Ik mag als 17 jarige met een pony deelnemen aan de allround paarden tm 20 jaar.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Faya__ schreef:Ik ben het met je eens maar sommige hier kunnen er echt boos om worden als je dat zegt.
Als ik tussen de pony's mocht was ik gegaan, nu kan ik dus niet.

MelanieB schreef:Tendance schreef:Ik vind het best logisch!
Je mag toch ook niet starten met je paard bij de pony's?
Idd, vind het ook niet meer dan normaal, bovendien, een paard in een ponyparcours, gaat je afstand niet ten goede van komen dus, een pony bij de paarden lukt nog wel.

Das nou eenmaal niet wat de paardenruiter qua hoogte gewend is... Loetie84 schreef:Het is voor degene die met poown in de paarden week dan wel aanpassen aan de paarden (als je het mij vraagt). Bv met springen zit je met een pony toch op een ander niveau dan de paarden, ook als rij je in dezelfde klasse. Maar zolang de pony ruiter dat niet als een probleem ziet, zie ik niet in waarom een pony niet bij de paarden zou kunnen. ECHTER, dat vind ik andersom dus ook!!! Maar dan niet zeuren met je paard als je tussen de C ponies rijdt en een "B parcours" gaat oefenen...Das nou eenmaal niet wat de paardenruiter qua hoogte gewend is...
M_D_H schreef:een pony bij de paarden lukt alleen wanneer die pony galopeert als een paard...
anders komt hij net zo hard niet uit en moeten ze gewoon de afstand weer aanpassen
ik vindt een pony alleen logisch bij de paarden wanneer het een E is...
anders zit je de paarden nog net zo hard in de weg als dat het andersom zou zijn

MelanieB schreef:M_D_H schreef:een pony bij de paarden lukt alleen wanneer die pony galopeert als een paard...
anders komt hij net zo hard niet uit en moeten ze gewoon de afstand weer aanpassen
ik vindt een pony alleen logisch bij de paarden wanneer het een E is...
anders zit je de paarden nog net zo hard in de weg als dat het andersom zou zijn
En daarvoor, is de dressuur dus zo belangrijk
Oftewel, ja, mijn pony kan de paardenafstand springen, ik kan 'm zodanig laten verruimen dat het op 1 pas kan, of juist verkorten en op 2.
En als je pony gewoon 80 tot meter makkelijk kan springen, kan je best meedoen. Niet alle paarden springen B op zomerweken, puur omdat er ook ruiters tussenzitten die 'af en toe een sprongetje doen'.