Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:54

keeyzie schreef:
Wij zijn vandaag voor het eerst geweest, het was echt gaaaaf!
In tegenstelling tot veel andere vond ik juist wel dat er leuke koopjes waren. Veel eskadron was afgesprijds dus we hebben flink geshopt. De clinics vond ik over het algemeen ook erg leuk, vooral die in de hoofd-site. Nu weet ik natuurlijk niet hoe het vroeger was.

Wat me vooral opviel was hoe groot het was. We dachten alles te hebben gehad, niet dus. Hal 10/11 en 12 waren we bijna vergeten. Daar stond trouwens ook een stand met echt enorm veel eskadron voor leuke prijzen. Wij gaan over twee jaar zeker weer. Veel heritage was ook leuk geprijsd. Boven was het wel redelijk druk trouwens.

Snap niet helemaal hoe mensen dit als teleurstellend kunnen ervaren eigenlijk. Voor ons was het echt een walhalla!!

[ [url=m/sX0XRx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze buit

[ [url=m/rHhW9H.jpg]Afbeelding[/url] ]
De esakdron stand die ik bedoelde, dit waren cottons en big squares daarnaast nog een kraam vol eskadron

[ [url=m/IXYyfY.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze enorm gave quarter hengst, wauw!

Dat is Klawunde, is zoiezo een site met alles van Eskadron :) Maarja, jij vond het geweldig maar ik kan me voorstellen voor mensen die geen Eskadron willen dat het soms wel téveel is haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 08:58

Laurievc schreef:
Dat is Klawunde, is zoiezo een site met alles van Eskadron :) Maarja, jij vond het geweldig maar ik kan me voorstellen voor mensen die geen Eskadron willen dat het soms wel téveel is haha

Eskadron was inderdaad bijna tot vervelens toe AANWEZIG, niet te missen dus en voor mensen zoals wij, die daar helemaal niets mee hebben, bijna storend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:09

Yinthee schreef:
Lootje1991 en ik zijn ook goed geslaagd vandaag! Leuke gezellige dag gehad en lekker geshopt.
Onze buit samen:
[ [url=m/9zfAkM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn spulletjes apart:
[ [url=m/TX9C8B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Charmar welke hal was dat met die long enzo? Die hebben wij helemaal niet gezien.. maar we hebben ook het idee dat we minimaal 1 hal hebben gemist..

Volgens mij was dat hal 2, wel in een hoekje. Ze hadden er dus echte longen, echte darmen, een echte hoef met een onderbeen om pezen te laten zien (die stonk wel, dus was in enige staat van ontbinding). En verder hadden ze diverse dingen gedroogd en bewerkt, benen, hoeven, darmen, enz. Eigenlijk het volledige paard gedroogd en bewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:56

Ik was gisteren voor de 12 de x en vond het nog steeds super. Vond juist dat er dit keer veel koopjes waren. Vriendin heeft een gave fleece van 89 voor 35 euro. Ik heb mr stockings springschoenen. In Nederland 55 hier 40. Eskadron Halstertouw voor 6.50
Back on track grabbelbak polsbandje 5 euro shirt met lange mouwen 10 euro.
Veel mooie eskadron dekjes voor 30 euro waren er. Equest dekens voor 50 euro, aanbiedingen zat

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:12

Was gister te laat om nog een verslagje te schrijven.

Zonder files met 1 stop doorgereden en waren vrij vroeg al bij P10. Ons reisgezelschap kon nog even roken. Bij de ingang bij de trailers binnen nog staan wachten want het was nog geen 10 uur. De hallen 3 en 4 als eerste gedaan en daarna de bovenhallen. Helaas boven niet kunnen slagen voor een broek, maar wel weer mijn favoriete handschoenen kunnen halen bij Loesdau en een nieuwe cap gekocht.
Daarna naar hal 10, 11 en 12 doorgelopen en daar ben ik eigenlijk het beste geslaagd. Vond de merken daar eigenlijk betere aanbiedingen hebben dan de zaakjes boven. Bij de dames van PK samen met mijn moeder leuke broeken gekocht, nog getwijfeld over de sportpolo's en nu spijt dat ik ze niet mee genomen heb. Was maar wel 1 pashokje, maar wel een grote spiegel waar ik maar achter ben gaan staan met mijn stalgenoot ervoor. :')
Zelfde gold voor de sportbh's en daar was best wel een lange wachtrij voor dat ene pashokje. Maar de dames hadden nog een groot doek dus daar ook even Hans Klok gespeeld :') met behulp van mijn moeder en reisgenootjes. De dames van Qlinn vonden dat heel grappig en hebben gevraagd of ze een foto van ons zo mochten maken.
Hierna zijn we nog de dingen die we hadden opgeschreven langs gegaan, toch een vliegendeken van Horseware gekocht en nu hopen dat hij past. Natuurlijk even de "ich komme auch" goodiebag opgehaald en snoep geschept.

De schade van mij en mijn mams.
Afbeelding

Voor een aantal dingen dus niet geslaagd of gewoon niet gezien (zoals die mooie spoorriempjes, waarschijnlijk voorbij gelopen zonder dat ik het doorheb).

Was een gigantische leuke dag en heb nu al zin in de volgende!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:33

Ik zijn ook weer terug na drie dagen Equitana. Klopt dat er veel Eskadron stond en ook meerdere dezelfde merken in verschillende hallen (O.a Ascot, SpringStar etc. ) en ook waren er wat minder hallen, maar ondanks dat hebben we enorm genoten. Wij huren 15 minuten van de beurs een B&B en met vier dames maken we er een gezellig 3-daags uitje van. 'S avonds lekker eten in Essen voor weinig. En zelfs hebben we 's avonds daar de 6 etage hoge Primark nog bezocht :') . Hoe erg kun je zijn.... }> Ik ga ook al heel wat jaartjes en heerlijk geshopt. Zelfs ik met mijn dikke kuiten kon mooie Italiaanse leren laarzen kopen voor een mooi prijsje! Op de Kep Italia 100 euro korting gekregen . HV polohirtjes 15 euro p/stuk. Eskadron Briljant € 35,00 , Bij Back on track kreeg je bij je aankopen er een mooi sjabrak bij. Heel veel standhouders ken je nog van de voorgaande jaren, dus is het al snel een bakkie koffie en een praatje en mag je ook daar je tasjes laten staan. Ik vond het weer een feestje en heb mooie spullen gekocht voor veel minder als hier in Nederland. Ik had er speciaal voor gespaard alleen niet verwacht ooit daar laarzen te kunnen kopen....zo blij mee! Nu nog even nagenieten van mijn mooie spulletjes . Voor diegene die nog gaan...heel veel plezier!

De voersamples staan al in de stal....dus die staan niet meer op de foto....
Niet schrikken :+
Afbeelding

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:49

Hierbij onze aankopen... t was gwn Top! Maar eerlijk is eerlijk voor de koopjes hoef je niet te komen, voor de gezelligheid en hele ervaring zeker wel!
Afbeelding

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:03

Wat een mooie spullen allemaal!!

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:17

Komt weer veel moois voorbij zeg. I like

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:52

Iedereen die dit weekend nog gaat: heel erg veel plezier!!
Ik baal dat ik het al gehad heb, misschien volgende keer toch drie keer gaan. Nu helaas weer twee jaar wachten |(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:30

Wij zijn gisteren geweest en het was weer een gezellige dag!

Heb alleen een trui gekocht en een mueslischale met deksel, met een 1 kilo slobber en lijnzaadolie, omdat ik die erg handig vind om voer in klaar te zetten.

Natuurlijk ook de Louven goodiebag opgehaald.

De bovenverdieping hebben we links laten liggen, wij zijn niet zo van die shoppers.

Hebben wel genoten van de WE speed trail en de shows daarna. Heerlijk zittend op de tribune met een koud biertje :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:33

Overigens hebben wij geparkeerd op P5. Is fijne ruime parkeergarage en ook nog een vlakbij de ingang. Verkeersdrukte leek minder dan andere jaren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:46

Nou ik ben gisteren geweest, volgens mij lang niet gehaald wat ik nodig had _O-

Op frontriem en cap na :')
Oh en teugels...

Afbeelding

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:54

Ik ga echt huilen. Ga het wegens omstandigheden niet meer redden nog te gaan. ;(

Ga dus meegenieten met alle mooie koopjes!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:37

Balen, Saar88!

Die expositie van de anatomie van het paard was reuze interessant. Alleen bij het deel met de draadwonden ben ik even doorgelopen. Een hele mooie trailer gezien waar 3 paarden in konden en een kleedruimte voorin. Veel gezien, alle hallen gehad. Zeer leuke dag!

Verder ruimschoots geslaagd gisteren, op de cap na.
Afbeelding
Eskadron BS heritage
Jockey brilliant lookalike
Robby's winterjas
Vest Naketano lookalike
Trui idem
Witte rijbroek Kingland (€ 49, echt een koopje!)
Sokken waaronder een paar hele leuke met de tekst Groom
En een fijne rosborstel

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:39

Hahahahahahahahahahahahahaha je kat heeft wel gevoel voor timing Puera :D

De Eskadron is mooi <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:44

baudyh schreef:
Ik was gisteren voor de 12 de x en vond het nog steeds super. Vond juist dat er dit keer veel koopjes waren. Vriendin heeft een gave fleece van 89 voor 35 euro. Ik heb mr stockings springschoenen. In Nederland 55 hier 40. Eskadron Halstertouw voor 6.50
Back on track grabbelbak polsbandje 5 euro shirt met lange mouwen 10 euro.
Veel mooie eskadron dekjes voor 30 euro waren er. Equest dekens voor 50 euro, aanbiedingen zat

Ik heb een setje Mr Stockings voor en achter beschermers gevonden bij een stand, met 50% korting!!
Zo blij mee.....

ikke schreef:
Laurievc schreef:

Eskadron was inderdaad bijna tot vervelens toe AANWEZIG, niet te missen dus en voor mensen zoals wij, die daar helemaal niets mee hebben, bijna storend.

Ik vond het ook bijna storend.... en erg jammer dat er niet meer variatie was qua merken.

Maar cest ca...

Ik vond het wel leuk om heen te gaan, weet alleen nog niet of ik weer heen wil; wij moeten bijna 3 uur rijden..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:58

Gisteren ook geweest. Paar fijne handschoenen gevonden van Houke Schmidt. Hopelijk zijn ze kwalitatief net zo goed als Schwenkel, maar aangezien dat niet meer bestaat moest ik op zoek naar een vervanger.

Kozy Socks was er ook weer, zelfde vrouwtje als 2 jaar geleden en daar 2 paar sokken meegenomen :)

En verder een zomerjasje voor mezelf een nieuwe schoenen met chaps voor vriend.

Rest was alles gratis, voornamelijk borstels, paardensnoepjes en voerzakjes bij Pavo, Havens en Hoveler. En de zak van Louven natuurlijk.

Nog niet veel wijzer wat slowfeeders betreft wel een paar leuke systemen gezien maar ik ga eens kijken of ik iets soortgelijks in Nederland ook kan vinden. En zelf nog eens wat knutselen met een palletbox en een net.

Voor ons gelukkig dichtbij, 55 minuten rijden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:01

Saar88 schreef:
Hahahahahahahahahahahahahaha je kat heeft wel gevoel voor timing Puera :D

De Eskadron is mooi <3
Oh, wat erg! Dat had ik nog niet eens gezien. :o

Veel Spooks en Eskadron inderdaad. Vond de kledinglijn van Eskadron wel stoer trouwens. Die stand met die Jockey-dekjes heb ik ook wel drie keer voorbij zien komen.

Wij hebben er heenweg ruim drie uren over gedaan vanuit Friesland. Terugweg iets minder lang.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:06

Spooks ben ik eens even wezen rondkijken. Aangezien er op Bokt altijd zo lyrisch over gedaan wordt. Maar ik zag vooral zacht oranje, roze en witte meisjes dingen met glitter enzo??? Bleh, dat is het tegenovergestelde van mijn smaak...... wist niet hoe snel ik weer weg moest komen uit die stand.

De stand van de Ijslandse paarden was wel heel leuk. Daar kon je met zo'n bril een 3d filmpje van Ijsland bekijken en de mensen van de stand waren ook heel leuk.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:25

Zo hier inmiddels ook een beetje bijgekomen van ons lange dagje gisteren. Ook voor ons was het zo'n drie uur rijden vanuit bovenin friesland. Het viel mij erg mee qua drukte, sommige momenten was het even wat drukker, maar heb het nooit als vervelend ervaren. Wij zijn relatief vroeg op de dag bovenlangs gegaan, kon wel merken dat tegen de tijd dat wij weer naar beneden gingen het daar wat drukker werd. Ik was érg blij dat we een trolley mee hadden, ideaal! :j Had niet echt specifieke wensen, maar ben met veel leuke dingen weer thuis gekomen. Volgens mij meer voor mezelf gekocht dan voor de paarden :+ Was blij met de naketano stands, vind dat zulke fijne truien! Maar heb me weten in te houden :j Vond trouwens het eten ook erg goed geregeld, veel verschillende dingen, en ook eens wat anders dan alleen vette hap! :D

Heb nu van een paar dingen toch zoiets van had ik ze maar meegenomen, maar ach we maken de gekheid ook maar weer niet te groot :+
Goed, mijn buit.. :D

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:49

Gisteren ook gezellig met een vriendin naar de Equitana geweest. De beurs zelf viel ons erg tegen in vergelijking met edities hiervoor. Leek meer een mega divoza geworden met hier en daar een show. Vooral veel oude collecties en veel van hetzelfde. Had gehoopt wat diverse merken bodyprotectors te kunnen passen maar ook daar was weinig variatie in. Was wel lekker rustig! Vorige jaren zijn we op zaterdag geweest en toen was er nooit een doorkomen aan. Nu overal lekker op ons gemak kunnen kijken en passen.
Ben thuis gekomen met een paar Portugese rijschoenen en een paar handschoentjes. Verder ben ik vanaf gisteren fan van dressuurtinker Harry :D

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:53

Afbeelding

"Ik heb mijn wagen volgeladen..."

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:38

Zo, wij hebben geen voeten meer! Leuk dagje gehad, veel gezien en geshopt.
Niet eens gebruik gemaakt van mijn zitplaatsen in hal 6.
Het was wel druk, volgende keer toch maar eens door de week gaan. Foto van aankopen volgt natuurlijk nog. Nu met de trein naar huis.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:50

Over shows gesproken, wij zagen in een kleine ring een 'show' met een paard dat supermager was, het haar recht op z'n lijf had staan (en het was zo warm daar binnen! Wij liepen in een t-shirt!) en dat moest dan een beetje aan een halster piafferen, terwijl hij óók nog eens super onregelmatig was...

WTF.. 8)7