Tentenkamp 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Re: Tentenkamp 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:12

weet iemand of de folder al online staat?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:50

Nee. Als je iets verder leest had je dat zelf ook geweten denk ik.

Hypo heeft geen online winkel, maar weet iemand toevallig of ze ook de BR kin en neusbontjes verkopen?
Dus met een katoenen basis om het zo te zeggen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:52

op de vorige pagina had ik al gezet dat ik waarschijnlijk stekeblind was en bovendien was er van het vorige tentenkamp wel degelijk een online folder te vinden hoor. Helaas kan ik die nu niet vinden dus vandaar dat ik me afvroeg of iemand mij een link kon geven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:01

Vorige keer stond die er inderdaad ook. Nu is de online versie er nog niet.
Er staat wel ergens een gescande versie in het topic. Weet zo even niet welke pagina.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:04

Pagina 103 gescande versie van twee pagina's en pagina 98 de gefotografeerde versie van 4 pagina's.
Zo, duidelijker kun je 't niet hebben :P

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:05

d0nnaa_dan schreef:
Wat een bizar verhaal zeg! :oo
Goed opletten dus voor de mensen die Petrie's willen aanschaffen :j

@ Mellamoshan; als ik goed heb gelezen (kan scheel zijn hoor, de lettertjes zijn ook zo klein :+ ) was het elastiek eerst 15 en nu 9,95 euro.
Kan natuurlijk ook een verkooptruc zijn...
Zit nog een beetje te twijfelen of ik die zal kopen voor het longeren.

Is een verkooptruc haha
maar je zal ze toch niet snel voor veel minder vinden dus op zich...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:07

ahh thanks ;)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:10

@ Mellamoshan; flauw hè...
Maar inderdaad, als ik er dan toch ben kan ik 'm net zo goed direct meenemen. Waar gebruik jij hem voor? En hoe vind je dat je paarden erop gaan lopen? Niet op de voorhand of zwaar id hand? :)
Ik zit namelijk nog steeds in dubio of een elastiek nou wel of niet goed werkt...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:14

Van wat ik ik heb kunnen zien zijn er weinig leuke aanbiedingen deze keer.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 17:35

d0nnaa_dan schreef:
Maar inderdaad, als ik er dan toch ben kan ik 'm net zo goed direct meenemen. Waar gebruik jij hem voor? En hoe vind je dat je paarden erop gaan lopen? Niet op de voorhand of zwaar id hand? :)
Ik zit namelijk nog steeds in dubio of een elastiek nou wel of niet goed werkt...

Voor het longeren of rijden zou ik het je zowiezo afraden, kies dan voor een pessoa teugel zodat je paard zijn ahcterhand en rug goed gebruikt IPV op de voorhand gaat lopen. :)

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:17

Oeee, nog ongeveer twee weekjes! Heb al wat handige spulletjes gezien, ga van de week mijn lijstje maar eens maken! Heb vorig jaar de Petries gekocht.. de Petries van de aanbieding waren niet meer in mijn maat: er was wel een ander model in mijn maat. Ik gepast, zat goed, afrekenen: Ja, maar hier geldt de aanbieding niet voor! Goed opletten dus, want ik was ongewild toch meer geld kwijt :( Heb trouwens ook nog steeds zere voeten in mijn dure laarzen, had ik voor dat geld echt niet verwacht! Mijn hielen zijn iedere keer weer helemaal kapot en ook mijn enkel ligt open (de laars begint ruim te worden bij mijn enkel nu ze steeds verder uitgelopen zijn, misschien dat het daardoor komt?) Heb al een mailtje gestuurd en aankomend Tentenkamp mag ik mijn laarzen en de aankoopbon meenemen, dan gaan ze even kijken hoe het komt dat mijn voeten kapot gaan door mijn laarzen. Hopelijk is er een oplossing mogelijk, want dit vind ik zonde van mijn geld en ook nog eens erg pijnlijk!

Twijfel alleen nog een beetje op welke dag ik zal gaan. Heb vakantie, dus ik zou de eerste dag al kunnen gaan, maar eigenlijk hou ik niet zo van dat geprop en geduw.. hmm even kijken nog.

Wanneer gaan jullie?

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:22

als je vaker petrie laarzen heb gehad zie je het verschil van echt en nep wel.

vriendin heeft vorig jaar ook petries gekocht. En ze hadden eerst een perfect model laten passen. Nu heb ik die zelf ook en die zien er toch anders uit.
Toen weer een perfect model en die waren wel echt.

Ik ga er eigenlijk nooit heen. Vorig jaar een x omdat ik een goedkope zweet deken wou.
En dit jaar ga ik dan we omdat ik goedkope zweetdekens nodig heb omdat paard een sloper is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:24

Weet iemand dit?
Hypo heeft geen online winkel, maar weet iemand toevallig of ze ook de BR kin en neusbontjes verkopen?
Dus met een katoenen basis om het zo te zeggen.

Ik ben nooit bij de hypo geweest..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:24

ik zou ze gewoon even bellen daarover moonfish

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:26

Tja, volgens mij zijn mijn Petries wel de echte, maar veel verstand heb ik er eigenlijk niet van.. dus ik kan er best naast zitten!
Ben er trouwens ook achtergekomen dat ik springlaarzen heb gekocht in plaats van (NADRUKKELIJK GEVRAAGD) dressuurlaarzen. Misschien speelt dat ook wel een rol bij de plekjes die ik van mijn laarzen krijg?.......

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:29

Ik zie het verschil niet tussen spring en dressuurlaarzen hoor.
Daar zie ik dus echt het probleem niet van, het moet lekker zitten. Dat is belangrijk.
Zelf heb je toch ook niet doorgehad dat het springlaarzen waren? Anders had je ze niet gekocht.
Wat is dan het probleem..?

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 19:34

Zoals ik in mijn bovenstaande post heb verteld, krijg ik tijdens het rijden én het lopen zere voeten in mijn laarzen. Heb op de site van Petrie gekeken en zag daar de laarzen niet tussen 'dressuur' staan, later zag ik ze dus wel bij springlaarzen staan. Nu dacht ik (misschien klopt van wat ik denk niets hoor, maar dat was het eerste wat er in me opkwam), dat het misschien kan komen doordat bij springen je beugels korter zitten dan bij dressuur. Wellicht heeft de houding/ligging van mijn been er wel mee te maken dat de laars nu drukt, maar als ik bijvoorbeeld mijn beugels op 'springmaat' zou doen, de laarzen wel goed zitten, omdat dan de houding van mijn been anders is. Zou dat kunnen of denk ik nu echt heel raar?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:20

Ik denk dat je iets heel raars zegt.
Volgens mij is het enige verschil dat er geen dressuurboog op zit o.i.d.
Dat laarzen zeer doen heeft niets met spring of dressuurlaarzen te maken denk ik.
Zeer zouden ze gewoon niet moeten doen, ongeacht de discipline.

Zelf heb ik echt mijn laarzen daar niet op uitgezocht bijvoorbeeld.

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:26

Oké, naja het was echt het eerste wat in me opkwam,
dacht dat dat misschien een reden zou kunnen zijn. Je zou best gelijk kunnen hebben, misschien maakt het niets uit.. ik heb geen idee! Ga er in ieder geval even mee terug, want hoe dan ook horen ze geen pijn te doen (en al helemaal niet voor dat geld).

mellamoshan

d0nnaa_dan schreef:

Inderdaad, maakt niet uit of je hem bij tentenkamp koopt of gewoon in de winkel is mijn ervaring voor die prijs.
Mijn ervaring is dat ze er wat van op de voorhand van gaan lopen. Maar ken ook mensen die er erg fijn meer werken. Zal dus beetje per paard verschillen. ;)

Anoniem

Dat maakt idd niks uit. Ik rijd ook dressuur met springlaarzen die vond ik mooier en fijner zitten :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:27

Euj er is een topic van, nog niet gezien :):)
Maar ik ga de donderdag (eind middag) 2e dag dus :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:29

Cinderella_ schreef:
Oké, naja het was echt het eerste wat in me opkwam,
dacht dat dat misschien een reden zou kunnen zijn. Je zou best gelijk kunnen hebben, misschien maakt het niets uit.. ik heb geen idee! Ga er in ieder geval even mee terug, want hoe dan ook horen ze geen pijn te doen (en al helemaal niet voor dat geld).

Dan passen ze denk ik gewoon niet.
Petrie inlopen doet ook retezeer, daar ga je echt niets mee bereiken.

Zelf heb ik meer springlaarzen, zachte soepele laarzen i.p.v. die kachelpijpen. :+

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:30

Haha ja, dacht eerst ook dat het kwam doordat ze nog niet ingelopen waren. Maar dat zal nu toch wel goed moeten zijn, sinds vorig Tentenkamp? Heb ze zelfs aan met de honden uitlaten, boodschappen doen, even de stad in..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:44

iemand vroeg hier om br, maar ik weet niet of ze wel br verkopen bij hypo... harrys horse verkopen ze bijv. ook niet.