KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sofie

Re: KNHS Instructieweek 4, Allround paarden 17 t/m 21 juni!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:34

Vast wel ja :j

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 13:05

mlsa91 schreef:
Oh superrrrrrrr.. hopen dat het weer alleen maar beter word, als het maar droog blijft!
Ik zag in de lesindeling dat we maar 1x in de week springen hadden en 1x een buitenrit. De rest dressuur

Wat ik begrepen had is dat we per dag één uur dressuur EN één uur springen of cross kregen?
Weet iemand hier misschien iets meer van? :\

Ik dacht precies hetzelfde. Want wat we krijgen klopt niet. Op de website staat ook dat je per dag 2 uur les krijgt waarvan 1 uur dressuur les en 1 uur spring of cross les. en volgens mij zit je er 5 dagen dus klopt het niet wat ze aanbieden en vervolgens een indeling van sturen.
Zo ook met de buitenrit voor de liefhebbers. Nou ik woon zelf op de veluwe en zie dus al genoeg bos, maar ze hebben er niets vervangends voor. Ik kom niet om een uur in het bos te hobbelen maar voor instructie. Op de dag van de bosrit het je 1 uur dressuurles en dan bosrit. Nou bosrit zie ik niet als les.
Er klopt het een en ander niet.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:34

Ik heb de knhs gister gebeld daarom, ze zouden wat proberen te regelen. Ik vind het wel slecht eigenlijk dat ze je een 'product' verkopen dat ze niet zo leveren als dat ze zeggen. Ik kom juist om het springen en crossen te verbeteren, dressuurles heb ik thuis ook wel. Een buitenrit heb ik ook geen zin in, ik woon een half uur van Ermelo af dus ik vind het onnodig om de 'prachtige' Veluwe te bekijken aangezien ik die elke keer als ik buitenrit zie. Ik vind het jammer dat ze daar niks vervangende voor hebben, maar wie weet vinden ze daar nog een oplossing voor. Misschien helpt het als we allemaal even een mailtje sturen of even bellen naar de knhs met deze klacht? Want ik vind dit niet kunnen eigenlijk.. Wat ze beloven op hun site ( 1 x dressuur en 1 x springen of cross op 1 dag) moeten ze dan ook waarmaken vind ik..

mlsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:39

Idd, en uit mijn mailtje die ik dan de knhs heb,
Begrijp ik ook dat er dagelijks dressuur en springen of cross
Les is?
Beetje apart allemaal

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:49

De mevrouw aan de telefoon zei dat we niet elke dag springen of cross hebben. Ik zal maandag nog even bellen of ze wat geregeld hebben, want ik vind dit echt niet kunnen.

Toen ik zei dat ik echt kwam voor het springen en de cross zei ze tegen mij dat het wel erg zwaar is voor het paard en blablabla. Toen werd ik echt een beetje pissig in mijn hoofd, (ik ben wel aardig gebleven tegen de mevrouw hoor) net alsof zij weet wat mijn paard wel en niet aankan. Daarnaast vind ik ook dat ze de lessen moeten leveren die bij de informatie op de site staan aangegeven, mocht het dan teveel zijn voor mijn paard dan kan ik dan wel beslissen of ik sommige lessen niet meedoe. Maar ze zouden in ieder geval de mogelijkheid moeten geven om mee te doen aan wat er op de site staat (en waar ik mij dus voor op heb gegeven) en niet zomaar wat anders doen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:18

ik ben er juist erg blij mee, dat er niet zo veel springen en cross is elke dag 2 uur dressuurles is al zwaar zat van de paarden. maar dat is mijn mening, en denk dat de buitenrit meer voor de afwisseling is...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 21:55

Klopt lemanthia.. Vrijdag ben je echt blij dat je weer thuis bent hoor! :) het is zwaar zat, niet alleen voor de paarden ;)

Als je meer wil springen had je misschien beter naar de spring- of crossweek kunnen gaan? Of je van te voren verdiepen in waar je je voor opgeeft? :o staan genoeg topics op bokt waar de lesindeling staat :) bedoel het niet rot hoor

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:02

Waar ik vooral mee zit is dat ze 1 dressuurles en 1 spring- of cross les per dag beloven en dat niet waarmaken. Ik wil juist meer begeleiding met het springen. daarom had ik ook opgegeven, zodat we in die week een goede basis kunnen leggen. maar dat gaat hem dus niet worden met zo weinig springlessen.. Ik ga er niet heen voor begeleiding met dressuur, dat heb ik thuis ook al. Tuurlijk zijn de tips wel mooi meegenomen, maar ik vind dit gewoon heel jammer..

En ik ging er vanuit dat de informatie over de week wel correct op de site van de knhs staat, maar dat is dus niet zo.. Erg slecht. De spring en cross week is voor mensen die al meer op niveau zijn, ik begin net met dit paard.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:04

eventing week is ook geschikt voor ruiters met minder ervaring, had ik toen nagevraagd toen ik nog wel een springfjord had.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:20

Daar hebben ze nu geen plek meer.. Dat is dan wel een idee voor een mogelijke volgende keer. Maar dat neemt niet weg dat ik vind dat ze moeten leveren wat ze in de informatie op hun site zeggen.. Ik ga ze maandag nog even bellen of ze wat hebben kunnen regelen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:21

een tip voor volgendjaar dan, zeer weinig plekken voor de eventing week dus erg snel vol met inschrijven ....

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:39

Ik wil me er ook niet mee bemoeien want ik ga toch niet meer, maar ik had begrepen dat je gewoon dressuur les kreeg en dan een dag spring en cross les en op de laatste dag een les naar keuze toch?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:24

Nee, 1 dagdeel dressuur en 1 dagdeel wat anders.
Maandag ben je al een halve dag kwijt bij aankomst, welkomspraatje en je lesindeling en vrijdag moet je geloof ik rond een uur of 1 het terrein al af dus die dag telt ook niet echt mee.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:59

Het staat er niet echt heel erg duidelijk beschreven en dat is een beetje jammer.
Verder ben ik toch echt een dressuurmuts. Springen vindt ik af en toe ook wel leuk, maar daar moet ook nog veel aan gesleuteld worden. Dus vond het wel fijn om daar wat te leren.
Maar toch, ik heb er nog steeds zin in en het zal vast leuk en leerzaam worden.

mlsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:34

Tuurlijk zal vast en zeker gezellig worden en leerzaam worden, maar ik ging er inderdaad vanuit dat de beschrijving op de knhs site juist was, dan ga ik me dus niet verder verdiepen in hoe de les indelingen etc zijn.. maar we zullen zien, gaat vast goed komen!

liesie55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 19:11

ik laat het allemaal maar over mij heen komen!
ik maakte mij alleen druk hoe ik alles moest meenemen.
gelukkig en gezellig gaat er nog iemand mee die bij ons een paard heeft staan dus we gaan met zijn drieeen.
dus nu moet het vast wel lukken om alles mee te krijgen ;)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:01

Ik ben ook wel blij met de indeling op deze manier :) je kunt op vrijdag natuurlijk ook nog kiezen voor een cross- of springles. Vooral op maandag lekker rustig starten met eerst een half uurtje en 's middags een uur dressuurles.

Gisteren wedstrijd gehad met Gadget en het ging echt super! Ben heel trots op hem, hij was erg braaf en lekker los door z'n lijf, werd gelukkig ook beloond met 182 en 183 punten (en een 2e prijs in de 2e proef)! Jury had erg fijn punten gegeven, onderdelen die niet goed gingen ook gewoon een 4 geven en dingen die wel goed gingen een 7 :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:05

het rustig starten op maandag is idd erg fijn.

bo is donderdag nog bekapt dus die staat er weer goed bij.
zaterdag nog onderlinge wedstrijd en zondag naar ermelo het komt nu dicht bij.

ik ga beginnen met rustig inpakken, heb er erg veel zin in.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:08

Ja het komt nu idd dichtbij :):)
Ga van de week ook rustig m'n spullen verzamelen. Zaterdag nog even muesli gehaald, vliegenspray etc.Ik neem ook een paar baaltjes extra hooi mee, zodat hij zich iig niet hoeft te vervelen op stal en voldoende binnen krijgt.

Wilde nog wel even weten wat voor zadelsteunen er in de kasten hangen, word daar vandaag over teruggebeld als het goed is. Mijn zadel mag alleen op een buis hangen en niet op zo'n platte brede steun...handig :+

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:17

weet je dan ook of er 2 zadels inpassen of een mogenlijkheid tot 2 zadelkastjes?

owja vliegenspray moet ik ook nog halen,
cola enzo zat niet in de prijs inbegrepen toch?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:24

Ze zei aan de telefoon dat er 1 zadelsteun in hing... dus of je zadels op elkaar of 1 er niet in.
Twee zadelkasten lijkt me niet, want dan zouden ze bij de allround weken per persoon 2 kasten moeten hebben.

Nee, volgens mij water, koffie, thee gratis en tijdens ontbijt/lunch/diner sap en zo.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 07:26

dat wordt dus over elkaar hangen helaas.

oke dan neem ik flessen cola mee hahaha.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 10:09

Ik heb ook ieder jaar 2 zadels mee, die passen wel op elkaar hoor :) Tenminste.. in de kasten die er toen stonden! Toen hing er in de kast een buis voor het zadel en was er genoeg hoogte voor 2 zadels.
Neem wel een (niet te klein) slot mee voor die kast en eventueel ook een voor de kluisjes in de tent als je die wil gebruiken.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:27

Ik heb ook twee zadels mee. twee hoofdstellen, volgens mij heb ik echt heel veel mee en gaat het niet passen. maar we zullen zien. het zal vast wel goedkomen.
Ook neem ik een paar extra balen hooi mee, anders is het veel te weinig dat ze krijgen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:30

Ik kom ook maar weer binnen vallen hier, ik ga toch wel naar kamp. Mijn paard staat te koop dus had me afgemeld maar na heen en weer bellen met de knhs kwam het er op neer dat ik om deze reden niet af kon melden en sowieso het hele bedrag moet betalen dus toen besloten toch te gaan, gelukkig is ie nog niet verkocht.
Heb er wel veel zin in! Ben ookal spullen aan het verzamelen en inpakken een beetje.