zwaar verwaarloosde pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

babbeloe

Re: zwaar verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:09

super dat je dit gedaan hebt !!!!!!
wat een **** mensen lopen er rond op de wereld zeg .. die zo met beesten omgaan. ze zouden zelf zo behandeld moeten worden.... veel suceces met je paardjes opknappen echt geweldig !!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:03

@yanira
@ suus_

najah vind het ook mooi maar daar gaat het niet om
heeft de pony er geen last van het is niet niks zo n bos manen

en hij heeft het al zo moeilijk dus mischien een tip zodat hij lekker aan kan sterken

Thalita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:34

ik vind het echt geweldig goed wat je doet !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:04

babbeloe schreef:
super dat je dit gedaan hebt !!!!!!
wat een **** mensen lopen er rond op de wereld zeg .. die zo met beesten omgaan. ze zouden zelf zo behandeld moeten worden.... veel suceces met je paardjes opknappen echt geweldig !!!

Daar leren dat soort mensen niks van joh....

Die vinden toch al dat zij het goed doen, en de hele rest van de wereld niet Lachen Lachen

Ze zelf zo behandelen maakt dat alleen maar erger Ja

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:25

Jeeej! Wat een goed werk zeg! Wat gaat er eigenlijk met de hengstjes gebeuren verder?

En nog wat over de eigenaar gehoord? Ik begrijp niet dat je je paarden zo voor dood kunt laten staan!!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:36

Wat vreselijk!
Echt.. jemig.. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Verdrietig
Super van je dat je ze een nieuwe kans gunt! Ach gut

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:55

Arme diertjes,
diep respect voor jou!:D

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:57

Zo zeg, die eerste ziet er uit! Bloos!

Krijgen ze die hoeven nog ooit redelijk normaal?

Iid respect voor jou hoor..

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:59

Eigenlijk hebben wij alle plaats om er zo een aantal op te vangen!
Als het aan mij lag stond het er hier mee vol! Vork

Mja ik ben de enige paardenfreak in de familie ..
Ik mag paardrijden en ze gaan mee en helpen wel enzo maar ben de enigste die rijdt enzo..
Als ik er dan nog eens wat extra ponytjes zou bijpakken en dan (als ik er dit jaar door ben!) volgend jaar naar de unief enzo..

Als ik later op mn eigen woon wil ik er altijd wel opvangen als ik de plaats heb!
Gelukkig hebben ze jou in tussentijd dan!

Maar die hoef :s heeft ie toch wel sterke hoeven moet ik zeggen!
Mijn shetlander haar hoeven werden/ worden heel weinig bekapt, maar die slijten zelf heel hard af..

Ben benieuwd naar nog recentere fotos Ja

x

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:38

ik vind het echt goed van je dat je de zorg van deze pony's op je neemt!
Die zien er uit.. hoe mensen met paarden om kunnen gaan zeg! Boos!
Krijgen ze de hoeven nog goed idd?
nou respect meid!

Lisaaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:13

Whow ik vind het echt heel goed wat je doet! Lachen
heel erg veel respect hiervoor! Dat er mensen zijn die hun diertjes dit aan doen. Scheve mond
Ik vind het echt super wat je voor deze paardjes doet!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 21:57

op de fotos kan ik wel degelijk verschil zien hoor!
ga zo door!!

Pony_Arie

aahh wat zielig maar wel goed dat je dat doet voor die beesjes
even een vraagje ze komen bekent voor hoe heten ze?

GAM

wat een ontzettend goeds heb je gedaan een pluim!

ik vroeg me af hoe het nu met ze gaat, en wat je van plan bent met ze te gaan doen??

yoda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:45

wat zijn ze veel verbeterd zeg!!! echt goed!! Ik hoop dat er veel mensen zijn die je eventueel zo wel matrealisties en niet mtrealisties helpen. Zowel voor het kopen van voer en eventueele medicijnen als het onderhouden van de pony's het zou zonde zijn dat je ze neit meer zou kunnen helpen!!!

mijn steun heb je mocht je iets nodig hebben voor de arme stakkers dan geef je me maar een pbje!

En ik denk dat er met mij vast nog een hoop bokkers zijn die je graag iets willen toestoppen om de beestjes te helpen!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:55

Super dat het zo goed met ze gaat! Ook fijn dat ze lekker de wei op mogen. Maak je snel weidefoto's?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:34

Ik vind ze al aan het verbeteren hoor! Die oudere hengst is echt geweldig Lovers *is verliefd
Hopelijk zien we snel weide foto's

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:58

whoo hee!!
net hele topic doorgelezen.
wat goed wat je allemaal voor ze doet!
ik hoop ook op weide fotos Bloos

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 13:16

hoi,

pfff dat gaat hier weer snel hoor Knipoog .Alles gaat hier goed met de pony's, Casper staat nog altijd in de stal wat ik eigenlijk niet zo leuk vindt, maar hij valt al de hengsten aan en de merrie's laat hij ook niet gerust. Voor de rest is hij wel een lieve pony hoor. Nu hij in zijn stal staat doe ik hem af en toe een halster aan en borstel ik hem wat, maar spijtig genoeg geniet hij niet van die aandacht. Je ziet echt dat hij graag buiten wil. Ik laat hem s'avonds altijd los lopen met een lang touw aan zijn halster anders kan ik hem niet te pakken krijgen. En Sam mag dan even op het gras in de tuin. Na een halfuurtje moet ik hem dan terug vastzetten want de andere pony's apprecieren zijn gedrag echt niet.

Sam is echt in zijn nopjes, hij begint zelfs te blinken. Hij heeft nu bijna een heel nieuw velletje. Hij was echt volledig uitgedroogt en de stukken verdroogt vel hingen er echt naast. Ik heb hem 2 weken geleden gewassen en hij genoot er echt van, voor zo een bange pony bleef hij goed staan. Ik kon hem zelfs met de tuinslang afspuiten. Zijn manen zijn volledig uit de knoop, ik vlecht hem in en wissel de vlecht regelmatig van kant . Ook zijn voorpluk vlecht ik in en dat heeft hij echt graag. Hij loopt nog altijd als een eend Haha! , maar ligt al wel veel minder.

Iris, de zwarte merrie is echt een heel bang beestje. Ik zie stilletjes vooruitgang in haar karakter maar het gaat moeizaam. Ik kan haar met heel veel geluk aanraken op haar neusje, maar meer niet. Wat ik ook gezien heb is dat ze een onderbeet heeft. Ze heeft hier gelukkig geen last van. Ze heeft nog overal klitten onder haar buik maar begint stilletjes mooi in te ruiven. Ik denk dat ze drachtig is, maar kan natuurlijk niet dicht genoeg komen om eens naar haar uier te kijken.

Baloe is een schatje, maar wel één met een klein hartje. Als ik zit mag ik hem bijna overal stilletjes aanraken. Een aantal dagen geleden was hij heel nieuwsgierig naar het halster dat ik vasthad, maar het beviel hem absoluut niet toen ik het probeerde aan te doen. We hebben dat onding dan maar snel weggelegd Knipoog . Ook hij begint stilletjes in te ruiven en een mooi kleurtje te krijgen.

Dan hebben we nog Beatel. Beatel is een jaarling hengst pinto. Hij komt echt van ver maar loopt me nu als een hondje achterna. We hebben hem een aantal weken geleden geschoren en hij zat vol met luizen. Intussen is hij 2 keer ontwormt maar hij komt niet zo goed bij als ik zou willen. Ook staat hij laatst in rangorde, dus wordt hij dikwijls achteruit gestoten.

Dan hebben we nog de 2 vosse damens. Ze beginnen mooi te bekomen en zijn soms te aanhankelijk Haha! ze laten je gewoon geen 5 seconden gerust. Het jongste merrietje heb ik geschoren want ze was altijd kletsnat van het zweet door haar tedybeervacht. En ik denk dat het oudste merrietje drachtig is.

Het is super veel werk en ik denk dikwijls waar ben ik aan begonnen, maar als je s'morgens dat gehinnik hoort en die mooie oogjes ziet weet je het weer.

Moest iemand geïnteresseert zijn in een pony, geef me gerust een seintje. Naar een super thuis mogen ze altijd.Chippen kan ik momenteel financieel niet aan. Ze zijn 2 keer ontwormt hebben een antibiotica kuurtje achter de rug en enkele pony's zijn al bij de hoefsmid geweest. Een goede en blijvende thuis is belangrijker als de prijs. Ze moeten niet weg, maar voor de pony's zou het beter zijn moesten ze wat meer aandacht krijgen en dat kan ik ze spijtig genoeg niet altijd geven. Let wel op ik ben van België.

groetjes saar

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:37

fijn dat er weer een update is en er toch veel vooruitgang in zit Ja

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:45

fijn dat er vooruitgang in zit...ben benieuwd naar foto;s over een opoosje Knipoog
echt super dat je dit doet hoor nogmaals!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:53

Echt geweldig dat het zo goed gaat met hen Ja

ik zal hier in de buurt ook eens rondhoren of iemand een pony een goed blijvend thuis kan geven Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:15

Hulde bayaatje Afgod ! Echt super wat je voor deze ponietjes doet.
En heel erg bedankt voor je update!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:34

jeetje, wat zijn die beestjes al opgeknapt zeg! Nu hopen dat ze er allemaal weer helemaal bovenop komen en dat de eventuele veulentjes geen schade van de ondervoeding hebben ondervonden...

Ik hoop ook dat je gauw een plekje voor Casper vindt waar hij, desnoods alleen, buiten kan rondhobbelen... Ondanks dat hij er het beste uitziet van allemaal, is het wel sneu dat hij niet goed met de anderen kan opschieten en daarom binnen z'n dagen moet slijten... Jammer dat je zo'n beest niet even kan vertellen wat z'n opties zijn en dat hij zich moet gedragen om buiten te kunnen blijven...

Nogmaals: echt petje af voor jou OK dan! echt SUPER!

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:00

aahw, wat naar die beestjes zo te zien.
ik vind het GE-WEL-DIG dat je deze pony's hebt genomen en ze een goed leven gunt.
ik hoop dat ze er heel snel weer bovenop komen, allemaal !
veel plezier met de paardjes en beterschap eraan !