weer ter aarde gestort? p 13: msn toch operatie ondergaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: weer ter aarde gestort? p 10: knie toch gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:39

Klara16 schreef:
Wat jammer!

Het is zoals hierboven gezegd: als er iemand het verdient om de 50 ste verjaardag van haar paard te mogen vieren ben jij het wel...

Wat stellen de dokters voor dat ze aan die knie gaan doen? Ik hoop dat je niet geopereerd hoeft te worden. Veel sterkte met alles!

eerst de mri afwachten omdat ik ergens anders veel meer pijn van hem. ze hebben niet gegipst ofzo, en ik ben heel dom vergeten te vragen wat ik nu wel en niet mag doen. ik was ook zo verbaasd! hoe kan dat nu??? ze hebben in lelystad toch foto`s gemaakt??? blijkbaar toch niet goed? KAN dat fout gedaan worden dan? lijkt mij niet heel moeilijk om fotootje te maken, en ze zijn er toch voor opgeleid???

nahja, blijkbaar kan het inderdaad mis gaan...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 09:39

jokari schreef:
gebroken ?? Jee da's ook wel drastisch. Hoe moet dat nu, moet je nu 2 weken plat liggen ofzo voor die scan ? Je kan toch moeilijk rondhuppelen met een gebroken knie ?

ik kan niet huppelen Knipoog kon al niet lopen voor dat ongeluk, en ik ben dus al rolstoelgebonden Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:55

ikenindi schreef:
jokari schreef:
gebroken ?? Jee da's ook wel drastisch. Hoe moet dat nu, moet je nu 2 weken plat liggen ofzo voor die scan ? Je kan toch moeilijk rondhuppelen met een gebroken knie ?

ik kan niet huppelen Knipoog kon al niet lopen voor dat ongeluk, en ik ben dus al rolstoelgebonden Knipoog

*BOINK* droog, heeeeeeeeel droog........ Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:34

BitchyWitchy schreef:
ikenindi schreef:

*BOINK* droog, heeeeeeeeel droog........ Haha!

nou, volgens mij was jokari serieus Knipoog of ik moest liggen omdat ik er niet op mocht staan... of niet? ik was gewoon serieus Knipoog

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 16:39

Jeetje wat erg zeg! Had al een tijdje stilletjes meegelezen, maar wil toch ff reageren. Heeeel erg veel sterkte! Ach gut

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:41

Bloos sorry ikenindi, knal vergeten dat jij sowieso al rolstoelgebonden bent. Sorry. Vriendjes zijn?

ja huppelen wordt dan moeilijk, kan ik mij voorstellen. Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 20:40

Toch gebroken? Ben je mooi klaar mee dan!

Heel veel beterschap!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:32

o wat rot voor je. Hopen dat het snel weer goed komt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 00:25

ik denk dat je wel eerder in het ziekenhuis geweest was als je wel had moeten lopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 10:58

moonfish13 schreef:
ik denk dat je wel eerder in het ziekenhuis geweest was als je wel had moeten lopen.

dat weet ik niet. mij kennende Knipoog

jokari schreef:
Bloos sorry ikenindi, knal vergeten dat jij sowieso al rolstoelgebonden bent. Sorry. Vriendjes zijn?

ja huppelen wordt dan moeilijk, kan ik mij voorstellen. Haha!

haha geeft niets. niet iedereen kent mij (gelukkig) en niet iedereen leest mijn profiel Knipoog dus dat maakt helemaal niets uit Lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:31

oei zo veel weken pijn. Nu heb je de diagnose en weet je dus hoe lang het in ieder geval gaat duren Ach gut Had je je die dag maar door de ambulance weg laten brengen misschien hadden ze het toen sneller kunnen constateren.
Je verhalen zo te lezen neemt je huisarts je niet echt serieus. Mijn vertrouwen in die huisarts zou dus echt helemaal weg zijn. Stel je hebt buikpijn vanwege iets ernstigs en hij reageert ook zo lakoniek.

En vallen tijdens een galop met je paard en dan ook nog het paard op je krijgen. Doodeng

En zou zeker voor een second opinion gaan met je paard, voordat je een beslissing neemt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:35

ikenindi schreef:
eerst de mri afwachten omdat ik ergens anders veel meer pijn van hem. ze hebben niet gegipst ofzo, en ik ben heel dom vergeten te vragen wat ik nu wel en niet mag doen. ik was ook zo verbaasd! hoe kan dat nu??? ze hebben in lelystad toch foto`s gemaakt??? blijkbaar toch niet goed? KAN dat fout gedaan worden dan? lijkt mij niet heel moeilijk om fotootje te maken, en ze zijn er toch voor opgeleid???

nahja, blijkbaar kan het inderdaad mis gaan...

Ik wil je niet bang maken, maar weet je dat Lelystad het slechtste ziekenhuis van Nederland heeft? Mijn zoon is er laatst ook geweest. Toen hij thuis kwam ben ik toch maar ff hier naar huisartsenpost geweest met hem: ze hadden wonden die hij met een val had gekregen niet eens schoon gemaakt Verward

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 11:55

ja ik weet t, maar lelystad wordt ik standaard naar doorverwezen voor iets `kleins`...

ik mocht ook kiezen waar ik naar de orthopeet wilde, en t eerste wat ik zie was: niet naar lelystad iig. heb daar genoeg nare ervaringen gehad. dankzij lelystad icm emmeloord (werken samen) kan ik al 5 jaar mijn arm niet bewegen... daar mogen ze echt niet meer aan mij zitten hoor. maar wat ik al zei: foto`s verwacht je toch dat ze die wel kunnen maken en lezen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 12:00

Niet dus Juist bij mensen zoals jij (rolstoel gebonden) moeten ze juist extra allert zijn op ledematen die niet gebruikt worden door verlamming of rolstoel gebruik.

Door dit niet te herkennen had je hele lelijke ontstekingen kunnen krijgen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:10

begrijp ik het goed dat je arm niet rechtstreeks het gevolg is van je ziekte, maar van één of andere medische blunder? Bloos!
jeetje ... ik zou daar geen voet (of wiel Clown ) meer binnen zetten ... Nors opkijken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 15:06

fojoe schreef:
begrijp ik het goed dat je arm niet rechtstreeks het gevolg is van je ziekte, maar van één of andere medische blunder? Bloos!
jeetje ... ik zou daar geen voet (of wiel Clown ) meer binnen zetten ... Nors opkijken

jup, mijn arm is gekomen doordat ze mij niet serieus namen en `voor de lol` in t gips hebben gezet. dan kon ik tenminste niet bewegen, want het was toch maar overbelast en ik hield niet genoeg rust. achteraf was het helemaal niet overbelast, en had ik t juist moeten blijven bewegen. dan zou ik evt nu nog steeds pijn er in hebben die met goede pijnstillers te onderdrukken zou zijn, en dan zou ik het nog gewoon hebben kunnen bewegen. dat kan niet meer door het gips... dus idd, behoorlijk medische blunder. zo ook het feit dat ik in een rolstoel zit. verwaarloosde ontsteking door een verkeerd geprikt infuus...

door pijnprikkels gaan mijn spieren een eigen leven leiden, dus ze moeten daar gewoon mee uitkijken. zo ook dystrofie. dat komt meestal ook na een trauma...

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:32

nou snap ik volledig waarom je het niet zo op artsen hebt Lips are sealed
ik dacht dat je arm en je rolstoel een gevolg waren van je ziekte, maar niet dus.
gut, ik weet echt niet wat ik hierop kan zeggen Ach gut

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:38

ik heb vandaag mijn fysiotherapeut gebeld. had ik beloofd te doen als ik `meer wist`... ze zei dat ze erg blij was dat ze de laatste keer niets meer had gedaan en me gewoon had weggestuurd... ze zei dat ze er al bang voor was. ook zei ze dat doordat het zo dik was waarschijnlijk de foto`s niet goed duidelijk waren geweest. dat dat wel kon vertekenen door het vocht wat er in zit/zat... ze wilde dat ik gelijk liet weten wat er uit die ri kwam zodat ze mee kon denken...

ze bood haar excuses trouwens ook nog aan. ze begreep nu wel waarom haar behandeling zo`n pijn deed... Tong uitsteken

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:07

Zo te horen heb je in ieder geval wel een fijne fysiotherapeut Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:12

jupz, al ben ik pas 4 keer geweest waarvan ze het de eerste 2 keer te dik vond om wat te doen en de laatste keer t toch echt niet vertrouwde en dus niets gedaan heeft 3 van de 4 keer. maar wss is het daarom juist n fijne therapeut Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:25

die oefeningen die ik met indi moest doen trouwens heb ik nog op filmpje staan. ze moest haar achterbenen gekruisd zetten steeds. liefst voorbenen ook, maar dat is wel; erg lastig om aan te leren tegelijk, dus ik heb eerst de achterhand geprobeerd... hier filmpjes van beide kanten om... dit was pas de 2e keer dat ze t deed hoor. ze kan t al stuk beter nu, en ik ook. want twas wel even uitvogelen hoe ik dat nou moest aanleren Tong uitsteken

makkelijke kant (voor mij vanwege hand, en voor indi ook)
Afbeelding

moeilijkere kant:
Afbeelding

dit zijn de oefeningen die ik van de osteopaat had gekregen...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:17

Ben ook even stil van het feit dat je door een blunder in de rolstoel zit.

Moet wel zeggen dat ik altijd vol bewondering en met diep respect je topics lees Ja

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:29

dankje Lachen

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:16

jemie ik wist ook helemaal niet dat je door een medische blunder in een rolstoel zat Wow!

hoop dat je knie goed kan genezen.

voorbenen en achterbenen gekruist ? Toch niet tegelijkertijd mag ik hopen. Tong uitsteken Haha!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:27

BitchyWitchy schreef:
Moet wel zeggen dat ik altijd vol bewondering en met diep respect je topics lees Ja

hier nog eentje Ja
ik denk dat er velen in jouw situatie allang de moed zouden hebben opgegeven.
en jij neemt er dan ook nog eens de zorg voor een paard bij.
respect, meisje Afgod

linksom gaat prima, met rechtsom heeft ze idd wat meer moeite.
mag ik vragen waar die oefeningen nou precies goed voor zijn?