KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:29

Hier geen last van kakkers maar meestal mensen van boerenafkomst, maar wel met kennis en kunde en goede paarden (veel ook professioneel/semi professioneel)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:30

Loetie84 schreef:
He, jammer, dat is me net even iets te ver voor een dressuurwedstrijdje (dressuur is voor mij zo'n verplicht nummertje, het hoort er nou eenmaal bij en het schijnt dat naar mate je je paard beter onder controle hebt, je daar ook profijt van hebt met springen :P ) Ikzelf rij dressuur dus alleen voor mezelf, maar ik kom zoooo veel mensen tegen die het naar mijn mening allemaal even iets te serieus nemen (zelfs in de B :oo ). Alsof de hele wereld er vanaf hangt zeg maar. Komt de sfeer vaak niet zo ten goede.
@M_D_H: Idd voor gezellilgheid moet je (naar sommige) springwedstrijden of naar een SGW! DAS ZOOOO LEUK!

wij kunnen elkaar de hand schudden :+
ik rij alleen nog maar dressuur omdat het schijnt dat naar mate je je paard beter onder controle hebt, je daar ook profijt van hebt met springen :') _O-

vooral de SGW's daar wordt je nooit met een neus in de lucht aangekeken, iedereen is gezellig, mensen staan voor elkaar klaar etc etc etc :))
springen, als ik daar met tinkie aan kom, dan kijken ze eerst verwaand... vervolgens verbaasd... en als hij netjes rond komt dan applaudiseren ze en komen ze allemaal naar me toe om te vertellen hoe stoer ze hem wel niet vinden :') _O-

nou moet ik ook zeggen, de wedstrijden van het stamboek (nsvt) die zijn ook met dressuur hetzelfde als de sgw!
goeie sfeer iedereen staat voor elkaar klaar, helpt elkaar etc etc etc :))

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:31

ARK is wel weer gezellig :)) Verder nog nooit gestart in Apeldoorn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:36

hmmm...
ARK is flut :') _O-
flut inrijterrein, flut ringen, flut organisatie (een parade die gewoon meer als 2,5 uur duurt? :roll:) flut starttijden... alleen de springring is top!! alleen het inspringen moet dan weer met 20 man op een stuk van 10 vierkante meter waar ook nog 2 hindernissen op staan... waar de loos dus :+
en ze verwachten serieus dat als ze om 6 uur smorgens de starttijden aanpassen dat je dat dan hebt gezien en je er aan houdt :roll:
(gebeurde mij dit jaar met springen :()

maar idd het is wel gezellig :+
al start ik aankomend jaar gewoon weer lekker niet :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:38

listiglistje schreef:
Hier geen last van kakkers maar meestal mensen van boerenafkomst, maar wel met kennis en kunde en goede paarden (veel ook professioneel/semi professioneel)

ja, maar dat zijn inderdaad de leuke mensen :))
hier heb je mensen rondrijden die denken dat ze alles zijn en ook alles weten...
de helft weet nog niet eens wat een zwilwrat is (bij wijze van spreke dan :+)
nee, dan de ponys :))
daar heb ik echt een toffe leuke tijd gehad bij de dressuur (toen vond ik het ook nog wel een beetje leuk, vooral door de gezelligheid)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:55

M_D_H schreef:
oh en ik heb zo'n hekel aan die kakmensjes met hun mooie paardjes en hun alles in 1 set/kleur en hun uit de hoogte gedrag naar mensen toe met gewone paarden :+

:oo Ik rij echt wel dressuur in mijn alles-in-1-kleur-set (zwart/grijs, haat wit!) :oo Maar heb wel een 'gewoon' paard, met opgeknipte manen :P Hoop dat je geen hekel hebt aan mij dan ;)

En ARK: BAHBAH! Heb vorig jaar voor het eerst mee gedaan (in de trant van "dat moet je eens in je leven hebben meegemaakt" maar wat een drama is dat!!!)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:59

ik rij alles in mijn zwart/wit (waarom mag je met springen nou niet in zwart grijs dan :( je moet een witte rijbroek aan :( )
en cross in zwart-grijs...
maar doelde meer op de kak die bij hun eerste wedstrijd er al uit zien als een prof :+
en vaak nog niet eens kunnen rijden ook :')
(niet dat ik zo onwijs goed ben met dressuur hoor :+)
ik vind persoonlijk dat je je eerst moet bewijzen voor je je zo'n houding en attitude mag aan meten :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:00

Wat is in vredesnaam ARK?
Ik neem dressuur wel heel serieus! Ook de B nam ik erg serieus, maar dat zorgt echt niet voor een afname van de gezelligheid hoor!
Maar goed ben officieel in mijn hart nog springruiter, dus misschien dat mijn nuchtere springkarakter ook wat met mijn dressuurinstelling te maken heeft.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:01

ik vondt de ARK altijd geweldig :))
tot ik gillian kreeg en met hem ging mee rijden...
toen vond het er niks meer aan :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:03

Tendance schreef:
Wat is in vredesnaam ARK?
Ik neem dressuur wel heel serieus! Ook de B nam ik erg serieus, maar dat zorgt echt niet voor een afname van de gezelligheid hoor!
Maar goed ben officieel in mijn hart nog springruiter, dus misschien dat mijn nuchtere springkarakter ook wat met mijn dressuurinstelling te maken heeft.

Apeldoornse Ruiter Kampioenschappen :)
Groot evenement in Apeldoorn, ook voor mensen zonder startkaart...
je kun alles t/m de z starten (springen en dressuur + mennen)
en voor de mensen zonder startkaart is er bb en ob in springen en dressuur (en mennen ?)
je kunt alleen apeldoorns kampioen worden als je startkaart hebt en veelzijdig hebt gestart (dus springen en dressuur) en je kunt dressuur kamioen worden(alleen klasses B en OB) en apeldoorns menkampioen :))
je hebt een pony kampioen, een paarden kampioen en een menkampioen :D

Faya__

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:09

ARK is inderdaad een ramp in ALLE opzichten, maar wel gezellig :))

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:09

Heb dit jaar trouwens overgeslagen, misschien volgend jaar weer :))

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:12

ik heb vorig jaar overgeslagen, was er dit jaar weer bij...
nou nooit meer als het zo moet!!!! :(
kan het nog zo gezellig zijn maar dit doe ik echt niet meer :(

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:26

Moet eerlijk zeggen dat op de ARK mensen ook wel uit de hoogte kunnen doen hoor. Ik startte bv met mijn BP in het springen. Niet omdat ik zo vaak er af val, maar ALS je valt heb ik geen zin in ernstige blessures. Gezien ik er met crossen geen last van heb, vind ik het voor mijn veiligheid een kleine moeite om ook in het springen dat ding aan te trekken. Maar helaas merk ik toch dat mensen je dan uitlachen achter je rug om... Gelukkig trek ik me daar niets van aan (en ben 3e geworden, so eat your heart out!) maar ik vind het wel stom!
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 13-12-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:29

oh tuurlijk heb je die daar :+
ik bedoel maar... het is immers apeldoorn :') _O-
daar wonen vrijwel alleen maar kakkers :+
maar toch is de sfeer daar al weer heel anders...
wat waarschijnlijk ook komt omdat iedereen daar mag rijden zodat je b.v. met je hele stal kan gaan :)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:29

Nou SGW kan wel gezellig zijn maar niks verslaat het mennen en vooral de SGMW qua gezelligheid :)
Bij ons het je zelfs bij de ponyruiters veel uit de hoogte typetjes, meestal met minstens 3 pony's en de ouders worden de huid vol gescholde want het is natuurlijk niet hun eigen fout als de proef niet wil lukken.
Man wat ben ik blij dat ik bij de paarden rij. Bij de pony's gaan ze je hier express afsnijden zodat jij op de noodrem moet met je poown, geen succes.
maar goed, ik blijf erbij dat mennen het leukste is. Op de een of andere manier is de kantineomzet dan ook het hoogste :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:33

ik vindt mennen leuk :))
heb er alleen geen geschikt paard voor :+
ik heb hem in 3 dagen voor de slee beleerd...
maar om hem nou echt voor de wagen te zetten no thanks :+
liever niet :+
en... ik zou dan naar buiten willen... en dat is al een slecht idee met die van mij :') _O-

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:34

Tja dat soort dingen zullen idd gebeuren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:37

maar ik denk dat je dat overal wel zult vinden...
bij de paarden merk ik dat net zo hard :)

of die mensen die nog percee voor ze de ring in gaan instructie willen en dan iedereen die ook zijn paard zo goed mogelijk wil inrijden afbekken omdat ze in de weg rijden :+
die vindt je hier ook veel :') _O-

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:39

Of het publiek (was in 2010) de hele inrijring blokkeerd en dan die instructrice mennnnnnn, net zoveel paarden per m2 als je met 40 in een binnenbak van 20x40 zou gaan, pfft wat een drukte toen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:39

Proef ging overigens ook zwaar klote :o

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:52

Haha, tja, de ARK... het was voor mij eens maar nooit weer :P (vooral het ophalen van de coupons was een drama!) O, en niet te vergeten dat je gewoon een standje krijgt als je niet in ruitertenue op de prijsuitreiking verschijnt :( (ik stond zelfs al op mijn coupons te wachten aan de andere kant van het veld, omdat ik toch niet verwacht had een prijs te hebben :P)

Maar goed, we raken lichtelijk offtopic ;)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:55

Haha coupons ophalen is inderdaad heel druk, dat deed ik pas als iedereen weg was, of iemand deed het voor iedereen van de vereniging.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:57

niet lichtelijk :n
we raken onwijs offtopic :+

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:58

Haha ik zal in ieder geval m'n mond houden :+