Equitana 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wie is er van plan naar Equitana 2017 te gaan?

Ja, zeker 1 dag!
213 (60%)
Ja, zeker meerdere dagen!
47 (13%)
Weet nog niet zeker of ik ga.
71 (20%)
Nee, zeker niet.
19 (5%)

Totaal aantal stemmen: 350

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 07:54

flappie2 schreef:
Margrietjuh, bedankt ga kijken of ik hem kan vinden! :)

Komen we nou straks thuis met een glittercap :D

Ir1ne

Re: Equitana 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:11

Dat is iig een item waar ik zeker niet mee thuis ga komen :D

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 08:48

Wij vertrekken zo rond 8:15 en zullen dan rond 9:30 ofzo op p10 zijn!
Heel veel zin in :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:29

lycil8 schreef:
Ik zag iemand die Roeckl handschoentjes had gekocht, waren die normale prijs of hebben ze ergens korting? Hihi

Ik heb Roeckl handschoentjes gekocht voor 19 euro. Bij een andere stand waren ze met 10% korting maar alsnog duurder. Dus even rondkijken loont wel. Ik heb ze in hal 2 gekocht (dacht ik).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:37

Fleury schreef:
lycil8 schreef:
Ik zag iemand die Roeckl handschoentjes had gekocht, waren die normale prijs of hebben ze ergens korting? Hihi

Ik heb Roeckl handschoentjes gekocht voor 19 euro. Bij een andere stand waren ze met 10% korting maar alsnog duurder. Dus even rondkijken loont wel. Ik heb ze in hal 2 gekocht (dacht ik).

Dit ga ik onthouden want die zoek ik nog

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:41

flappie2 schreef:
Margrietjuh, bedankt ga kijken of ik hem kan vinden! :)

Succes! ;)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:08

Voor de mensen die bucas aanbiedingen zoeken zomer en wintercollectie is bij de Kroo in de aanbieding 25% ook via de webshop

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:28

Weet iemand of er Troxel caps zijn?

En mooie hoofdstellen, maat trekpaard?

Roosvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:31

Ik ben voor het eerst geweest. Ik wilde niets kopen... helaas niet gelukt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:34

Zocht ook Troxel caps maar helaas niets gevonden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:35

Jackytje schreef:
Zocht ook Troxel caps maar helaas niets gevonden.

Ai das jammer, is echt mijn merk :7

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:41

Wij zijn ook voor het eerst geweest en eerlijk gezegd hadden wij er veel meer van verwacht.. We hadden gehoopt op veel meer koopjes en dat vond ik echt tegenvallen. Heb wel een Eskadron brilliant voor de helft kunnen scoren (een gele), een mooie frontriem voor 20 euro en nog 2 paar sokken voor 10 euro. Ik had gehoopt om nog te kunnen scoren voor een mooie waterdichte zomerjas, een mooie cap en nieuwe jodhpurs, maar helaas ben ik daar niet voor geslaagd. Vond de jassen nog aardig aan de prijs en ook vond ik het aanbod van betaalbare caps niet heel groot. Jodhpurs had ik mooie gezien in de koopjeshal, maar helaas had die mijn maat niet meer..

We vonden het leuk om een keer te zijn geweest, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Ook het niveau van de shows overdag vond ik niet heel hoog. We hebben er even gezeten om uit te rusten, maar het boeide ons niet echt. Ik miste ook vooral merken als La valencio, Kingsland en BR. Vond vooral het aanbod van Eskadron echt enorm, tot ergernis aan toe eigenlijk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 10:47

Afbeelding

Even nog mijn aankopen van woensdag. 2 Slowfeeders ideaal van maas voor mijn pony's en een zak marstall Force maar die staat niet op de foto. Al de rest was gratis en net als Jackytje hier ben ik erg te spreken over de stand van okapi!

Was wat minder dan de andere keren door die ene zaal, was mijn eerste keer doordeweeks en wat een verschil met in het weekend amai! Stukken rustiger, was maar 1 plek waar het even enorm druk werd maar op de andere plaatsen goed te doen.

Over 2jaar terug, is een leuke uitstap op zich voor mij. :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 11:51

Naath86 schreef:
We vonden het leuk om een keer te zijn geweest, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Ook het niveau van de shows overdag vond ik niet heel hoog. We hebben er even gezeten om uit te rusten, maar het boeide ons niet echt. Ik miste ook vooral merken als La valencio, Kingsland en BR. Vond vooral het aanbod van Eskadron echt enorm, tot ergernis aan toe eigenlijk.

Dat komt omdat Eskadron een Duits merk is.. LV en BR zijn Nederlandse merken en Ksingsland komt uit Noorwegen. Vandaar dat Eskadron nogal is oververtegenwoordigd, evenals Pikeur en Spooks (allen Duitse merken).

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:02

Hier gisteren een hele geslaagde maar vermoeiende dag gehad!
Aangekomen rond 10u op P10, bijna geen file onderweg gehad. Shuttledienst net als 2 jaar geleden super geregeld.
Wij zijn door de bus gedropt aan de ingang van de hal met trailers etc. Erg mooie trailers gezien, maar helaas allemaal nog toekomstmuziek voor mij :P

Wij hadden een trolley bij en toch geen seconde spijt van gehad, erg handig! Soms bij drukkere standjes wat vervelender om mee tussen te sleuren, maar toch blij dat we al het spul daarin konden droppen.
Verlanglijstje niet volledig kunnen waarmaken, ik zocht een mooie barokke sidepull maar helaas waren die serieus aan de prijs (+300euro) of helemaal niet mijn ding. Idem dito met western sidepull, ofwel heel duur ofwel niet mijn ding.
Wij hebben ook heel erg gelet op de barebackpads en dan met name de duurdere. De christ iberica's hadden overal ongeveer dezelfde prijs en ook niet goedkoper dan online. Wel kennis gemaakt met de fellsattel, goedkoper dan de Christ en voelde even degelijk aan. Toch niks meegenomen hiervan uiteindelijk.

Hier mijn aankopen uiteindelijk;

Afbeelding

Westernpad voor 90 euro, straks maar eens passen want hij is vrij lang.

VZH-dekje voor 20 euro, op diezelfde stand 2 jaar geleden ook al leuke dekjes gekocht voor maar 20 euro.

Een zalig schapenbontje voor over westernzadel voor 50 euro! Hier heel erg mee oppassen, je hebt een Christ schapenbontje die in prijs variëren tussen de 100 euro en 80 euro terwijl het allemaal dezelfde zijn. Dan zijn er ook nog even zachte namaken voor 60 euro te vinden. Deze hebben wij met nog 10 euro korting kunnen scoren.

Lederen halster voor 40 euro.

Vliegenspray die in Belgie en Nederland niet te verkrijgen is, in Louvenshop voor 26 euro.

En dan nog een pot schepsnoep voor 6 euro en een zebramasker voor euh... 8 euro dacht ik.

Ik ben erg geslaagd en blij met mijn aankopen!
Na het dagje shoppen nog naar Parelli gaan kijken ,heel interessant om te zien en leuke show.
Waren uiteindelijk op om 1.30u 's nachts thuis, de gps vond het grappig ons nog 80km om te sturen, bijna 3 kwartier mee verloren -O-

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:23

Iemand die nog naar Equitana gaat en wat voor mij mee zou willen nemen? :o Heb spijt dat ik iets niet heb gekocht.. Uiteraard maak ik geld dan van tevoren over (zo ja, graag PB!)

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 12:55

Margrietjuh schreef:
Vandaag geweest!

Heerlijk dagje gehad :j

Geen files en daardoor vlot op P10, net na 8 uur vanuit Friesland vertrokken en net na 11 uur daar (met 1 tussenstop).
Meteen door naar de messe met de bus, we hadden al tickets.
Binnen eerst de tribune opgezocht en de Reining Cup gekeken, super genoten! En eindelijk mijn dressuur vriendinnetje laten zien wat de reining nou eigenlijk inhoudt :)

Daarna shoppen!!!

Behoorlijk geslaagd:

- Sokken
- Riem
- Bosal set
- Borstel en namaak Furminator
- Sporen riempjes
- Teugels
- Voerschep
- Cap
- Teugels
- Shirt (verjaardags cadeau van vriendinnetje)

[ [url=m/ttFBXl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Over 2 jaar gaan we gewoon weer :D

Weet je nog bij welke stand of welke hal je die namaak furminator hebt gekocht? Ik ga zaterdag heen namelijk! :)

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:01

xMarizka schreef:
Margrietjuh schreef:
Vandaag geweest!

Geen files en daardoor vlot op P10, net na 8 uur vanuit Friesland vertrokken en net na 11 uur daar (met 1 tussenstop).
Binnen eerst de tribune opgezocht en de Reining Cup gekeken, super genoten! En eindelijk mijn dressuur vriendinnetje laten zien wat de reining nou eigenlijk inhoudt :)

Daarna shoppen!!!

Behoorlijk geslaagd:

- Sokken
- Riem
- Bosal set
- Sporen riempjes
- Teugels
- Voerschep
- Cap
- Teugels

Weet je nog bij welke stand of welke hal je die namaak furminator hebt gekocht? Ik ga zaterdag heen namelijk! :)

Ik probeer me dat te herinneren, maar dat valt best tegen :+
Hij is van het merk 'Waldhausen' die hebben zelf ook een stand in hal 3.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:03

Wij zijn gisteren geweest. Ik had net als voorgaande jaren (gelukkig) een trolley mee, en het is toch verbazend wat daar allemaal in kan. Een erg leuke dag gehad. Gewoon gezellig een dag met een vriendin slenteren, eten, kijken, voelen, verbazen. Ik vond het iets minder druk dan voorgaande keren, maar toen waren we op vrijdag. Het was ook duidelijk boven minder vol (wij zijn trouwens wel door 9.1 gekomen, kennelijk is alleen 9.0 afgesloten).

De schade: een zweetdeken, 3 paar kousen, veulenhalster, 2 touwen, vliegenfrontriem met gespjes ipv dat hopeloze klitteband, Louven goodybag en een proefzakje Havens muesli. Informatie gehaald bij de Foal App stand, maar ben nog niet overtuigd van het het systeem.
En nog een paar aankopen voor “netjes”/werk: drie riemen, een heel leuk horloge, sjaaltje, vestje.

Helaas (weer) niet geslaagd voor een singel. De Amigo vliegendekens die ik tegenkwam waren maar max. €10 goedkoper dan in de winkel. De Eskadron halsters waren ook maar 2 euro goedkoper dan bij EJ. En er is zo’n overdaad aan hoofdstellen, de vraag is niet of je er een hoofdstel vindt, maar of je wel kan kiezen. Er zit erg veel verschil in leerkwaliteit en dus prijs. Kwalitatief fijn leer, dus niet dat geperste “karton”, blijft duur, ook op de beurs. En dan koop ik deze zaken liever in de winkel vanwege de garantie.

Verder leken er meer stands te zijn met (nieuwe merken) laarzen. De prijsgunstige confectielaars van een zeer aanvaardbare leerkwaliteit en aanpasbaarheid door veters en elastiek lijkt in opkomst ten koste van de eenvoudige maatlaars. De grote laarzenmerken lijken het te moeten gaan hebben van customized laarzen met lak, bling enz. En waar 2 jaar geleden de mensen de stands uit stonden om laarzen te laten aanmeten, was het nu juist heel rustig in die stands.

En inspiratie op gedaan voor de plantenbak:
Afbeelding

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:07

xMarizka schreef:
Margrietjuh schreef:
Vandaag geweest!

Daarna shoppen!!!

Behoorlijk geslaagd:

- Sokken
- Riem
- Bosal set
- Sporen riempjes
- Teugels
- Voerschep
- Cap
- Teugels

Hal 5 bij reitsport-exclusiv worden ze ook verkocht voor 10 euro, liggen bij de kassa in bakken

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:10

Die plantenbakken waren leuk :j Nog eens goed gekeken hoe ze dat gedaan hebben, wellicht een leuk idee voor in de voortuin.

Dat van die laarzen was ons ook opgevallen, net als veel meer aanbod in gaiters (wel mooie kwaliteit) en meer kleuren had ik de indruk.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:37

Margrietjuh schreef:
xMarizka schreef:

Ik probeer me dat te herinneren, maar dat valt best tegen :+
Hij is van het merk 'Waldhausen' die hebben zelf ook een stand in hal 3.

Dan weet ik eerste genoeg dankje!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:38

kan iemand me helpen?
Hoeveel kost een kleine emmer Dreesy.de schepkoekjes? Hal 1 en boven ergens hal 9?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:47

Hanna_94 schreef:
Hier gisteren een hele geslaagde maar vermoeiende dag gehad!
Aangekomen rond 10u op P10, bijna geen file onderweg gehad. Shuttledienst net als 2 jaar geleden super geregeld.
Wij zijn door de bus gedropt aan de ingang van de hal met trailers etc. Erg mooie trailers gezien, maar helaas allemaal nog toekomstmuziek voor mij :P

Wij hadden een trolley bij en toch geen seconde spijt van gehad, erg handig! Soms bij drukkere standjes wat vervelender om mee tussen te sleuren, maar toch blij dat we al het spul daarin konden droppen.
Verlanglijstje niet volledig kunnen waarmaken, ik zocht een mooie barokke sidepull maar helaas waren die serieus aan de prijs (+300euro) of helemaal niet mijn ding. Idem dito met western sidepull, ofwel heel duur ofwel niet mijn ding.
Wij hebben ook heel erg gelet op de barebackpads en dan met name de duurdere. De christ iberica's hadden overal ongeveer dezelfde prijs en ook niet goedkoper dan online. Wel kennis gemaakt met de fellsattel, goedkoper dan de Christ en voelde even degelijk aan. Toch niks meegenomen hiervan uiteindelijk.

Hier mijn aankopen uiteindelijk;

[ [url=m/kPOXAX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Westernpad voor 90 euro, straks maar eens passen want hij is vrij lang.

VZH-dekje voor 20 euro, op diezelfde stand 2 jaar geleden ook al leuke dekjes gekocht voor maar 20 euro.

Een zalig schapenbontje voor over westernzadel voor 50 euro! Hier heel erg mee oppassen, je hebt een Christ schapenbontje die in prijs variëren tussen de 100 euro en 80 euro terwijl het allemaal dezelfde zijn. Dan zijn er ook nog even zachte namaken voor 60 euro te vinden. Deze hebben wij met nog 10 euro korting kunnen scoren.

Lederen halster voor 40 euro.

Vliegenspray die in Belgie en Nederland niet te verkrijgen is, in Louvenshop voor 26 euro.

En dan nog een pot schepsnoep voor 6 euro en een zebramasker voor euh... 8 euro dacht ik.

Ik ben erg geslaagd en blij met mijn aankopen!
Na het dagje shoppen nog naar Parelli gaan kijken ,heel interessant om te zien en leuke show.
Waren uiteindelijk op om 1.30u 's nachts thuis, de gps vond het grappig ons nog 80km om te sturen, bijna 3 kwartier mee verloren -O-

Weet jij toevallig nog bij welke stand die vzh dekjes voor 20 euro waren?

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:04

Roodvos schreef:
Wij zijn gisteren geweest. Ik had net als voorgaande jaren (gelukkig) een trolley mee, en het is toch verbazend wat daar allemaal in kan. Een erg leuke dag gehad. Gewoon gezellig een dag met een vriendin slenteren, eten, kijken, voelen, verbazen. Ik vond het iets minder druk dan voorgaande keren, maar toen waren we op vrijdag. Het was ook duidelijk boven minder vol (wij zijn trouwens wel door 9.1 gekomen, kennelijk is alleen 9.0 afgesloten).

De schade: een zweetdeken, 3 paar kousen, veulenhalster, 2 touwen, vliegenfrontriem met gespjes ipv dat hopeloze klitteband, Louven goodybag en een proefzakje Havens muesli. Informatie gehaald bij de Foal App stand, maar ben nog niet overtuigd van het het systeem.
En nog een paar aankopen voor “netjes”/werk: drie riemen, een heel leuk horloge, sjaaltje, vestje.

Helaas (weer) niet geslaagd voor een singel. De Amigo vliegendekens die ik tegenkwam waren maar max. €10 goedkoper dan in de winkel. De Eskadron halsters waren ook maar 2 euro goedkoper dan bij EJ. En er is zo’n overdaad aan hoofdstellen, de vraag is niet of je er een hoofdstel vindt, maar of je wel kan kiezen. Er zit erg veel verschil in leerkwaliteit en dus prijs. Kwalitatief fijn leer, dus niet dat geperste “karton”, blijft duur, ook op de beurs. En dan koop ik deze zaken liever in de winkel vanwege de garantie.

Verder leken er meer stands te zijn met (nieuwe merken) laarzen. De prijsgunstige confectielaars van een zeer aanvaardbare leerkwaliteit en aanpasbaarheid door veters en elastiek lijkt in opkomst ten koste van de eenvoudige maatlaars. De grote laarzenmerken lijken het te moeten gaan hebben van customized laarzen met lak, bling enz. En waar 2 jaar geleden de mensen de stands uit stonden om laarzen te laten aanmeten, was het nu juist heel rustig in die stands.

De meereizende vriendin kan zich volledig aansluiten bij dit verslag :-) Het is dat ik geen nieuwe laarzen nodig heb op dit moment, maar er waren opvallend veel stands met mooie confectielaarzen die zo op het oog prima leken.