Paard 2008 in Hardenberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse1980

Re: Paard 2008 in Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:52

Ik ben vrijdagavond geweest. Ik vond er weinig aan. Weinig standjes en veel het zelfde. Ik heb geen enkele clinic of show gezien alleen een springtraining van ervaren paarden. Het lag waarschijnlijk aan het vrijdagavond programma dat ik er niets aan vond.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 13:56

Nou ik vond het gisteren middag ook niet erg bijzonder hoor, eigelijk waardeloos zelfs, heb inderdaad bij het springen van de z pony gekeken, was nog een beetje leuk. show klassieke dressuur was een grote aanfluiting, enigste wat ik echt goed vond was de padde deu met 4 friesen op muziek, echt heel goed gedaan vond ik dat, maar verder nee.
een fries en een motor, vreselijk sneu voor het paard, dikke slof er om, ruiter kon het paard echt niet met goed fatsoen houden, lekker roppen en trekken en scheuren zonder enkele controle, nee was ik niet van geshameerd,

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:04

Eigenlijk vond ik dat wel een dappere poging. Maar was voor de eerste keer met publiek idd een beetje hoog gegrepen en ging niet geheel zoals bedoelt. De klasieke dressuur demo was ook erg leuk bedacht, moet alleen nog beter worden uitgewerkt. De Friso demo was idd om te kwijlen en Eildert heeft me behoorlijk laten kwijlen. Ik vond het wél leuk. Bij het Z springen pony's zag ik erg veel ruitertjes zonder enige controle over hun té opgefokte bloedpony's. De drie barragekandidaten in de E en D cattegorie hadden de controle wél netjes voor elkaatr en er een spannende en erg mooi gereden barrage van gemaakt! Chapeau!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:09

Tja het is maar net hoe je het bekijkt, vind dat wanneer je geen controle meer hebt over je paard door angst het gewoon echt zielig dat gerop in de mond, nee blijf dan thuis en begin dan klein, als je persee iets wil laten zien.

charmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:22

Nou ik vond de barokkedag ieder geval helemaal Superrrrr, tuurlijk ging er e.e.a. niet zo goed etc. maarja ieder moet ergens beginnen ervaring op te doen! Vond de standjes heel leuk, niet te veel niet te weinig, veel info over v alles en nog wat van voer tot wagen tot stal, echt gewoon compleet. Heb niet zoveel gekeken bij de wedstrijden, meer de shows gezien en ik was er echt van 1 tot 10 ofzo!!
Vond ook de locatie erg mooi en goed verzorgd, shows afwisselend, prachtige paarden, gratis entree, gratis parkeren... nou wat wil paardenliefhebber nog meer?!
Maarja ieder z'n mening, ík vond het ieder geval Super en ga volgend jaar ZEKER wel weer!! Haha!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 14:50

andafries schreef:
Heb gister meegedaan met mijn paard Bondadoso . Barokke avond hebben we Pas de deux en lange teugel gedaan was ontzettend leuk maar helaas weinig van het programma gezien. Heeft er nog iemand foto's gemaakt ,ben wel heel benieuwd ???

Ik heb van jullie genoten.... Vooral aan de lange teugel.... Vind het prachtig om te zien en knap hoor dat je dit kunt met je paard....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 15:37

ik ben zojuist weer teruggekomen en vond het zeker erg leuk. supermooie winterdeken gekocht voor slechts 35 euro en mooie BR bandages voor slechts een tientje. zeker de moeite waard om overal langs te snuffelen Ja
qua shows heb ik alleen een man gezien die heel hoog kon springen met zo'n bitloos hoofdstel en eb een stukje van het ZZ springen meegekregen. maar ja.. alle shows waren in de middag en ik moet helaas werken weer Clown

maar als dit er volgend jaar weer is, ben ik zeker van de partij!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:24

Is er nog iemand die foto's gemaakt heeft van de show op zaterdag avond.???

Ik had mijn nieuwe andalusiervoshengst mee genomen, maar helaas zijn de foto's met mijn toestel veel te wazig. Misschien heeft iemand iets gemaakt. Ik zou er erg blij mee zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:29

heb je alleen zaterdag avond gereden?

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:51

Ja, zaterdagavond om 20.55 uur met Manchita, een andalusier voshengst. Op de startlijst staat nog wel dat ik met Barquero een showkur zou rijden.
De speaker kondigde hem wel goed aan.

Ik had een creme kleurig jasje aan met donkerbruine rijbroek. hoofdstel en voortuig met veel koper,

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:13

helaas, ik was er alleen smiddags.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:39

Ben gisteren ook geweest. Heb samen met een vriendin een pas de deux gereden.
Helaas, na maanden van voorbereiding waarbij we alles tot in de puntjes voor elkaar hadden, gebeurde datgene waar ik, noch mijn vriendin ook maar enigzins grip op hadden. Mijn merrie kreeg bijna een hartverzakking bij het zien van zoveel mensen en geluiden, de hele entourage enz. Zij sloot zich voor mij af en ik kreeg haar ook niet meer aan mijn hulpen. Op dat moment heb je eigenlijk keuze uit 2 dingen: proberen het beste ervan te maken of op dat moment besluiten het af te blazen.(zoals een andere combinatie had besloten op het laatste moment)
Het mag dan in de ogen van veel mensen "waardeloos" geweest zijn maar ik denk dat mijn kanjer (en IK) een hele ervaring rijker zijn geworden.Op het moment zelf ben je even doodongelukkig maar denk dat we er beiden veel van geleerd hebben.
En tuurlijk, het friese viertal was super, maar na een kort praatje met een van die deelneemsters kwam ook naar voren dat zij ook zo'n fase hebben moeten doormaken.
Ik heb ondanks alles een super dag gehad, en de organisatie was ook uitstekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:43

schimanski schreef:
Het mag dan in de ogen van veel mensen "waardeloos" geweest zijn maar ik denk dat mijn kanjer (en IK) een hele ervaring rijker zijn geworden.Op het moment zelf ben je even doodongelukkig maar denk dat we er beiden veel van geleerd hebben.

Zo moet je het inderdaad bekijken Ja

Ik ben vandaag geweest, ik vond het echt leuk. De beurs zelf niet bijzonder (ook niet heel groot) maar de demonstraties en clinics echt wel. Alles bitloos dus dat vond ik sowieso al super Knipoog, maar de lezingen van Annika ten Napel en de paardentandarts (ben de naam kwijt) waren heel interessant, leerzaam en bevestigend.

De Pas de Deux was niet bijzonder op zich, de paarden waren wat nerveus maar ik vond het heel fijn om te zien hoe die amazones ermee omgingen, dat maakte wel goed dat de show niet helemaal lekker liep.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:44

Doei! Wij hebben gister een wedstrijd horseball gespeeld. Ging opzich wel goed. Wel verloren maar er zit iig vooruitgang in Lachen Ja
Iemand dat nog gezien?

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:08

Ik heb het Horseball voor een deel via filmloop gevolgd Lachen
Ik ben vandaag ook nog weer geweest. Nog even rond gelopen bij de stands ed.
Ik moest vandaag ook finale springen. Hij sprong vandaag fijner als vrijdag. Ik ben 2e geworden in het D/E-M Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:17

Hoihoi.

Ben net terug.
Vanmiddag twee uurtjes rondgelopen.
Lekker gesnuffeld in de koopjes en dat resulteerde in een ienieminie deken van BR voor de shet en knal oranje springschoenen voor mijn paard.
Verder niet zoveel gezien.
Wel mega veel kennissen gesproken.
Het was voor mij een soort: hé, jij hier?
bla bla bla bla bla bla.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:18

Ik ben gisteren geweest.
Helemaal geweldig. Vooral de friese hengsten wat lopen echt geweldig. Dit moeten ze vaker doen!!! Mn tante heeft foto's gemaakt ik had maandag al uitgeprobeerd om foto's te maken en toen mislukte ze steeds dus ik had het daaarom maar niet meegenomen. horseball vond ik ook wel leuk om te zien ik had er nog nooit van gehoord

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:19

ben ook geweest, vond het heel goed georganiseerd maar niet heel special ofzo

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:32

Ik ben ook geweest 3 dagen lang. Ik snap de ballen van dresuur maar vond de barokke dag erg mooi!! Ik vond die actie met fries en brommer alleen niet zo geslaagd..

Wel ff petje af voor emiel voest..Ik had hem nog nooit gezien en had dus eigelijk geen idee wat hij deed maar was best fan van hem..en al helemaal toen hij de laatste demo staakte omdat de dame op het paard die hij zou begeleidden ofzo al in discussie ging over het dragen van een cap (die ze dus niet droeg) Ik was dus ook 1 van die mensen die hard stond te klappen langs de kant..echt toppie!! respect!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:37

Ik heb trouwens Jauke (zou hier vast wel ergens staan maar nog niet gezien) van bokt ook gezien, ik herkende hem, dacht hé die is van bokt! (Weet alleen niet welke bokker erbij hoort, haha).
Was leuk om te zien, vond het met die doek helemaal leuk, op een gegeven moment had zij zoiets van, nu hoef je hem niet weer op te pakken en vond het zo lief dat ie 'm toen nog wel weer oppakte voor haar/je *LOL*.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:44

owja...jauke..die heb ik ook gezien..ineens ging er een lampje branden...fries+trucjes= jauke hehe

Die guliver o britain of zoiets was ook gaaaaaaf! als er nou veel meer mensen met paarden waren die zoiets konden bereiken waren er vast minder ongelukken gebeurt, dus ik was tegelijkertijd weer opnieuw geinspireerd!!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:50

Gulliver O'Britain is de vader van mijn tinker.... ga dus flink oefenen om ook shows met hem te gaan doen.... Knipoog

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:01

Zammie schreef:
Gulliver O'Britain is de vader van mijn tinker.... ga dus flink oefenen om ook shows met hem te gaan doen.... Knipoog

snap ik!!! Haha! als jouw tinker de coolbloedigheid van zn vader heeft moet dat vast en zeker goedkomen!!!

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:12

Ik ben vandaag geweest en het is me wel wat tegengevallen. De standjes waren leuk maar de clinics.

Schriktraining- Hartstikke leuk. Ik herkende veel van de angst van mijzelf. Ontzettend top gedaan. 2 duimen voor het team.
bitloos mennen- Ook heel leuk gedaan. Jammer genoeg een beetje een rare presentatrice
Spaanse paarden pas de deux-Wat een tegenvaller. Ze droegen geen cap terwijl de paarden zo gestresst waren als wat. Niet alles gaat toch om het uiterlijk?
Emiel voest, deel 1,- Ik heb genoten. Wat een eerlijke en aardige man. Hij legt duidelijk uit.
Emiel voest ,deel 2,- Geweldig, perfect. Hij is echt het goede voorbeeld Haha!

Emiel Voest deel 2.

Vrouw met het spaanse paard komt de ring in. ( ze had ook de pas de deux gereden). Zonder cap kwam ze binnenrijden. Emiel vroeg haar waarom ze geen cap droeg en eigenlijk kon ze dat niet uitleggen. Emiel vertelde dat hij niet wou werken met iemand die geen cap droeg. Toen reed ze boos de ring uit en heb ik haar niet meer gezien. Ik kwam stiekem de inrijbak binnenkijken en ze keek chagerijnig Haha!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:13

Als ik niet jarig was was ik vandaag zo weer gegaan! Leek me vandaag wel interessant!