KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:08

overgens... lopen door bos of over de weg? :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:13

M_D_H schreef:

Geen van beide, is gewoon op hetzelfde terrein. Ligt rechts langs het cross rondje zeg maar.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:14

Dit is wel een heel nieuw terrein, dus de prijs hoeft denk ik niet veel naar beneden hiervoor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:17

Loetie84 schreef:
M_D_H schreef:

Geen van beide, is gewoon op hetzelfde terrein. Ligt rechts langs het cross rondje zeg maar.

pffff dat scheelt :+
krijg de mijne namelijk echt niet zonder ongelukken het terrein af als zijn maatje er niet bij is zeg maar :') _O-
hij is nogal bang :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:18

_Sannee schreef:
Dit is wel een heel nieuw terrein, dus de prijs hoeft denk ik niet veel naar beneden hiervoor.

is natuurlijk wel een verschil tussen ergens heen moeten rijden en dat terrein af moeten huren en op je eigen terrein de tweede crosstraining te houden :+
dat tweede crossterrein hebben ze echt niet speciaal voor de instructieweken aangelegd dus de prijs mag dan wel degelijk wat naar beneden :+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:35

Vind ik ook hoor. De term "tweede crossterrein" is ook wel een beetje overtrokken. Het is een extra waterbak en iets van 8 hindernissen ofzo? (en allemaal goed aan de maat, dus daar moet je zeker al wel B/L voor springen...)

Wel mooi overigens hoor!!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:37

Ik had er uiteraard niet bij nagedacht dat je de meeste hindernissen natuurlijk niet kan verstellen bij de SGW. :')
Apart dat die hindernissen dan al redelijk hoog zijn, terwijl er misschien ook onervaren mensen heen gaan.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 15:40

Misschien dat ze er inmiddels ook wat lage boompjes tussen hebben 'gegooid'. Maar de gebouwde hindernissen die er stonden waren allemaal vrij pittig! En het 'oude deel' is natuurlijk ook niet echt groot...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:41

Ik denk dat als je zelf B of L cross rijd dat je die hindernissen op het terrein makkelijk kunt springen. Heb het gezien tot en met de waterbak en de trakhener maar vond die nu niet echt heel erg spectaculair.. Sommige oxers in een L parcours staan hoger

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:26

Ik heb een vraagje. Nadat Faya aan mij vroeg waarom ik eigenlijk naar de paarden week wil ipv de ponyweek. Zei ze het volgende:
Faya__ schreef:
Volgens mij moet dat zelfs, als je niet 18 bent en een pony hebt. Zou het sowieso voor de zekerheid even navragen :j

Weet iemand dat? Lijkt mij dat je ook met een pony naar de paardenweek kan aangezien je ook gewoon bij de paarden mag starten?
Ik ga sowieso nog wel even een mailtje sturen naar de KNHS, maar dacht vraag het hier ook even. :)

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:28

Trouwens.....
vorig jaar was er één meisje van 17 met een paard van 1.585 (maar nog pony ingemeten toen die jonger was) die wél naar de paardenweek ging, maar dat was volgens mij wel bij uitzondering.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:35

De hindernissen die daar staan (op dat tweede stuk) zijn ook B/L niveau. Daar ging afgelopen jaar de SGW klasse B en L overheen.
Dat de oxers in een gemiddeld L parcours hoger staan is niet zo gek, die mogen tot 110 cm, de cross-hindernissen zijn tot 90 in de L :P Maar goed, voor een puppie is een vaste hindernis van dat formaat (Neem bijvoorbeeld de wijnvaten...) mi een beetje te veel van het goede, zeker omdat je niet echt lekker kunt opbouwen zoals je met gewoon springen wel kunt natuurlijk. Met puppie bedoel ik overigens vooral mensen die vrij groen in het springen zijn. Als je L springen bent kun je natuurlijk iets meer in de cross dan iemand die thuis recreatief wel eens een balkje springen omdat ze het leuk vinden voor de afwisseling.
Maar bovenal moet iedereen zich inschrijven voor de week waarin hij of zij denkt het meeste plezier te beleven...

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:06

*\o/* Ik heb het voor elkaar; Ik mag me inschrijven voor de Allroundweek t/m 20 jaar!! (7B) *\o/*

moet wel nog even zo zien te ruilen dat ik geen springlessen heb...

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:12

felinetibor schreef:
Ik heb een vraagje. Nadat Faya aan mij vroeg waarom ik eigenlijk naar de paarden week wil ipv de ponyweek. Zei ze het volgende:

Weet iemand dat? Lijkt mij dat je ook met een pony naar de paardenweek kan aangezien je ook gewoon bij de paarden mag starten?
Ik ga sowieso nog wel even een mailtje sturen naar de KNHS, maar dacht vraag het hier ook even. :)

Een vriendin van mij heeft hier vorige week de KNHS nog voor gebeld, het jaar dat je 18 wordt mag je nog gewoon met je pony naar de ponyweek:) maar als 18 BENT dan zal je met je pony naar de paardenweek moeten :) net zoals dat je bij de paarden moet gaan starten...

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:14

Roxxxhorses schreef:
*\o/* Ik heb het voor elkaar; Ik mag me inschrijven voor de Allroundweek t/m 20 jaar!! (7B) *\o/*

moet wel nog even zo zien te ruilen dat ik geen springlessen heb...

Haha!
Als je niet kan ruilen is het ook wel leuk om gewoon die lessen mee te rijden hoor, zonder dat je springt dan natuurlijk...
heb ik het eerste jaar dat i kging ook gedaan met mijn pony omdat ik niet mocht springen. Ik reed dan gewoon dressuurmatig door de bak en kreeg af en toe wat aanwijzingen en vond het ook wel leuk om naar de anderen te kijken :) en tijdens de crossles natuurlijk keihard door de waterbak te racen...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:21

Sabszz schreef:
felinetibor schreef:

Een vriendin van mij heeft hier vorige week de KNHS nog voor gebeld, het jaar dat je 18 wordt mag je nog gewoon met je pony naar de ponyweek:) maar als 18 BENT dan zal je met je pony naar de paardenweek moeten :) net zoals dat je bij de paarden moet gaan starten...

Ja maar ik ben dus nu 16, ben 17 als de instructieweek plaats vind. Faya zegt dat als je nog geen 18 bent en je een pony hebt, dat je dan gewoon bij de pony's moet.. Maar ik ben 17, heb een pony en wil bij de paarden, dat kan dan toch gewoon?

Ik ga sowieso nu even een mailtje sturen naar KNHS. :))

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:25

Feline waarschijnlijk kan het bij jou wel ;) Was vorig jaar ook een meisje, maar dan moet je even erbij vermelden dat je toch bij de paarden moet starten.

Vera (faya) heeft een paard ;).

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:25

@Feline
Welke week wil je eigenlijk? :)
Neem wel je fototoestel mee, want jij maakt mooie foto's :j

:P

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:28

Elise, ik was in ander HK topic al met dr aan het praten.
Maar ik volg je niet ?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:30

Wat volg je niet?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:30

@feline vorig jaar was er idd wel een met dr ponypaard bij de paarden maar die had ercook eerst ff over gebeld. Zou dat gewoon doen.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:31

wat bedoel je met dat ik een paard heb ?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:34

Faya__ schreef:
wat bedoel je met dat ik een paard heb ?

Omdat feline zei dat je een pony had. Zij ik even dat je een paard had :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:43

de vraag is alleen...
waarom zou je dat willen?
als je toch nog bij de ponys start...
waarom zou je dan bij de paarden de instructie week willen volgen?
lijkt mij gewoon ontzettend onlogisch :o

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:46

Ik start niet bij de pony's.. Ik ben van plan om bij de paarden te gaan starten. :j