morgen wordt Gambit geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:48

We gaan gewoon allemaal duimen voor een goede afloop Femke, het kan en mág gewoon niet nu al eindigen voor jou en stoere Bitje!
Dat engeltje is al jullie kant op en ik hoop dat die z'n werk goed zal doen. Nu maar duimen voor Gambit dat hij beter wordt meid! :*

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:49

Die onzekerheid is ook ook slopent he?
Maar meid, geef de hoop niet op.
Hij geeft dus zelf duidelijk aan dat hij nog wil en gelukkig denkt je DA er ook zo over.
Maar al de steunende , kaarsjes brandende, duimende en engeltjes sturende mensen MOET het gewoon goed gaat komen!

kimmie261

Re: morgen wordt Gambit geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 14:50

:j je zou het wel moeten geloven dat dat hem moet helpen

ik zat eraan te denken,zou ik trekzalf op die plekjes kunnen doen,zodat we die ontsteking naar buiten helpen??

iemand hier ervaring mee?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:53

Nou niet bij een paard, wel bij mensen.
Mijn moeder en ik hebben beide dezelfde huidziekte.
Wij krijgen zo nu en dan grote ontstekingen onder de huid dus ook een soort abcessen, wij doen daar wel pleisters op met trekzalf en dan is het inderdaad wachten tot het openspringt. Dan leeg drukken en desinfecteren.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:34

kimmie261 schreef:
:j je zou het wel moeten geloven dat dat hem moet helpen

ik zat eraan te denken,zou ik trekzalf op die plekjes kunnen doen,zodat we die ontsteking naar buiten helpen??

iemand hier ervaring mee?

Nee ik zou alles even open laten, tenzij de DA ''toestemming'' geeft... Je weet nooit of het goed uitpakt, je kan anders wel je DA even bellen / mailen om te vragen of dat een goed idee is maar ik zou het voorlopig nog even niet doen...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:43

Ik weet dat trekzalf wel bij paarden gebruikt wordt, maar ik zou dat inderdaad niet zomaar erop smeren....tis zo'n gevoelige plek natuurlijk...bel de DA zou ik zeggen, want ik vind het een onwijs goed idee theoretisch gezien! Enne...dat mensen met je meeleven is toch niet meer dan logischs! Kijk nou es naar die foto's van vorige week! Wat een fantastisch paardje! (ga es kijken naar andere topics want ik las al een paar keer iets over andere topics) Daarnaast- wij houden toch allemaal van paarden, niemand wil dit en iedereen wil dat het goed komt!

tbns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:52

Trekzalf zou ik persoonlijk wel aandurven, ik heb daar wel goede ervaringen mee. Maar bij Gambit zitten de abcessen wel op een zeer delicate plaats, hetgeen het wellicht lastig maakt. Ook zou ik in overweging nemen of ik homeopatisch zou kunnen ondersteunen. B.v. Silicea D12. Dit helpt bij hardnekkinge abcessen en na het doorbreken daarvan. Maar natuurlijk even met je dierenarts overleggen. Van mijn kant natuurlijk alle sterkte en houdt moed.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:25

Ik zou ook even de DA bellen, want het is wel een onwijs goed idee! :)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:51

Ik leef ontzettend met jullie mee en ik hoop ook dat het allemaal goed komt!!!! Heel veel sterkte in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:14

Ik vind het idee van de trekzalf ook erg goed, en misschien als het is doorgebroken, wassen met biotex?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:16

Ik zou het doen Kimmie............... alternatief is de dood, of het fijn/gezond/risicovol is maakt in dit stadium niet echt heel veel uit....... als het maar werkt, toch? De gevolgen kan je later mee dealen denk ik dan altijd maar.

succes en heel, heel veel sterkte

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:24

Het is een mooi paard en die mooie koppie.

Fijn dat het weer een kans krijgt.

Heel veel succes en geluk toegewenst.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:24

suleilitha schreef:
Ik vind het idee van de trekzalf ook erg goed, en misschien als het is doorgebroken, wassen met biotex?

of met een plantenspuit uitspoelen met NACL...
spoelen we geinfecteerde wonden ook mee schoon....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:31

Jeeetje meis ik zeg het voorzichtig maar toch: Dit geeft hoop! Indd zoals Kiwiko zegt: Of dit of dood. Dan indd alles proberen. Als de dierenarts er nog heil in ziet heb je dat alweer in je broekzak.

Als hij alweer achter een ander paard aanschiet zou je toch gaan denken dat hij zich een stukkie beter voelt. Meis wat heerlijk voor je, hou de moed erin hoor! Hij vecht zelf nog dus vecht jij gewoon mee!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:40

:) ja de VA ziet het gewoon niet zitten om hem in te laten slapen,hij vind hem gewoon te goed,te sterk nog,en geeft het niet op..

hij zei letterlijk,als ie alleen nog wil liggen en het zelf opgeeft,dan is het genoeg geweest...maar hier wil hij gewoon voor vechten...het is eigenlijk onacceptabel dat hij dood zou gaan door die stomme ontstekingen die hij steeds krijgt..

aan de andere kant,besef ik me heel goed dat dit weleens zijn dood kan gaan betekenen...ik ben nu blij,maar morgen kan ik hem bij wijze weer vinden met dikke koker koorts en alle ellende,wie zal het zeggen..

het is zo onzeker...ik weet ook niet wat er nu precies aan de hand is,de eigenlijke haard zit heel hoog,echt in zijn lichaam,nu heeft ie plekjes op zijn koker,mss zit er wel een mega haard die allerlei fistels maakt.... :\

ik weet het niet...ik hoop zo van niet,ik wil hem gewoon niet kwijt,tis echt míjn paard...mijn paard waarmee ik alles heb gedaan wat ik wilde doen,ik ben nog iedere dag verliefd op hem,kan uren naar hem kijken,al 14 jaar lang...

en nu is het gewoon zo afwachten en zo onzeker...ik moet maar gewoon heel erg van hem genieten zolang het goedgaat... :j

en hij doet niet lief tegen friesje, :D ,maar hij kan niet zonder haar,tis helemaal zijn vrouw..
Afbeelding

gek paard...

zo was zijn koker vanmorgen:
Afbeelding

en vanmorgen weer aan het draven..
Afbeelding

dan snappen jullie ws dat het zo moeilijk is te geloven dat ie eigenlijk zo ziek is....

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:52

Ja, lijkt me heel erg moeilijk! Dierenartsen zijn vaak niet heel optimistisch ingesteld dus dat zij nog hoop hebben zegt best veel... En dat je paardje nog hoop heeft zegt nog meer. Ik snap wel dat je heel onzeker blijft, al helemaal omdat het al zolang aan de gang is... Nouja vandaag heeft hij in ieder geval een fijne dag achter de rug met zijn vriendinnentje in de wei en dan zie je morgen weer verder. Elke mooiie dag is er 1tje. Heel veel succes en jullie gaan het redden! Succes met slapen vannacht... Ik zal aan jullie denken.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:54

Als je hem zo ziet, zou je niet denken dat hij misschien wel terminaal ziek is.. :n
Ik hoop echt van harte dat het nog heel lang goed blijft gaan, want ook hij wil er voor vechten, dat zie je gewoon!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:58

zou trekzalf zeker aandurven
zou het op het laagste plekje zetten

helpt zeker met doorbreken en als de druk ervaf is scheelt dat enorm in het welzijn

uit ervaring , werkt bij paard zoals bij mens

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 18:38

blinnii ,nee he dat zou je niet zeggen....maar toch het kan morgen ineens zo slecht zijn dat er alsnog besloten moet worden hem in te laten slapen..

ik heb het plekje wat ie mij heeft laten voelen ingesmeerd met trekzalf,dat andere plekje kan ik niet vinden,wat je wel voelt is dat achter de koker,dus richting hoog in de liezen daar voel je enorme kabels lopen...echt dikke en harde kabels,onder de huid van de koker...

en dan zwiept ie ook heel erg met zijn staart en tilt zijn been op...dat zit ook allemaal nog te werken lijkt mij...

al met al...tis echt een heel probleem,dat besef ik me wel terdege...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-02-09 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:48

Natuurlijk besef je dat en ja het kan morgen ook ineens over zijn. :)
Maar voor nu heeft Gambit wel weer een prachtige dag achter de rug en je moet maar zo denken, elke extra dag met hem is er een van goud!

tbns

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:04

Als ik het goed begrijp is het je niet gelukt de hechtingen te verwijderen ??? Als dat zo is: en er is vicryl is gebruikt (ik zou niet weten wat anders) dan heeft dat een oplosbaarheidstijd van 30 dagen. Maar heel soms blijven ze langer in het lichaam aanwezig, terwijl het stukje buiten het lichaam dan al wel verdwenen is. Het is mogelijk dat zijn systeem hier op heeft gereageerd. Wellicht is het wijs om de dierenarts te melden dat het verwijderen niet gelukt is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:07

Fem ik ben best wel opgelucht dat ik lees dat je Da ervoor wil gaan, hij ziet er op de fotos ook
zo vrolijk en sterk uit. trekzalf is goed idee opzich, als het opengaat lucht het ook weer stukje op.
Ik hoop zo dat het allemaal goed komt!
Ik duim voor jullie!!! :(:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:16

de hechtingen zijn lang geleden er allemaal uit gegaan,gelukkig,zijn allemaal netjes opgelost... :)

dit is gewoon weer een nieuwe ontsteking,er rommelt gewoon van alles in zijn lichaam,helaas..er is zo'n "schade" ontstaan bij die eerste operatie,dat vergt nu zijn tol...

de plekjes die nu zacht zijn,zitten niet aan de kant waar de laatste keer geopereerd is,maar aan de achterkant en aan de kant waar de eerste OK een gat gemaakt is.

wat bij de laatste operatie wel aan het licht was gekomen,voor die operatie hebben ze een echo gemaakt,en daarbij was heel veel verkleving te zien en een zaadstreng die zo dik is als een pols...

er is toen bij die OK zoveel mogelijk verkleving weggesneden waarvan duidelijk een ontstekingsreactie was,maar er kon niet genoeg weggesneden worden,anders had ie een gat gesneden naar de buikholte en dan had ie buikvliesontsteking gekregen.

er is iets waarom hij 9 jaar geleden zo'n enorm abces in zijn buik heeft gekregen (was zo'n groot abces dat je er een kat in kon omdraaien,zei de VA toen) ,bij die OK was het niet helemaal schoon gekregen,omdat na 3 uur opereren ze gambit wakker gemaakt hebben, al die jaren is de koker wel stabiel gebleven qwa dikte maar ik was altijd bang dat er iets zou gaan rommelen van wat er achter gebleven was...

het is gewoon een enorm medisch probleem wat ie heeft,en eigenlijk niet weg te snijden oid...helaas...

tis gewoon een wandelende tijdbom... ;(

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:18

Arme arme Bitje.. ;( :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:21

De onzekerheid is ook gewoon slopend voor je, je weet eigenlijk nog niks.
Wat er moet gebeuren, of het goed komt of neit,.. enz
Meiss ik hoop van harte dat de ontsteking helemaal openbarst en ALLES eruit komt, en dat ie nog vele jaren stoer achter de vrouwen aangaat!!!!
Ik duim heel hard voor jullie!!!!!!