Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:32

Sharona95 schreef:
Netjes rivellalight!! En die galop komt vanzelf wel goed hoor!! Had jij nu nog meegedaan met utrechtse kampioenschappen?

Dankje Tita, het is inderdaad een super paardje!! Merk alleen dat het allemaal wel erg vermoeiend is voor hem, de tweede proef was hij echt op, impulsverlies etc, maar dat wordt vanzelf allemaal beter. Ik ben nog steeds in de wolken van hem, super paard!!

Ben ik het wel met je eens, ik heb ooit tegen je gestart in Bavel en toen had je het ook al in dit topic over de L terwijl er behoorlijk nog wat sleutelwerk aan zit.

Ik kan nog niks zeggen met L-debuut was knudde maar ik weet niet of dat kwam door de spanning van koeien waar ze echt bang voor is of omdat ze er nog niet klaar voor is, al zou je denken van wel met 28 winstpunten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 10:53

Leuk om al jullie ervaringen te lezen! Mag ik me hier ook melden?
Ik ga over enkele weken mijn debuut maken met mijn jonge merrie van 4.
Mag dan wel geen B meer starten dus we moeten in de L beginnen.

meliss1812

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:15

Bekend verhaal dat een tweede proef nog wel veel is voor de jonge beestjes... Ben ook benieuwd hoe die van mij het zaterdag doet in de L... thuis zou je zeggen dat ze er echt wel klaar voor is maar goed we zien wel ;)!

Welkom sythaa

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:16

Martine schreef:
Super goed debuut dus! :D

Bij mij ging het zo:

Martine schreef:
Mijne was vandaag een beetje stout.
Had wedstrijd maar het liep voor geen meter. Spanning, geen controle over het tempo en niet aan de hulpen. Andere paarden waren veel interessanter dan dat ik was. Ik zat er toevallig op om mee te liften :D
Verder veel fouten en geslinger en 179 en 174 punten.

Stiekem wel lachen want het was echt helemaal niks :')
Stond zo leuk op de coupon bij het teugels op maat maken: valt niks op maat te maken _O-

Hoe is het verder gegaan met de kampioenschappen?

Oeh jammer... Wanneer volgende concours?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:17

Sharona95 schreef:
Haha ooh minder! Ben erg benieuwd!!

Mijn L1 debuut was superrr, alleen paard wilde in allebei de proeven poepen haha.. Ben twee keer eerste geworden met 191 en 186!! :D

Proficiat! :D

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:17

Sharona95 schreef:
Netjes rivellalight!! En die galop komt vanzelf wel goed hoor!! Had jij nu nog meegedaan met utrechtse kampioenschappen?

Dankje Tita, het is inderdaad een super paardje!! Merk alleen dat het allemaal wel erg vermoeiend is voor hem, de tweede proef was hij echt op, impulsverlies etc, maar dat wordt vanzelf allemaal beter. Ik ben nog steeds in de wolken van hem, super paard!!

Heel herkenbaar dat laatste..... is met mijn jonkie ook zo..... :(:)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:18

Ik heb gisteren mijn 2de wedstrijd gehad!

Tevreden naar huis met 181 en 189!

Afbeelding

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:23

Tita ik denk dat je iemand anders voor je hebt haha! Ik ben nooit in bavel gestart, ook niet met een ander paardje, ben begin mei voor het eerst begonnen!

Bedankt allemaal!! Fijn te lezen dat jullie hetzelfde hebben bij de tweede proef.

Komt vast goed Melissa, ik zag heeele mooie foto's op je FB, knappe merrie en ze loopt netjes daar!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:24

Netjes melanie!! Leuk koppie heeft je paard!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:43

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:53

Sharona95 schreef:
Tita ik denk dat je iemand anders voor je hebt haha! Ik ben nooit in bavel gestart, ook niet met een ander paardje, ben begin mei voor het eerst begonnen!

Bedankt allemaal!! Fijn te lezen dat jullie hetzelfde hebben bij de tweede proef.

Komt vast goed Melissa, ik zag heeele mooie foto's op je FB, knappe merrie en ze loopt netjes daar!

whahahah ja dat klopt ik bedoelde zilverkenny
tegen jou wil ik helemaal niet starten :o

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:13

Ik ben ook nooit in Bavel gestart hoor tita :P

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:41

zilverkenny schreef:
Ik lees nog steeds mee en ik zie weer mooie verhalen voorbij komen! Gaat allemaal super hier dus!

Ik ben ondertussen al 2 keer L1 gestart :D. Helaas nog geen winstpunten, alhoewel ik vond dat ze het toch al redelijk had gedaan.
De tweede keer hebben we het gefilmd en ik vond het er eigenlijk nog niet eens zo slecht uitzien! Er waren wat mij betreft 2 grote minpunten (die hangen met elkaar samen). Ze was namelijk toen erg moe. Waardoor het komt, weet ik niet, maar tijdens het losrijden had ze het schuim al tussen haar billen staan en was ze helemaal bezweet. Resultaat: tijdens de proef niet meer vooruit te branden omdat ze zo moe was. Dus het is op de filmpjes ook wel te zien dat ik echt elke pas been moest geven om haar aan het lopen te houden. En daardoor ging ook het doorzitten niet goed (ik kan niet ontspannen doorzitten als ik zoveel been moet geven + als ze dus ook zelf niet ontspannen loopt omdat er geen voorwaartse drang is).

Maar behalve dat en een paar kleine foutjes ging het eigenlijk goed!

Resultaten tot nu toe: 170, 171, 173 en 176.
Wat ik dan wel weer stom vond: Bolero liep vrij netjes qua hoofd-halshouding (ietsje achter de loodlijn, maar wel mooi gedragen en je zag haar halsspier mooi). Degene die eerste was geworden (met ontzettend hoge punten) had een zeer potentieel paard, maar wel veel te hoog ingesteld, lekkere onderhals erop en een helemaal weggedrukte rug.
Toch niet helemaal eerlijk dan vind ik.. (ik doel dus op het grote puntenverschil tussen mij en haar)
Maarja zo kun je altijd wel blijven zeiken he :P.
Dinsdag weer wedstrijd, dan op een andere locatie. Misschien brengt dat meer geluk!

Ik heb je proef in Hulten van heel dichtbij gezien. Ik kan me er live niet veel meer van herinneren maar nu ik de video zie zijn er nog wat verbeterpuntjes.
Je paard mocht wat resoluter reageren been is been geen reactie tik of stevige hulp. De hele tijd drijven gaat ten koste van het rustige beeld en levert een lager cijfer voor houding en zit op. Ik vind dat je paard op film niet traag oogt, eerder wat uit elkaar en op de voorhand. In het L wil de jury natuurlijk al wat meer balans en verzameling zien dan in de B.
Je paard heeft wel een goede stap! Erg netjes!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:22

stitchlover schreef:
Ik heb je proef in Hulten van heel dichtbij gezien. Ik kan me er live niet veel meer van herinneren maar nu ik de video zie zijn er nog wat verbeterpuntjes.
Je paard mocht wat resoluter reageren been is been geen reactie tik of stevige hulp. De hele tijd drijven gaat ten koste van het rustige beeld en levert een lager cijfer voor houding en zit op. Ik vind dat je paard op film niet traag oogt, eerder wat uit elkaar en op de voorhand. In het L wil de jury natuurlijk al wat meer balans en verzameling zien dan in de B.
Je paard heeft wel een goede stap! Erg netjes!

Het uit elkaar lopen en op de voorhand vallen waren eigenlijk het resultaat van het niet voorwaarts zijn. Maar wel typisch dat je dan zegt dat ze niet traag lijkt. Misschien heeft mijn been geven dan toch nut gehad (ook al had ik het dan op een andere manier aan moeten pakken).

En bedankt! Ik vind dat een heel leuk compliment :).

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:53

Ik heb mijn eerste winstpuntje binnen :D.
Ging echt veel beter dan de vorige keer! Niet meer achter de loodlijn, en ze liep ook goed vanuit achter, dus op de voorhand vallen was ook geen sprake meer van :).
Alleen was ze wel weer wat schrikkeriger (deze locatie kende ze nog niet), dus vandaar in de eerste proef geen winst.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:16

Gefeliciteerd zilverkenny!! Goed gedaan!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:28

Gefeliciteerd Zilverkenny!
Als je een fijne wedstrijd wil starten kun je ook een keer in Bavel proberen dat is een beetje mijn thuishonk altijd piekfijn verzorgd en met ringmeester (vind ik ontzettend fijn)

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:38

Dankjulliewel :).

Nog even een vraagje trouwens stitchlover!
Wij hebben ooit een veulen gehad die Busted heet, dus nu ben ik wel benieuwd of dat jouw Busted is haha. De moeder heet Magnifique en hij is geboren als vos met brede bles.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:57

Ja dat zou best kunnen zilverkenny misschien verder via PB? Dan gaan we niet offtopic :)

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:17

Ik ga aanstaande zaterdag starten in Hulshorst. Samen met mijn 5 jarige merrie D'avance v. Rhodium. Ze is nu ca 9 maanden onder het zadel en ik heb haar sinds twee maanden.
Ze pakt het werk goed op, ik ben dan ook benieuwd hoe het gaat.. blijft altijd afwachten de eerste keer van huis.
Het is voor mij ook al een aantal jaren geleden dat ik ben gestart dus mijn rijlaarzen maar eens flink poetsen en de witte rijbroek uit het stof :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:55

Ik heb je filmpje nu pas bekeken, op mijn telefoon kon ik helemaal niks zien haha. Ik vind het er helemaal niet verkeerd uit zien, wel iets te braafjes.

Dat het er niet verkeerd aan toe gaat blijkt ook maar weer: gefeliciteeerd!! Super gedaan!

Leuk Sliertje! Succes alvast!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:04

Leuk sliertje.. hoe laat moet je? Ik start ook in Hulshorst

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:16

Uiteindelijk nog een winstpunt behaald, 186 punten tijdens proefje.. Hij ging steigeren en wou de ring niet in maar daarna ging het wel.. Was verbaasd over de winstpunt!

Met het springen 76 punten en 2e :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 09:52

Gefeliciteerd mette! mooie punten bij het springen ook!

Meiden! Ondanks dat ik al door ben naar de Finale van de sponsorship, kan iedereen nog steeds stemmen om ervoor te zorgen dat we hoger eindigen dan een 6e plaats, hoe hoger we eindigen hoe groter de kans op de sponsorship!

Natuurlijk kunnen jullie nog steeds een FOTOSHOOT winnen bij Admireshots, dus stuur nog even een berichtje: sponsor 1573 naar 4422 en stuur daarvan een bewijsje naar sharonaverboom@live.nl!!

en nog even een leuke foto erbij!
edit: toch maar niet haha, hij is erg groot

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:29

En is er nog iemand op zoek naar een hoofdstel? Fernando heeft vorig jaar model gestaan voor dit hoofdstel, heeel mooi zacht en niet te grof hoofdstel en ze hebben nu een aanbieding dat het hoofdstel nu maar 50 euro is!! Dus als iemand een hoofdstel nodig heeft:
http://www.bokt.nl/markt/ad/181521/sir- ... eding-4995