Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:11

Naath86 schreef:
Wij zijn ook voor het eerst geweest en eerlijk gezegd hadden wij er veel meer van verwacht.. We hadden gehoopt op veel meer koopjes en dat vond ik echt tegenvallen. Heb wel een Eskadron brilliant voor de helft kunnen scoren (een gele), een mooie frontriem voor 20 euro en nog 2 paar sokken voor 10 euro. Ik had gehoopt om nog te kunnen scoren voor een mooie waterdichte zomerjas, een mooie cap en nieuwe jodhpurs, maar helaas ben ik daar niet voor geslaagd. Vond de jassen nog aardig aan de prijs en ook vond ik het aanbod van betaalbare caps niet heel groot. Jodhpurs had ik mooie gezien in de koopjeshal, maar helaas had die mijn maat niet meer..

We vonden het leuk om een keer te zijn geweest, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Ook het niveau van de shows overdag vond ik niet heel hoog. We hebben er even gezeten om uit te rusten, maar het boeide ons niet echt. Ik miste ook vooral merken als La valencio, Kingsland en BR. Vond vooral het aanbod van Eskadron echt enorm, tot ergernis aan toe eigenlijk.

Die merken waren er anders allemaal := heb er best wat van in handen gehad.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:27

Lori schreef:
[ [url=m/CI7FSp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even nog mijn aankopen van woensdag. 2 Slowfeeders ideaal van maas voor mijn pony's en een zak marstall Force maar die staat niet op de foto. Al de rest was gratis en net als Jackytje hier ben ik erg te spreken over de stand van okapi!

Was wat minder dan de andere keren door die ene zaal, was mijn eerste keer doordeweeks en wat een verschil met in het weekend amai! Stukken rustiger, was maar 1 plek waar het even enorm druk werd maar op de andere plaatsen goed te doen.

Over 2jaar terug, is een leuke uitstap op zich voor mij. :)

Hoeveel heb je voor die slowfeeders betaald als ik vragen mag ? Ik zou er ook 1 of 2 extra willen, ik heb er al 1 maar slowfeeders zijn best duur vind ik voor wat het is dus ik hoop op equitana 1tje aan een fijne prijs te vinden :P

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:32

Yvank_ schreef:
Naath86 schreef:
Wij zijn ook voor het eerst geweest en eerlijk gezegd hadden wij er veel meer van verwacht.. We hadden gehoopt op veel meer koopjes en dat vond ik echt tegenvallen. Heb wel een Eskadron brilliant voor de helft kunnen scoren (een gele), een mooie frontriem voor 20 euro en nog 2 paar sokken voor 10 euro. Ik had gehoopt om nog te kunnen scoren voor een mooie waterdichte zomerjas, een mooie cap en nieuwe jodhpurs, maar helaas ben ik daar niet voor geslaagd. Vond de jassen nog aardig aan de prijs en ook vond ik het aanbod van betaalbare caps niet heel groot. Jodhpurs had ik mooie gezien in de koopjeshal, maar helaas had die mijn maat niet meer..

We vonden het leuk om een keer te zijn geweest, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Ook het niveau van de shows overdag vond ik niet heel hoog. We hebben er even gezeten om uit te rusten, maar het boeide ons niet echt. Ik miste ook vooral merken als La valencio, Kingsland en BR. Vond vooral het aanbod van Eskadron echt enorm, tot ergernis aan toe eigenlijk.

Die merken waren er anders allemaal := heb er best wat van in handen gehad.

Helaas hebben wij ze er dan niet gevonden. Ben wel benieuwd waar dan. In elk geval niet zo in overvloed als Eskadron.

Verder waren onze verwachtingen gewoon hoger en kan ik me wel enigszins vinden in de mening van Germie waar onlangs zoveel commentaar op was. Ik kan me voorstellen dat je er binnen een paar uur doorheen bent als je bepaalde dingen zoekt.
Voor ons was het ook een dagje uit, dus we hebben de tijd genomen. Maar als het rustig is kan je veel kramen snel bij langs en snap ik dat je het in 2.5 uur wel gezien kan hebben.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:29

ikke schreef:
Die plantenbakken waren leuk :j Nog eens goed gekeken hoe ze dat gedaan hebben, wellicht een leuk idee voor in de voortuin.

Ze verzendt ze ook, in elk geval binnen Europa. Heb ik even gevraagd en voor de zekerheid een kaartje meegenomen :D .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:56

Roodvos schreef:
ikke schreef:
Die plantenbakken waren leuk :j Nog eens goed gekeken hoe ze dat gedaan hebben, wellicht een leuk idee voor in de voortuin.

Ze verzendt ze ook, in elk geval binnen Europa. Heb ik even gevraagd en voor de zekerheid een kaartje meegenomen :D .

Ja, mijn vriendin heeft behoorlijk wat connecties in de bloemen- en plantenwereld; dat krijgen wij uiteindelijk zelf wel voor elkaar, maar dat maakt de getoonde ontwerpen niet minder mooi. Ik vond ze goed bedacht. Ze zaten ook plant-technisch best wel goed in elkaar, al blijft het een hoop werk om de vorm te behouden.

HorsemanDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:00

Bij ons is het gisteren en vandaag echt zo ongeveer chaos in de stand zo druk.
Zeker tijdens de signeersessies van Pat Parelli en Berndt Hackl.
Krijg dan ook weinig van de beurs zelf mee.
Wel nog wat dingetjes gescoord.

saabineex

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:01

Heb even gekeken hoeveel geld wij morgen kwijt zijn aan brandstof, kom al gauw op 30 euro voor retour.. Mooi delen met drie personen! Heb er zin in :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:50

2a54z6e45r6r schreef:
kan iemand me helpen?
Hoeveel kost een kleine emmer Dreesy.de schepkoekjes? Hal 1 en boven ergens hal 9?

Niemand die dit weet? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:14

2a54z6e45r6r schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
kan iemand me helpen?
Hoeveel kost een kleine emmer Dreesy.de schepkoekjes? Hal 1 en boven ergens hal 9?

In hal 1 iets van 8 euro voor een volle emmer; bij een stand die tig verschillende smaakjes had.
Hal 9 niet gezien, maar ik heb er ook niet speciaal op gelet.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:22

2a54z6e45r6r schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
kan iemand me helpen?

Kleine emmer beneden €3

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:25

Welke hal waren die "namaak" myler bitter ??

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:18

Ik kan nergens het programma voor morgen vinden op de website?

Susanjansenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:24

Afbeelding

Ik ben geslaagt eskadron setje bloauwe supperblij mee hele zet ik heb een dealtje kunnen maken voor 180 ik zeg geslaagt *\o/*
Plus nog sangria banseages voor me andere dekje :D

De tikets had ik met een actie van equtana 1+1 gratis
En ik mocht de auto van mams lenen van het bedrijf waar ze onbeperkt mag tenken voor mij voordelig naar equtana met me vriedin :)

Voor ons valt het mee kwa afstand iets langer dan een uurtje vanaf arnhem. We haden ook nog wat tijd om langs kramer te gaan. :D en een hapje eten bij de mec.

Zelfs nog puf om mijn paardjes te rijden. *\%/*

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:24

kimberlyve schreef:
Welke hal waren die "namaak" myler bitter ??

Als je vanuit hal 3 naar hal 2 gaat en dan rechtdoor loopt, parallel aan hal 1.

Dacht ik..

Edit: dat is iig die Hollander met heullll veulll bitten voor weinig. Ook nep mylers, Billy allens etc etc

Susanjansenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:29

Afbeelding

En dit nog en springschoenen van eskardron die staan net niet op de andere fotos :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:57

Leuke dag gehad en voor een groot deel mijn lijstje kunnen afstrepen! Foto's volgen want ben nog onderweg naar huis. Maar was echt lachen, gieren en brullen :')

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:00

Wij gaan morgen :D. Ik ben zo benieuwd :).

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:04

Ik ben supergoed geslaagd vandaag *\o/*

Afbeelding

Kingsland wedstrijdjasje: normale prijs op kaartje €299, €89 voor betaald :D :D :D
Was ook nog eens de een na laatste op dat rek.
Cavallo laarzen voor gewone prijs (€299), zitten heerlijk.
Roeckl witte handschoenen voor €19,50
Pfiff jeansrijbroek voor €69
Horse & rider zwarte rijbroek met silliconen grip €54
Halster van Waldhausen, was €26, €4,95 voor betaald
Sporen voor €13

Niet op de foto:
3 paar sokken voor €10 & een paar handschoenen voor een vriendin

Ik was vorige keer op zondag, en toen was het echt aanzienlijk drukker.
Vandaag goed te overzien, paar x dat het wel vol was.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn aankopen. Helaas niet geslaagd voor rijbroeken :(

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:21

Ik heb hetzelfde bit meegenomen :D Mijn merrie wil 'm niet meer uit d'r mond na 't rijden :+

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:27

Hahahaha! Dat is een goed teken :')

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:38

Afbeelding
Vandaag deze jophurs en chaps gekocht. En een springzweep :) super blij mee! De drukte viel mij alles mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:46

Ik heb wat leuke boeken gevonden. En nog wat bitjes. Een sidepull in het zwart is niet gelukt. Die er waren hadden te slecht leer, waren al verroest, of veel te duur, of te klein. Verder wat samples meegenomen. En diverse gratis tijdschriften. Alles in het Duits, maar dat spreek ik vloeiend.

Er was een leuke rijsimulator, maar 40 euro voor een half uur les, dat werd te gek. Anders had ik het wel eens willen uitproberen.

Een prachtige garrucha gezien, betaalbaar ook, maar hoe krijg ik zon stok mee in de auto? Dus helaas.

Een nep micklem gezien boven voor 70 euro, maar ik vind de micklems toch niet mooi. Een ander anatomisch kopstuk niet gevonden.

Er waren een paar aanbiedingen, veel inderdaad de gewone prijs. Westernspullen bijzonder prijzig, en helaas geen turquoise cross gezien. Ik denk dat ik de mouthcloser die ik zoek uit amerika moet halen.

Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:54

Vond het ook best warm binnen, shirtje aan was genoeg :)

de roeckles waren soms wel met een paar euro korting. Wilde ze halen maar toch niet mee overgekomen
Aantal stand waren ze 28.5 of 29,5 ipv 32
en je had een andere variant (vond ze zelf niet fijn zitten) voor tussen de 16 en 20 euro

Allemaal goed geslaagd :D

Hier ook een erg leuke en gezellige dag gehad en wat leuke dingen gescoord :) Niet alles wat ik zocht, maar dat vond mijn bankrekening niet zo erg :P

dekje van laura garelli €30
Grijs dekje (merkloos volgens mij) € 14
Rapide 2x vliegenspray en ledergel en magicgel. was geloof ik 2 voor 15 euro
laarzen van De Niro €250 (eigenlijk meer dan ik wilde uitgeven, maar ze zaten als gegoten)
Eskadron halster €30
Aantal proefmonsters van Rapide en de louven goodiebag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:02

Wij zijn vandaag voor het eerst geweest, het was echt gaaaaf!
In tegenstelling tot veel andere vond ik juist wel dat er leuke koopjes waren. Veel eskadron was afgesprijds dus we hebben flink geshopt. De clinics vond ik over het algemeen ook erg leuk, vooral die in de hoofd-site. Nu weet ik natuurlijk niet hoe het vroeger was.

Wat me vooral opviel was hoe groot het was. We dachten alles te hebben gehad, niet dus. Hal 10/11 en 12 waren we bijna vergeten. Daar stond trouwens ook een stand met echt enorm veel eskadron voor leuke prijzen. Wij gaan over twee jaar zeker weer. Veel heritage was ook leuk geprijsd. Boven was het wel redelijk druk trouwens.

Snap niet helemaal hoe mensen dit als teleurstellend kunnen ervaren eigenlijk. Voor ons was het echt een walhalla!!

Afbeelding
Onze buit

Afbeelding
De esakdron stand die ik bedoelde, dit waren cottons en big squares daarnaast nog een kraam vol eskadron

Afbeelding
En deze enorm gave quarter hengst, wauw!