang niet altijd op prijs gesteld hè! Deze lieve aktie maakt mijn kerst toch weer beetje mooier. Lotus... in mijn hart hoor! Knipoog

En wat als het paard nu onnodig pijn lijd door hun actie, is het dan nog even mooi?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:13

suleilitha schreef:
Tjezus, het zijn dus gewoon verkapte handelaars, even slachtpaardje kopen, doorverkopen, manegehandelaar aan de schandpaal spijkeren en ook nog op hun eigen kakelclub aankondigen om de media er bij te halen Haha!

Kijk weer die speculaties die meer lijken op rel dan wat, wat jij zegt is puur een interpretatie op de tekst.
En je bereikt er niks mee, behalve lekker rellen en misschien je uitleven voor de computer. Lachen

Voor het paard bereik je er ook niks mee integendeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:15

Nou inderdaad!!!! Ach, ze gaan er van uit dat een paard wat rent, geen pijn heeft zoals je hebt kunnen lezen. Kort door de bocht en erg simpel.

Katiavl. Er staat duidelijk dat het paard voor E 500,-- te koop is, dus ik snap je probleem niet. Ik rel niet, ik trek me het lot aan van het zoveelste "geredde slachtpaard". Want paarden gaan eigenlijk nooit voor niets naar de slacht.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:21

katiavl schreef:
suleilitha schreef:

Kijk weer die speculaties die meer lijken op rel dan wat, wat jij zegt is puur een interpretatie op de tekst.
En je bereikt er niks mee, behalve lekker rellen en misschien je uitleven voor de computer. Lachen

Nou, nou dit is toch ook nu weer niet nodig Katiavl. Wat ik op bokt lees van S. is over het algemeen heel zinvol en ik deel haar gevoel dat zachte heelmeesters stinkende wonden kunnen maken. Als zij, ik en anderen tot de conclusie komen dat het hier om een niet goed onderbouwde actie gaat die het paard misschien wel meer leed dan goeds zal brengen, dan mag dat gezegd worden en is het niet per definitie relschoppen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:23

MIsschien zijn het geen verkapte handelaars, dat is toch ook niet de issue?

Zij hebben het dier gekocht en moeten nu ook stap twee doen- kijken wat barmhartig is voor het paard!
Misshcien is TS wel tot de conclusie gekomen dat de actie goed bedoeld was maar onhandig en impulsief?

En dan vind ik ook dat ze moeten kunnen incasseren dat er hier voor het welzijn van het dier opgekomen wordt.

Ze zouden ook kunnen proberen een knoop door te hakken en eventueel de centen maar op tafel te leggen voor de slager , mits nodig.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:24

Weet je, dit topic lezende dacht ik eerst "tof, paardje gered", toen dacht ik "wacht even, dit paard had gewoon naar de slacht gemoeten" en nu denk ik, als een eigenaar besluit een paardje te laten slachten dan is dat zijn goed recht. Als een paar meiden dat paard willen kopen dan is dat ook hun goed recht. En als de eigenaar en die meiden daar een deal over maken dan zij dat zo. Prima, iedereen doet maar, dat is gewoon paardenhandel.

Maar waarom moet het als een groot pennyverhaal uitgemeten worden op Bokt? Waarom wordt het verhaal hier neergezet als de overwinning van de grote dierenvrienden tegen de machtige boze manege? De werkelijkheid blijkt nu veel genuanceerder te liggen. Als deze meiden volwassen zijn dan hadden ze dit gewoon zakelijk en integer gehouden. Koop dat paard, doe wat je goeddunkt maar maak er niet zo´n show van. Jullie maken hiermee in eerste instantie de manege, maar nu vooral jezelf onnodig belachelijk.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:27

Dan kan je het ook op een normale manier zeggen, zachte leermeesters stinkende wonden in een geval van dit is helemaal niet waar. De psychologie zegt juist bij niet meewerkende personen dat deze aanpak heel verkeerd is. En met een beetje nadenken weet je dat ook.
De toon maakt de muziek, en zo kan je de feiten beter naast elkaar leggen en vooral meer te weten komen.

Want zo als de ts nog reageert gaat het tegen de beschuldegingen zijn, en zeker minder objectief dan zonder beschuldegingen, laat staan dat het een invloed heeft op haar handelen. Lachen

Je mag het een stinkend zaakje vinden, maar vergelijk het eens met detours schrijfwijze. Op het einde zal zij verder komen. Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:31

Thanks, Katiavl, al zou ik het jammer vinden dat de reacties hier invloed zouden kunnen uitoefenen op het uiteindelijke keuzes maken van TS; ik kan me voorstellen dat als je je aangevallen voelt, je het hazenpad kiest.

Maar ik hoop dat ze volwassen genoeg is om dit topic los te koppelen van het handelen naar het paard. Als het onnodig lijdt, moet ze daar zsm achter zien te komen, toch?..
Laatst bijgewerkt door detour op 20-12-08 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:32

Ik vind het overigens echt jammer dat ze op dat andere forum maar roepen en roepen dat zij de waarheid wel weten en wij zo stom zijn om te gissen.

Als ze de waarheid echt weten, laat ze hem dan hier verkondigen? Ik sta open voor argumenten die onderbouwd zijn Ja!

Ik bedoel niks kwaad tegenovers de 'redders', zit alleen in met het paardje en de eventuele pijn die ze lijd, voor de rest doen ze maar...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:33

katiavl gaat door voor de meest verwarrende, meest onduidelijke en minst leesbare post dit jaar! Haha!

Ik begrijp er namelijk heulemaal niks van Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:34

Mindfields schreef:
katiavl gaat door voor de meest verwarrende, meest onduidelijke en minst leesbare post dit jaar! Haha!

Heb problemen met zinsbouw is vrij duidelijk. Doe mijn best is het meeste wat ik kan doen. Knipoog
En vaak lukt het toch, wat je niet begrijpt kan je gewoon opnieuw vragen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:35

katiavl schreef:
suleilitha schreef:

katialva, inderdaad bereiken we zo voor het paard helemaal niets. Heel misschien dat de manege de koop nog ongedaan kan maken aangezien het onder valse voorwendselen gebeurd is.

Wat betreft de oprechtheid van de kopers, kan ik niet oordelen. Dat het ondoordacht is geweest wel.

En laten we nu nog eens samenvatten waaraan de manege-eigenaars de zwartmakerij nu te danken heeft:

- De manege heeft 10 jaar geleden het paard van lotjedinges gekocht
- Al gauw bleek dat het dier regelmatig kreupel was en meestal niet meer dan 1 uur per dag kon lopen.
- tig keer de DA bij geweest
- om paard eventueel rustig aan te kunnen laten doen en niet te veel te belasten werd het paard verleast
- meisje wat het paard leastte kon er ook amper wat mee en bracht het paard (voor een inmiddels jonger leaspaard)terug.
- manege houdt zich keurig aan de afspraak als besloten wordt niet meer verder te gaan met dit paard: oude eigenaar wordt ervan in kennis gesteld dat paard niet meer te gebruiken is en geslacht gaat worden.
- vorige eigenaar belt oude vriendin (die erom bekend staat te handelen met oude, liefst gratis) niet meer te gebruiken paarden
- die schraapt met wat andere mensen de slachtprijs bij elkaar en laat zgn. vorige eigenaar paard terugkopen
om het direct weer aan te bieden voor die € 500,--
- niks geen emotionele waarde: verkopen die hap en misschien wel voor meer.

En waarom zijn ze nu boos dan?
Omdat manege de vorige eigenaar het paard niet gratis heeft teruggegeven? sorry maar als je een bedrijf hebt dan telt iedere cent. Manege kon 500,-- krijgen dus dan ga je hem echt niet voor niks of minder terugdoen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:36

katiavl schreef:
Mindfields schreef:

Heb problemen met zinsbouw is vrij duidelijk. Doe mijn best is het meeste wat ik kan doen. Knipoog
En vaak lukt het toch, wat je niet begrijpt kan je gewoon opnieuw vragen?

Ik bedoelde het absoluut niet banketstaaf hoor! Was meer als grapje bedoelt. Wist overigens niet dat je daar moeite mee hebt dus hierbij mijn welgemeende excuses!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:38

slimmerik schreef:
- vorige eigenaar belt oude vriendin (die erom bekend staat te handelen met oude, liefst gratis) niet meer te gebruiken paarden

Waar haal je dit vandaan Lachen?

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:52

katiavl schreef:
9 bladzijde duizend verhalen, wat ik grappig vind is dat de grootste roepers wel het eerste beste verhaal geloven dat in hun plaatje past. Verder zie ik ook veel opfokken, typisch. Sommige mensen beginnen maar wat te roepen om te roepen, zeker als ze voelen dat mensen het beginnen eens te zijn. Want dan staat het brein sterk Lachen

Wat er met dit paard is gebeurd geen idee, droevig als er een dier het slachtoffer word van menselijk handelen door wie ook.
Ik zie geen verhaal in dit topic, ik weet dat je vaak de fouten van je eigen manege niet ziet, en ik weet ook dat sommige verhaaltjes vaak te mooi om waar te zijn. Simpel ik vorm dus geen mening, en ik denk dat veel mensen beter hetzelfde kunnen doen.

Hopelijk krijgt het dier wat het verdiend, wat dit ook mag zijn.

Verder vind ik de reacties op het ander forum spijtig, wat er ook speelt beetje volwassenheid is toch een noodzaak.

helemaal mee eens!

En met de oprechtheid van de kopers kan je niet oordelen...
kan overal wel discussie van gaan maken, deze mensen hebben geen slechte bedoelingen zoals je kan lezen, maar het verkeerd aangepakt, door stalnaam te noemen, wat inderdaad ook niet verstandig was, en wat ze onderhand al had toegegeven.
maar als dit beessie mooi pijnloos leven kan lijden zo, dan is dat toch super!!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:53

Ik zie dit topic nu pas maar met die vraag zit ik ook een beetje. Jaren terug heb ik met een groepje ook een manegepony voor slachtprijs overgenomen. Dat ging de eerste jaren goed, maar de laatste 3 jaar kostten zijn oogproblemen me elke zomer iets van 700 euro aan DA-bezoeken. Het 'donateurs' groepje was inmiddels uit elkaar gevallen, dus draaide ik voor de kosten op. Nu had ik de mazzel dat ik het kón betalen, maar ik vind wel dat je daar zeker van moet zijn voordat je een paard overneemt. Al is het in dit geval dus alleen maar om zeker te weten dat je een paard een plezier doet met een leven op de wei.[/quote]

mooi gezegt Knipoog sientje

xInfinity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: ik zeg er even bij dat ik een manegeklant ben, er al 7 jaar les krijg en deze foto's net vond op het internet.
Ik zit er niet op en ken Lotus verder niet echt goed, 1x op gereden, 5 jaar geleden ongeveer. Dus verdere vragen kan ik helaas niet beantwoorden.

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:57

slimmerik schreef:
suleilitha schreef:

Citaat:

katialva, inderdaad bereiken we zo voor het paard helemaal niets. Heel misschien dat de manege de koop nog ongedaan kan maken aangezien het onder valse voorwendselen gebeurd is.

Wat betreft de oprechtheid van de kopers, kan ik niet oordelen. Dat het ondoordacht is geweest wel.

En laten we nu nog eens samenvatten waaraan de manege-eigenaars de zwartmakerij nu te danken heeft:

- De manege heeft 10 jaar geleden het paard van lotjedinges gekocht
- Al gauw bleek dat het dier regelmatig kreupel was en meestal niet meer dan 1 uur per dag kon lopen.
- tig keer de DA bij geweest
- om paard eventueel rustig aan te kunnen laten doen en niet te veel te belasten werd het paard verleast
- meisje wat het paard leastte kon er ook amper wat mee en bracht het paard (voor een inmiddels jonger leaspaard)terug.
- manege houdt zich keurig aan de afspraak als besloten wordt niet meer verder te gaan met dit paard: oude eigenaar wordt ervan in kennis gesteld dat paard niet meer te gebruiken is en geslacht gaat worden.
- die schraapt met wat andere mensen de slachtprijs bij elkaar en laat zgn. vorige eigenaar paard terugkopen
om het direct weer aan te bieden voor die € 500,--
- niks geen emotionele waarde: verkopen die hap en misschien wel voor meer.

En waarom zijn ze nu boos dan?
Omdat manege de vorige eigenaar het paard niet gratis heeft teruggegeven? sorry maar als je een bedrijf hebt dan telt iedere cent. Manege kon 500,-- krijgen dus dan ga je hem echt niet voor niks of minder terugdoen

pfff 12 pagina's doorgespit en elke letter gelezen, Slimmerik Thanks voor de "samenvatting"' dit is ook wat ik dacht! Heb je mee een hoop typwerk mee bespaard!

De groep die Lotus "gered" heeft lijkt veel op de RAP"ers uit de Penny strip Misselijk
ID erg ondoordacht, er heeft al veel tijd / geld ingezeten om dit paard weer op de been te krijgen... Zelf het meisje wat haar 1 jaar thuis of geleast heeft kon niets meer met haar doen...

Paard zal zeker doorverkocht gaan worden, daar ze geen geld hebben om haar de medische zorg te kunnen geven..
( bedoel ze hebben die 500 euro al bij elkaar moeten sprokkelen)
Ik hoop zo dat ze geen pijn heeft en dat door deze aktie het niet nog erger voor het paard is geworden..

Wat ik wel nog ff kwijt wil: Ik vindt het schandalig dat de Manege in zo'n kwaad daglicht wordt gesteld op deze manier!! Boos! Als ik de manege eigenaar zou zijn dan zou ik het hele zooitje aanklagen wegens LASTER!

Marijestaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:03

Nou, hoe het verhaal ook zij.
Het voelt vast goed om een paard van de slacht gered te hebben. Vork

Mijn pony is ook van de slacht "gered" en ik heb er al jaren heel veel plezier van! Het is een schat van een beest en al 24 jaar oud! En deze had ook niet naar de slacht gehoeven; toen ik hem kreeg was ie zelfs zo vitaal (21 jaar toen) dat hij met een buitenrit nog wel eens op hol wou slaan van enthousiasme! Haha!
Ik vind het super als iemand een paard dat nog niet geslacht hoeft te worden ook niet laat slachten!
Goed gedaan dus! OK dan!
Hoe het ook zij; het is de beleving van de schrijfster.

Lotus is trouwens een mooi beestje! Knipoog
Heeft ie al een plaatsje?

Fijne feestdagen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:05

Wat ze er ook nog mee bereikt hebben deze "redders" : dat genoemde manege, maar ook andere maneges die van dit topic horen, niet meer een zgn. "goed tehuis" gaan bieden /zoeken maar de niet meer te gebruiken paarden sowieso laten slachten.

Je zou maar zo te kakken worden gezet zeg Boos!