Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 18:43

Ik heb inderdaad veel geduld, maar de woede komt er meestal thuis wel uit. Ik hou me altijd eerst in en tja nu is de druppel daar dan. Ik heb voor mijn werk ook veel geduld nodig (pedagogisch medewerker Haha! ).

Het paard staat inmiddels weer bij de koppel, het "gevaar" is geweken en hij heeft tot nu toe ook nog niet weer gedekt of het geprobeerd.

Buiten dat om, hebben we nu besloten dat we met zijn allen om de tafel gaan. Dus de gehele stal! Kijken hoe we het een en ander draagzamer kunnen maken voor de sfeer en daarna heb ik (en mijn vriend) en zij (en ouders) een individueel gesprek samen met de pensionhouder over wat is voorgevallen.
Ik ben ongelofelijk over de zeik op het moment... Boos! ..dus moet me ook proberen kalm te houden tijdens het gesprek.

Ik heb voormezelf de dingen genoteerd en deze neem ik mee daarna toe en leg het allemaal op tafel. Op het moment weet ik ook ff niet wat ik er nu aan moet doen. Want wanneer ik haar nu tegenkom op stal, dan loopt het echt uit de hand. Dit heb ik ook te kennen gegeven aan de staleigenaar. Want ik weet niet hoe lang ik mijzelf nog kan beheersen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:43

ik denk dat zij tijdens de gesprek weer de onschuld gaat uithangen.
Sterkte! Vind dat je een ontzettend inhoudingsvermogen hebt!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 10:42

Nou we hebben zojuist het gesprek gehad. Het gesprek verliep aardig en ze gaf zelfs een aantal keer toe dat ze fout zat. Ook gaf ze toe dat ze fout zat met het slaan van mijn paard.
Daar heeft ze haar excuses voor aangeboden. We hebben nieuwe afspraken gemaakt en we hebben haar nog een maand de tijd gegeven, mocht ze in deze maand iets doen wat niet door de beugel kan, dan kan ze per direct verkassen.
Dit is duidelijk tegen haar gezegd en ook tegen de ouders. Wat dus achteraf het probleem was, is dat hun al een half jaar stalgeld vooruit betaald hadden en dat de staleigenaar daardoor steeds zo terughoudend was. Ik kan me dit ook voorstellen van de staleigenaar, maar ik zie het probleem niet zo in, want dan geef je gewoon de rest terug Bloos
Maar goed we kijken het dus nu weer aan, mijn woede is ook al een beetje afgenomen, maar ik blijf toch twijfelen aan haar.... of ze het echt meent. Maar goed de tijd zal leren.

Even bytheway, ik heb me niet rustig kunnen houden tijdens het gesprek hoor. Ik heb alles eruit gegooid wat me dwarszat, wel in nette woorden, maar af en toe met een stemverheffing.
Ook heb ik 1 dreigement naar haar gemaakt, waar ik mij wel aan houd. Wanneer zij met 1 vinger aan mijn paard zit, is zij de pineut bij mij en dat heb ik haar flink duidelijk gemaakt. De staleigenaar schrok enorm van mijn reactie aangezien ik normaal absoluut niet zo ben.
Ik heb na het gesprek ook even een gesprek met hem alleen gehad en waarom ik zo reageerde tijdens het gesprek. Dit vond hij niet oke, maar begreep het wel.
Hij zou hetzelfde doen zij hij wanneer het om 1 van zijn eigen paarden ging. Waarop ik zei of het al niet een keer gebeurd was met 1 van zijn paarden en haar.
Ik weet dat je dat niet kunt bewijzen, maar het is wel apart, dat 1 van de paarden behoorlijk angstig is geworden voor een zweep en dat ie een paar maand terug niet bang er voor was. Hij had zijn vraagtekens hierbij en ging ook beter opletten nu. Gelukkig komt het meisje alleen na schooltijd en dan is hij of zijn vrouw ook weer thuis.
Dus er is genoeg toezicht.

We wachten dus nu gewoon weer een maand af en we zien het wel weer.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 10:48

sterkte! vind het erg goed dat je je geuit hebt. Afwachten maar

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:18

sterkte! Ik had haar al lang van m'n stal afgezet! (als ik die zou hebben Tong uitsteken)
Verwend nest!
Vind het geweldig dat je zo voor je paard opkomt!
Sterkte!! Ach gut

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:57

Tjeesus, hoe een rotte appel de boel op een gezellige stal kan verzieken.
Ben ik toch maar weer blij dat ik mijn paardje aan huis heb staan...al is dat af en toe ook wel een beetje eenzaam..

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:20

Wat een kind zeg. Wat een geduld heeft jouw stalhouder nog.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:46

Wat een drama zeg!
Ik heb echt respect dat je jezelf toch nog zo rustig hebt gehouden, bij mij had ze wss al lang en breed in het ziekenhuis gelegen, bij wijze van spreken. Duivel
Ik hoop dat het goed afloopt voor je!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:48

Tjonge, wat een gedoe zeg..
Vind het knap dat je je zo netjes hebt gehouden, weet niet of mij dat was gelukt!
Ben heel benieuwd hoe het de komende tijd gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 15:09

Veel sterkte nog. En wat een verschrikkelijk kind!!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:43

Ik vind jullie beiden (jij en de stalhouder) 'te goed voor deze wereld', haha. De stalhouder waar ik sta had zo iemand allang weggestuurd. Zo is er bij mij op stal een keer iemand geweest die voer stal van anderen (ze wist van nieeeeeeetsssss...), maar ze kon gelijk vertrekken.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 08:22

Ik weet dat we ons erg rustig houden, maar wat moet je anders dan.
Ik houd liever de eer aan mijzelf, dan dat ik mag gaan vertrekken naar een andere stal. De mensen zijn echt goed voor de paarden en ik heb het er altijd naar mijn zin gehad....
tis wel moeilijk hoor, maar ja.....
jullie horen nog wel hoe het afloopt.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:14

das logisch hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:21

piewie schreef:
Toen ging ze die van haar in het land zetten en mijn paard kwam gewoon ff gedag zeggen (niets aan de hand.) (ik keek stiekem toe). Zag ik dat ze mijn paard een paar schoppen verkocht en slaan op het hoofd. Ik er naar toe gerend en gevraagd was ze mee bezig was. Echt mijn hele paard deed NIETS!!!!!!
.....

ik had dr echt verrot getimmerd!! Niemand komt aan mn paard!! Bloos
Hoop dat je er wel uitkomt, het is wel fijn als het gezellig is op stal!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 10:46

ik heb net alles even door gelezen en wat heb jij een hoop moeten pikken de afgelopen tijd zeg. Wat een ontzettend klote kind moet dat zijn (las je stukje over de supermarkt en bedacht me dat ze daar waspoeder verkochten, nu nog een trechter) in ieder geval gefeliciteerd dat je paardje niet drachtig is, en dat de staleigenaar jullie kant koos. Stiekem hoop ik voor je dat ze weer over de lijn gaat en lekker kan vertrekken Lachen word de zweer ook beter van. Heb alleen medelijde met dat paard van haar, wil niet weten waneer hij klappen moet verwerken als die van jou al een moet krijgen.

Succes in ieder geval!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 11:52

goed nieuws om te horen dat ze niet drachtig is.
Alleen dat gedrag van dat meisje... Blijft raar...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 08:47

Nou we zijn 3dg verder en ja hoor het is weer mis gegaan. Dit maals een dikke deuk in mijn vriendin haar cap. Hoe het gebeurd is weet ik nog niet. heb ik nog niet te horen gekregen. Maar dat kind mag vandaag haar paard halen en verkassen naar een andere plek. Wat zal dan de rust weder gekeerd zijn zeg hihi.
Mijn vriendin heeft haar overigens wel iets aangedaan. Ze kon zich niet meer inhouden. We hopen wel dat het meisje er geen aanklacht van gaat indienen. Maar dat zien we dan wel weer.

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:53

Terug de rust dus.. Huilen van het lachen Maar heeft zij die deuk in de cap gemaakt, of begrijp ik dat verkeerd? Clown

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 08:56

Ja zij heeft die deuk gemaakt in de cap, is op heterdaad betrapt door de staleigenaar en mijn vriendin, maar hoe het exact gebeurd is snap ik zelf nog niet. Wanneer ik dat snap plaats ik het ff

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:57

Ze mag idd verkassen.
Wat een mens zeg!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:57

he bah verwnd nest dat kind Misselijk

Gelukkig keert nu de rust weer terug op stal OK dan!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:41

de rust is denk ik nog niet terug gekeerd... ik denk dat dit ook nog wel een staartje kan krijgen..

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 10:42

C_arola schreef:
de rust is denk ik nog niet terug gekeerd... ik denk dat dit ook nog wel een staartje kan krijgen..

Ben ik ook heel erg bang voor.....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:44

ik wens je veel sterkte! maak duidelijke regels en afspraken met de stalhouder en je vriendin over wat wel en niet kan en houd daaraan (ik bedoel dan de stalhouder).
Zorg ervoor dat je bewijzen hebt en sterk staat.
Hoe is het gegaan sinds je vriendin en de stalhouder zagen dat zij die cap kapot had gemaakt??

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 10:53

C_arola schreef:
ik wens je veel sterkte! maak duidelijke regels en afspraken met de stalhouder en je vriendin over wat wel en niet kan en houd daaraan (ik bedoel dan de stalhouder).
Zorg ervoor dat je bewijzen hebt en sterk staat.
Hoe is het gegaan sinds je vriendin en de stalhouder zagen dat zij die cap kapot had gemaakt??

Weet ik nog niet, mijn vriendin is nu aan het werk en ik moet strax een late draaien, dus ik spreek haar niet meer. Ze heeft vandaag tot 15uur de tijd gekregen om het paard te halen en te veplaatsen. Wat ik wel weet is dat ze de cap letterlijk tig maal hard ofzo op de grond smeet, door haar frustraties eruit te gooien had ze gezegd en dat ze dacht dat het haar eigen cap was. Ze wist donders goed dat het niet de hare was hoor.
in ieder geval is er wat goed mis met die meid. Maar wat....
Staleigenaar heeft het nu gelukkig ook ingezien dus ik ben benieuwd of het paard strax weg is. Net stond ie nog gewoon in zijn box.
zodra ik meer weet laat ik jullie het weten, maar ik ben bang dat ze het paard niet ophaalt. Dat zegt mijn gevoel op de een of andere manier.