Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:35

Haha tita maar daar heb ik het toch ook over? Of hebben jullie geen voorselecties?

Ja snap ik hoor malou! Ik baalde zondag ook, maar heb genoeg goede wedstrijden gereden! Ben afgelopen zondag tich derde geworden zie ik net haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:37

Is dit topic inmiddels gevorderd naar een L1 groep?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:41

Ooh grapje tita, alleen outdoor heet hippiade of?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:47

indoor is gewoon per regio en Hippiade is de NK met alle regio's

Vonneke vast niet,maar we zijn hier niet zo..... strak met regels zeg maar ;)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:20

Volgens mij zijn de indoor kampioenschappen vanaf de klasse L2?

vonneke schreef:
Is dit topic inmiddels gevorderd naar een L1 groep?
Haha daar lijkt het wel op :j wat gaat iedereen hard!

Ik doe nog even rustig aan... de sjiem presteert (nog) niet echt constant.. doerak! :Y) haha
En met de merrie had ik mn debuut staan op 12 okt, maar toch nog even twee weekjes langer uitgesteld. Eind okt. moet het er echt van komen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:51

tita schreef:
indoor is gewoon per regio en Hippiade is de NK met alle regio's

Vonneke vast niet,maar we zijn hier niet zo..... strak met regels zeg maar ;)

Hippiade is alleen outdoor. Indoor heet het gewoon KNHS indoorkampioenschappen :j

Ik doe iig niet mee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:53

Mag ik me hier ook melden en meekletsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:53

Jahoor :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:56

Ik had me een tijdje geleden al aangemeld maar door omstandigheden niks meer gepost.
Als de L klasse ook ok is wil ik graag weer meekletsen.
Ik ga binnenkort mijn L debuut maken met mijn 4 jarige merrie. Spannend, want het is nogal een powerhouse en ze kan apart uit de hoek komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:31

Leuk!

Ik zal me even voorstellen.

[naam], wonend in het zuiden van Brabant. Moeder van tweejarige tweeling. Docent biologie en verzorging.

Paard: 6 jarige vosruin van Negro.
gekocht groen in juni 2011. Zeer zware peesblessure in november 2011 en van 04-01-2012 tot 17-12-2012 in de wei gelopen. Wonder boven wonder genezen.

sinds maart 2013 weer volledig aan het rijden.

Klasse B: 34 wp uit 18 starts. 4e op zaterdag Brabantse Kampioenschappen.
12x1, 3x2 2x4 1x geen prijs

Klasse L1: 11 wp uit 6 starts. 3x1 en 3x2. Overal kampioen Heukelomse Ruiterdagen L1

Ik ga de aankomende weken de indoor selecties rijden. Hoop tot en met januari L1 te kunnen rijden.

Hij is wat apart van karakter maar kun je ermee overweg kan iedereen ermee winnen

Nog veel werk om te verbeteren!!!

Foto van mei 2012

Afbeelding

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:42

Leuk paard Vonneke! En wat fijn dat hij helemaal genezen is! Hopelijk kunnen jullie knallen op de selecties.
Ik weet nog niet of ik selectie start het is voor haar allemaal wel een beetje vroeg. Kijk wel even hoe haar eerste twee starts gaan.

Ik heb van die van mij niet echt recente foto's. Deze is van juni. Espumante is een Armani x Contango.
Afbeelding

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:02

Wat vliegt iedereen goed door de B heen! super

ik heb het rijden een tijd op een laag pitje gezet. toen cadanz het weideseizoen in ging kreeg hij last van zijn lichaam (overbelasting mede dankzij zijn kramperigheid ook) Dus ben ik van de zomer begonnen met grondwerk voor het aangespannen en heb hem voor de wagen gezet (gezien ik hem uiteindelijk ook dressuurmatig voor de wagen wil starten)
Hierdoor is hij zoveel sterker geworen in zijn lichaam dat ik het rijden ook weer ben gaan oppakken en voor 13 oktober weer een dressuurwedstrijdje wil gaan meepakken :) We hoeven nog maar 2 winst puntjes dus dat moet wel lukken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:44

Gaan jullie allemaal met 10 over?

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:53

Ligt helemaal aan het paard en aan hoe die 10 winst eruit hebben gezien.
Als dat 10 keer net aan winst is nee dan heeft het geen zin.
Als ze de 10 makkelijk bij elkaar lopen maar aan een stap verder nog niet toe zijn ook niet.
Ik mag zowieso versneld promoveren alles tm Z maar daarin ben je met een jonkie toch beperkt. Mijn merrie mag volgend voorjaar pas M bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:57

Ik mag ook versneld promoveren maar rijd toch alles uit.

Maar heb teruggelezen en zie er veel met 10/11 pnt overgaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 22:58

Ik ben idd met 10 punt overgegaan. Ik steek het geld liever in lessen dan wedstrijden rijden voor punten waar ik in feite ' niets meer aan heb' om over te mogen. Het is immers een dure hobby ;) Ik train dan thuis wel even verder.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:00

Ja klopt zie het ook heel veel in mijn omgeving. Maar toch zie je best vaak dat dan de nieuwe klasse ineens niet zo vloeiend gaat en in de M komen de problemen.
Echt bewust uitrijden tot 30 doe ik niet. Kijk altijd meer of ze er echt klaar voor zijn en train desnoods thuis langer door.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:02

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen B meer mag starten en dat ik de L1 met de merrie bewust oversla. Ik vind het zulke chaotische rotproeven met steeds lichtrijden, doorzitten, lichtrijden, dat vind ik niks. Vind de L2 veel rijdbaarder en de lijntjes zijn nou ook zo spannend niet.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:03

Yvank_ schreef:
Ik ben idd met 10 punt overgegaan. Ik steek het geld liever in lessen dan wedstrijden rijden voor punten waar ik in feite ' niets meer aan heb' om over te mogen. Het is immers een dure hobby ;) Ik train dan thuis wel even verder.

Ik met 14 maar ga met bovenstaande mee.
De L1 is die duidelijk wel klaar voor en we zien wel hoe het uit gaat pakken.
Als het wat minder gaat hou ik hem thuis of stroom ik later door maar om tot de 30 te gaan, nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:04

Ik rijd wedstrijden omdat ik het leuk vind en tot nu toe 'verdient' het aardig!

Toen ik weekend kampioen werd in de L1 heb ik 4 proeven gestart en €180 verdiend. Daar ga ik wel voor weg!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:05

Vonneke haha dat is wel top dan ja dan ga je met een gevulde portemonnee naar huis :D
Indoor is er hier in de regio niet veel te halen, outdoor wel. Heb in het verleden ook wel eens fijne geldprijzen gewonnen met twee paarden die allebei dik bovenin eindigden in het M.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:06

Sythaa schreef:
Ja klopt zie het ook heel veel in mijn omgeving. Maar toch zie je best vaak dat dan de nieuwe klasse ineens niet zo vloeiend gaat en in de M komen de problemen.
Echt bewust uitrijden tot 30 doe ik niet. Kijk altijd meer of ze er echt klaar voor zijn en train desnoods thuis langer door.

Ik ook niet bewust maar wil me proberen te selecteren voor de kampioenschappen en dan moet ik echt uitkijken dat ik niet snel over de 30 ben.
Wil toch graag routine houden en max 2x pm weg.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:07

Ja dat heb ik ook wel een beetje zo twee keer per maand wil ik wel gaan. Iig met mijn Z ruin doe ik dat altijd. Al lukt me dat dit jaar van geen kant want we staan steeds aan de zijlijn door ziektes en andere onbenulligheden. Niks ergs, maar je bent wel weer een paar weken achterop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:10

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de winsom die op de site van de knhs staat hihi

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:11

Kan je dat zien ja op de site?