Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:45

Hoe ging het aniek?

Ik heb zoo fijn kunnen rijden mijn eerste proef!! Had 204 en 200! Ook 2 keer een 8!! Een voor aanspringen in galop en eentje voor het afwenden halthouden en wegdraven! Dus ben weer helemaal blij!!!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 17:56

Gefeliciteerd sharona! Mooie punten!
Voor jou geen L voor levenslang ;)

Ik ben gisteren voor het eerst met de merrie op vreemd terrein geweest... ze zag overal spoken langs de bak van de vereniging. Had gelukkig les... uiteindelijk wel heel fijn gereden! :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:26

Vandaag mijn B debuut gehad, paardlief was suuuper gespannen. Gelukkig na zo'n 20 min eindelijk een beetje rustig gekregen. Proef ging voor m'n gevoel niet super slecht, alleen linkergalop sprong hij verkeerd aan dus wilde opnieuw aanspringen maar dat ging helemaal fout. Alle spanning kwam eruit :') bok bok bok. 165 punten. Volgende keer beter.

De rest allemaal gefeliciteerd met de goede punten!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:22

flooredking schreef:
Vandaag mijn B debuut gehad, paardlief was suuuper gespannen. Gelukkig na zo'n 20 min eindelijk een beetje rustig gekregen. Proef ging voor m'n gevoel niet super slecht, alleen linkergalop sprong hij verkeerd aan dus wilde opnieuw aanspringen maar dat ging helemaal fout. Alle spanning kwam eruit :') bok bok bok. 165 punten. Volgende keer beter.

De rest allemaal gefeliciteerd met de goede punten!

Nou vind het een net debuut hoor! Die spanning wordt vanzelf minder. Mijn gup heeft er ook heel erg last van gehad, en nog steeds af en toe. Maar langzaamaan, met heel veel geduld ;), wordt het steeds minder.

Mooie punten sharona!!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:02

Vandaag voor de laatste keer B gestart...

Eerste proef afgegroet omdat ie debiel ging doen om een stuiterend paard die in een piepende molen werd gezet. 2e proef 1e met 196.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:49

Iedereen weer gefeliciteerd met de punten!

Ik heb besloten even een wedstrijdpauze te nemen. Ze kent alle oefeningen goed, maar ze is tijdens een proef gewoon echt nog niet voorwaarts genoeg, omdat het teveel voor haar is (combinatie van spanning en zoveel onderdelen achter elkaar rijden).
Aangezien ik ook niet om kom in het geld, vind ik het verstandig om pas weer te gaan rijden als ik denk dat we echt steeds winst kunnen rijden in beide proeven.

Nu dus even rustig trainen zonder druk :). Dat is op zich ook wel fijn, want Bolero laat zich niet vertellen wat ze moet doen. Dus het moet echt vanuit haar komen en ze moet het ermee eens zijn, anders vertikt ze het gewoon.

aniek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:54

Zo mooie punten allemaal! Ik heb mij helaas afgemeld, het regende echt zo extreem!! En ik heb achter geen ijzers... Dacht is voor 1 wedstrijd niet nodig ;)

Zilverkenny - wel fijn om even een rustmoment te pakken, waarschijnlijk is hij na die tijd weer veel fijner!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 11:53

Sharona95 nette punten zeg :j
Ik had het laatst 9 voor halsstrekken eindelijk een jury die het zag had wel paar keer 8 gehad maar vaak een 7 met commentaar neusje eruit in de B zelfs nog 5en gehaald terwijl die snoet in het zand hing

De rest ook van harte.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:35

Sharona95 schreef:
Hoe ging het aniek?

Ik heb zoo fijn kunnen rijden mijn eerste proef!! Had 204 en 200! Ook 2 keer een 8!! Een voor aanspringen in galop en eentje voor het afwenden halthouden en wegdraven! Dus ben weer helemaal blij!!!

Hele nette punten!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:59

Jammer van de spanning flooredking. Ga je wel eens oefenen op vreemd terrein?
Ik heb met zo'n stresskip ook wel eens een aantal keer gereden op het losrijterrein. Niet op een klein concours want dan valt het op.. maar knotjes in, jasje aan en er gewoon tussen gaan rijden ;) goede oefening!

Mooie afsluiter Janinte! Hoeveel punten heb je nu in de B?

Zilverkenny, jammer dat je paard zich niet laat vertellen wat ze moet doen.. Weet niet of je je probleem dan oplost door niet op wedstrijd te gaan, of heb je thuis hetzelfde probleem? Misschien dat je in je training ook regelmatig een proefje zou kunnen rijden en dat je ook op wedstrijdterrein kan oefenen zonder te starten?

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:17

RivellaLight schreef:
Jammer van de spanning flooredking. Ga je wel eens oefenen op vreemd terrein?
Ik heb met zo'n stresskip ook wel eens een aantal keer gereden op het losrijterrein. Niet op een klein concours want dan valt het op.. maar knotjes in, jasje aan en er gewoon tussen gaan rijden ;) goede oefening!

Mooie afsluiter Janinte! Hoeveel punten heb je nu in de B?

Zilverkenny, jammer dat je paard zich niet laat vertellen wat ze moet doen.. Weet niet of je je probleem dan oplost door niet op wedstrijd te gaan, of heb je thuis hetzelfde probleem? Misschien dat je in je training ook regelmatig een proefje zou kunnen rijden en dat je ook op wedstrijdterrein kan oefenen zonder te starten?

Thuis doet ze zo ook ;). Zelfs nog meer dan op wedstrijd, want ze weet dat ze op wedstrijd braaf moet zijn.
Ik kan dat niet oplossen, dat zit gewoon in haar karakter. Maar wat ik wél kan doen (en daar zijn we nu dus mee bezig) is zorgen dat ze wat meer conditie heeft en wat losser wordt, zodat ze het zelf ook gewoon graag wil doen.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:19

Oja dan begrijp ik het ;)
Handig hè als die paarden zo lekker meewerken.. :Y) ahum! Je moet maar zo denken.. als je het straks met haar voor elkaar krijgt is het extra knap!
Succes!!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:24

Hij is al meerdere keren mee geweest op vreemd terrein, maar nog niet met zooo veel paarden en trailers en veel geluid enzo haha. Maargoed, geeft niet :) volgende keer beter. We blijven oefenen!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:07

Komt vanzelf goed Floor!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:56

Bedankt allemaal!! Ben nog steeds helemaal blij!

fijn dat je les had Laura, dat kun je de eerste keer op vreemd terrein goed afsluiten!

Floor daar mag je blij mee wezen hoor, volgende keer gaat vast weer beter!

Netjes van je tweede proef Madelein! Jammer dat je de eerste hebt afgegroet!

Slim van je Zilverkenny, ik denk dat dat je wel even gaat helpen, eerst thuis goed voor elkaar hebben en dan pas weg!

Ik heb een topic geopend met foto's van afgelopen zondag, wat denken jullie ervan?
[RT-HAW] L1 met mijn stoertje

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:11

Okay ik verwar jou dus de hele tijd met iemand anders met een zwart paard

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:12

weet weer meliss1812 :j

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:20

hahah melissa en ik reden allebei het gelderse! ik denk dat het daardoor komt?

surcas_amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:59

Hoi allemaal,

Ik heb al een tijd niks van me laten horen, maar heb wel al jullie berichten mee gelezen! Leuk om te lezen hoe jullie jonge paarden het doen op ander terrein! Lees mooie punten voorbij komen! Ik heb afgelopen zondag ook weer gestart met mijn 4 jarige en super trots want hij is nu L2 startgerechtigd, met 2 keer een eerste prij2 en 198 en 193 punten! Het rijden gaat steeds beter! Nu even rustig aan en indoor in het L2 proberen mee te rijden:)

Groetjes Sabine

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:15

Netjes Sabine!

Ik heb afgelopen weekend meegereden in de clinic van Emmelie Scholtens op Horse Event, voor de sponsorship!
Het ging echt super, hij was wel redelijk gespannen maar kreeg hem er toch fijn aan! Emmelie heeft ons uiteindelijk als tweede geplaatst, dus ik was super blij! We zijn overigens derde geworden doordat we 6e stonden in de ranking van punten en stemmen! Het was een fantastische ervaring en ik wil best nog een keertje!! :D

Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:44

Ziet er netjes uit op de foto!!!!

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:48

Ziet er netjes uit!

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:54

Een top prestatie Sharona!!
Was hij erg onder de indruk van alle hectiek op HE?
Hij oogt overigens heel relax en ontspannen op de foto, maar kan soms heel anders voelen..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:54

Netjes hoor .

Vind je rivella light zie toch wel een aangespannen bilpartij

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:09

Jaa hij vond het behoorlijk eng, hier was hij nog wat gespannen in zijn rug en nog erg kijkerig! Heb tot nu toe alleen foto's van het eerste kwartiertje! Maar uiteindelijk ontspande hij steeds meer! Maar qua hoofd hals was hij wel ontspannen vanaf het begin eigenlijk!

Hij vond het losrij veld enger dan de binnenpiste haha