Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 10:00

Bagheera_206 schreef:
ikkeniet schreef:
Heb me dit jaar echt ingehouden.
Ben thuis gekomen met:
Longeersingel
2 longeerlijnen voor dubbele lijnen werk
1 te gaaf ( en eigenlijk te duur) Kieffer graasmasker

Alles is ter vervanging van, dus was nodig.

Is dat een speciaal soort graasmasker? :=

Ik heb ze zien hangen en uitleg gekregen. Helaas iets te duur voor een impulsaankoop, maar wel 10x beter dan het hard plastic korfje wat ik nu heb. Ik denk er nog even over na. :=

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:05

Gisteren goed geslaagd! Bijna al het voer was gratis behave de ronde ton
Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:53

Bagheera_206 schreef:
Ik heb ze zien hangen en uitleg gekregen. Helaas iets te duur voor een impulsaankoop, maar wel 10x beter dan het hard plastic korfje wat ik nu heb. Ik denk er nog even over na. :=

Heb je daar misschien een foto van? Ben er nu wel even benieuwd naar... :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 11:29

Stamper schreef:
Bagheera_206 schreef:

Heb je daar misschien een foto van? Ben er nu wel even benieuwd naar... :+

https://www.strohm.de/de/ONLINE-BESTSEL ... ,1751.html

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:12

Ik ben gisteren geweest, wat een helse drukte zeg ! Ik wist dat het heel druk ging zijn in het weekend maar zeker vanboven werden we echt verslonden door de drukte. Ik en een vriendin dachten even bij de spooks outlet te gaan kijken of er iets leuks was, ja hallo je werd er net niet vertrappeld 8)7
Ik ben er dan toch in geslaagd om een bodywarmer van spooks te grijpen en snel af te rekenen zodat we terug naar de benedenverdieping konden..
Dan zijn we maar snel even naar adem gaan happen in hal 3 :x

Ik heb alles gevonden wat er op mijn lijstje stond dus voor mij is het geslaagd :D
De hoeveelheid eskadron werd idd storend na een tijdje, zeker als je zelf niet op zoek bent, ik wou alleen de sweater hebben (zie foto), maar ik had geen behoefte aan een dekje of deken of bandages ...

Zoals andere jaren had ik weer niet genoeg tijd om echt goed te kunnen rondkijken (we waren er als de deuren open gingen en gingen weer naar huis als er werd afgeroepen dat de deuren gingen sluiten :o ). Komt natuurlijk ook door de drukte aangezien je soms een half uur doet om 5 meter vooruit te komen bij wijze van spreken :=
Over 2 jaar toch maar eens proberen om door de week te gaan !

Bij deze mijn buit:
- Spooks bodywarmer van de outlet
- Eskadron sweater
- 2 slowfeeders
- Look-a-like magic brush
- 2 oornetjes
- Vliegenmasker met neusnetje eraan
- Snoepjes uiteraard :D
- Neusnetje voor tijdens het rijden
- Louven goodiebag
- Bij Pavo wat uitleg gevraagd en voor 50 cent de 18plus meegekregen en de speedibeet er gratis bij

Afbeelding

Janine1990

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:16

Wat een leuke aankopen allemaal weer! Veel plezier voor iedereen die vandaag nog gaat!

Ik ga vanavond met mijn nieuwe cap op wedstrijd! :D Ook al had ik mezelf pas een nieuwe cap beloofd had voor mijn Z2 debuut :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:38

Hierbij de aankopen van mijn dochter en mij, goed geslaagd!

(de kat vindt dat hij ook in het krabmeubel hoort :D )

Afbeelding

Het was inderdaad té druk gisteren, wij zijn ook al van plan om over 2 jaar door de week te gaan, als ik die foto's zag is dat een stuk beter te doen.

Het rijden zonder cap viel mij ook al op.. en de bergen dekjes. Waren weinig setjes, ik zocht nog een dekje met beenbeschermers en heb slechte ervaringen met 'ik vind er nog wel dezelfde kleur bij' dus graag tegelijk kopen. Dat heb ik niet gevonden.

Maar was weer een erg leuke dag! Ik had dus kaartjes om te zitten in hal 6 maar we zijn gewoon de hele dag doorgegaan :D alleen even op een trap gezeten met wat te eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:50

Dat is in Duitsland heel gewoon, dat rijden zonder cap... Ik heb zelfs begrepen dat je in shows niet echt meetelt/serieus genomen wordt als je op (Nederlands) Z-niveau met cap rijdt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:57

Janine1990 schreef:
Dat is in Duitsland heel gewoon, dat rijden zonder cap... Ik heb zelfs begrepen dat je in shows niet echt meetelt/serieus genomen wordt als je op (Nederlands) Z-niveau met cap rijdt...

Wat een onzin. Klimke rijd altijd met cap. En is razend populair momenteel.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:16

Leuk om al die aankopen te zien.

Je kat was het er zo te zien niet helemaal mee eens dat de krabpaal als showmeubel werd gebruikt, Tilmar. :D Wat een leuk dier!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:28

Anoniem schreef:
Janine1990 schreef:

Wat een onzin. Klimke rijd altijd met cap. En is razend populair momenteel.

Ik heb je een PB gestuurd met uitleg ;) Iets dat ik liever niet op het www zet ;) Maar voor iedereen vrij verkrijgbaar via PB hoor :)
Maar je verhaal over Klimke, hartstikke leuk... Maar waarom zie je Isabell Werth ineens weer zonder cap? Jaren fanatiek met Uvex gereden, en de laatste tijd alleen maar met hoedje....

Ieder een eigen keus hoor, maar ik waag me er niet aan. Weet wel dat er daar toch wel anders over wordt gedacht dan hier.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:39

Ik word af en toe wel een beetje moe over al dat cap gezeur.

Ik heb mij er totaal niet aan gestoord. Een beetje show mag wel en bij een iberisch costuum past gewoon geen cap even als bij alle andere traditionele costuums.
Ik zou het zelf ook doen en thuis gaat dat ding gewoon weer op.

Ik heb overigens gewoon zat ruiters gezien met wel een cappie op.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:06

Een hoedje is natuurlijk veel mooier, ik begrijp het wel. En bij een spaanse show of western hoort natuurlijk geen cap. Zo simpel is het.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:13

Zucht.... nog maar 721 dagen

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:30

_O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:30

Wees blij dat het nog zo lang duurt. Het spaarpotje is weer even leeg. -O-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:32

Begint alvast met sparen

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:38

Ik vond het echt een tegenvaller wat betreft outdoorlaarzen zeg! Verder goed vermaakt uiteraard, maar die had ik toch wel gehoopt te scoren. Bijna geen één gezien..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 20:48

Behalve dan die Dubarry stand? :=

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:19

Over 2 jaar ga ik echt! En dan denk 2/3 dagen zodat ik alles op me gemak kan doen

Ik begin ook vast met een spaarpot voor equitana haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:19

De eerste keer equitana zit erop. Zoals verwacht druk, maar wel eens leuk. Volgende keer ga ik toch eens door de week proberen ;)

Wat ik me afvraag.. spullen voor het bitloze/boomloze segment.. heb ik die gemist of waren die er gewoon niet? Touwhalsters zat, maar mooie bitloze hoofdstellen? Die bij Loesdau heb ik gezien. Daarnaast meende ik ook een barrydale(-lookalike?) gezien te hebben maar niks van dekjes waar inlages in konden... Of waren die er wel?

Heb wel een mooie poetstas van eskadron gekocht, die van mij had z'n beste tijd toch gehad en was 40% korting. En een supermooi leren halster bij Loesdau. Echt mooi <3

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:39

Afbeelding
Mijn 'schade' was beperkt dit jaar, kon niet vinden wat ik echt zocht, en zowel dan was t even duur of zelfs duurder dan hier.

amber510

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:43

Wanneer is eigenlijk de volgende equitana open air?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:48

[***] schreef:
De eerste keer equitana zit erop. Zoals verwacht druk, maar wel eens leuk. Volgende keer ga ik toch eens door de week proberen ;)

Wat ik me afvraag.. spullen voor het bitloze/boomloze segment.. heb ik die gemist of waren die er gewoon niet? Touwhalsters zat, maar mooie bitloze hoofdstellen? Die bij Loesdau heb ik gezien. Daarnaast meende ik ook een barrydale(-lookalike?) gezien te hebben maar niks van dekjes waar inlages in konden... Of waren die er wel?

Heb wel een mooie poetstas van eskadron gekocht, die van mij had z'n beste tijd toch gehad en was 40% korting. En een supermooi leren halster bij Loesdau. Echt mooi <3

Er stond ook een stand met heel veel hoofdstellen. Aan de buitenkant leek die vooral western en spaans, maar aan de binnenkant hingen veel hackamores, sidepulls, glücksrad, etc. Was een soort stand met een muurtje ervoor, weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-17 21:49

amber510 schreef:
Wanneer is eigenlijk de volgende equitana open air?

Volgend jaar. Het jaar er na is dan gewoon weer de indoor.