Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:57

Leuke foto trouwens Madelein!! Ziet er echt stoer uit!

haha oei Martine, die dagen heb je er ook tussen zitten, alsnog best hoog gescoord, net geen winst! was het nog in het B?

Ik ben uiteindelijk 8e geworden en Melissa 17e, dus onze jonkies hebben het super gedaan!! *\o/*

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:33

Ik kom weer even binnenvallen... Tijd hier niet meer geweest, maar heb gisteravond mijn debuut gehad! 1e plaats met 195 en 6e plaats met 184, dus heel erg tevreden! *\o/*

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:37

Ach punten vielen nog mee.

Melanie_B schreef:
Ik kom weer even binnenvallen... Tijd hier niet meer geweest, maar heb gisteravond mijn debuut gehad! 1e plaats met 195 en 6e plaats met 184, dus heel erg tevreden! *\o/*

Jij reed in dezelfde ring als ik geloof ik :j

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:42

Martine schreef:
Ach punten vielen nog mee.

Melanie_B schreef:

Jij reed in dezelfde ring als ik geloof ik :j

Lonneker? Ring 5 en 6?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:45

Ja!

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:06

Ja dan hebben we tegen elkaar gereden! Was mijn debuut, ze moet nog veel leren! Jij fijn gereden??

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:07

Super goed debuut dus! :D

Bij mij ging het zo:

Martine schreef:
Mijne was vandaag een beetje stout.
Had wedstrijd maar het liep voor geen meter. Spanning, geen controle over het tempo en niet aan de hulpen. Andere paarden waren veel interessanter dan dat ik was. Ik zat er toevallig op om mee te liften :D
Verder veel fouten en geslinger en 179 en 174 punten.

Stiekem wel lachen want het was echt helemaal niks :')
Stond zo leuk op de coupon bij het teugels op maat maken: valt niks op maat te maken _O-

Hoe is het verder gegaan met de kampioenschappen?

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:13

Mooie foto's madelein!!

Ben zeer tevreden over die van mij was de tweede dag wat moe van alle indrukken denk ik! Maar goed op naar de volgende Gelderse kampioenschappen! Volgend weekend debuut in de L1, sharona ook ;)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:18

Ik heb zelfs aankomend weekend mijn L debuut haha, aangezien die draak van mij de trailer niet op wil met knotten en wedstrijdspanning, wilden we sowieso geknot en al naar ander terrein, en ach moet toch rijden dus dan maar daar haha!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:37

Martine schreef:
Super goed debuut dus! :D

Bij mij ging het zo:

Martine schreef:
Mijne was vandaag een beetje stout.
Had wedstrijd maar het liep voor geen meter. Spanning, geen controle over het tempo en niet aan de hulpen. Andere paarden waren veel interessanter dan dat ik was. Ik zat er toevallig op om mee te liften :D
Verder veel fouten en geslinger en 179 en 174 punten.

Stiekem wel lachen want het was echt helemaal niks :')
Stond zo leuk op de coupon bij het teugels op maat maken: valt niks op maat te maken _O-

Hoe is het verder gegaan met de kampioenschappen?

Hahahaha klinkt goed! ;) volgende keer beter.

Ik baal als een stekker. Zou komend weekend een dressuur 2 daagse rijden. E was maar geen startlijst, dus ik dacht net laat ik even op het vraagprogramma kijken. Wat denk je?! Is ie afgelast ivm rhino! Fijn dat dat even per mail meegedeeld wordt -O-
Geen andere wedstrijd in de buurt komend weekend dus dan eerst maar op vakantie!

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:59

Dat is helemaal vlot sharona!

Ik had vandaag ruzie, mevrouw was erg stout! Ze kent de wissels al... Al doet ze dat ongevraagd.. Op zich niks mis mee. Maar vandaag dacht mevrouw laat ik eens heeeeeeel veel gaan wisselen! }:) ... Toen maar het zweepje erbij.. In één keer over... Was veel galopperen dus vandaag, hopelijk heeft ze ervan geleerd!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:10

Super meiden dat jullie overgaan naar de L1!

Ik heb besloten augustus en september nog even in de B door te blijven starten. (4 wedstrijden, heb nu 9 punten)
Het wijken en de verruiming in de galop moet wat meer bevestigd worden. Wil hem wel echt fijn eraan hebben voor ik L1 wil starten.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:54

Pff mijn pony is niet in een goede bui zeg de laatste tijd, thuis loopt ie keihoog te steigeren en te trappen en weet ik ;t, alles behalve lopen.. Zelfs niet stappen...

Heb zondag weer concours, moet nog maar afwachten hoe dat gaat. Meestal loopt ie dan wel top..

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:16

Ik lees nog steeds mee en ik zie weer mooie verhalen voorbij komen! Gaat allemaal super hier dus!

Ik ben ondertussen al 2 keer L1 gestart :D. Helaas nog geen winstpunten, alhoewel ik vond dat ze het toch al redelijk had gedaan.
De tweede keer hebben we het gefilmd en ik vond het er eigenlijk nog niet eens zo slecht uitzien! Er waren wat mij betreft 2 grote minpunten (die hangen met elkaar samen). Ze was namelijk toen erg moe. Waardoor het komt, weet ik niet, maar tijdens het losrijden had ze het schuim al tussen haar billen staan en was ze helemaal bezweet. Resultaat: tijdens de proef niet meer vooruit te branden omdat ze zo moe was. Dus het is op de filmpjes ook wel te zien dat ik echt elke pas been moest geven om haar aan het lopen te houden. En daardoor ging ook het doorzitten niet goed (ik kan niet ontspannen doorzitten als ik zoveel been moet geven + als ze dus ook zelf niet ontspannen loopt omdat er geen voorwaartse drang is).

Maar behalve dat en een paar kleine foutjes ging het eigenlijk goed!

Resultaten tot nu toe: 170, 171, 173 en 176.
Wat ik dan wel weer stom vond: Bolero liep vrij netjes qua hoofd-halshouding (ietsje achter de loodlijn, maar wel mooi gedragen en je zag haar halsspier mooi). Degene die eerste was geworden (met ontzettend hoge punten) had een zeer potentieel paard, maar wel veel te hoog ingesteld, lekkere onderhals erop en een helemaal weggedrukte rug.
Toch niet helemaal eerlijk dan vind ik.. (ik doel dus op het grote puntenverschil tussen mij en haar)
Maarja zo kun je altijd wel blijven zeiken he :P.
Dinsdag weer wedstrijd, dan op een andere locatie. Misschien brengt dat meer geluk!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:55

Ooh wat jammer zilverkenny, als je er zelf maar een goed gevoel over hebt toch? Ik vind je punten helemaal niet slecht hoor! Heb je het filmpje online staan? Ben wel benieuwd!!

Ik heb om 3 uur mijn L1 debuut, spanneeeend

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:20

Ik probeer hem nu op youtube te zetten! Alleen internet hier is suuuuuuper traag dus ik weet niet hoe lang dat gaat duren..

Jij succes vanmiddag!!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:23

Haha ooh minder! Ben erg benieuwd!!

Mijn L1 debuut was superrr, alleen paard wilde in allebei de proeven poepen haha.. Ben twee keer eerste geworden met 191 en 186!! :D

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:58

@ Sharona: Goed gedaan! Dat is een super debuut! +:)+
@ meliss1812: jij hebt ook je debuut gehad in de L1 toch? Hoe is het gegaan?
@ zilverkenny: jammer.. heb je gereden bij dezelfde jury of verschillende?
@ Mette1998: Veel succes morgen!

Ik ben vanmiddag ook weer op wedstrijd geweest en heb wel lekker gereden. Galop aanspringen blijft nog lastig, maar gaat wel al beter. En gelukkig kunnen we die 4en compenseren met een 8 op andere onderdelen ;) we hadden 188 en 189 punten. Ik heb met hem nu 11 punten maar blijf nog even in de B starten.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:05

Super sharona95 maar jij hebt ook wel een echte beauty onder je kont met gangen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:27

Super!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:55

Netjes rivellalight!! En die galop komt vanzelf wel goed hoor!! Had jij nu nog meegedaan met utrechtse kampioenschappen?

Dankje Tita, het is inderdaad een super paardje!! Merk alleen dat het allemaal wel erg vermoeiend is voor hem, de tweede proef was hij echt op, impulsverlies etc, maar dat wordt vanzelf allemaal beter. Ik ben nog steeds in de wolken van hem, super paard!!

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:41

Wauw dat is een super debuut Sharona! Al had ik van jou ook niet anders verwacht natuurlijk ;).

En jij ook goed gedaan rivellalight :)! En nog wat langer in de B blijven starten kan vaak erg verstandig zijn :). Ik ben zelf misschien ook te vroeg over gegaan naar het L1, want de proeven zijn voor Bolero nog erg zwaar. Lastig is dat, als je zelf graag door wil maar je paard het nog zo moeilijk vindt!

Het filmpje staat op youtube :D. Alleen is de kwaliteit wel wat achteruit gegaan, dus je moet goed kijken om mij te zien haha. Maar goed. De link: http://www.youtube.com/watch?v=98qexnW1m0k. Ik zou wel het geluid even uitzetten want dat is best irritant.

RivellaLight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:13

Sharona95 schreef:
Netjes rivellalight!! En die galop komt vanzelf wel goed hoor!! Had jij nu nog meegedaan met utrechtse kampioenschappen?
Thnx! Het gaat wel al vooruit.. eerst mislukte eigenlijk alle onderdelen in de galop, nu vooral het aanspringen en heb ik hem daarna vrij snel weer bij de les ;)
Ja klopt. We waren 23e geselecteerd en zijn 9e geëindigd op de Utrechtse, dus heel tevreden (niet alle 24 geselecteerden reden overigens mee, dus voordat we gereden hadden waren we al een paar plaatjes gestegen ;) ) Gemiddeld percentage was 59,7%
Jij hebt ook goed gereden op de Gelderse hè! Gefeliciteerd nog!

Ik heb je proef bekeken zilverkenny! Inderdaad lastig om goed te beoordelen want het is niet heel duidelijk (vooral als je voor die bomen rijdt).
Ik ben het met je eens dat de gehele proef actiever mag, en dan gaat het doorzitten vast ook een stuk beter ;) aanleuning is constant maar pas op dat ze niet achter de loodlijn kruipt.. (heeft ook weer met je impuls te maken..) Volgende keer ga je gewoon winst rijden, want dat zit er wel in hoor! :j
Misschien iets om de volgende keer mee te nemen: elke pas been geven levert geen voorwaartse reactie op, dan liever een keer een echte schop zodat je de reactie krijgt die je van haar vraagt.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:47

@ RivellaLight: Ik weet dat ze idd wat achter de loodlijn liep. Ze doet dat heel gemakkelijk, en de enige manier om dat eruit te rijden is door het voorwaartse op te zoeken en haar meer ruimte voor te geven. Maarja dat ging nu dus niet haha.
Doorzitten gaat zeker weten beter als ze wel voorwaarts is, want ik krijg normaal gesproken altijd een 7 voor mijn houding (nu een 6).
En ja ook weet ik dat 1 keer een schop geven beter is dan steeds been blijven geven, maar in dit geval werkte dat niet (dat heb ik tijdens het inrijden al geprobeerd, en dan schoot ze naar voren, waarna ze vervolgens na 4 passen weer terug was). Ik denk omdat ze niet ongehoorzaam was, maar gewoon moe. Elke pas voelde het alsof ze in stap zou vallen. Het leek wel een dikke recreatie-pony zonder conditie ofzo haha.
Ik snap het ook niet echt want meestal is ze op wedstrijd juist voorwaartser dan thuis.

Maarja, ik zal nog wel laten weten hoe het dinsdag ging! Vast beter :).

mein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 09:57

Hoooi, wat leuk om alle debuten te lezen! ;-) Ik heb dan wel geen jonkie, maar rijd nu vanaf eind Mei/begin Juni een nieuwe topper.. zijn als Debuut naar de Almelose ruiterdagen geweest, de eerste proef 208 punten (geheel onverwacht). In de hele week almelo hebben we 12 punten binnen gesleept en we mochten blijven voor de finale. In de finale ging het helaas wat minder en vielen we net buiten de prijzen, maar dat maakte al niet meer uit na zo'n top week.. Nu ben ik inmiddels B+21 met haar.. ik doe nog mee met de Friezen kampioenschappen en ik hoop dat ik met haar door mag naar kootwijk in september.. daarna zullen we snel overgaan naar de L1 want na een tijdje heb je de B ook wel gezien! ;-)