KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:50

Fijn!

Hopelijk wordt ons weekje (4) erg gezellig en hopelijk is mijn paard dan alllaaaaaang weer beter.

EmptyWords

Re: KNHS Zomerinstructieweken PAARDEN 2012,wie gaat? data bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:51

jup, week 5 is allround

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:51

Ik kreeg een mail dat de allrounders wel echt lef moeten hebben als ze toch voor de SGW week kiezen ipv allround als deze in de vakantie valt.

Ik ga niet naar SGW dus, want ik heb niet zo veel lef in al die crosshindernissen. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:53

kreeg je die mail van een sgwer? :+
volgens mij valt het nog best wel mee hoor :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:54

Nee, deze mail kreeg ik van de KNHS.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:54

Pieteritus1 schreef:
Fijn!

Hopelijk wordt ons weekje (4) erg gezellig en hopelijk is mijn paard dan alllaaaaaang weer beter.

ik hoop precies het zelfde...
hopen dat week 4 gezellig wordt <3
en dat mijn paard dan weer beter is :)
(maar ik heb goede hoop, we zijn in de opbouwende fase, dus het zal vast wel goed komen <3)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:55

_Sannee schreef:
Nee, deze mail kreeg ik van de KNHS.

echt?
okey, en wat nou als de sgwers 0 ervaring hebben in de sgw?
(niet dat jullie denken dat ik geen ervaring heb, maar ben wel erug nieuwschierig, want las ook al een paar keer dat mensen zonder ervaring naar de sgw week gaan :) )

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:56

Je moet veel lef hebben om naar de SGW week te gaan, omdat je op een speciaal terrein ging springen en je niet een poepertje moet zijn om over de hindernissen te 'durven' springen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:58

dan geld dat dus ook voor de mensen die naar de sgw week willen gaan zonder ervaring :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:59

M_D_H schreef:
dan geld dat dus ook voor de mensen die naar de sgw week willen gaan zonder ervaring :)

Dit geld inderdaad voor die mensen.

Ik vroeg of je zonder ervaring naar de SGW kon gaan. Dit kon WEL zei de KNHS, maar je moet totaal niet bang zijn qua springen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:00

vind ik niet zo'n heel raar antwoord...wat heb je aan die week als je niets durft tijdens de crosslessen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:01

Ik vind het ook een hele goede waarschuwing.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:03

Dan word het voor mij toch een allround week ipv de sgw. Want qua crosshindernissen heb ik totaal geen ervaring.
Fijn dat ik dit nou toch weet, anders was ik voor niks heen gegaan. Zonde van het geld.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:04

ik ook :))
het is natuurlijk ook niet leuk voor de sgwers als ze iemand er bij hebben die gewoon niet durft...
daar hebben wij/zij ook last van :o

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:06

Daarom!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:09

Ik vind het ook een goede waarschuwing, maar eigenlijk zou het dan beter zijn als de KNHS die week niet voor de echte puppies openstelt als ze zo'n boodschap uitdragen... En zo veel puppie-hindernissen staan er nou ook weer niet op Ermelo vind ik. Bij twijfel zou ik zelf voor allround gaan, zeker als je helemaal geen ervaring hebt!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:10

nee dat is ook zo, de waarschuwing zou duidelijker zijn als je b.v. zegt sgw week b+1 oid?
(zeg maar wat hoor :) )

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:12

M_D_H schreef:
nee dat is ook zo, de waarschuwing zou duidelijker zijn als je b.v. zegt sgw week b+1 oid?

Tja dat sluit ook weer mensen uit met bijv jonge paarden, nog niet gestart maar wel trainingen gevolgd. Blijft lastig zoiets.Denk dat ze er in ieder geval geen goed aan doen om de allround buiten de vakantie te doen, mensen die dan toch graag willen gaan dan denk ik sneller voor SGW.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:13

Loetie84 schreef:
Ik vind het ook een goede waarschuwing, maar eigenlijk zou het dan beter zijn als de KNHS die week niet voor de echte puppies openstelt als ze zo'n boodschap uitdragen... En zo veel puppie-hindernissen staan er nou ook weer niet op Ermelo vind ik. Bij twijfel zou ik zelf voor allround gaan, zeker als je helemaal geen ervaring hebt!

Helemaal dat nieuwe stuk is best pittig :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:15

Faya__ schreef:
M_D_H schreef:

Tja dat sluit ook weer mensen uit met bijv jonge paarden, nog niet gestart maar wel trainingen gevolgd. Blijft lastig zoiets.Denk dat ze er in ieder geval geen goed aan doen om de allround buiten de vakantie te doen, mensen die dan toch graag willen gaan dan denk ik sneller voor SGW.

diezelfde mensen met jonge paarden worden ook bij de dressuurweek uitgesloten ;)
als er zo'n waarschuwing vooraf geven dan zou ik toch iets meer met de wps gaan werken als ik hun was :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:16

M_D_H schreef:
het is natuurlijk ook niet leuk voor de sgwers als ze iemand er bij hebben die gewoon niet durft...
daar hebben wij/zij ook last van :o

Pfff ja idd! Afgelopen jaar met de regiotraining: Gemiddeld vielen er 3 lui per les (van 6) van hun paard. -O- En er zat ook echt een meisje tussen dat naar mijn mening eerst nog even een paar springlesjes had moeten nemen. Die viel als van dr paard af als haar paard naar de hindernis keek!
Maar als je een goede instructeur hebt hoef je niet verschrikkelijk veel te merken van niveauverschillen in 1 les. Maar het verschil tussen een puppie een iemand die B start is wel te groot... Dan heb je echt wel last van mekaar.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:17

Faya__ schreef:
Loetie84 schreef:

Helemaal dat nieuwe stuk is best pittig :j

Idd, daar heeft een puppie niets te zoeken :) Hihi!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:17

M_D_H schreef:
Faya__ schreef:

diezelfde mensen met jonge paarden worden ook bij de dressuurweek uitgesloten ;)
als er zo'n waarschuwing vooraf geven dan zou ik toch iets meer met de wps gaan werken als ik hun was :)

Klopt is zeker weten waar.
Maar ik weet het niet, snap dat de fanatieke wedstrijd ruiters voor zijn voor zo'n systeem maar de andere mensen denk ik niet.
Blijft lastig, voor alles valt namelijk wat te zeggen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:18

ja precies :)
ik ben nog niet officieel gestart, (gaan we dit jaar aan werken) maar ik merk ook echt al verschil als wij trainingen hebben/volgen... ik start oefencrossjes op b/l niveau dus we kunnen het wel zeg maar, alleen als je dan echt die groentjes er dan nog tussen hebt is gewoon heel lastig :o

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:20

Ik ga waarschijnlijk naar de SGW-week. Ik heb laatst voor het eerst een crosstraining in Moordrecht gedaan, dit wil ik van het voorjaar weer op gaan pakken. Ben ik dan ook niet geschikt voor een SGW-week?
Op de site staat ook: 'Je wordt tijdens de Eventingweken ingedeeld in groepen op basis van je niveau. Ook als je nog nooit een eventingwedstrijd hebt gereden, ben je van harte welkom. '