'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 19:26

Oakland is nu van mij Lachen voor zover ik weet rijdt ze stilletjes aan weer met Voice? Of staat dat in de planning...

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:20

Ze rijdt were met zwartje ja Tong uitsteken

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 08:58

ShannaY ik heb je even gepmt Haha!

We zijn weer aan de slag, en het gaat SUPER! Gister liep ze als een trein, ben trots op dr.. En dolblij dat ze er niks ernstigs aan over heeft gehouden..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:00

Is de lip zo gebleven? En hoe vordert het met trailers ed?

nero90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:03

zo dat is erg.. sterkte ermee

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:49

gelukkig dat het zo goed ging met rijden. je schrikt je wezenloos natuurlijk en het ergste is ook inderdaad dat je helemaal niets kan doen...

En hoe gedraagt ze zich nu naar de trailer?
Is ze erg bang of valt het eigenlijk wel mee?

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 15:55

Ze heeft een trailertraining gehad.. Nu blijkt dus dat het niet aan de trailer ligt.. De trailer gaat ze wel gewoon op, maar zodra de klep dicht is en wij de trailer uit gaan raakt ze helemaal in paniek.. Ze heeft verlatingsangst.. Ook in de paddock/stapmolen/poetsplaats raakt ze in paniek, waarbij de paddock echt levensgevaarlijk werd.. Voorlopig dus eerst daaraan werken.. Als dat opgelost is moet de trailer geen probleem meer zijn!

Ze heeft na het opbouwen ongeveer 3 weken super gelopen, niet kreupel, niet stijf.. Gisteren met een wedstrijd bij ons op stal liep ze in de binnenbak alleen zo slecht (slepen achter) dat ze nu een paar dagen op rust gaat, daarna de DA erbij.. Even erg spannend dus, misschien is ze er dus toch niet zo goed uit gekomen als we dachten..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 15:58

Ik hoop dat het niet te ernstig is...

Wel gek dat het niks met de trailer te maken heeft maar alles met het alleen zijn! Hoeveel mensen hoor ik niet: de trailer doet hem niks, hij is niet bang hij speelt alleen met ons voeten... terwijl je hier een heel eenvoudige verklaring krijgt voor een op het eerste zicht complex probleem...

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:08

double schreef:
Ze heeft een trailertraining gehad.. Nu blijkt dus dat het niet aan de trailer ligt.. De trailer gaat ze wel gewoon op, maar zodra de klep dicht is en wij de trailer uit gaan raakt ze helemaal in paniek.. Ze heeft verlatingsangst.. Ook in de paddock/stapmolen/poetsplaats raakt ze in paniek, waarbij de paddock echt levensgevaarlijk werd.. Voorlopig dus eerst daaraan werken.. Als dat opgelost is moet de trailer geen probleem meer zijn!

Ze heeft na het opbouwen ongeveer 3 weken super gelopen, niet kreupel, niet stijf.. Gisteren met een wedstrijd bij ons op stal liep ze in de binnenbak alleen zo slecht (slepen achter) dat ze nu een paar dagen op rust gaat, daarna de DA erbij.. Even erg spannend dus, misschien is ze er dus toch niet zo goed uit gekomen als we dachten..

He gadsie.

Maar ja, als je inderdaad aan die verlatingsangst kan werken moet het niet meer echt een probleem zijn. wel knap van der dat ze eigenlijk weer gewoon de trailer in gaat.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:26

Ik hoop echt dat ze van haar verlatingsangst af kan komen.. Op dit moment is het namelijk écht zielig.. Je kan haar zo bijna geen paard noemen.. Ze kan niet op de wei, niet in de paddock, niet alleen in de stapmolen.. De trailer is op dit moment dus ook nog niet eens het belangrijkste.. Ik wil een paard wat lekker naar buiten kan deze zomer!
Was zo ontzettend trots dat ze zo de trailer op liep.. En alles spatte uiteen toen ze zo te keer ging.. Ze probeerde te steigeren in de trailer, arm beest..

Maar je hebt helemaal gelijk hoor poes.. We mochten nu willen dat het alleen een trailerprobleem was, dat blijkt makkelijker op te lossen dan de verlatingsangst!
Maar voor de mensen met alleen een trailerprobleem is Petra echt een aanrader.. Ze is echt geweldig.. We zagen Voice gewoon veranderen in de tijd dat Petra met haar bezig was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:32

Die van mij kan ook niet alleen, maar dat wordt op den duur wel beter als ze aan een plek gewend raken.

Misschien kan je in de trailer voor haar gezicht een onbreekbare spiegel hangen, eentje zodat ze haar eigen hoofd ziet en denkt dat ze niet alleen is?

Petra, trailertraining, welke pagina? Heb ook eentje die op cursus moet...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-08 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:34

Hmm Dankje Russel! Dat klinkt idd wel als een idee..
Kreeg ook al ideeën door van een shetlander erbij.. Maar goed.. Of dat de oplossing is..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:36

russel schreef:
Die van mij kan ook niet alleen, maar dat wordt op den duur wel beter als ze aan een plek gewend raken.

Misschien kan je in de trailer voor haar gezicht een onbreekbare spiegel hangen, eentje zodat ze haar eigen hoofd ziet en denkt dat ze niet alleen is?

Petra, trailertraining, welke pagina? Heb ook eentje die op cursus moet...

Russel kijk hier even Knipoog
www.twomoons.nl

is de site van Petra Vlasblom

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:38

Mork, dankje! Had er even overheen gelezen.. Maar echt een aanrader..

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:43

Verlatingsangst dus he?
Die van mij heeft het ook wel een beetje. Maar alleen als we dus alleen zonder paarden van stal op wedstrijd zijn. dan is hij wat onzekerder en sneller afgeleid.
Samen op de trailer gaat super alleen ook maar dan moet hij altijd eerst nog iedereen gedag zeggen. Hij flipt gelukkig niet maar gaat alleen veel mesten en af en toe stampt hij wel. Onderweg met rijden heeft hij geen last. Hij blijft de trailer toch wel spannend vinden. Maar hij loopt er nu wel vrijwillig op!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:45

double schreef:
Kreeg ook al ideeën door van een shetlander erbij.. Maar goed.. Of dat de oplossing is..

Dacht ik ook gelijk aan, maar idd als je dan een keer een noodgeval hebt en ze moet alleen draait ze mss helemaal door!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:46

Het is wel heel erg lastig, want ze kan haar spanning ook niet af laten vloeien, ze bouwt het steeds verder op, tot ze 'ontploft'..
De paniek in de paddock is ook echt blinde paniek.. Ze gaat zo hard, dat je gewoon elk moment verwacht dat ze haar been gaat breken..
Maar wat fijn dat die van jou zelfs vrijwillig de trailer oploopt.. Hoop dat die van mij een voorbeeld neemt aan de jouwe!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:48

Ergens is het logisch dat ze bang wordt alleen, het blijft een groepsdier, sommige hebben er geen probleem mee anderen weer heel erg...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:50

Ja geduld..... Dat is echt zo! Mijn paard is door veel menssen geslagen enzo, Ik vond het opeens gewoon klaar!
Je wist eerst niet beter ook al was ik het er nooit mee eens. Ik voelde me altijd rot tegenover mijn paard.
Ik heb geen cursus van Petra gehad. Ik heb achteraf gewoon toevallig net het goede gedaan. En natuurlijk heel veel geduld gehad. Daarnaast ben ik leuke dingen gaan doen, ipv naar de kliniek enzo. Dit heeft bij mijn paard enorm geholpen.
Ik hoop dat Jouw beestje de rust kan gaan vinden. Daar ze dus ook al in een paddock flipt.
Heel veel succes en hou me op de hoogte van jullie vorderingen. nu maar eerst de DA afwachten.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:54

Zal jullie zeker op de hoogte houden.. Bij Voice is het waarschijnlijk zo dat ze te vroeg gespeend is, waardoor ze die angst heeft.. Baal wel als een stekker, had nog andere cursussen van Petra die ik wilde doen.. Maar dat loopt even in de soep!

Dorothee: dat met die shetlander in de trailer is dus ook ons grote probleem, je wilt geen gevaarlijke situaties! En daarbij neemt het ook weer extra kosten mee.. En mijn vader is bang dat ze te afhankelijk wordt van die shetlander.. Dat ze bv niet meer zonder elkaar kunnen.. En dan zit je met een nóg groter probleem..

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 17:57

bovendien kan ze met een shet nog erger gaan klooien, shetjes zijn moeilijker vast te binden etc. En als ze idd al zo snel "alleen" is, is die shet geen goed idee denk ik.

gwenflyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 20:59

Hoi,wat een naar verhaal...wel herkenbaar helaas.
Twee jaar geleden reden wij terug van de kliniek uit kootwijk,en kwamen in de file terecht op de ring Utrecht.

Was een bloedhete dag en voor dat we er ook maar erg in hadden,klapte er een kraanwagen IN onze trailer!hij ramde de trailer naar de andere weghelft....waar een andere vrachtwagen niet meer kon remmen....
Die de trailer weer raakte zodat hij weer achter onze auto belande?!

Ik was in shock,kon allen maar gillen...was er van overtuigd een heel bloedbad aan te treffen..
Wonder boven wonder mankeerde de pony NIKS!

Met veeartsen (uit utrecht) hebben we de pony verdoofd en met alle kracht de trailer de afrit afgewuwd ,waar we de pony hebben uitgeladen,en op een andere trailer gezet...

Hij wil absoluut niet meer in een trailer,en eerlijk gezegd neem ik het hem niet kwalijk!

Toch is het goed van je,dat je het trailerladen blijft proberen....

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:04

double schreef:

Bij een vriend van mij is dat wel de oplossing.

Alleen breekt het paard de trailer af en nu heeft hij er een kleine pony bij. En je hoort het beest niet meer op de wagen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:52

gwenflyer schreef:
Hoi,wat een naar verhaal...wel herkenbaar helaas.
Twee jaar geleden reden wij terug van de kliniek uit kootwijk,en kwamen in de file terecht op de ring Utrecht.

Was een bloedhete dag en voor dat we er ook maar erg in hadden,klapte er een kraanwagen IN onze trailer!hij ramde de trailer naar de andere weghelft....waar een andere vrachtwagen niet meer kon remmen....
Die de trailer weer raakte zodat hij weer achter onze auto belande?!

Ik was in shock,kon allen maar gillen...was er van overtuigd een heel bloedbad aan te treffen..
Wonder boven wonder mankeerde de pony NIKS!

Met veeartsen (uit utrecht) hebben we de pony verdoofd en met alle kracht de trailer de afrit afgewuwd ,waar we de pony hebben uitgeladen,en op een andere trailer gezet...

Hij wil absoluut niet meer in een trailer,en eerlijk gezegd neem ik het hem niet kwalijk!

Toch is het goed van je,dat je het trailerladen blijft proberen....

Weet je dat ik bij jou bericht moeite moet doen om niet te janken...
Ik heb er ook een die doodsbang is op de trailer. Gelukkig staat ze doodstil, maar ze gaat er niet op...
Ze heeft ook iets meegemaakt op de trailer. En ik begrijp haar zo goed...
Petra wil ik ook nog ooit laten komen Ja

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:55

gadver wat een vervelende ervaring, hoop dat ze er snel weer boven op komt.

Sterkte