ik had vandaag even naar de knhs gemaild voor wanneer de startlijsten op de site komen. Ik kreeg meteen reactie terug met als bijlage de startlijst. de startlijsten worden vandaag verstuurd naar de verenigingen. wij moeten als 7e van de L paarden om 15.20 uur
@Laida heb jij de hele lijst van het L? Anders kan je mij vertellen hoe laat onze 4 tallen moeten L paarden. West stichtse ruiters en Hollandse IJssel Ruiters
ik heb even een vraagje voor alle ruiters die met een L viertal starten zondag. Wij hebben de laatste wedstrijd commentaar gehad dat wij deden lichtrijden tijdens de middendraf en halsstrekken want dat zou niet mogen . nu ben ik benieuwd of jullie wel de hele proef doen doorzitten of ook lichtrijden?
Typisch! Wij rijden ook licht bij halsstrekken en middendraf! Het is toch ook gewoon op L-niveau? In de omschrijving stond het niet, alleen heel de proef doorzitten, maar aangezien we waren gestart met 2 B-ruiters en eentje die zelfs geen klassering heeft... Alleen onze kopruiter zou kunnen doorzitten in de middendraf! Halsstrekken is toch altijd lichtrijden? Wij hebben er trouwens geen commentaar op gehad.
ja ik had de laatste wedstrijd in bergehem alle 4tallen gezien en ik dacht ook dat ik er meer heb zien lichtrijden, maar de jury zei dat wij de enige waren. ik heb trouwens naar de knhs gebeld en ik krijg vandaag een antwoord op mijn vraag.
Wij rijden ook licht met de middendraf en met hals strekken in draf moet je altijd lichtrijden. Ben wel benieuwd waar deze jury de overige 4 tallen niet heeft aangesproken op het feit dat ze lekker blijven doorzitten met het halsstrekken.
Je mag altijd lichtrijden bij het halsstrekken en in de L ook bij de middendraf. Dat doen wij ook, al jaren. Wij hebben er ook nooit commentaar op gehad.
ik heb net bericht gehad van de knhs en kreeg het volgende antwoord op mijn vraag of je de hele proef moet doorzitten in de klasse L:
Hai Anja,
Ja sorry, ik heb net vanochtend met een collega besproken. Jullie zullen toch zoals er boven de proef staat alles moeten doorzitten. Ik snap dit in tegenstelling is tot de individuele L-proeven, maar er staat uitdrukkelijk boven de L-proef voor viertallen dat je moet doorzitten.
Nogmaals sorry voor de late reactie (en waarschijnlijk het slechte nieuws voor enkele ruiters).
Groetjes, Martine
dit is dus echt balen ik heb het gister uitgeprobeert en de middendraf gaat bij mij wel lukken, dat moet ik in mijn eigen proef ook , maar het halsstrekken dat gaat echt niet.
Wat bizar, wij moeten vanavond oefenen dus ik ga het direct bespreken, wellicht kan de KNHS meteen de juryleden voor zondag inlichten zodat de groepen die dit dus niet doen dit ook merken in de punten.