Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:17

jezus hier ga je wel van koken..
net het hele topic doorgelezen (half uur)
ik kan er echt niet bij dat iemand zoiets doet.. Nors opkijken
ik ben ook vijftien maar als ik zoiets in mijn hoofd haal krijg ik minstens een jaar huisarrest Nagelbijten / Gniffelen
wat ik dus nooit zal doen en geeneens voor de straf.
ik vind dat je andermans eigendom maar dient te respecteren.
zeker als het om onbeleerde paarden gaat
zijn ze helemaal gek geworden Boos!

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:30

Als je ze nou natspuit, 220 volt er doorheen jaagt en ze daarna achter je dikke auto een paar keer het erf op en neer sleept, krijgen wij dan wel de film te zien Haha! ?

Wat een lef die kids. Maar ik begrijp dat ze weten dat de politie ervan weet en niet meer durven?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:38

echt te gek voor woorden sommige kids van tegenwoordig .
ook ik ken ze helaas zulke meiden .
\heb er regelmatig een paar uit de wei van mijn toenmalige hengsten moeten sturen .
jong grut lomp en onbezonnen die die 2 meiden wel als leuk speelgoed zagen.
mijn hengsten waren in die periode voor mij flink wat wekr geworden en het puberen kwam geheel terrug .
uiteindelijk moet er iets gebeurd zijn denk ik want heb ze na 3 x toegesproken te hebben gehad niet meer terruggezien .

het is gewoon van de zotte dat moeders die kinderen nog stimuleerd ook nog .
als mijn dochters dit zoudne proberen krijgen ze maat 36 onder de kont zodat ze nooit meer op een paard kunnen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:45

Huilen Tot mijn grote ontsteltenis merkte ik zojuist bij het "af-voer-rondje" dat één van de beide tweejarigen hartstikke kopschuw reageert. Ze was al wat bangig, dat is haar karakter ook een beetje. Ik vrees dat zij degene is die het kapotte halster, wat we hebben gevonden, stuk heeft getrokken. Dit gaat weer tijd kosten om haar zover te krijgen dat ze zonder stress op haar hoofd wil worden aangeraakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:51

Rekening sturen naar moeders. Je stuurt een mooie rekening voor heropvoeding en afleren van verkeerd gedrag. Iets van 25 euro per uur en een uurtje werk of 50 om maar te beginnen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:52

Ach gut arm paardje, sul, sterkte ermee. Ik heb er goed vertrouwen in dat je het paardje weer goed krijgt, maar het is wel goed klóte.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:54

Oh mijn god....heb het hele topic door gelezen en kan niet begrijpen dat dit de toekomst moet zijn.
In wat voor een wereld leven we toch??
Kan je dan niets meer in goed vertrouwen buiten laten,zelfs je dieren al niet meer???
Wat een arrogantie van die meiden en moeder zeg.

Maar zijn het zusjes ofzo, gaat het hier om 1 moeder?
Geen vader te bekennen die wel een beetje bij zijn verstand is??

Nou, je hebt in een halve dag tijd al aardig wat voorzorgs maatregelen getroffen, hopelijk is het genoeg, maar ik zou ook met de zenuwen in mijn maag nu het huis verlaten hoor.

Ohja, en had je nooit eerder wat van die buren gehoord die sommige dingen toch gezien hebben?
Ik zou als ik jou buur was dan toch even komen melden en vragen of dat wel de bedoeling was.

Maar goed, je zit er mooi mee zeg!
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het allemaal goed komt.
En dan nu je twenter die erg kopschuw is, jeetje zeg...heb er verder gewoon geen woorden voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:59

De pest is dat niemand iets kan zien zolang er blad aan de omringende bomen zit. De hele buurt is inmiddels op de hoogte en verder probeer ik het eerst maar even van me af te zetten.
Ik heb er gewoon grote moeite mee dat mensen zich zowiezo op andermans grondgebied gaan begeven...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:01

Ik heb met verbazing het hele topic gelezen.
Zo'n 2- 3 jaar geleden heb ik ook zoiets meegemaakt mijn zoontje was naar de stal gegaan omdat hij twijfelde of de stroom wel had aangezet. Komt aan de stal ziet dat er 3 meisjes ± 14 jaar in de wei lopen en proberen de b en c pony te vangen. Hij belt mij, dus ik in een noodgang naar de stal toe.(lang leve de mobieltjes) In de tussentijd probeert hij die meiden weg te jagen. Maar die lieten zich niet weg jagen hadden inmiddels al de oudste pony een b-tje gevangen was toen 23 jaar. En waren met een meegebracht halstertouw op haar aan het rondcrossen. De overbuurman hoorde mijn zoontje te keer gaan en sprak die meiden aan. Maar die meiden hadden toestemming van de eigenaar (ik dus). Op dat moment kom ik dus de wei instormen, met een grote bek wie die eigenaar dan wel niet was.. want ik had geen toestemming gegeven. Die meiden heb ik dus niet meer gezien.

Afgelopen week heb ik ook weer iets raars meegemaakt. Ik ga 's avonds mijn paardjes voeren, ik ben bijna bij mijn wei, fluit naar de paardjes die dan omkijken en naar de draad lopen om te kijken of ik wel naar de poort ga. Op het moment dat ik bij mijn poort ben staat er inmiddels een vrouw bij de paarden die wat uit haar tas aan het pakken is, ik bekijk dat even van een afstandje. En heb dus in de gaten dat die oudere vrouw de paardjes aan het voeren is. Ik weer op mijn fiets gestapt en er naar toe. Een hele discussie waarom ik niet wil dat ze mijn paarden voert. Dat mijn paarden niet gewend zijn aan (vers) brood en appels en dat ze daar ziek van kunnen worden.

Daar had zij geen boodschap aan, zij vond nu eenmaal dat de paarden er slecht uitzagen. En dat ze gevoerd moesten worden hoe dat maakte ik niet uit...
De paarden zagen er idd slecht uit, helemaal onder de blubber. haha Nadat ik gedreigd had de politie te bellen en een da om ze te laten onderzoeken en de rekening aan haar zou geven droop ze af.. Maar ze moest me toch nog even de huid moest volschelden, dat ik nergens iets vanaf wist want vroeger....
Het feit dat ik al meer dan 30 jaar paarden en pony heb maakt niets uit. Ik was volgens haar een snottebel die nergens iets van af weet. Toch een compliment dat ik met mijn 40 jaar nog een snottebel ben. haha

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:05

Dit topic is echt niet goed voor mijn bloeddruk, ik ben echt plaatsvervangend woest.
Ik zou zeggen: ga die kinders ophalen, lever ze onder de blauwe plekken weer terug af met de melding dat ze duidelijk aandacht en opvoeding tekort kwamen, zoooo zielig!
Nee, dat meen ik natuurlijk niet maar de emotie zit er wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:07

Ik neem nog maar een wijntje en een peukje, dan zakt de woede vast nog wel wat.... heb net als een hysterische heks door het bos lopen krijsen toen ik de hond even uit liet...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:08

Bloos! zijn toch zeker jouw paarden!! en zal toch wat zijn dat een paard met blubber er slecht uitziet! (vies ok *LOL* )
En helemaal dat je zo afgesnauwd wordt over jouw paarden, pfffftttt wat hebben sommige mensen het toch hoog in hun bol!!!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:10

zo heb het topic gelezen wat een aso kinderen zeg hoe durven ze het in hun hoofd te halen.
en die moeder al helemaal veel sterkte en groot gelijk dat je aangifte gaat doen

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:13

suleilitha schreef:
Huilen Tot mijn grote ontsteltenis merkte ik zojuist bij het "af-voer-rondje" dat één van de beide tweejarigen hartstikke kopschuw reageert. Ze was al wat bangig, dat is haar karakter ook een beetje. Ik vrees dat zij degene is die het kapotte halster, wat we hebben gevonden, stuk heeft getrokken. Dit gaat weer tijd kosten om haar zover te krijgen dat ze zonder stress op haar hoofd wil worden aangeraakt.

Mmmm,je verhaal brengt me op een idee.Mijn veulen is ineens kopschuw geworden(zonder aanleiding(?)) Verward
Misschien steekt daar wel zoiets achter.Toch eens vaker op ongewone tijden bij de paarden langs... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:13

Hoe is het mogelijk he, ze zitten ongevraagd aan je paard, geven deze ongevraagd van alles te vreten en vervolgens kun je nog een grote bek krijgen ook. Dit komt me trouwens bekend voor, het is een vrij wijd verbreidde pennyziekte om maar ongegeneerd aan andermans paarden te gaan zitten plukken. Lekker die beestjes uitdagen, maar owee als ze een keertje speels terug doen, dan kunnen ze ineens een klap krijgen.
Leuk hoor.... .

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:22

eva1969 schreef:
Mijn mond is opengevallen en wil nog steeds niet dicht ...

Misschien een idee om bij de bouwmarkt wat dummycamera's te halen en op te hangen?

Je bent me net voor, ik wou ook al zoiets voorstellen, ook grote borden plaatsen met de tekst "camerabewaking", dat schrikt ook altijd wel af. Het schriklint heb je waarschijnlijk nu ook op een afstand van elkaar dat zelfs de meest uitgehongerde anorexia er niet zonder een flinke stroomstoot tussendoor kan kruipen. Duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:23

Het schriklint lijkt meer op luxaflex Haha!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:24

suleilitha schreef:
Het schriklint lijkt meer op luxaflex Haha!

Geen speld meer tussen te krijgen??? Knipoog

Kan me trouwens goed voorstellen dat je in het bos je woede er effe uit geschreeuwd hebt hoor!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:25

Hoe is de situatie bij jullie, ligt de wei voor het huis of moeten ze jullie oprit op om in de wei te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:31

Ze moeten óf over het erf om bij de paddock te komen, óf tussen het lint door vanaf het ruiterpad om erin te komen....

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:37

Zo, met stijgende verbazing 12 flinke pagina's doorgespit.
Feit is dat die kids niet op jou erf horen (prive terrein) En al helemaal bij die paarden weg moeten blijven.
Dit is te gek voor woorden, en ik ben daarom ook heel erg benieuwd hoe zich dit oplost.
Een afgesloten hek,met een loslopende (grote) en anders blaffende hond, dat zijn meestal goede afschrikkers.

Sterkte erbij! en ik ben erg benieuwd.. hoe het afloopt.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:40

Pfff, ik ben weer eens blij om in de stad te wonen. Hier komt dit niet voor Clown

Dit is absurd. Twee pubers die hun verzorgpaard komen opeisen en een moeder die deze eis steunt. Je kent deze familie, ze zijn eerder komen vragen om hun verzorgpaard en je hebt "NEE" gezegd.

Vraag 1: Waarom zijn ze toch zo assertief? Ik heb de indruk dat ik niet alles van de voorgeschiedenis weet _ondanks het lezen van het topic. En vraag 2: Hoe kom je ervan af?

Houdt het in ieder gesprek bij jezelf, het zijn jouw paarden, het is jouw erf ( en het zijn HAAR kinderen).

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:40

suleilitha schreef:
Ze moeten óf over het erf om bij de paddock te komen, óf tussen het lint door vanaf het ruiterpad om erin te komen....

Nou, tussen het lint door kunnen ze nu dus wel vergeten. Haha! Waar zit het toegangshek van het land, kunnen ze daar nog wel overheen?

Winnie_Smit, in de stad komen ze ongevraagd je huis binnen, alleen noemen ze dit dan inbrekers. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:43

Ze kunnen inderdaad nog wel over het hek klimmen, al zit daar ook draad voor- en bovenlangs, maar ik ga er voor mijn eigen rust maar vanuit dat het nu is afgelopen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 00:46

suleilitha schreef:
Ze kunnen inderdaad nog wel over het hek klimmen, al zit daar ook draad voor- en bovenlangs, maar ik ga er voor mijn eigen rust maar vanuit dat het nu is afgelopen.

Hier een grote lamp en die nepcamera goed in het zicht bij hangen, op een waarschuwingsbordje op het hek: alle overtreders worden gefilmd en aan de politie doorgegeven. ROFL