Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meliss1812

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:07

Gefeliciteerd allemaal met de punten!

Je gaat hard sharona!

Die van mij is klaar met wisselen, tandarts was eer van de week, laatste tand is getrokken... Daar kan ze dus geen last meer van hebben

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:11

Mooie ervaring is dat geweest Sharona!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 18:54

Ziet er top uit Sharona. ( wat een veren krijg je in de kont haha )

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:08

Bedankt allemaal!! Het was echt super leuk!! Heb nu ook meer foto's en op het eind loopt hij zoveel fijner, ook echt fijne tips meegekregen, erg leuk!! :D

Hahah Malou, veren in de kont? Wat bedoel je daarnee?

Fijn dat ze daar nu vanaf is Melissa, volgens mij is die van mij nu bezig, hij heeft wat moeite met eten van kuil!

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:18

Hele mooie foto! Lijkt me een super ervaring daar mee te mogen rijden!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 00:23

Het word hier steeds rustiger!

Sabine gaat hard zo! Gefeliciteerd :D

Wauw gave foto Sharona, heel leuk om die clinic mee te rijden en voor ervaring lijkt me ook super :j

Omdat die van mij toch wel erg goed gaat ga ik me toch al eerder inschrijven voor de L!
6 oktober, 10 oktober, en 24 t/m 27 oktober staan op de planning! Ben erg benieuwd naar die 4 daagse. Daarna maar een vakantie inlassen en daarna wat bosritjes.

Wil de kampioenschappen in januari rijden, lijkt me ook wel erg leuk :)

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:42

Leuk Jantine! Dus 6 okt wordt jullie debuut in de L?
Hoeveel punten heb je nu in de B?

Bij ons zijn de indoor kampioenschappen volgens mij vanaf L2...

Ik heb mijn andere jonkie opgegeven voor haar eerste wedstrijd!
Vanaf 1 okt korting op de startpas dus haar debuut staat voor 12 okt. Na drie maanden blessure-tijd kan ik echt niet meer wachten :D

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:30

Hier vanaf B gewoon, geloof ik. 6 oktober inderdaad het debuut! Heb er geloof ik 14, maar zeker weten doe ik het niet, misschien iets meer := Zal ze zo eens natellen.
En misschien dat ik tegen die tijd in het L2 zit, moet ik even kijken... Is nog 4 maanden natuurlijk.

Oehh spannend! Leuk hoor, snap dat je er zin in hebt :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:48

Wat gaan jullie allemaal goed zeg!! Ik was vorig weekend ook op Horse Event met het paardje, maar niet met dressuur haha!
Denk dat ik mijn volgende wedstrijd indoor ga rijden, hoop dat het dan iets beter gaat :D
Weet iemand binnenkort een wedstrijd in de buurt van Zwolle? Of iets waar ik dat op kan vinden? (KNHS heb ik al gekeken)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:13

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:04

Ik heb je zien rijden op HE flooredking! Ik stond ik de ring opbouwen :))
Is Luttenberg of Marienheem dicht bij je in de buurt? Dat vind ik mooi rijden :j

Je gaat idd snel Sharona! Leuk!

Veel wedstrijden hier lees ik al. Heb er zelf ook al een aantal opgegeven. Ga gewoon weer op pad in de winter. Ben ik een hele tijd niet geweest aangezien dat een drama was met het vorige paard waar ik op reed.

Heb afgelopen weekend ook nog wedstrijd gehad. Erg fijn gereden. Had 199 en 188 en een derde en een 5e prijs! Trots :D

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:08

Cool! Was echt super!! (foto's staan evt wel in mn profiel voor de mensen die dat leuk vinden :D )
Luttenberg is 45 min dus dat is te doen. En Marienheem is iets dichterbij :) Alleen kan ik eigenlijk op zondag.. Zaterdag moet ik altijd werken, dus dat is al een probleem want het is vaak op zaterdag.

Super! Gefeliciteerd met je mooie punten!!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:19

Ga zo eens in je profiel spieken voor je foto's flooredking :)
Zijn er in jou omgeving niet zoveel wedstrijden dan?

Ik kijk hier altijd inderdaad op startlijsten en is er vrijwel elk weekend wel 1.
Heb net ingeschreven voor:
6 oktober - Nieuw Vennep
24 t/m 27 oktober - Nieuwe Wetering
17 november - Aalsmeer
1 december - Nieuw Vennep

Misschien komt er nog wat bij maar voorlopig hou ik het even zo. Wil niet te hard gaan met de gup en de kampioenschappen in januari sowieso in L1 rijden. Misschien dat we wat meer met springen gaan doen. Vandaag wat sprongetjes gemaakt en is toch stiekem wel leuk :o

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:20

Ben lid bij een vereniging die alleen outdoor doet, daar start ik voorlopig even niet. Weer wordt toch minder en indoor vind ik ook eigenlijk wel fijn!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 01:06

Zie dit topic nu pas! :o

Hier met twee 5 jarigen in de B dit jaar.
Bo Wopke is nu ruim 7mnd bij mij op stal, hiervoor heeft ze een hele tijd stilgestaan. Ze was wel zadelmak maar geen wedstrijdervaring.
We zijn 8x op wedstrijd geweest, 24 wp en mochten afgelopen weekend op het NK voor friezen starten :)
Hier zijn we 6e geworden op 0,5% punt achter de nr5, en de eerste 5 mochten in de middag nogmaals rijden voor de kampioenstitel!
Maar ik vond het wel goed zo, ze is nml ook voor het eerst drachtig en wat sneller moe.
De week er voor hadden we ook al de finale mogen rijden van de Jonge Friese Paarden Met Dressuur Aanleg en was ze twee dagen van huis geweest.
We gaan nu versneld door naar de L1/L2 voor ze te ver drachtig is.

De ander is Anne, vorig jaar 3x gestart daarna een jaar stil gestaan ivm ziekte van Lyme.. voor ons was het dus eigenlijk weer een soort debuut dit jaar, en op onze rentree haalden we 4 winstpunten! Een echte opsteker na de moeilijke tijd met hem!!

Leuk om hier de ervaringen van iedereen te lezen, nog lang niet alles gelezen natuurlijk maar zal steeds wat meer bijlezen. Zijn er nog mensen uit Brabant, regio eindhoven/tilburg toevallig?
Iig super om te zien hoe iedereen zo trots is op zn paardjes +:)+

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:11

Welkom Renske!

Mooie punten weer Martine!

In wezep is binnenkort ook een wedstrijd.. doordeweeks ook.. misschien is dat wat? Of nunspeet?

Wij gaan binnenkort naar 1,5 maand weer starten op clubdag en vervolgens de week daarop weer eens officieel :D, ben benieuwd!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:45

Welkom Renske.
Ik woon in Tilburg! Alleen heb ik nu tijdelijk een wedstrijdstop. En ik ben al over naar L1.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:16

Wij starten as zondag weer ben nieuwsgierig of ik mijn laaste punt kan bemachtigen mijn guppy heeft ineens eeners ontdekt en dit vind ze leuk dus springt ze gewoon 4x en vervolgens in verkeerde galop te blijven hangen en ik krijg het er ff niet uit dus galloppeer enkel op lange zijde.... wel frustie

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:49

Jantine_ schreef:
Ga zo eens in je profiel spieken voor je foto's flooredking :)
Zijn er in jou omgeving niet zoveel wedstrijden dan?

Ik kijk hier altijd inderdaad op startlijsten en is er vrijwel elk weekend wel 1.
Heb net ingeschreven voor:
6 oktober - Nieuw Vennep
24 t/m 27 oktober - Nieuwe Wetering
17 november - Aalsmeer
1 december - Nieuw Vennep

Misschien komt er nog wat bij maar voorlopig hou ik het even zo. Wil niet te hard gaan met de gup en de kampioenschappen in januari sowieso in L1 rijden. Misschien dat we wat meer met springen gaan doen. Vandaag wat sprongetjes gemaakt en is toch stiekem wel leuk :o

Zijn hier in de buurt niet heel veel wedstrijden op zondag nee..
Ik ben lid van de vereniging in Wezep maar doordeweeks lukt mij ook niet echt :(
Echt super jammer maar vind wel wat!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:31

Wat is het stil hier..
Jullie nog wedstrijden gereden of op de planning staan?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 10:49

Ik heb een oefenwedstrijdje gereden met mijn 4 jarige topper maar werd helaas heel erg afgerekend op de spanning. Paard had stress waardoor het soms een beetje rommelig in de aanleuning werd. Jury gaf aan te jureren alsof het een gewone wedstrijd was en heeft me daardoor bij ieder onderdeel een punt afgetrokken.

Zat op 172 punten, dus nu hard oefenen dat ze zo relaxt blijft in de ring als thuis. Spanning uit bij mijn paard in bovenin gaan lopen en dat werd hard afgestraft

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:22

ik heb er voor dit jaar nog stuk of 6 op de planning staan behalve maand dec dan blijf ik thuis
Door heeft inmiddels 11 pt in de L1

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:13

Het is zeker stil hier! Ik heb afgelopen weekend eens een slechte wedstrijd gehad haha, hij was totaal niet bij de 'les', kwam omhoog en bokte een beetje toen ik in de ring kwam, hele wedstrijd afgeleid geweest! Had 178 en 192! Tweede proef was al beter maar echt zelf slordig gereden, zei de jury ook! Was niet echt onze dag dus haha! Nu nog 1 puntje voor het L2!

Malou wat zonde!! Maar die dagen heb je er ook bij zitten! Waarom kreeg je overal 1 ount lager? Ik vind je punten niet slecht hoor!!

Doen jullie mee met de indoor kampioenschappen?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:38

Sharona95 schreef:
Het is zeker stil hier! Ik heb afgelopen weekend eens een slechte wedstrijd gehad haha, hij was totaal niet bij de 'les', kwam omhoog en bokte een beetje toen ik in de ring kwam, hele wedstrijd afgeleid geweest! Had 178 en 192! Tweede proef was al beter maar echt zelf slordig gereden, zei de jury ook! Was niet echt onze dag dus haha! Nu nog 1 puntje voor het L2!

Malou wat zonde!! Maar die dagen heb je er ook bij zitten! Waarom kreeg je overal 1 ount lager? Ik vind je punten niet slecht hoor!!

Doen jullie mee met de indoor kampioenschappen?

Door spanning wordt ze heet waardoor ze zich op gaat drukken en dr tempo een beetje onverschillig wordt vandaar. Nja ik baal toch wel hoor haha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:52

ik doe niks met indoor, probeer te selecteren hippiade L2